DuckDuckGo

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

DuckDuckGo

Bericht door The Silencer »

https://duckduckgo.com/

Speciaal een topic omdat RR niet bekend is met deze zoekmachine :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door Raynor's Revenge »

Bedankt :)

Nog deskundige mensen met een mening aanwezig? :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Bedankt :)

Nog deskundige mensen met een mening aanwezig? :P
Vis of Pun heeft deze hier voor het eerst gepost, ik ben er iig via het forum opgekomen.

Laten we zo zeggen, ik heb vandaag wat dingen gevonden die Google nooit uitgespuugd heeft (you know what :') )
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door The Silencer »

http://technativity.blogspot.nl/2011/06 ... earch.html

Info over hoe je DDGo in Chrome as default search in kunt stellen :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: DuckDuckGo

Bericht door Vis »

Zie ook http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... duckduckgo

Gebruik 't zelf niet meer omdat:

1. Het is te traag. De instant-results van Google vind ik toch wel belangrijk. Elke keer een volle seconde of meer wachten op een response levert uiteindelijk toch heel wat irritatie op.

2. Ik moest toch nog bijzonder veel via Google zoeken omdat de results van DDG vaak gewoon niet goed genoeg zijn. Ligt er geheel aan waar je vaak naar zoekt, maar op Google heb ik vrijwel altijd de gewenste results in de top 3-5; bij DDG lang niet altijd en zoeken in de results kost nog meer tijd.

Paar voordelen van DDG op een andere manier krijgen:

- Geen !bangs in Google, maar heb m'n browser zo aangepast dat ik alsnog met !g !gi !imdb etc. kan zoeken, of in veel app launchers kun je ook custom search engines instellen.

- Privacy plugins voor je browser installeren zodat er niks getracked wordt enzo.

- Nooit (nooit (lees: NOOIT)) ingelogd zijn op Google in je main browser, maar daar altijd een aparte browser voor gebruiken. Gebruik bijv. Google Chrome + Google Chrome Canary. Dat is de dev-versie van Chrome die qua functionaliteit wat voorligt maar altijd bijzonder stabiel is. En het is een geheel aparte browser, dus aparte sessies e.d.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door The Silencer »

Ik heb gemerkt dat mei..mensen stalken goed werkt als DDGo erbij pakt, die vindt vaker relevante dingen erbij (maar dan weer niet enkele relevante dingen die google weer wel vindt).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: DuckDuckGo

Bericht door Vis »

Ik zoek heel veel op specifieke teksten. Code stuff, foutmeldingen, lyrics, etc. Bij DGG zijn de results dan waardeloos, terwijl bij Google exacte matches bovenaan staan.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door The Silencer »

Het zal inderdaad van je zoekgedrag afhangen. Ik gebruik ook nog standaard google, maar als ik niet snel kan vinden wat ik zoek, haal ik er DDGo nog wel eens bij. Voor images is het inderdaad waardeloos :z
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: DuckDuckGo

Bericht door Punisher »

Vis schreef:Zie ook http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... duckduckgo

Gebruik 't zelf niet meer omdat:

1. Het is te traag. De instant-results van Google vind ik toch wel belangrijk. Elke keer een volle seconde of meer wachten op een response levert uiteindelijk toch heel wat irritatie op.

2. Ik moest toch nog bijzonder veel via Google zoeken omdat de results van DDG vaak gewoon niet goed genoeg zijn. Ligt er geheel aan waar je vaak naar zoekt, maar op Google heb ik vrijwel altijd de gewenste results in de top 3-5; bij DDG lang niet altijd en zoeken in de results kost nog meer tijd.

Paar voordelen van DDG op een andere manier krijgen:

- Geen !bangs in Google, maar heb m'n browser zo aangepast dat ik alsnog met !g !gi !imdb etc. kan zoeken, of in veel app launchers kun je ook custom search engines instellen.

- Privacy plugins voor je browser installeren zodat er niks getracked wordt enzo.

- Nooit (nooit (lees: NOOIT)) ingelogd zijn op Google in je main browser, maar daar altijd een aparte browser voor gebruiken. Gebruik bijv. Google Chrome + Google Chrome Canary. Dat is de dev-versie van Chrome die qua functionaliteit wat voorligt maar altijd bijzonder stabiel is. En het is een geheel aparte browser, dus aparte sessies e.d.
Punt 2 is inderdaad een ding. Ik val met enige regelmaat terug op Google (!g) omdat ik op DDG niet vind wat ik zoek, jammer. Dit zal ongeveer 5% van de zoekpoging zijn, persoonlijk vind ik de voordelen van DDG opwegen tegen dit nadeel (sommige resultaten zij namelijk ook *beter*, het niveau wil nogal eens verschillen)... Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch weer Google gebruikt...
Voor Nederlandse zoekdingen is DDG echt waardeloos ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: DuckDuckGo

Bericht door Miriam »

Afbeelding

Zo kan het ook
Plaats reactie