Welke game heb je het laatste nog gespeeld?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Welke game heb je het laatste nog gespeeld?

Bericht door SuperVlaai »

Welke spel heb je nog het laaste gespeeld, ja zoals welke vertel daar eens over.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik heb net joint operations: typhoon rising gekogt, dus dat is het enige spel wat ik momenteel speel.
Wat moet je doen:
je bent een soldaat die of lid is van een rebellengroepering, of een soldaat in het internationale leger van de CS (Coalition of Nations (soort VN dus)).
Je kan het spel alleen online spelen en dan ken je kieen uit verschillende speltypen: AAS (Advande and Secure) dat betekent basis veroveren en dan de volgende tot je alle bases van de vijand hebt veroverd.
TKOTH (Team King of The Hill) je vegt om de controloe van een bepaald centraal gebied.
TDM (Team Deathmatch) elkaar gewoon afmaken.
Co-op je speelt in teams om een bepaalde missie succesvol af te sluiten.
Je kan gebruik maken van veel verschillende hedendaagse wapens en voertuigen. Helicopters, APC's en jeeps.
Het leuke van dit spel is het spelen met veel mensen tegelijk, op sommige servers kunnen zelfs 150 man tegelijk spelen, alleen ken me pc dat niet aan (of me internetverbinding).
vond je battlefield goed, nou dit is stukken beter!
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Ground Control II, mooi spelletje, maar toch iets te simpel voor een echte RTS.
Gebruikersavatar
jelle
Ensign
Ensign
Berichten: 182
Lid geworden op: 29 okt 2003, 19:22
Locatie: monster

Bericht door jelle »

Freelancer *D *D
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

Poeh eh, risk 2.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

CSI: Dark Motives. Leuk spel. Lang leve de adventure!
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

cossacks: nog steeds nooit gewonnen. ;( (ik speel het ook pas een paar dagen)
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

uss defiant schreef:cossacks: nog steeds nooit gewonnen. ;( (ik speel het ook pas een paar dagen)
Prachtig spel is dat! is inderdaad in begin flink pittig ja :) . belangrijkste tips die ik voor je heb zijn:

1. Zet zoveel mogelijk mijnen op en breidt deze (vooral goud en kolenmijnen) zo snel mogelijk uit.
2. Speel defensief, vooral in het begin (in deathmatch bedoel ik dan)
en vergooi niet teveel resources aan vroege aanvallen.
3. Als je met een vloot wilt aanvallen, wees dan zeker van je goudmijnen (productie) want vooral de battleships vreten goud (anders gaat de crew muiten). Bouw in het begin een stuk of 2 Yachts om de zeeen te verkennen (zeer snel schip)
Val met vooral Frigates en hooguit 3 battleships aan anders ben je (zelfs met een flink aantal mijnen in bezit) zo door je resources heen.
4. Ik gebruik, vooral in het begin van een nieuwe map, een aantal (30 ofzo) mercenary dragoons (18th century) . ze zijn zeer snel, dodelijk en herladen sneller dan gewone musketeers. nadeel is dat je na verloop van tijd geen upgrades (betere bewapening en vuurkracht) kunt uitvoeren op deze huurlingen, maar in het begin kun je ze goed ter verdediging inzetten (zeer wendbaar).

suc6 er verder mee! *D
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

The Sims: het rijke leven (3 dagen geleden)
2 dagen geleden wou ik het weer spelen, maar toen wou ook dat spel niet meer opstarten ;-(
Dus het is 3 dagen geleden dat ik een spel heb gespeeld... :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Net HALO: Combat Evolved uitgespeeld.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Afgelopen dagen:

-SimCity 4 DeLuxe
-Ground Control 2
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Nightraven schreef:
uss defiant schreef:cossacks: nog steeds nooit gewonnen. ;( (ik speel het ook pas een paar dagen)
Prachtig spel is dat! is inderdaad in begin flink pittig ja :) . belangrijkste tips die ik voor je heb zijn:

1. Zet zoveel mogelijk mijnen op en breidt deze (vooral goud en kolenmijnen) zo snel mogelijk uit.
2. Speel defensief, vooral in het begin (in deathmatch bedoel ik dan)
en vergooi niet teveel resources aan vroege aanvallen.
3. Als je met een vloot wilt aanvallen, wees dan zeker van je goudmijnen (productie) want vooral de battleships vreten goud (anders gaat de crew muiten). Bouw in het begin een stuk of 2 Yachts om de zeeen te verkennen (zeer snel schip)
Val met vooral Frigates en hooguit 3 battleships aan anders ben je (zelfs met een flink aantal mijnen in bezit) zo door je resources heen.
4. Ik gebruik, vooral in het begin van een nieuwe map, een aantal (30 ofzo) mercenary dragoons (18th century) . ze zijn zeer snel, dodelijk en herladen sneller dan gewone musketeers. nadeel is dat je na verloop van tijd geen upgrades (betere bewapening en vuurkracht) kunt uitvoeren op deze huurlingen, maar in het begin kun je ze goed ter verdediging inzetten (zeer wendbaar).

suc6 er verder mee! *D
thanks. ik he een vraagje: met wat kom ik in de 18e eeuw. ik ben er 1 keer in geweest, maar heb geen flauw idee wat je er voor moet hebben.
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

ook cossacks..maar ik speel vooral die missies; word altijd gek als men hele leger door een paar *beter-up-gegrade* kerels in de pan word gehakt...maar verder is het wel leuk:)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Startrek Jufgment riters.Leuk spel alleen dat ik nog geluiden mis.
Gebruikersavatar
Eagle
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:37
Locatie: Wezep

Bericht door Eagle »

Ik speel nu al m'n vrije tijd EVE Online, geweldig spel is het. _O_

T'Lijkt wel wat op Freelancer, alleen dan is dit veel mooier en uitgebreider enzo... En online. :D

Je kan het gratis proberen voor een week lang. Iemand die met me mee wil spelen? pleaseeeeee *D

( zie ook het EVE topic waar ik pas nog gepost hebt. )
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

cossacks weer. ik had het 2 uur volgehouden. daarna waren ze met te veel.
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

3D-pinball... jullie weten wel, die versie die bij elke Win OS wordt meegeleverd :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Gurty schreef:3D-pinball... jullie weten wel, die versie die bij elke Win OS wordt meegeleverd :)
das een lache spelletje, cker als je niks te doen hebt :-P
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Bericht door Gurty »

Ace of Spades schreef:
Gurty schreef:3D-pinball... jullie weten wel, die versie die bij elke Win OS wordt meegeleverd :)
das een lache spelletje, cker als je niks te doen hebt :-P
Uhuh, ik vind t altijd wel leuk om te bedenken, de meeste computers hebben ondertussen duizenden gigahertzen aan boord, op de videokaarten zit evenveel geheugen als in het systeem zelf zit... en ondertussen blijven we vrolijk Patience spelen :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

er is ook nog steeds vraag naar die ouwe spelletjes uit de 'goeie ouwe tijd', die dinge die je dus alleen nog op die ouwe atari dinge ken spele enzo. der zijn nog steeds winkels die alleen die ouwe zooi vekope
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

zoals wings? brilliant spel alleen doet het het niet meer...kan niet meer opstijgen (bij geen enkele gedownde verzie btw) maar was wel zeer leuk :)
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

uss defiant schreef:
Nightraven schreef:
uss defiant schreef:cossacks: nog steeds nooit gewonnen. ;( (ik speel het ook pas een paar dagen)
Prachtig spel is dat! is inderdaad in begin flink pittig ja :) . belangrijkste tips die ik voor je heb zijn:

1. Zet zoveel mogelijk mijnen op en breidt deze (vooral goud en kolenmijnen) zo snel mogelijk uit.
2. Speel defensief, vooral in het begin (in deathmatch bedoel ik dan)
en vergooi niet teveel resources aan vroege aanvallen.
3. Als je met een vloot wilt aanvallen, wees dan zeker van je goudmijnen (productie) want vooral de battleships vreten goud (anders gaat de crew muiten). Bouw in het begin een stuk of 2 Yachts om de zeeen te verkennen (zeer snel schip)
Val met vooral Frigates en hooguit 3 battleships aan anders ben je (zelfs met een flink aantal mijnen in bezit) zo door je resources heen.
4. Ik gebruik, vooral in het begin van een nieuwe map, een aantal (30 ofzo) mercenary dragoons (18th century) . ze zijn zeer snel, dodelijk en herladen sneller dan gewone musketeers. nadeel is dat je na verloop van tijd geen upgrades (betere bewapening en vuurkracht) kunt uitvoeren op deze huurlingen, maar in het begin kun je ze goed ter verdediging inzetten (zeer wendbaar).

suc6 er verder mee! *D
thanks. ik he een vraagje: met wat kom ik in de 18e eeuw. ik ben er 1 keer in geweest, maar heb geen flauw idee wat je er voor moet hebben.
Daarvoor zul je de volgende gebouwen moeten neerzetten;

-Town Hall
-Blacksmith
-Storehouse
-Mill
-Barracks
-Market
-Stables
-Academy
-Artillery Depot
-Church

een hele lijst, dat klopt :-).
daarna verschijnt het upgrade-icoontje in je town hall om de upgrade uit te voeren.

kijk op deze site voor verschillende strategieen en met welke naties je het beste kunt gebruiken voor verschillende taktieken.

http://cossacks.heavengames.com/academy ... ndex.shtml

suc6!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Red Dead Revolver
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

mr_Vulcan schreef:Red Dead Revolver
en is het wat? Ik heb de review wel gelezen en die was redelijk positief, maar vind jij ervan?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

@nightraven: bedankt voor alle tips, ik heb het nu alweer iets langer vol gehouden. winnen doe ik nog steeds niet, maargoed.

ik heb trouwens als laatste alweer cossacks gespeeld. (ik denk dat ik enkele verschijnselen van verslaafdheid begin te vertonen)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

nog steeds Joint Operations: Typhoon Rising
ben egt helemaal hooked aan dit spel
is hier nog iemand die het speelt??
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Rise of Nations: Thrones and Patriots. Ben voor de gein eens een 'Conquer the World' campaign begonnen met de Dutch. Scandinavische barbaren, Duitsers en Fransen in de pan gehakt. Morgen ff de Engelsen.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

HorckDude schreef:President Forever
en, ben je een beetje succesvol?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Verloren deze keer :(

John Kerry heeft net officieel John Edwards als running mate gekozen, dus heb ik de verkiezingen van dit jaar alvast kunnen spelen. Als Kerry-Edwards campagne-manager verloren van het Bush-Cheney team. Dit was niet gebeurd als Ralph Nader niet mee zou doen. Het ging uiteindelijk om de staat Californië.

Ik had heel veel staten gewonnen door er in één week 15 miljoen (!) aan campagnespots uit te zenden, dat was een kwart van het totale geldbedrag dat ik had voor 2 maanden. Alleen er niet op gelet dat ik staten waar ik al voor stond ook aandacht moest geven. Zo verloor ik zowat de hele westkust, voornamelijk Californië met zijn 55 kiesmannen (10% van de hele VS). De grote winsten door mijn campagnespots konden het verlies van 55 kiesmannen niet meer goedmaken. In Californië stemde 44% voor mij (Kerry-Edwards), en 48% voor Bush, en 8% voor Ralph Nader.

Ben bang dat dit in november ook echt gaat gebeuren (niet persé in Californië, hoewel die staat verliezen dit jaar niet ondenkbaar is door republikein Schwarzenegger). Ralph Nader gaat weer stemmen van Kerry afsnoepen waardoor we nog 4 jaar Bush krijgen.


Anyway, dit is een erg leuk en verslavend verkiezingsspelletje. :)

Misschien een volgende keer Nader als kandidaat uitzetten. :p
Plaats reactie