Legendarische Spelmomenten

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Legendarische Spelmomenten

Bericht door Raynor's Revenge »

khad opeens een ingeving :P post hier de momenten uit spellen die je altijd bij zullen blijven, en je vaak nog eens opnieuw doet (of juist niet, aangezien ze je bijblijven doordat ze zo verdomde moeilijk waren oid :+ ) wel even erbij vermelden uit welk spel natuurlijk ;)

persoonlijk zal ik nooit uit Kingdom Hearts het gevecht met Ursula (kleine zeemeermin) vergeten, die zich op heeft geblazen tot formaatje wolkenkrabber, prachtig 8-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:-P

ik onthoud nooit echt momenten uit spellen eigenlijk

wat ik nog wel weet is janeway in ef
'Im not just a Captain of this crew but I'm also the leader of a community.' :P:P

maar es effe zien geef mij maar
het gevecht met bongo bongo in ocarina of time
ik en mijn vriend konden die nooit halen die dag en 's avonds probeerde ik het nog een keer en toen haalde ik het en toen ging ik naar ganons castle :P

ach ja dat vond ik toen erg cool
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Het moment toen ik Dark Falz (in latere delen Dark Force genoemd) versloeg in Phantasy Star. Na 6 jaar had ik het spel toen eindelijk uitgespeeld nadat ik me rotgezocht heb naar de laatste dungeon. Oude Sega 8-bit spellen zijn toch ongetwijfeld de beste :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

De raad van civilization II doch ze vaak irritant waren en nutteloos, moet ik eerlijk bekennen dat ik ze mis
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Bericht door eman »

De achtbaan in Riven. Dat je boven een gigantisch meer kart in zo'n achtbaan karretje
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Indiana Jones, en the Fate of Atlantis een van de eerste Adventures die ik ooit gespeeld heb... Oh zo heerlijk was dat nog en Atlantis... jippie
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Blind Guardian schreef:Indiana Jones, en the Fate of Atlantis een van de eerste Adventures die ik ooit gespeeld heb... Oh zo heerlijk was dat nog en Atlantis... jippie
:yes: prachtspel *D

denk trouwens ook dat ik de gevechten met ganondorf en ganon op t end van Zelda - Ocarina of Time snel zal vergeten...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ok...voordat iedereen heel hard gaat lachen...dit is serieus: De eerste keer dat ik de grootste versie van mijnenveger binnen een half uur klaar had.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

De T-Rex in Tombraider 2 (of was dat nou 3?) vergeet ik ook nooit.. zoiets simpels dat nog altijd in m'n achterhoofd blijft zitten.
En dan die 'Golden Secret' nog :-P
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Baldur's Gate II - Underdark, Ust Natha.

Met het voorkomen van een Dark Elf lekker bazig doen tegen alle mannen in de stad (aangezien het een matriarchische samenleving is is dit bijzonder leuk :P) en dan uiteindelijk de Matron Mother belazeren samen met haar dochter Phaere.

En dan vervolgens Phaere ook nog eens belazeren :-P ! Zo allebei laten doden door de Demon :P

Geweldig vond ik dat!
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

In Spider-man 2 voor de X-box heb je heel New York om door te slingeren. Ik, als enorme spidey-fan, kan me daar uren mee bezighouden en dat speel ik dan ook altijd opnieuw. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Eingevecht met ganon in A Link to the Past. Hoevaak ik daar wel niet van de rand af ben gevallen. En dan mag je het hele gevecht weer overnieuw doen :)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Iets grappigs in BF1942, er komt een vliegtuig op me af, en van achter een vijandelijke jeep.

Ik leg een mijn neer, de jeep rijdt eroverheen en mijn ontploft.

Door de knal vliegt de Jeep een stukje de lucht in en dat vijandelijke vliegtuig kwam laag overvliegen....KADENG!

(Gelijk zeggen dat ik aan het cheaten ben.....en F*** is een auto-kick woord ;))
Gebruikersavatar
Troy
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 259
Lid geworden op: 03 okt 2004, 13:56
Locatie: Nederland

Bericht door Troy »

Blind Guardian schreef:Indiana Jones, en the Fate of Atlantis een van de eerste Adventures die ik ooit gespeeld heb... Oh zo heerlijk was dat nog en Atlantis... jippie
Ik was een jaar of 8 toen ik dat speelde.... Zwaar gefrustreerd raakte ik ervan.
"Oh nee, weer op de verkeerde plaats in het water gedoken! ;( "
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

de allereerste wolvenstein 3d, enigste shoot him up wat ik ooit leuk heb gevonden, was elf kan me het nog wel herrineren omdat ik later achter kwam dat erin de catologus die bij de diskette zat, vanaf 12+ ouder stond :+ ...

oh wat heb ik dat vele uurtjes gespeeld, volgens mij geen enkel lvl uitgespeeld, of toch wel... laat me denken, kan me episode 3 nog goed herrineren, waar allmeaal mini hitlers waren en de end boss, een robot hitler was die je daarna kapot schoot, en veranderde in een gewoon mens :p

oh 386, zo heilig was dat ding... civilization, settlers I & II, Indiana Jones, Legends of Kyrandia III geloof ik (zelfs nog van een meester gekregen toen), stunts (op diskette met leuk virus erbij)... woow
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

Een van mijn beste spelmomenten was toen ik in Star Wars KOTOR I Darth Malak eindelijk verslagen had. Geweldig. Trouwens, het hele spel is een legendarisch spelmoment. Een van de meest meeslepende spellen die er zijn.
Gebruikersavatar
Doc
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 467
Lid geworden op: 27 apr 2004, 13:19
Locatie: Amerspace
Contacteer:

Bericht door Doc »

oh wat heb ik dat vele uurtjes gespeeld, volgens mij geen enkel lvl uitgespeeld, of toch wel... laat me denken, kan me episode 3 nog goed herrineren, waar allmeaal mini hitlers waren en de end boss, een robot hitler was die je daarna kapot schoot, en veranderde in een gewoon mens
"Eva, auf wiedersehen..."



Een van mijn beste spelmomenten was denk ik wel toen ik de CD-rom van Command&Conquer (the original) voor het eerst in m'n pc schoof, en dat daarna die installatie begon, waaaaaaaaaauw, blijft nog altijd een van de beste installs die ik ken...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Eerste keer Stunts3D 8-)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Vis schreef:Eerste keer Stunts3D 8-)
:D

Inderdaad, echt zo gelijk misspringen bij de eerste helling en crashen :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Cosmos, Jil in the jungle, en de eerste drie delen van duke Nukem
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:drie delen van duke Nukem
Originele Duke Nukem heerscht (set in the future: 1996 8-)). Duke 2, 3d en alles wat daar mee te maken was minder/zuigt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:
Vis schreef:Eerste keer Stunts3D 8-)
:D

Inderdaad, echt zo gelijk misspringen bij de eerste helling en crashen :P
Geweldig spel :) 50000x banen opnieuw rijden en steeds weer 'n seconde sneller :P
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

alle grote mosters bij RESIDENT EVIL4
de trol, de grote salamader, de Big Cheese, de andere trol, de 2 mijntrollen, salazar en de eindbaas.
een dan racen op waterjetski voor een vloeggolf, met voor je vallende stenen die je nog moet ontwijken+eindfilmpje
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

AOE the conquerors, europe map. Geweldig, ik was er toen nog neit zo goed in maar werd steeds beter. Ik zat op Engelad/ijsland, 6 andere naties waren aan het vechten in europa zelf. Toen er nog 1 van hun over was waren ik en een andere ally van mij (net zo goed als ik ongeveer) in het puntje van afrika, over om afgeslacht te worden. Echter ik had nog helemaal geen oorlog gevoerd dus had ik al een vloot, veel rescourses en me maat in afrika om de eerste paar aanvallen af te slaan. Een tijdje daarna kwam hij aanzetten met een enorme vloot die ik nog maar net kon afslaan (als ik 1 waterslag verloor heb ik eigenlijk geen kans meer omdat ik op een eiland zit). Meteen daarna kwam nog een vloot aanzetten maar hij moest weg ( me vijand dus). Ik blij aangezien ik nu boten kon aanmaken die vloot kon wegkicken en tegen me maat kon gaan vechten voor de 1e plek. Me maat wou echter helemaal geen gevecht voor de 1e en 2e plaats maar gedeelde overwinning, daar voelde ik niets voor en verklaarde hem de oorlog. Dit was niet zo slim aangezien de vijandelijke vloot nog voor de helft voor me haven lag. Maar hij moest de kust van spanje nog ff platbranden voor een veilige doortoch naar mijn land (daar stonden bombard towers op waar je niet omheen kan varen ivm het einde v/d map). Dat gaf mij tijd om me vloot op te bouwen. Ik overleefde de eerste aanval en dus kon ik counterattack doen, kon hij weer counterattack doen etc etc. (daarma wilde hij dus ook geen gedeelde overwinning). Ik wist dat dit eeuwig of iig lang kon doorgaan dus maakte ik een aantal transport schepen en viel nederland binnen. Daar kon ik meteen al vechten tegen het vele overgebleven van de 6 naties die heer eerst deel uitmaakten.

Ik brande alles plat en kwam aan het begin in italie aan. Daar maakte ik een vloot en tegelijkertijd een aantal transport schepen en een grond leger. Ik had de vijand zo verrast dat hij eigenlijk geen kans meer had, hij stopte me pas toen ik de helft van zijn land had platgebrand, waarna het uiteindelijk niet zo lang meer duurde voordat ik hem verslagen had :) .

Een waardig moment om te blijven herrineren huh?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nee, achterdochtig backstabbing stuk tuig
Gebruikersavatar
Nightraven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 10 jul 2003, 10:08
Locatie: Nieuwleusen
Contacteer:

Bericht door Nightraven »

Games die mij echt tot in de details zijn bijgebleven (je speelt het in je hoofd zo weer na zeg maar ;-)) zijn vooral;
-Half Life 1 (vette graphics voor die tijd / boeiende verhaallijn / sterke sfeer) Dit geldt ook voor Max Payne 1.
-American Mcgee's Alice (bizarre wereld / lekker weird en duister ivm origineel) Dit zelfde geld ook voor Clive Barker's Undying.
-Age of empires serie (mooie graphics / vette soundtrack / okok ben geschiedenis junkie :) )
-Mafia (ubervette graphics :-P / prachtige sound / zeer meeslepende gameplay)
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Ehmm bij mij was het bij KOTOR.. toen ik erachter kwam wie mijn personage echt was ;)
Gebruikersavatar
_Xbox_Master_
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jun 2004, 13:34
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bericht door _Xbox_Master_ »

Dennis schreef:Ehmm bij mij was het bij KOTOR.. toen ik erachter kwam wie mijn personage echt was ;)
Een prachtige plot wending in het spel.


Maartenovski schreef: AOE the conquerors...............
Een waardig moment om te blijven herrineren huh?
Dat soort momenten heb ik soms ook gehad toen ik het spel nog online speelde. games van meer dan 3 uur die je wint. Dat is echt super.
Gebruikersavatar
Sin
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:26
Locatie: Duiven

Bericht door Sin »

Imperialism 2, er is altijd een moment in het spel waarin jij net die voorsprong krijgt, bv door als eerste ijzer te kunnen produceren, en gewoon het gevoel dat je krijgt als je aan het einde de halve wereld hebt(in dit geval) moest alleen nogmaar portugal verslaan(had de andere helft) ik had gewoon alle provincies vol met kanonnen staan, ik had tussen de 100 200 ironclads, om een lang verhaal kort te houden, ik nam alle provincies over, daarna sloot ik vrede, gaf ik geld, en vroeg portugal (met alleen lisabon nog) om mijn empire te joine, tadaaaaaaaaa gewonnen de hele wereld was oranje :).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

oh, dat doet me denken aan civilisation, had ik alle beschavingen weggevaagd, om een stel primatieve zules op een eiland te voeden, omdat ik geen zin had te winnen...als ze lastig waren gooide ik een atoombom op ze, dan waren ze weer braaf voor een tijdje... jammer voor het mileu ach jah...
Plaats reactie