Amerikanen weten niet waar Irak ligt

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Amerikanen weten niet waar Irak ligt

Bericht door mezoti »

WASHINGTON (ANP) - Irak, waar ligt dat eigenlijk? De meeste Amerikanen weten het niet. Uit een internationaal onderzoek in opdracht van het maandblad National Geographic blijkt dat slechts 13 procent van de Amerikanen Irak op de kaart kan vinden.

De geografische kennis van de Europeanen blijkt een stuk beter. Zweden zijn er het beste in, gevolgd door Duitsers en Italianen.
Slechts 12 procent van de Amerikanen wist Afghanistan aan te wijzen. In Duitsland lagen die percentages op respectievelijk 36 en 49 procent. Het onderzoek werd verricht onder 3000 mensen tussen de 18 en 24 jaar.
Vreemd genoeg blijken de Zweden en Duitsers relatief slecht op de hoogte van de ligging van Oost-Europese landen. Slechts 26 procent van de Duitse ondervraagden wist Bulgarije te vinden op de kaart van Europa. Voor hen is het misschien een troost dat van de Amerikanen niet meer dan 19 procent op die kaart Duitsland kon aanwijzen.
Zoveelste bewijs dat het er vreemd aan toe gaat bij de lessen Aarderijkskunde in de VS.

Vraag me af hoe de Nederlanders er in deze tests uitkwamen.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ja had ik ook ergens gelezen, niet zo geweldig goed van ze...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik denk niet heel veel beter....
Toevallig weet ik waar Irak ligt omdat ik altijd vrij goed geweest ben in topografie, maar ik weet zeker dat de meeste Nederlanders geen idee hebben waar Irak precies ligt.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Nee, Irak, Iran, al die dingen, maar de amerikanen hebben zowat oorlog met ze...
We zou ik absoluut geen staten in amerika kunnen aanwijzen bijvoorbeeld, misschien 4 staten kan ik echt aanwijzen (texas, florida, new york en calafornie denk ik)
Gebruikersavatar
4of8
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:17
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door 4of8 »

Amerikanen zijn gewoon dom...

Dat is toch wel algemeen bekend.
Met als opperDOMhoofd die George [Monkey] Bush... >:)
DataLore
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 jun 2002, 01:23
Contacteer:

Bericht door DataLore »

Tis toch ook gewoon bewezen in (ik dacht) de vakantieman?? werden mensen in spanje gevraagd waar ze waren, en waar nederland lag... de een was volgens hem op de kaart in Nederland, en nederland lag ter hoogte van finland ofzow..

en een ander plaatste Spanje ergens in de buurt van rusland.. of Oostenrijk...

Mja, mensen zijn gewoon dom :D
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Nederlanders zijn ook érg dom. Nooit de Vakantieman gezien? Daar moesten mensen die op een vakantiebeurs waren in Utrecht aanwijzen waar Utrecht lag... wisten er maar heel weinig. Ook Spanje konden velen niet aanwijzen, sommigen wezen zelfs een zee aan ofzo.
Echt pathetic.
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

hahahaha, rofl, DL: Great minds think alike! :-D
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Figures. Amerikanen zijn namelijk nogal in zichzelf gekeerd. Het nieuws daar gaat in 99,99% van de gevallen over binnenlandse problemen en het overige percentage over de oorlog waar ze mee bezig zijn.

CNN is ook al zo'n kut mediastation geworden.

Als je CNN bekijkt dan weet je:

Veel bullshit over Amerikaanse Hollywood sterren.
Dat de wereld bestaat uit Amerika en Irak (wilt nog niet zeggen dat je weet waar de landen liggen).
Dat terrorisme een wereldwijd probleem is en allemaal is terug te voeren op Irak.
Dat olie alleen in Irak gevonden kan worden.
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

Doet me weer denken aan:

Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Lach maar, zo zien ze de wereld echt.

Holland is volgens de Amerikanen ook de hoofdstad van Amsterdam.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

:bouncy:

Grappig, waar vond je dit?
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

ben ik de enigste die de Verenigde Staten eigenlijk best wel ok vind... :huh:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Jup
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Boromir schreef:ben ik de enigste die de Verenigde Staten eigenlijk best wel ok vind... :huh:
Het landschap is er vast heel erg mooi, daar valt inderdaad geen onvertogen woord over te zeggen. Ben ik helemaal met je eens. En de Ami's die ik heb ontmoet kunnen echt gezellig kletsen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Boromir schreef:ben ik de enigste die de Verenigde Staten eigenlijk best wel ok vind... :huh:
Nope
Laatst gewijzigd door Paulstartrek op 22 nov 2002, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

owjah, daar hebbie denk ik wel gelijk in... maar ook de manier waarop de VS zich gedraagt op politiek / militair (wereld)niveau valt wel iets voor te zeggen IMO hoor... :)
Gebruikersavatar
4of8
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:17
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door 4of8 »

X-File schreef:Lach maar, zo zien ze de wereld echt.

Holland is volgens de Amerikanen ook de hoofdstad van Amsterdam.
Nou wat ik vanmorgen hoorde:

Denemarken is de hoofdstad van Amsterdam.... :lol:

Was ook een Amerikaan...
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Nog ff over dat onderzoek: Het schijnt dat de meeste Amerikanen Israël aanwezen als Irak.

Lijkt me toch lastig als ze per ongelijk hun enige bond-genoot in het Midden Oosten aanvallen. :P
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Boromir schreef:ben ik de enigste die de Verenigde Staten eigenlijk best wel ok vind... :huh:
Nope me too! :-D
Gebruikersavatar
Gunhappy
Commander
Commander
Berichten: 1388
Lid geworden op: 13 jun 2002, 22:57
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Gunhappy »

mezoti schreef:

Grappig, waar vond je dit?
Somewhere out on the web! :bouncy:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Een kleine opmerking in deze discussie: Als je naar de GEMIDDELDE Nederlander kijkt weet die OOK niet veel van topografie. Het is natuurlijk zielig om ergens een grote bek over te hebben terwijl je niet eens weet waar het land ligt, maar dat doen wij Nederlanders ook permanent over allerlei onderwerpen. Wat dat betreft hebben wij Nederlanders en Europeanen netzoveel boter op ons hoofd en vind ik het dus eigenlijk heel erg zielig om de VS daar nu zo om de grond in te boren. Dat is eigenlijk net zulk raar gedrag als roepen: oh, they are bad guys, lets shoot them! De wereld is niet zo zwart en wit, de VS zijn niet slecht of goed en Irak is niet goed of slecht. Er is altijd een of andere grijze tussenweg.
Gebruikersavatar
Voyager
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:13
Locatie: Mijn Mokums Paradijs: Amsterdam

Bericht door Voyager »

Boromir schreef:ben ik de enigste die de Verenigde Staten eigenlijk best wel ok vind... :huh:
afgezien van de "westcoast" van amerika
vind ik idd de VS een flopdrol-landje
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:Een kleine opmerking in deze discussie: Als je naar de GEMIDDELDE Nederlander kijkt weet die OOK niet veel van topografie. Het is natuurlijk zielig om ergens een grote bek over te hebben terwijl je niet eens weet waar het land ligt, maar dat doen wij Nederlanders ook permanent over allerlei onderwerpen. Wat dat betreft hebben wij Nederlanders en Europeanen netzoveel boter op ons hoofd en vind ik het dus eigenlijk heel erg zielig om de VS daar nu zo om de grond in te boren. Dat is eigenlijk net zulk raar gedrag als roepen: oh, they are bad guys, lets shoot them! De wereld is niet zo zwart en wit, de VS zijn niet slecht of goed en Irak is niet goed of slecht. Er is altijd een of andere grijze tussenweg.
nou dan mag ik dus mijn bek opentrekken.. ik weet waar ongeveer veel landen liggen :P ach het maakt me niet uit.. maar de amerikaanse studenten die als je vraagt waar je aan denkt als je aan nederland denkt zeggen ze klompen, tulpen, molens, oude kledendracht, wallen, amsterdam en dugs.. in willekeurige volgorde...
Gebruikersavatar
sovereign
Ensign
Ensign
Berichten: 222
Lid geworden op: 12 jun 2002, 15:08
Locatie: Tabula II, E.R.C., 2e gebouw

Bericht door sovereign »

er was eens een keer een presentator (Nederlander) die tegen willekeurige mensen in de VS op straat ging zeggen dat ie uit Nederland kwam, nou je lacht je rot. Allerlei antwoorden in de richting van: " I't can't be, you'r wearing nike shoes" en " where are your wooden shoes?" (klompen)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tjah...er is in het Universiteitskrantje al een hele discussie over het gemiddelde niveau op het gebied van gewone basiskennis van de gemiddelde universitaire student, dat dus echt ernstig laag blijkt te zijn. Wat dat betreft is Amerika dus OOK niet uniek.
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Nederlanders zijn iig gemiddeld dommer dan Duitsers en Fransen (kwam uit een of ander onderzoek)... en tsja, Americanen zijn gewoon "narrowminded" maar niet dommer of minder dom dan wij denk ik...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik weet niet of je dat zomaar mag zeggen, wij VINDEN dat, maar uit objectief onderzoek is zoiets bij mijn weten nog nooit gebleken. Althans, amerikanen zijn wel 'narrowminded' maar niet erger of minder erg dan wij Europeanen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:Tjah...er is in het Universiteitskrantje al een hele discussie over het gemiddelde niveau op het gebied van gewone basiskennis van de gemiddelde universitaire student, dat dus echt ernstig laag blijkt te zijn. Wat dat betreft is Amerika dus OOK niet uniek.
studenten jah.. die zijn alleen maar slim... het valt mij op dat laag opgeleiden meer levensverstand hebben dan sommige die overal alles leren... Praktijk leer je 10X meer van dan van een boek!

en dat wij niet slimmer zijn dan duitser of fransen.. who cares... As Long as you are Happy!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Praktijk kan alleen bestaan als 'iemand' eerst de theorie bedenkt, never forget that.
Plaats reactie