Wanneer zal de aarde vergaan

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Wanneer zal de aarde vergaan ?

tussen 0 - 10 jaar
5
17%
Over 100 - 200 jaar
6
20%
Over 200 - 400 jaar
2
7%
Over 400 - 800 jaar
2
7%
Over 800 - 1600 jaar
3
10%
Over 1600 - 5000 jaar
12
40%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Maar die houdt niet rekening met zonnen die om je oren vliegen :-P
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

mezoti schreef:Psalm 37:29 zegt

"En de rechtvaardigen die zullen de aarde bezitten en zij zullen er EEUWIG op verblijven".

Voila, volgens de bijbel zal de aarde dus niet vergaan. No matter wat allerlei religies zeggen, dit is wat de bijbel zegt.
Respect heb ik voor uw mening.
Maar wat als rechtvaardige mensen niet bestaan? Wie is er nog rechtvaardig, onverblind door eigenbelang? De tijd van Salomo is voorbij, wie volgen wij nu in zijn absolute rechtvaardigheid? De paus? Bush? JP?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Is de Bijbel dan ook meteen het juiste boek? En welk testament is de Bijbel, de oude of de nieuwe? (no seriously, ik weet het echt niet)
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Oude én nieuwe testament.
Nieuwe testament gaat over Jezus, oude testament over... de rest, denk ik
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Zo zo, allebei tegelijk. Christelijk dus neem ik aan? Dan trek ik de tekst in twijfel. Lang verhaal, Christen zijn sucked, met alle respect.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Umm... Zou het feit dat het hier om de bijbel gaat, niet al aangeven dat het om een christelijk 'ding' gaat?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Wat lezen de Katholieken dan voordat ze naar bed gaan :?
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik denk dat de Bijbel niet een hele betrouwbare bron is over wat er met de wereld zal gaan gebeuren.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Ik zou eerder meegaan met de Heilige boeken van het Jodendom, is behoorlijk accuraat in zijn profetieën.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ik geloof al die leuke boekjes niet...

alles zal op den duur wel wetenschappelijk te verklaren zijn... en als de mens de aarde leefbaar kan houden en heel.. dan zal de aarde gewoon over 5.000.000.000 jaar kapot gaan aan de zon..

en dat geloof ik.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Ik denk dat we hem gezellig met zijn allen platnuken zodat er niemand meer op kan leven en dat dan de zon over 5 a 6 miljard ff een feestje bouwt en dan alles weg is.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Nemesis schreef:ik geloof al die leuke boekjes niet...

alles zal op den duur wel wetenschappelijk te verklaren zijn... en als de mens de aarde leefbaar kan houden en heel.. dan zal de aarde gewoon over 5.000.000.000 jaar kapot gaan aan de zon..

en dat geloof ik.
Ook al blijft de aarde niet leefbaar, over 5 miljard jaar zal de zon vergaan en als de Aarde dan nog bestaat, dan vergaat die ook. Maar geloof me er zal over 5 miljard jaar geen mensheid meer zijn of ook maar een afstammeling van de mensheid.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Nemesis schreef:ik geloof al die leuke boekjes niet...

alles zal op den duur wel wetenschappelijk te verklaren zijn... en als de mens de aarde leefbaar kan houden en heel.. dan zal de aarde gewoon over 5.000.000.000 jaar kapot gaan aan de zon..

en dat geloof ik.
De mens kan de aarde wel leefbaar houden, maar er zijn natuurlijk nog andere manieren waar wij niks aan kunnen veranderen. Denk bijvoorbeeld aan een komeet.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dat klopt jah.. volgens deskundigen zou er in 21** nogwat weer zo'n komeet die de dino's uit hebben laten uitsterven neerstorten op aarde. ennuh... we zijn op weg naar de volgende ijstijd... de aarde zit altijd in de periode, hitte, ijstijd, hitte ijstijd... en we zijn nu weer op weg naar ijstijd.
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Zover ik weet nemesis zijn we nog steeds op weg naar de Warmste periode. Kijk maar naar hoe de poolkappen kleiner worden en de Geltsjers in de Alpen smelten.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

We gaan inderdaad naar de warme periode toe, maar dat zal niet lang meer duren op de grote tijdschaal. Interglaciale periode duren zo rond de 20.000 jaar en 10.000 jaar was de laatste ijstijd.

En qua kometen, ach... we weten een hoop niet. Paar maanden terug zagen geleerden ook een komeet die rakelings langs de aarde ging, alleen pas toen deze de aarde al gepasseerd had.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

X-File schreef: En qua kometen, ach... we weten een hoop niet. Paar maanden terug zagen geleerden ook een komeet die rakelings langs de aarde ging, alleen pas toen deze de aarde al gepasseerd had.
Dat is bijna altijd zo...
Kometen zijn een veel groter risico dan veel mensen denken, tenminste als ik een documantaire mag geloven die ik laatst zag op Discovery.
Op dit moment zijn we niet in staat om meer als 5-10% van de ruimte om ons heen in de gaten te houden op mogelijke kometen of andere objecten.
Dus de kans dat een komeet vrolijk vanuit de andere kant komt is heel groot. :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Section31 schreef:De mens kan de aarde wel leefbaar houden, maar er zijn natuurlijk nog andere manieren waar wij niks aan kunnen veranderen. Denk bijvoorbeeld aan een komeet.
In de toekomst is zo'n komeetinslag met technologie best te voorkomen lijkt me.

Iets wat mij dan een groter probleem lijkt is een botsing met een ander melkwegstelsel.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

HorckDude schreef: In de toekomst is zo'n komeetinslag met technologie best te voorkomen lijkt me.
Zover zijn we nog lang niet hoor. Atoombommen erop afschieten is geen oplossing.
Eerst maar iets uitvinden waardoor alle ruimte om ons heen in de gaten geworden kan houden. En dan nog een wapen tegen een komeet...
Iets wat mij dan een groter probleem lijkt is een botsing met een ander melkwegstelsel.
Is die kans zo groot dan?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Het probleem met atoombommen is dat je de komeet waarschijnlijk in ontelbare brokstukken schiet die nog steeds op de aarde terecht kunnen komen. Hoewel ze niet de impact van de big guy zullen hebben kan dat nog aardig wat troep aanrichten.
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

Section31 schreef:
HorckDude schreef: In de toekomst is zo'n komeetinslag met technologie best te voorkomen lijkt me.
Zover zijn we nog lang niet hoor. Atoombommen erop afschieten is geen oplossing.
Eerst maar iets uitvinden waardoor alle ruimte om ons heen in de gaten geworden kan houden. En dan nog een wapen tegen een komeet...
Iets wat mij dan een groter probleem lijkt is een botsing met een ander melkwegstelsel.
Is die kans zo groot dan?
ze hebben uitgerekent dat ons melkwegstelsel op andromeda zal botsen maar dat duurt nog wel een paar duizend jaar en dan is het nog maar de vraag aan welke kant de zon is want of de zon wordt"eruit"geslingerd of zal vergaan door devele botsingenvan zonnen
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

The Silencer schreef:Het probleem met atoombommen is dat je de komeet waarschijnlijk in ontelbare brokstukken schiet die nog steeds op de aarde terecht kunnen komen. Hoewel ze niet de impact van de big guy zullen hebben kan dat nog aardig wat troep aanrichten.
Als de stukken klein genoeg zijn verbranden ze in de dampkring. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Dat wel, maar dan moet je ook elk brokstuk zo klein mogelijk krijgen. Hoe groter de komeet hoe moeilijker het wordt. Mocht er ooit een komeet op aarde donderen, laat hem dan mij treffen, ben ik er meteen vanaf.

Ik ben van mening dat we bijna op een point-of-no-return zijn aangelangd wat de mensheid aangaat en de leefbaarheid op de planeet. True, mits genoeg tijd zal de aarde zichzelf wel herstellen, maar dan zonder de mens.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Jim Kirk schreef:Zover ik weet nemesis zijn we nog steeds op weg naar de Warmste periode. Kijk maar naar hoe de poolkappen kleiner worden en de Geltsjers in de Alpen smelten.
Toch gaan we wel naar een ijstijd toe... over het algemeen daalt de temperatuur per jaar 0,05 graad gemiddeld... maar jah.. el nino en broeikas effect... dat is de reden waarom wij onszelf gaan koken..
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

The Silencer schreef:Dat wel, maar dan moet je ook elk brokstuk zo klein mogelijk krijgen.
Het is nog maar de vraag of atoombommen sterk genoeg zijn om een bepaalde soorten kometen te verpulveren.
Een paar jaar geleden is er een komeet ontdekt die zelf een aantal inslagen van andere kometen meegemaakt had. De kracht van die inslaande kometen was vele malen sterker als een paar atoombommen, maar meer dan een groot gat in die komeet leverde dat niet op.
Dus of een atoombom genoeg is... :?
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Twee atoombommen :D
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Section31 schreef:
The Silencer schreef:Dat wel, maar dan moet je ook elk brokstuk zo klein mogelijk krijgen.
Het is nog maar de vraag of atoombommen sterk genoeg zijn om een bepaalde soorten kometen te verpulveren.
Een paar jaar geleden is er een komeet ontdekt die zelf een aantal inslagen van andere kometen meegemaakt had. De kracht van die inslaande kometen was vele malen sterker als een paar atoombommen, maar meer dan een groot gat in die komeet leverde dat niet op.
Dus of een atoombom genoeg is... :?
Mijn gedachte precies. Als je een komeet in stukken wilt schieten zodanig dat ie geen gevaar meer oplevert heb je flink wat vuurkracht nodig. Dat haal je met onze bommetjes niet vrees ik.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Of je krijgt straks nog het 'Armageddon' idee.
Rotje op je open hand doet niks, maar als je je hand tot een vuist maakt met een rotje erin. :)

*belt Bruce Willis*
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik heb de film nooit gezien, alleen wat voorstukjes en ken de globale verhaallijn (dat ze een bommetje de meteoor in moeten boren). Maar verders nada, weet niet eens of ze het halen of dat de aarde vergaat :-D
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Met Bruce Willis in die hoofdrol...
Wat denk jij dat er gebeurt? Hij redt het hele zooitje in z'n eentje!

Maar het idee van Armageddon en trouwens ook Deep Impact dat een bom of meerdere, een beter effect heeft als die van binnenuit ontploft klinkt niet eens zo gek. :)
Plaats reactie