Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

GPS schreef:
The Silencer schreef:
Vis schreef:3rd, niet 3R
Dank voor verduidelijking. Waarom zecht die ouwe lul dat niet gewoon?
Je zou nou natuurlijk ook de fout bij je zelf kunnen zoeken: Waarom snapt Vis het wel en jij niet? Is Vis met zijn goudvissen geheugen zoveel slimmer dan jij? :*)
Is dat retorisch?
The Silencer schreef:Ik zoek nooit de fout bij mijzelf om dat de fout daar niet te zoeken is. De fout ligt geheel bij jouw (sic). Vis staat zwemt hierbuiten.
Fixed.
Beta schreef:Nee, maar weet je wat het is, ik kom hier niet voor geouwehoer met mannen van weet ik veel hoe oud.
Niet meedoen aan 't geouwehoer, en dan is 't vanzelf snel over ;) .
Beta schreef:Ik dacht hier ook leuk te kunnen praten over Star Trek, maar dat gebeurt nu eenmaal niet.
Dan kun je beter wegblijven uit TMH. Er zijn genoeg Star Trek-subforums; voel je vrij interessante discussies te beginnen, dan doen er vanzelf mensen mee. Maar vrijwel alle discussies hebben we vele jaren terug al vele malen gehad, dus voor de meesten die over zijn is er weinig nieuws meer te bespreken.
Beta schreef:En DS9 is een kwestie van smaak. Jullie vinden dat leuk, ik vind TOS en TNG beter. Ga niet bitchen over meningsverschillen, wees een grote jongen en zet je er overheen. Niet iedere Trekkie wordt automatisch verliefd op jóúw favoriete serie.
Ik val over het feit dat je het "kut" vindt zonder enige onderbouwing en dan zelf gaat zeuren dat niemand 't over Star Trek heeft.
The Silencer schreef:Maar de meeste mensen reageren sowieso niet op dingen die in Butterbaldinges gepost worden. Het feit dat jij juist wel wat reacties hebt gehad, is alleen maar positief lijkt me.
Precies. Wil je aandacht, dan kun je beter naar Fok! gaan, daar hebben ze vast wel e.o.a. subforum waar talloze mensen over cosplay e.d. praten.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Bedankt voor je berichtje. Jammer dat je dacht dat ik aanstalten maakte hier weg te gaan, want dat ben ik absoluut niet van plan. Ik heb er alleen nogal een hekel aan bekrompen mensen tegen te komen die automatisch maar aannemen dat als ik zeg dat ik iets "kut" vind ("ik vind DS9 kut"), dat ik het dan ook daadwerkelijk zo kwaad meen. Bordje sarcasme stond omhoog, Sheldon. Vis lijkt me een stok in zijn achterste te hebben en die moet hij er nodig eens uithalen, óf zich zou zich erbij neer kunnen leggen dat hij in discussie gaat met een zestienjarig meisje (dus van de vrouwelijke soort, die altijd gelijk hebben ;) ) die daadwerkelijk Deep Space Nine heeft gekeken, nu eenmaal de voorkeur geeft aan TNG en TOS en heel stiekem zelfs de reboot van J.J. Abrams leuker vindt dan een wat nukkige Ferengi, Worf die hertrouwt en twee zoenende meiden. Het is en blijft Star Trek en de boodschap daarachter is vaak dat je op een zo vreedzaam mogelijke manier met elkaar moet leren te communiceren om hiermee vrede in de verschillende kwadranten te verwerkelijken, maar ik denk dat die boodschap veel mensen (helaas) ontgaan is en ze dus maar meteen alle fotontorpedo's op mij richten. Leuk, maar niet mijn stijl. En ik ben niet het type dat terugdeinst. Fight with honour, I will not hesitate to stick a bat’leth up your guts.

Ik let wel op jou en Vis, want ik denk nog altijd dat ieders bericht wel enige waarde toevoegt aan het forum. Nou wil ik niet zeggen dat ik zo'n heilig boontje ben wat betreft on- en off-topic gaan, maar ik denk dat we op zijn minst wat zouden moeten kunnen praten over het dagelijks leven i.p.v. eindeloos brallen en lullen als een stel dronken torren. Ik zit hier godverdomme niet in een studentencorps :P

Overigens ben ik niet aandachtsgeil en heb ik he-le-maal geen behoefte me te registreren op een forum zoals FOK! Waar de rest van Nederland ook zit. Ik hou van kleine groepen en ik dacht het hier vrij te kunnen posten. Ik ben trots op mijn vader en ik vind het waardevol om aan mede-liefhebbers (medeliefhebbers mag ook, lekker drankje is dat!) te laten zien dat ik leuke dingen doe in mijn vrije tijd. En als dat ook nog eens in de sfeer van Star Trek is, sla ik twee vliegen in één klap.

Op grotere fora word ik snel geband omdat ik overkom als een veel ouder persoon dan een meisje van zestien. Ik ben vaak beschuldigd van faken, dat ik een ouwe vent van in de vijftig was die jongetjes lokte, en ik ben het echt meer dan zat om te moeten bewijzen dat ik écht (……. …….) ben (ik zou het fijn vinden als je mijn achternaam niet gebruikt in het forum, maar ik neem aan dat dit een redelijk veilig klimaat is).

TMH is voor geouwehoer, dat begrijp ik, en ik begrijp ook echt wel dat niemand in het ERP topic serieus gaat doen, maar in een topic over avatars, the Butterball Hotline (waar ik trouwens wel weer eens wat wil horen van R2D2, vrouw en dochter) en het topic voor newbies vind ik het niet meer dan normaal om het gelul enigszins binnen de perken te houden. Ik ben tegen een dictatuur, maar het schept een slecht beeld. Er zijn zat andere topics waarin je leuk de sarcast uit kan hangen (en dat zal ik ook met veel liefde doen), denk ik zo.

Helemaal niet tegen jou gericht, dit, maar wel tegen de mensen die het nodig vinden de grootte van hun penis te compenseren met een boel “kijk eens hoe goed ik kan debatteren” in een topic voor newbies. Newbies. Zoals ik. Vis kan niet van mij verwachten dat ik meteen doorheb dat hij snel op zijn teentjes getrapt is, ik kan andersom ook niet van hem verwachten dat het tot hem doordringt dat DS9 misschien wel niet de beste Star Trek ooit is. Maar jullie leren kennen wil ik zeker. Waarvoor ben ik anders nog hier? Om mijn eigen hachje te redden? Kom op zeg. Ik sta daar een beetje boven. Zó snel krijgen jullie mij niet klein :P
In reactie op Slince, die dacht dat ik hier weg wilde. Ammenooitniet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Miriam »

[Verwijderd]

Aangepat door admin.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Trekscaper »

Beta schreef:Ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt.
Let maar niet op haar. Miriam is Miriam.

Verder natuurlijk herken wat je schrijft. Veel geouwehoer op dit forum, maar af en toe kan er ook serieus gediscussieerd worden. Voel vrij om serieuze topics te openen en je zal zien dat er ook serieus gepraat kan worden. Dat er niet zoveel over StarTrek gepraat wordt is niet verrassend aangezien we maar 2 films hebben gehad in de laatste 11 jaar en de laatste StarTrek serie van de buis verdween in 2005. Ik verwacht wel dat er in de toekomst meer scifi series komen en dat we momenteel in de laatste fase van een dip zitten.

Verder vind ik dat je een leuke toevoeging bent voor dit forum die het forum ook nodig had. Ga vooral zo door :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

:stupid:

Verder zal ik me niet uitlaten over hoe het er wel of niet aan toe gaat in de ST-subfora, want daar kom ik nooit :') Betreffende TMH:
Beta schreef:TMH is voor geouwehoer, dat begrijp ik, en ik begrijp ook echt wel dat niemand in het ERP topic serieus gaat doen, maar in een topic over avatars, the Butterball Hotline (waar ik trouwens wel weer eens wat wil horen van R2D2, vrouw en dochter) en het topic voor newbies vind ik het niet meer dan normaal om het gelul enigszins binnen de perken te houden. Ik ben tegen een dictatuur, maar het schept een slecht beeld. Er zijn zat andere topics waarin je leuk de sarcast uit kan hangen (en dat zal ik ook met veel liefde doen), denk ik zo.
Hier heb je zeker een punt mee. Spammen is prima, maar bepaalde topics zouden zeker baat hebben bij een bepaalde mate van ontopic-posts en, dare I say it, volwassenheid. Ik zal hier wat beter op toe zien in de toekomst :) (verzoek aan Vis om hieraan mee te werken ;) )


Edit: trouwens, tip voor de toekomst, als je platuit zegt 'Serie X is kut' zullen mensen niet snel aannemen dat je dat sarcastisch bedoelt ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Alsof er na 15 jaar opeens wel gemod gaat worden :')
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Paulstartrek »

Waarom niet? Het wordt eigenlijk weer eens tijd. Misschien dat met een vleugje serieus modden er ook nog andere mensen komen die denken, kijk een interessant forum waar niet alleen maar vaag gelult wordt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:Waarom niet? Het wordt eigenlijk weer eens tijd. Misschien dat met een vleugje serieus modden er ook nog andere mensen komen die denken, kijk een interessant forum waar niet alleen maar vaag gelult wordt.
Maar hoe vaak hebben we het hier al over gehad en hebben we gezegd dat we het nu serieuzer gaan doen en er ook strenger gemod gaan worden? Dat is net zoiets als mijn moeder die de zolder gaat opruimen of mijn broer die zijn troep komt halen of ik die een baan vind. Eerst zien, dan geloven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

Dat het meer volk zal aantrekken hebben we ook al talloze keren besproken; het is misschien één van de vele aspecten die daarmee te maken hebben, maar dat alleen zal in ieder geval niets uitmaken.

TMH-blaat voortzetten buiten TMH is nooit de bedoeling geweest, maar het is voor mods lastig in te schatten of het één offtopic rely is, of dat het vervolgens uit zal lopen op 10-20 of 5 pagina's. Alles gelijk afkappen is soms ook wat flauw, zeker omdat je hier praktisch gezien met iets van 10-20 mensen op een forum zit, dus waar doe je 't dan voor... Maar als jullie 't willen, fine with me :) . Alleen als we dat dan toch afspreken, dan is het ook gewoon geheel te voorkomen als alle regulars de mess netjes hier houden; wat buiten TMH hoort en wat niet weet iedereen heel goedt (sic).
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Paulstartrek »

Vis schreef: TMH-blaat voortzetten buiten TMH is nooit de bedoeling geweest, maar het is voor mods lastig in te schatten of het één offtopic rely is, of dat het vervolgens uit zal lopen op 10-20 of 5 pagina's. Alles gelijk afkappen is soms ook wat flauw, zeker omdat je hier praktisch gezien met iets van 10-20 mensen op een forum zit, dus waar doe je 't dan voor... Maar als jullie 't willen, fine with me :) .
Ik doelde eigenlijk meer op deze quote van RR
Raynor's Revenge schreef:maar bepaalde topics zouden zeker baat hebben bij een bepaalde mate van ontopic-posts en, dare I say it, volwassenheid. Ik zal hier wat beter op toe zien in de toekomst
Over bepaalde topics. De stel je eens voor en reactie op BB topics.

Ik ben het verder zondermeer eens dat het buiten TMH moeilijk(er) is. Gelijk afkappen is dan ook niet waar ik op doelde, maar echt meer gericht op de door RR genoemde topics.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

Welcome aboard, Shana :)
Gebruikersavatar
Shanabanana
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2013, 18:02
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Shanabanana »

Raynor's Revenge schreef:Welcome aboard, Shana :)
Dank je wel! ^^
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door X-File »

Welkom Shanabananaramalama.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Trekscaper »

Shanabanana schreef:
Raynor's Revenge schreef:Welcome aboard, Shana :)
Dank je wel! ^^
Welkom! Ik zie dat je zus je overgehaald heeft om lid te worden van dit forum :*)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door HelloCath »

Dag familie.
En Daniel. die hoefde niet overgehaald te worden.
Ik hoefde alleen te zeggen dat ik sinds een paar maand hier weer lid van ben.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door MajinSource »

Welkom Shana :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

Welkom, Dirk :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Paulstartrek »

Welkom dirk, met die lijst van series die je leuk vind zal je hier genoeg vinden om over mee te kunnen praten lijkt mij.
Gebruikersavatar
Dirk5
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2014, 10:44

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Dirk5 »

thanks voor het welkom heten :)

Het heeft even geduurd voordat ik jullie forum/community gevonden had, maar beter laat dan nooit.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Blind Guardian »

Welkom Dirk uitstekende serie smaak in ieder geval , let niet op wat users die gemeen zijn tegenover newbies :lachhuil: , en dat het wat rustig is.

Verder welkom hier
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Master Vanhu Botie »

Welkom, Dirk, in onze kleine gemeenschap. Je zal hier zeker je gading vinden :Y)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Dirk5 schreef:maar beter laat dan nooit.
Dat zou ik maar niet te hard roepen :') En The Silencer moet je negeren, dat is een zuurpruim.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door R2D2 »

welkom Dirk
Dirk5 schreef:aangewakkerd door star wars (ik hoop niet dat dit vloeken is in de kerk hier op het star trek forum)
nee hoor; ik heb het zelfde "probleem";
ben "scifi-grootverbruiker" zegmaar...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Trekscaper »

Welkom Dirk5. Leuke lijstje met series waar je fan van bent :)
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door HelloCath »

Welkom Dirk :W
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door MajinSource »

Welkom Dirk :)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door GPS »

Van harte welkom Dirk.
Plaats reactie