Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bespreek hier zaken die in geen van de andere forums passen.

Moderators: Dark*staR, Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Nou, die algemene gok klopt toch voor bijna 50%... wat niet gek is met zoveel algemene en onspecifieke zaken :')
Jij voelt je ook te goed voor dit forum. Maar je blijft hier toch vanuit de goedheid van je hart.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Raynor's Revenge schreef:Nou, die algemene gok klopt toch voor bijna 50%... wat niet gek is met zoveel algemene en onspecifieke zaken :')
Speel je een muziekinstrument? Werkzoekend? Dat helpt af en toe ook nog wel. Ik gok 50/50 op marimba of saxofoon. In ieder geval zo'n hipsterinstrument.

Of ben je meer het type collectant? Bedelaar? Zwerver-met-een-sterretje-in-zijn-brillenglas?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

ik, de hipster


:')



:lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Miriam »

:lachhuil:
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Raynor's Revenge schreef:ik, de hipster


:')



:lachhuil:
Kom op, je zit hier op Star Trek forums, niet op FOK!

dat zegt veel.

heel veel.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Je vergeet trouwens zijn obesitas.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

The Silencer schreef:Je vergeet trouwens zijn obesitas.
Nee man. Schriel kipje.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

Met jampotglazen 8-) (weet de jeugd nog wat dat zijn?)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door GPS »

Nou, daar ga je dan RR. Je moet zeggen: ze heeft haar huiswerk goed gedaan. :rofl: waarschijnlijk plaatjes gekeken bij Nemesis.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Raynor's Revenge »

GPS schreef:Nou, daar ga je dan RR. Je moet zeggen: ze heeft haar huiswerk goed gedaan. :rofl: waarschijnlijk plaatjes gekeken bij Nemesis.
miriam =/= beta

en ook niet 'jeugd' trouwens :')
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Miriam »

Kloontjes he
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Nee dank je, ik ben Miriam niet. Ik ben Beta.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

Afbeelding
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Vis schreef:Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Paulstartrek »

Maar een oplettende lezer heeft kunnen vaststellen dat er nog steeds geen reden is gegeven waarom DS9 kut is.

Dat doet mij wel vragen, heb je wel de laatste 2 seizoenen gekeken? Vergeleken met de doodsaaie eerste seizoen is het een groot verschil.
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Paulstartrek schreef:Maar een oplettende lezer heeft kunnen vaststellen dat er nog steeds geen reden is gegeven waarom DS9 kut is.

Dat doet mij wel vragen, heb je wel de laatste 2 seizoenen gekeken? Vergeleken met de doodsaaie eerste seizoen is het een groot verschil.
Ik vind het gewoon minder leuk dan TNG.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:Maar een oplettende lezer heeft kunnen vaststellen dat er nog steeds geen reden is gegeven waarom DS9 kut is.

Dat doet mij wel vragen, heb je wel de laatste 2 seizoenen gekeken? Vergeleken met de doodsaaie eerste seizoen is het een groot verschil.
Maar als een serie vijf seizoenen kut is en de laatste twee de moeite waard zijn, dan is het toch niet meteen een goeie serie? Sterker nog, als iets pas na vijf jaar begint te boeien, dan doen ze iets erg fout, want de meeste mensen zijn dan al afgehaakt.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Paulstartrek »

Ik beweer dan ook niet dat de serie goed of slecht is, ik zeg dat er een groot verschil zit tussen de genoemde seizoenen
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:Ik beweer dan ook niet dat de serie goed of slecht is, ik zeg dat er een groot verschil zit tussen de genoemde seizoenen
Dat ben ik zonder meer met je eens :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Paulstartrek schreef:Maar een oplettende lezer heeft kunnen vaststellen dat er nog steeds geen reden is gegeven waarom DS9 kut is.

Dat doet mij wel vragen, heb je wel de laatste 2 seizoenen gekeken? Vergeleken met de doodsaaie eerste seizoen is het een groot verschil.
Maar als een serie vijf seizoenen kut is en de laatste twee de moeite waard zijn, dan is het toch niet meteen een goeie serie?
Klopt, maar wie zegt dat ze "kut" zijn (behalve Beta, die duidelijk DS9 niet gezien heeft maar na een paar afleveringen er achterkwam dat 't geen TNG was en is gestopt)? En hoe maak je van "eerste seizoen" de eerste vijf? Overdrijven is ook een vak.
The Silencer schreef:Sterker nog, als iets pas na vijf jaar begint te boeien, dan doen ze iets erg fout, want de meeste mensen zijn dan al afgehaakt.
DS9 is van het begin af aan boeiend en er gebeurt ontzettend veel. En alles wat gebeurt in de eerdere seizoenen is erg belangrijk voor de opbouw van de karakters en het hele verhaal. Het heeft alleen een andere insteek dan TNG, en de grote space battles volgen pas veel later in de serie. Dus als je 't kijkt met de verwachting een Michael Bay-film te zien, then you're gonna have a bad time. En laten we eerlijk zijn, de eerste seizoenen van TNG waren ook bijzonder matig vergeleken met de latere toen er pas echt grote verhalen waren per seizoen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Nemesis »

TNG kwam ook pas echt tot leven bij the best of both worlds...
daarvoor viel het ook tegen. Je kan best bij best of both worlds beginnen, zonder ook daadwerkelijk iets gemist te hebben. Wil niet zeggen dat er geen belangrijke of mooie afleveringen tussen zaten, maar beduidend van minder belang dan die bij ds9.

Deep Space Nine wordt eigenlijk ook pas echt goed na the way of the warrior (één van de beste afleveringen, wat mij betreft), maar er zitten al een aantal mooie en goede, belangrijke afleveringen in de eerste 3 seizoenen. Het hele gebeuren met de Kai is echt fantastisch om naar te kijken, ook de langzame insteek richting de Dominion.

Wat dat betreft deed voyager het beter. Vanaf het begin ging dat vrij goed, al is dit pas echt een slap aftreksel van TNG, met een twist. Het blijft een prima serie om te kijken. Het is wel zo dat er meer mensen naar gingen kijken toen de borgpoes kwam. De nodige kelders zijn opnieuw gewit denk ik. Kwalitatief werd de serie mijnziens niet slechter of beter.

Enterprise vond ik persoonlijk al vrij leuk vanaf het begin en vind vooral seizoen 4 erg goed. Er hadden echt nog wel 3 seizoenen bijgemogen. Er is zoveel mogelijk, maar dat geldt voor alle series. Helaas sloeg Enterprise niet aan. Het heeft niet de kanzen gekregen die TNG, DS9 en VOY wel hadden, maar dat is uiteraard ook de tijd.

een nieuwe serie zou dit probleem ook hebben.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:TNG kwam ook pas echt tot leven bij the best of both worlds...
daarvoor viel het ook tegen. Je kan best bij best of both worlds beginnen, zonder ook daadwerkelijk iets gemist te hebben. Wil niet zeggen dat er geen belangrijke of mooie afleveringen tussen zaten, maar beduidend van minder belang dan die bij ds9.
Naast het feit dat je de karakters wel een stuk beter leert kennen dood het gewoon vanaf het begin af aan te kijken. Bij DS9 hetzelfde, maar daarbij werd nog vaker teruggegrepen naar ontwikkelingen in het begin van de serie.
Nemesis schreef:Wat dat betreft deed voyager het beter. Vanaf het begin ging dat vrij goed, al is dit pas echt een slap aftreksel van TNG, met een twist. Het blijft een prima serie om te kijken. Het is wel zo dat er meer mensen naar gingen kijken toen de borgpoes kwam. De nodige kelders zijn opnieuw gewit denk ik. Kwalitatief werd de serie mijnziens niet slechter of beter.
"Beter" in dat er gelijk veel actie was, dat is alles. Zodra je gaat nadenken over wat er nu werkelijk gebeurt in Voyager blijft het een verschrikkelijke serie, afgezien van of 't leuk is om te kijken. Bij DS9 was alles gewoon veel beter uitgedacht en opgebouwd. Sommige mensen waarderen dit nu eenmaal ook of meer, en hoeven niet per se vanaf 't begin af aan veel actie te zien.
Nemesis schreef:Enterprise vond ik persoonlijk al vrij leuk vanaf het begin en vind vooral seizoen 4 erg goed. Er hadden echt nog wel 3 seizoenen bijgemogen. Er is zoveel mogelijk, maar dat geldt voor alle series.
Ik vond de eerste twee seizoenen juist een stuk beter want toen had het tenminste nog een eigen identiteit. We leerden van alles over de mensheid van toen, het begin van het hele exploring-gebeuren, hele werking van het schip, samen"werking" met de Vulcans, etc. Bij de Xindi viel dat grotendeels weg en ging het enkel nog maar om een willekeurige vijand zonder veel diepgang, en in S4 werd het roer weer compleet omgegooid en werd heel het seizoen volgegooid met afgezaagde en wanhopige verwijzingen naar eerdere series.
Nemesis schreef:Helaas sloeg Enterprise niet aan. Het heeft niet de kanzen gekregen die TNG, DS9 en VOY wel hadden, maar dat is uiteraard ook de tijd. een nieuwe serie zou dit probleem ook hebben.
Combinatie van heel veel dingen, waaronder de periode waarin 't werk gemaakt/uitgezonden inderdaad.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Vis »

de Beta is verlopen ;(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Dus het is tijd voor de volwassen release? :9~
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Nee hoor! Ik ben er nog, ik ben alleen wat afwezig omdat ik een druk leventje heb :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door The Silencer »

Beta schreef:
Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Nee hoor! Ik ben er nog, ik ben alleen wat afwezig omdat ik een druk leventje heb :P
BAN!
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

The Silencer schreef:
Beta schreef:
Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Nee hoor! Ik ben er nog, ik ben alleen wat afwezig omdat ik een druk leventje heb :P
BAN!
Ik ben Miriam niet :P
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door GPS »

Beta schreef:
The Silencer schreef:
Beta schreef:
Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Nee hoor! Ik ben er nog, ik ben alleen wat afwezig omdat ik een druk leventje heb :P
BAN!
Ik ben Miriam niet :P
Wat heeft dat met een ban te maken?
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Reacties: Welkom newbies (aka "Wie?")

Bericht door Beta »

GPS schreef:
Beta schreef:
The Silencer schreef:
Beta schreef:
Vis schreef:de Beta is verlopen ;(
Nee hoor! Ik ben er nog, ik ben alleen wat afwezig omdat ik een druk leventje heb :P
BAN!
Ik ben Miriam niet :P
Wat heeft dat met een ban te maken?
Miriam is een rotwijf, en ik niet.
Plaats reactie