[voorstel] Weg met die verdomde Postcount

Vragen en opmerkingen over StarTrek.nl en het forum.

Moderators: captain crash, Wilson

Gesloten
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

[voorstel] Weg met die verdomde Postcount

Bericht door B'Ellana »

Iedereen zeurt altijd maar over die klote postcount.

Zit je nou op een forum om een zo hoog mogelijke rang te krijgen of voor de gezelligeheid?

Omdat het op het oude forum uit de hand begon te lopen met spammen etc. etc. heb ik een voorstel over de rangen.

De rangen kunnen met de hand worden ingesteld.

Iedereen die zich aanmeld wordt Ensign.

Naarmate je een tijdje op het forum zit en je je redelijk tot goed gedraagt, kan je rang worden verhoogd: promotie.

Dit kan dan doorgaan tot de commodore ofzoiets.

Daarentegen, als je je erg irritant gedraagt, veel spamt, discrimineert en alles wat god nog meer verboden heeft, kun je gedegradeerd worden.

Dit lijkt mij een efficiente manier om het forum netjes te houden, en om endelijk van die verdomde postcount af te zijn..... }:O

Ik hoor het wel

Gaby
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Ik denk dat de mods het dan wel erg druk krijgen, en een hoop gezeik krijgen van mensen die gedegradeerd worden, maar zelf vinden dat ze dat niet verdienen. En dan wordt de ene gepromoveerd en de andere niet, weer gezeur dan enzo... Ik denk dat je gewoon het beste dat hele rangensysteem weg moet gooien, ook geen gezeik meer, behalve 1 topic van iemand die het erg vind dat de rangen weg zijn...
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Lijkt me een moeilijke uitvoering, maar ik heb geen bezwaar ertegen hoor
Trip
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:41

Bericht door Trip »

Inderdaad! Hulde! Weg met de postcount misschien kapt iedereen dan met spammen en zet wat nuttige posts neer!
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

Er zijn 2 admins, en je hoeft niet aan de lopende band gepromoveerd of gedegradeerd te worden..

gewoon, als je opvalt als goede of slechte poster, kunnen ze wat besluiten.. dus niet als je precies 2 maanden op het forum bent ofsow... gewoon als je eruit springt ofsow.... :)
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

tuvok4774 schreef:Lijkt me een moeilijke uitvoering, maar ik heb geen bezwaar ertegen hoor
zei de persoon met 151 posts binnen 20 uur..... |:(
Gebruikersavatar
Gerwin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:46

Bericht door Gerwin »

Mijn eerste vraag is waarom nu direct al weer op een nieuw forum moet worden gepraat weer dingen te veranderen. Laten we allemaal eens rustig kijken of het op deze manier werkt, dus geen postcounts onder de rangen. Vervolgens na een tijd te kijken of er misschien nog dingen aangepast zouden moeten of kunnen worden. Voor dat opgraderen via rang was in afhankelijk wel, maar dit is te veel werk, daarom heb ik besloten om het ff zo te doen. :)
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

moeilijk uitvoerbaar tenzei er speciale MODS voor gaan zorgen een rang MOD 8-)
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

Kijk eens naar een forum als Fok! Forum, daar hebben we helemaal geen rangen... maar wel een postcount die je aan kunt vragen net als hier bij het profiel

Hier kun je ook aan de rang zien hoeveel posts iemand (ongeveer) heeft, dus dat die postcount niet te zien is heeft geen zin...

Enneh, opbouwende kritiek mag toch wel Gerwin... ik heb geen zin in hetzelfde gezeur als op het oude forum..
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

B'Ellana schreef:
tuvok4774 schreef:Lijkt me een moeilijke uitvoering, maar ik heb geen bezwaar ertegen hoor
zei de persoon met 151 posts binnen 20 uur..... |:(
Ik post niet voor mijn hoog mogelijke postcount
Had gewoon niets te doen (toetsweek en geen zin om te leren)
En de meeste posts van mij zijn redelijk lang hoor.....
Verder poste ik op het oude forum niet zo heel veel minder hoor....
Dus het valt misschien nu ff op, omdat niemand veel posts heeft.
Maar ik post gewoon omdat ik star trek leuk vind, en het leuk vind er over te forummen, en het hele forum is gewoon gezellig.
Ik ben met je eens dat dat aantal posts een beetje veel is, dat komt echt doordat het saai was vanmiddag.
Dus nogmaals, van mij mag die postcount er wel uit hoor.... ik blijf toch wel hetzelfde posten :)
Gebruikersavatar
MelliW
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:05
Contacteer:

Re: [voorstel] Weg met die verdomde Postcount

Bericht door MelliW »

B'Ellana schreef:Iedereen zeurt altijd maar over die klote postcount.

Zit je nou op een forum om een zo hoog mogelijke rang te krijgen of voor de gezelligeheid?

Omdat het op het oude forum uit de hand begon te lopen met spammen etc. etc. heb ik een voorstel over de rangen.

De rangen kunnen met de hand worden ingesteld.

Iedereen die zich aanmeld wordt Ensign.

Naarmate je een tijdje op het forum zit en je je redelijk tot goed gedraagt, kan je rang worden verhoogd: promotie.

Dit kan dan doorgaan tot de commodore ofzoiets.

Daarentegen, als je je erg irritant gedraagt, veel spamt, discrimineert en alles wat god nog meer verboden heeft, kun je gedegradeerd worden.

Dit lijkt mij een efficiente manier om het forum netjes te houden, en om endelijk van die verdomde postcount af te zijn..... }:O

Ik hoor het wel

Gaby
Gooi gewoon dat hele systeem er uit, of maak het tijd gebonden. Kun je meteen zien wie er al lang zit en wie niet. Het idee is zeker niet slecht, maar dan kun je meteen het halve forum als mod benoemen :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

de functie avatar.. bestaat ook nog... heb er met wilson over gehad.. het heeft veel meer voordelen dan rangen...

post account moet je gewoon bewaren.. maar gewoon op de manier zoals die er nu is... in de gebruikerslijst.. ik beneen stathoer.. dus hoer meer statistiekjes.. hoe leuker.. maar ik ga er niet anders door posten
Chantal
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:16
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Chantal »

Ik kom nu misschien over als iemand die met alle winden mee waait, maar goed. Ik vind het raar dat het ene forum wel meetelt voor de postcount en het andere niet. Laat of alle forums meetellen of vergeet het hele rangen systeem en gooi de postcount er helemaal uit.

Overigens heeft dit niks met gezeik over het nieuwe forum te maken. 't Is gewoon een mening.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: [voorstel] Weg met die verdomde Postcount

Bericht door R2D2 »

B'Ellana schreef: Naarmate je een tijdje op het forum zit en je je redelijk tot goed gedraagt, kan je rang worden verhoogd: promotie.
- wie en/of wat definieert "redelijk tot goed gedrag";
- als dit niet automatisch wordt verhoogd wordt dit een echte "baan" voor mods (die hun tijd beter kunnen gebruiken met modden);
- users gaan mekkeren, slijmen en zeuren om promotie (lobbyen is misschien aardiger omschreven, maar komt opzelfde neer);
- het gebeurd altijd subjectief op deze wijze;

misschien automatisch promotie na verloop van TIJD (en niet postcount), tenzij een mod ingrijpt?


persoonlijk ben ik voor het compromis:
de postcount moet blijven,
maar in de messhall moet ie zijn uitgeschakeld
Gebruikersavatar
The Federation
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:55

Bericht door The Federation »

Ik vind het promotie/degradatie systeem wel goed maar dat kost dan ook weer zoveel moeite.. Ook is het betreuringswaardig dat de posts in de Mess Hall niet meetellen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

nee dat is het niet... daar is het "spam"- gehalte hoog.. onzin topics zoals.. aan welk woord denk je als je dit woord leest e.d.
Chantal
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:16
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Chantal »

Nemesis schreef:nee dat is het niet... daar is het "spam"- gehalte hoog.. onzin topics zoals.. aan welk woord denk je als je dit woord leest e.d.
Zoals je vast al hebt gezien zijn deze topics zich nu al naar de andere forums aan het verplaatsen. Berichten in TMH niet mee laten tellen verplaatst het probleem alleen maar naar de andere forums (fora?)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Chantal schreef:
Nemesis schreef:nee dat is het niet... daar is het "spam"- gehalte hoog.. onzin topics zoals.. aan welk woord denk je als je dit woord leest e.d.
Zoals je vast al hebt gezien zijn deze topics zich nu al naar de andere forums aan het verplaatsen. Berichten in TMH niet mee laten tellen verplaatst het probleem alleen maar naar de andere forums (fora?)
het is gewoon forums :-P

uhm.. welk probleem?? je kan geen onzinnige topic dumpen in de andere forums... en vind je iets niet nuttigs.. post er dan niet..
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

het is Fora......

:{ :{ :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

B'Ellana schreef:het is Fora......

:{ :{ :{
forum o [-s]: voor het -, in bespreking.

het meervoud van forum is forums...
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

Als Latiniste, besef ik dat Forum uit het latijn komt, en als meervoud Fori heeft....

Forums, dat klinkt en dat staat niet.....

:{
Gebruikersavatar
B'Ellana
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:27
Locatie: Barnsley, Verenigd Koninkrijk
Contacteer:

Bericht door B'Ellana »

en dus zaten we allebei fout.....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

sorry.. ik haal het uit het woordenboek...
Bird of Prey
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05

Re: [voorstel] Weg met die verdomde Postcount

Bericht door Bird of Prey »

B'Ellana schreef:Iedereen zeurt altijd maar over die klote postcount.

Zit je nou op een forum om een zo hoog mogelijke rang te krijgen of voor de gezelligeheid?

Omdat het op het oude forum uit de hand begon te lopen met spammen etc. etc. heb ik een voorstel over de rangen.

De rangen kunnen met de hand worden ingesteld.

Iedereen die zich aanmeld wordt Ensign.

Naarmate je een tijdje op het forum zit en je je redelijk tot goed gedraagt, kan je rang worden verhoogd: promotie.

Dit kan dan doorgaan tot de commodore ofzoiets.

Daarentegen, als je je erg irritant gedraagt, veel spamt, discrimineert en alles wat god nog meer verboden heeft, kun je gedegradeerd worden.

Dit lijkt mij een efficiente manier om het forum netjes te houden, en om endelijk van die verdomde postcount af te zijn..... }:O

Ik hoor het wel

Gaby
Op zich vind ik je plan wel goed hoor Gaby, maar ik denk dat het ook tot nieuwe problemen zou leiden? Wie zou dan moeten beoordelen wie gedegradeerd of gepromoveerd zou moeten worden? Stel ik zeg iets dat een persoon die mij moet beoordelen niet bevalt. Kan hij mij dan degraderen? Verder zijn er ook posters die wel veel en ook goed posten, maar niet echt opvallen tussen de rest. Die mensen worden dan natuurlijk weer overgeslagen bij het uitdelen van de promoties.
Welk systeem je ook kiest er zullen altijd problemen zijn. Misschien zou het nog het beste zijn om de rangen uit te schakelen, maar de postcount te laten bestaan.
Gesloten