Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Vragen en opmerkingen over StarTrek.nl en het forum.

Moderators: captain crash, Wilson

Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Punisher »

hm? Je gebruikt IE7 op OSX ...?

Hoe dan ook, ik heb het ook alleen maar uit de changelog (http://www.opera.com/docs/changelogs/windows/950/) en niet zelf getest:
Experimental screen reader support:
Added support for Microsoft Active Accessibility API (MSAA).
Preliminary support for Window-Eyes, JAWS, NVDA, and OS X VoiceOver.
Collaborated with GW Micro on improved compatibility with future releases of Window-Eyes.
Added basic implementation of Accessible Rich Internet Applications (ARIA).
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Peti »

wat is er met de extra's gebeurd?
Not Found
The requested URL was not found on this server.



--------------------------------------------------------------------------------

Apache Server at startrek.nl
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Guess who? »

die waren dr nog niet, en we moesten ook nog zelf dingen aandragen daarvoor die leuk zouden zijn :)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Peti »

o, m'kay :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

die komen nooit meer... te-rug!
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Peti »

:')
maar misschien moet er dan even een klein pagina'tje waar zoiets op staat, want nu krijg je alleen een foutmelding :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door captain crash »

Smoelenboek komt denk ik niet meer terug. Ik zou het wel leuk vinden als de landkaart terug zou komen. Dat kan eventueel via een externe site waar in het extra menu naar verwezen wordt. Maargoed, dat zijn dingen voor als de rest werkt ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

Landkaart is wel grappig inderdaad. Voor wie die info kenbaar wil maken kunnen we een extra profield-veldje maken en die info weergeven op een Google Maps kaartje; das vrij simpel.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Blind Guardian »

Dan krijg je van die rare figuren die allemaal vage locaties aanmaken zoals Kut, Irak :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:Dan krijg je van die rare figuren die allemaal vage locaties aanmaken zoals Kut, Irak :lachhuil:
dan krijgen ze een ban :(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door EMH »

Vis schreef:
Blind Guardian schreef:Dan krijg je van die rare figuren die allemaal vage locaties aanmaken zoals Kut, Irak :lachhuil:
dan krijgen ze een ban :(

:rofl:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Master Vanhu Botie »

Als ik op dat oranje blaadje klik (nieuwe posts in het onderwerp) kom ik soms bij de eerste ongelezen post terecht, maar meestal bij de eerste post op de bladzijde waar de eerste ongelezen post staat. Moet ik dus nog eens extra op "eerste ongelezen bericht" klikken om er wel te komen. Dit was, dacht ik, niet de bedoeling ?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

De verwijzingen (links) kloppen; hoe je browser die uitvoert ligt aan je browser.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Master Vanhu Botie »

Damned ]:(
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Peti »

Master Vanhu Botie schreef:Als ik op dat oranje blaadje klik (nieuwe posts in het onderwerp) kom ik soms bij de eerste ongelezen post terecht, maar meestal bij de eerste post op de bladzijde waar de eerste ongelezen post staat. Moet ik dus nog eens extra op "eerste ongelezen bericht" klikken om er wel te komen. Dit was, dacht ik, niet de bedoeling ?
ha! zie je wel dat het niet aan mij ligt! :D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

nee het ligt ook aan IE, dat was al bekend :')
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Peti »

maak jij maar eens iets dat ook voor de meest gebruikte browser werkt :P
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Punisher »

Maar het werkte wel in de SubSilver layout?

Wat is dan het verschil met Vis' layout? Ik neem aan dat het allebei een link naar een id is...?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

Yup, niks, yup. Voor de duidelijkheid:

Als je een topic opent en het eerste nieuwe bericht staat op dezelfde pagina als waar je bent, dan is de link bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=1916#unread
Het #unread deel van de link is een hyperlink en verwijst naar een bepaald deel op de site met een uniek kenmerk. In dit geval het eerste ongelezen bericht, wat als uniek kenmerk "unread" heeft. De browser 'weet' zodra dit in de adresbalk staat, dat naar dat deel op pagina gesprongen moet worden. Als je een lange pagina hebt, kun je dus bovenaan snel linken naar andere delen op die pagina, wat hier dus het geval is.

Staat het eerste nieuwe bericht niet op de pagina die je geopend hebt, of klik je op het oranje icoontje vooraan een onderwerp waarin nieuwe berichten staan, dan wordt de link bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=1916&view=unread#unread
In dit geval moet de link worden aangepast, want je zit nog niet op de goede pagina om naar de juiste post te kunnen springen. Daarom voegt phpBB view=unread toe aan de link. Het forum weet dan dat als die link wordt aangeroepen, dat de pagina moet worden weergegeven waarop het eerste ongelezen bericht staat. Zodra die pagina is geladen wordt de hyperlink aangeroepen, #unread, en zal de pagina verspringen naar het eerste ongelezen bericht met het unieke kenmerk "unread". Schijnbaar werkt dit bij Master Vanhu Botie niet altijd, en wordt de hyperlink niet aangeroepen nadat de pagina is geladen.

Er zijn veel dingen die in IE niet volgens de webstandaarden werken maar wat je nog kunt fixen door wat omwegen, dit is er niet een van. Hyperlinks zijn de meest standaard onderdelen van HTML en zijn er al sinds dat websites bestaan. De links kloppen, en ook staat er een id="unread" bij het eerste ongelezen bericht op een pagina. Als je browser, in dit geval 2x IE, je dan niet naar die post verwijst dan ligt dat probleem bij je browser en is daar voor zover ik weet niets aan te doen.

Dat het soms wel en soms niet werkt geeft ook aan dat de links wel moeten kloppen. Die worden in ieder geval niet om en om afgewisseld. Ik kan zelf trouwens ook dit probleem niet reproduceren in IE7; het werkt precies zoals 't hoort... Sorry :P
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Punisher »

Net even geprobeerd, en heb het probleem nu één keer kunnen reproduceren (IE7), de pagina laad, maar springt niet naar de laatst gelezen post. ... Rest van de tijd werkte het prima.
Als ik naar de adresbalk ga en op enter druk springt IE wel naar de laatst ongelezen post.

Ik zal later nog wel eens kijken, want momenteel zijn er geen ongelezen threads meer om uit te proberen ...
Er zijn veel dingen die in IE niet volgens de webstandaarden werken maar wat je nog kunt fixen door wat omwegen, dit is er niet een van.
Volgens mij heeft dit heeft niks met webstandaarden te maken, maar is eerder een ordinaire bug...

btw.
&view=unread doet op zich niks, in ieder geval niet client-side (i.e. verspringen naar post), dat is 100% te danken aan #unread
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Vis »

Punisher schreef:
Er zijn veel dingen die in IE niet volgens de webstandaarden werken maar wat je nog kunt fixen door wat omwegen, dit is er niet een van.
Volgens mij heeft dit heeft niks met webstandaarden te maken, maar is eerder een ordinaire bug...
Punisher schreef:btw.
&view=unread doet op zich niks, in ieder geval niet client-side (i.e. verspringen naar post), dat is 100% te danken aan #unread
Die verwijst naar pagina x.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Raynor's Revenge »

Punisher schreef:Als ik naar de adresbalk ga en op enter druk springt IE wel naar de laatst ongelezen post.
^ dit werkt overigens ook heel goed in topics als caturday... eerst alle plaatjes laten laden, dan even enteren om bij de nieuwste te komen (voor wie t nog niet wist ;) )
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Ace of Spades »

Bij Caturday kom ik sowieso bij de nieuwste terecht.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door EMH »

yup, en dat nieuwste bericht zakt gelijk weg omdat tie al die pics gaat laden :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Raynor's Revenge »

:stupid: precies
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door EMH »

Kan natuurlijk verholpen worden als ieder z'n pics in een spoilertag te zet bij posten, als het er meerdere zijn. :*)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Yup, niks, yup. Voor de duidelijkheid:

Als je een topic opent en het eerste nieuwe bericht staat op dezelfde pagina als waar je bent, dan is de link bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=1916#unread
Het #unread deel van de link is een hyperlink en verwijst naar een bepaald deel op de site met een uniek kenmerk. In dit geval het eerste ongelezen bericht, wat als uniek kenmerk "unread" heeft. De browser 'weet' zodra dit in de adresbalk staat, dat naar dat deel op pagina gesprongen moet worden. Als je een lange pagina hebt, kun je dus bovenaan snel linken naar andere delen op die pagina, wat hier dus het geval is.

Staat het eerste nieuwe bericht niet op de pagina die je geopend hebt, of klik je op het oranje icoontje vooraan een onderwerp waarin nieuwe berichten staan, dan wordt de link bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=1916&view=unread#unread
In dit geval moet de link worden aangepast, want je zit nog niet op de goede pagina om naar de juiste post te kunnen springen. Daarom voegt phpBB view=unread toe aan de link. Het forum weet dan dat als die link wordt aangeroepen, dat de pagina moet worden weergegeven waarop het eerste ongelezen bericht staat. Zodra die pagina is geladen wordt de hyperlink aangeroepen, #unread, en zal de pagina verspringen naar het eerste ongelezen bericht met het unieke kenmerk "unread". Schijnbaar werkt dit bij Master Vanhu Botie niet altijd, en wordt de hyperlink niet aangeroepen nadat de pagina is geladen.

Er zijn veel dingen die in IE niet volgens de webstandaarden werken maar wat je nog kunt fixen door wat omwegen, dit is er niet een van. Hyperlinks zijn de meest standaard onderdelen van HTML en zijn er al sinds dat websites bestaan. De links kloppen, en ook staat er een id="unread" bij het eerste ongelezen bericht op een pagina. Als je browser, in dit geval 2x IE, je dan niet naar die post verwijst dan ligt dat probleem bij je browser en is daar voor zover ik weet niets aan te doen.

Dat het soms wel en soms niet werkt geeft ook aan dat de links wel moeten kloppen. Die worden in ieder geval niet om en om afgewisseld. Ik kan zelf trouwens ook dit probleem niet reproduceren in IE7; het werkt precies zoals 't hoort... Sorry :P
In php2 werkte dit wel altijd ;(
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Punisher »

Nogmaals, zoek de phpBB bug tracker even door, toen ik voor de "back button bug" zocht zag ik een aantal van dat soort bug reports, kijk of daar nuttige informatie tussen staat...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door captain crash »

....maar dat kost onevenredig veel tijd ten opzichte van de omvang van het probleem...het is immers geen probleem meer omdat je ongelezen berichten bewaard blijven, je hoeft dus nooit meer terug.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Op en aanmerkingen/verbeteringen nav php3

Bericht door Punisher »

Ik had het tegen de mensen die erover blijven zeuren ... Kennenlijk delen zij jouw mening niet...
Gesloten