Forum upgrade / Forum niet beschikbaar

Forum met alle officiele aankondigingen. Mods en Admins posten hier, users mogen lezen.

Moderators: captain crash, Wilson

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Forum upgrade / Forum niet beschikbaar

Bericht door Wilson »

Enkele maanden geleden is versie 3 van onze forum software PhpBB uitgekomen. Volgende week willen we het forum gaan omzetten naar deze versie.

Versie 3 is compleet nieuw ten opzichte van versie 2 waarmee het forum nu werkt. We willen alle gegevens zoals user accounts en posts omzetten van versie 2 naar versie 3. Hiervoor moet een intensieve conversie uitgevoerd worden. Deze conversie duurt ongeveer TWEE DAGEN. Dat betekend dat tijdens deze conversie het forum niet beschikbaar is.

De conversie naar versie 3 staat geplanned voor aanstaande weekend. De conversie zal vrijdag avond 9 mei beginnen en zondag avond 11 mei klaar zijn. In die tijd is het forum NIET BESCHIKBAAR.

Omdat versie 3 compleet nieuw is kunnen we onze bestaande layout niet zomaar meenemen. We zullen dus gebruik gaan maken van de standaard PhpBB layout totdat er een nieuwe versie 3 Startrek.nl forum layout gemaakt is.
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

De werkzaamheden zijn uitgesteld tot morgen.
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Alhoewel de conversie nog loopt heb ik het forum weer online gezet. Er zijn tijdens de conversie een aantal keren problemen opgetreden die er voor gezorgd hebben dat alles veel langer is gaan duren. Gelukkig weet ik nu wat het probleem is en hoe dat op te lossen. Omdat het nu al zo lang geduurd heeft heb ik het forum weer aangezet. Ik laat de conversie als test doorlopen om te zien of er nog andere problemen optreden. Gevolg is dus dat het forum een ander keer weer offline moet voor conversie. Ik denk dat dat aankomende weekend gata gebeuren, maar ik laat nog even de definitieve planning weten.
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

We gaan het dit weekend weer proberen. Start morgen ochtend.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Forum upgrade / Forum niet beschikbaar

Bericht door Dark*staR »

Sticky verwijderd.
Plaats reactie