Voorbereidingen SCC Dauntles op de Alp!

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Voorbereidingen SCC Dauntles op de Alp!

Bericht door SCC Dauntless »

Alpe d'HuZes is een actie waarbij fietsers, alleen of in een team, geld bijeen fietsen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen de gevolgen van kanker. Op één dag wordt minstens zes maal de legendarische Alpe d'Huez beklommen. Een bijna onmogelijke opgave. Toch lukte het in 2006, 2007 en 2008 al heel veel deelnemers, zelfs een aantal (ex-)kankerpatiënten. In 2008 werd een recordbedrag van ruim 3 miljoen Euro opgehaald! Het doel voor 2009 is om het recordbedrag 2008 te verpulveren.

Maar Alpe d'HuZes is nog veel meer dan dat!

Alpe d'HuZes en haar Missie


Alpe d'HuZes zet zich ervoor in dat de strijd tegen kanker uiteindelijk wordt gewonnen. Dat kanker niet meer als een dodelijke ziekte, maar als een chronische ziekte kan worden gezien.

bron: http://www.opgevenisgeenoptie.nl
Elk jaar in Juni wordt de Alpes d'HuZes verreden. Dit is een actie om geld op te halen voor het KWF. De Alpes d'HuZes is een beklimming van het franse berg Alp d'Hues, meerdere malen aankomst plek in de Tour de France. De mensen die hier aan mee doen worden gevraagd om sponsors in te brengen. Met elke beklimming, tot een maximaal van zes, wordt geld opgehaald.

Ik wil jullie niet om sponsoring vragen, maar ik wilde vragen of er meer mensen iets voor zouden voelen om dit in 2011 (de inschrijving voor dit jaar is vol) te ondernemen samen met mij. Als er genoeg mensen zich aanmelden dan kunnen wij ons als StarTrek.nl team aanmelden. Ik zoek 2-8 rijdens. MIjn voorkeur gaat uit naar 6 mensen.

Dan heb ik nog de inschrijf voorwaarde van de site, mijn eigen voorwaarde zet ik daar nog bij:

Voorwaarden voor deelname teams

-Inschrijfgeld EUR 105,00 per deelnemer in het team (een basisset gepersonaliseerde Alpe d'HuZes wielerkleding (broek en shirt) is hierbij inbegrepen)
Ik ga kijken of ik kan onderhandelen met de mensen van de organisatie dat wij wel de broek krijgen maar in eigen shirts mogen rijden met daarop in iedergeval het StarTrek.nl logo. Dit ga ik pas doen als genoeg mensen zich aangemeld hebben. Mocht dit niet lukken; dan ga ik zeker opzoek naar een drukker voor de shirts mochten we een keer samen gaan trainen :P
-Minimaal EUR 10.000,- aan toegezegde, factueerbare sponsoring om de aanmelding om te zetten in een definitieve inschrijving
-Toezegging om het uiterste te doen om minimaal EUR 30.000,- aan sponsorgeld bij elkaar te zoeken
-Actief bijhouden van een deelnemerspagina op de deelnemers-site door àlle teamleden
-Inleveren van medische verklaringen voor iedere rijder via de site (Lausanne vragenlijst)
-De teamcaptain is te allen tijde aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor het tijdig voldoen aan alle criteria
-Schrijf je alleen in als je ook echt denkt om mee te gaan doen.
-Als je mee wil doen in 2011, dan is het wel zaak om te gaan trainen. Ik kan vooral RPM (Spinning) en zomers buiten training aanraden. Voor de rest is gewone conditie training een goed idee.

http://twitpic.com/iafsk (dit ben ik tijdens mijn training afgelopen jaar)

Mijn eigen doel was om in 2010 al mee te gaan doen met Alp d'HuZes maar doordat ik drie weken op bed heb gelegen met de griep en omdat ik te laat me inschrijven was lukt dat niet. Mijn doel is nu 2011.

Voor de mensen die niet zeker weten wat ze nou nodig hebben voor zo'n training, even een lijstje van wat handige benodigdheden:

*Koersbroek [verschillende internetshops. PM maar voor adressen]
*T-shirt of koersshirt
*Geschikte fiets [Oma fietsen zijn dat over het algemeen niet. Ik bedoel dan echt een MTB of zo]
*fietshelm [geen mijnwerkers ding of zo]
*Cycling schoenen (die clickpedals)

Ik start hieronder in goede hoop een lijstje en hoop dat meer mensen mee willen doen.

StarTrek.nl wielerteam:

– SCC Dauntless [C]

Tevens is begeleiding wel handig. Ikzelf heb al twee begeleiders in mijn hoofd. Maar ik zou er (voor een team van 6 man) nog twee à drie bij willen. Wie zich geroepen voelt mag het in het lijstje hieronder zetten.

Begeleiding:
* USSDefiant (Robin)
* Kelly (mijn vriendin)
Laatst gewijzigd door SCC Dauntless op 05 jun 2011, 13:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door captain crash »

ik ga je topic verkassen naar het meetinforum.

Twee redenen: 1 het is feitelijk een meet
2 (belangrijker) het sneeuwt daar minder snel onder

Ikzelf ken de actie, ken ook mensen die het gedaan hebben of gaan doen...niet echt mijn ding.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:ik ga je topic verkassen naar het meetinforum.

Twee redenen: 1 het is feitelijk een meet
2 (belangrijker) het sneeuwt daar minder snel onder

Ikzelf ken de actie, ken ook mensen die het gedaan hebben of gaan doen...niet echt mijn ding.
Als begeleiding misschien CC?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door captain crash »

heb je niet heel veel aan mij he, ik rij geen auto :P kan eventueel wel koken, maar neem aan dat de planning is om gewoon ergens in een hotel te gaan zitten daar. Maargoed, als je iets aan me denkt te hebben zeg ik er zeker geen nee tegen. Is een goede actie.

Wil wel eer eens naar Alp d'Huzes toe.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:heb je niet heel veel aan mij he, ik rij geen auto :P kan eventueel wel koken, maar neem aan dat de planning is om gewoon ergens in een hotel te gaan zitten daar. Maargoed, als je iets aan me denkt te hebben zeg ik er zeker geen nee tegen. Is een goede actie.

Wil wel eer eens naar Alp d'Huzes toe.
De berg heet Alp d'hues hè. De actie is Alp d'huZes :P

Ik vind eigenlijk dat onze forum godin niet mag ontbreken in de begeleiding.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door captain crash »

grinnik weet wel hoe de berg heet...maar vond het in de context van het topic zo beter. Ben je er zelf trouwens al eens geweest? Als dat niet het geval is, moet je echt doen. Gaan ze 'm dit jaar niet weer beklimmen met de tour?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:grinnik weet wel hoe de berg heet...maar vond het in de context van het topic zo beter. Ben je er zelf trouwens al eens geweest? Als dat niet het geval is, moet je echt doen. Gaan ze 'm dit jaar niet weer beklimmen met de tour?
Nee, helaas niet. Ik zou afgelopen jaar aan maar door allemaal omstandigheden ging dat niet door. Misschien dit jaar op de zomervakantie, al heb ik nog geen idee waar we heen gaan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door EMH »

Hmm fietsen, iets wat ik al jaren niet meer gedaan heb. Sterker nog nu mijn broertje zijn fiets naar de Here is, heb ik mijn fiets aan hem geschonken. Sinds ik mijn roze velletje heb gehaald beweeg ik me alleen nog voort op of in vervoersmiddelen aangedreven door interne verbrandingsmotor.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

EMH schreef:Hmm fietsen, iets wat ik al jaren niet meer gedaan heb. Sterker nog nu mijn broertje zijn fiets naar de Here is, heb ik mijn fiets aan hem geschonken. Sinds ik mijn roze velletje heb gehaald beweeg ik me alleen nog voort op of in vervoersmiddelen aangedreven door interne verbrandingsmotor.
Ohw kom op Jeroen; het lijkt me leuk als je meegaat of in het team om te fietsen of als begeleiding.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Paulstartrek »

Misschien heel gekke vraag, ik neem aan dat de datum nog niet bekend is, maar in welke maand zou dit ongeveer moeten plaatsvinden?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

SCC Dauntless schreef:
Elk jaar in Juni wordt de Alpes d'HuZes verreden.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Paulstartrek »

sorry :o overheen gelezen
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Paulstartrek schreef:sorry :o overheen gelezen
No problem. Gebeurt mij zovaak.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Miriam »

fietsen is toch wel de meest waardeloze vorm van voortbeweging. Daarbij maak ik al maandelijks geld over aan de kanker bestrijding, dat vind ik mooi zat.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Miriam schreef:fietsen is toch wel de meest waardeloze vorm van voortbeweging. Daarbij maak ik al maandelijks geld over aan de kanker bestrijding, dat vind ik mooi zat.
jou wil ik eigenlijk wel mee, ga maar voor me uit die berg op lopen. Dan heb ik iets waar ik over heen wil rijden (A)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door captain crash »

Miriam, dit is een serieus voorstel. Ga je gezellig andere topics vervuilen met onzin (zijn er meer dan genoeg). Dit geldt trouwens ook voor alle andere potentiele spammers.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:Miriam, dit is een serieus voorstel. Ga je gezellig andere topics vervuilen met onzin (zijn er meer dan genoeg). Dit geldt trouwens ook voor alle andere potentiele spammers.
Bedankt Marlies, krijg je * niet zover dat hij op een fiets stapt en die berg ga oprijden :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Blind Guardian »

Kevin, ik zal het zeker in overweging nemen al ben ik niet echt een sportfietser ik vind fietsen zelf wel uitermate leuk en vermakelijk.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Ace of Spades »

Een racefiets lijkt me trouwens geschikter dan een MTB.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Blind Guardian schreef:Kevin, ik zal het zeker in overweging nemen al ben ik niet echt een sportfietser ik vind fietsen zelf wel uitermate leuk en vermakelijk.
Heel fijn Niels! Misschien dat we een (tijdelijk) lijstje kunnen maken met wie denk mee te gaan.
Ace of Spades schreef:Een racefiets lijkt me trouwens geschikter dan een MTB.
Beide kunnen goed hoor Alex. Het is net wat je zelf prettiger vind.

(Tijdelijk) ST.nl cycling team:

- SCC Dauntless [C]
- Blind Guardian
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Guess who? »

Succes/Sterkte iedereen die wel gaat! :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door koent »

als ik niet beter wist zou ik mezelf aanmelden

ik heb zelf ook zo'n fiets en ik fiets regelmatig (als het niet ijskoud is en er bladeren op de weg liggen.. in de lente, zomer en herfst dus), en ik vind het een erg mooi idee, ook qua teamverband, maar ik zou het denk ik niet voor mekaar krijgen om ook maar 1 keer daar omhoog te komen. zou me denk ik erg veel training en tijd kosten, en ik heb helaas momenteel een chronisch tijdgebrek..
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

koent schreef:als ik niet beter wist zou ik mezelf aanmelden

ik heb zelf ook zo'n fiets en ik fiets regelmatig (als het niet ijskoud is en er bladeren op de weg liggen.. in de lente, zomer en herfst dus), en ik vind het een erg mooi idee, ook qua teamverband, maar ik zou het denk ik niet voor mekaar krijgen om ook maar 1 keer daar omhoog te komen. zou me denk ik erg veel training en tijd kosten, en ik heb helaas momenteel een chronisch tijdgebrek..
Koent; het is in 2011 hè. Een uurtje per week trainen (al is het maar hard lopen) is goed om je gedachten te verzetten. Vooral in je eind-examenjaar.
Kom op; we kunnen je goed gebruiken.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Afbeelding voorbeeldje van het shirt
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door captain crash »

eigenlijk zouden we alleen om dat shirt al een team samen moeten stellen :)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:eigenlijk zouden we alleen om dat shirt al een team samen moeten stellen :)
Precies wat ik dacht
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Weinige echte animo hiervoor. Ik denk dat het neer zal komen op een samengesteld team van StarFantasy (het nieuwe project van Kelly en mij) dit forum en misschien mijn klas. Voor iedereen van StarTrek.nl die mee doet zal ik zeker een ST.nl shirt bestellen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Paulstartrek »

Jah Sorry Kevin, Ik heb de conditie niet, de tijd niet om deze te gaan opbouwen (en ook de motivatie niet om dit te gaan opbouwen)

Ik wens jou en je team iig veel succes en ik hoop ook dat je ons op de hoogte blijft houden van je vorderingen.
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door MiVo »

Leuk idee dit, alleen kan ik wegens medische redenen er niet aan deelnemen, ik kijk graag naar wielrennen, zelf zit ik veels te weinig op de fiets. Alpe du Heuz staat al een tijdje op mijn lijstje om daar eens naar toe te gaan.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Paulstartrek schreef:Jah Sorry Kevin, Ik heb de conditie niet, de tijd niet om deze te gaan opbouwen (en ook de motivatie niet om dit te gaan opbouwen)

Ik wens jou en je team iig veel succes en ik hoop ook dat je ons op de hoogte blijft houden van je vorderingen.
:stupid:
Plaats reactie