Voorbereidingen SCC Dauntles op de Alp!

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

cycling team Lion twitter schreef: A new rider joined the team today! Rutger Miltenburg (O'Nielle on Tf-254), we welcome him to the family!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Miriam »

Rutger :)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Miriam schreef:Rutger :)
Hij heeft lef; doet u ook mee?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Riders so far:
1. SCC Dauntless/Lisette LeBlance/Atomic_rider [C],
2. stevelieveld
3. rutgermiltenburg
4. (BlindGuardian)
5. (Alexa Scryer)

() = are not sure

Ik reken nog even niet op de onderste twee. Ik heb nu een team van wel drie mensen :O. Iemand nog zin om er bij te komen????

Begeleiding:
* USSDefiant/Joe Jamesson (Robin)
* Captain Crash (Marlies)
* (MiVo)

() = are not sure
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

cycling team lion twitter schreef: RT @Atomic_rider: Made the choice to quite training till Januari. With Christmas and everything I will not come around to it
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Met het gevaar om dubbel te posten; Alle shirts. Dus de gene exclusief voor startrek.nl, de gene exclusief voor starfantasy en het algemene trainingsshirt:

Afbeelding
StarFantasy Shirt

Afbeelding
StarTrek.nl forum Shirt

Afbeelding


Afbeelding
Voorkant, alleen de Tekst Alp dHuez en het jaartal en de logos van het KWF en Alp dHuZes

Afbeelding
Achterkant, met de logos van de mensen die dit mogelijk maken. Dus McDonalds (een rider), StarFantasy (twee riders op dit moment), Startrek.nl (mogelijk een rider en support), StarBase 19 (een rider)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Dark*staR »

Een stevige prijs voor een shirt.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Blind Guardian »

Eeuh Kevin weet jet het zeker 65 euro voor een t-shirt zelfs bandshirts (20 / 25 euro), en band longsleeve's (30 / 35) euro zijn veel goedkoper, kijk even na graag ....
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Blind Guardian schreef:Eeuh Kevin weet jet het zeker 65 euro voor een t-shirt zelfs bandshirts (20 / 25 euro), en band longsleeve's (30 / 35) euro zijn veel goedkoper, kijk even na graag ....
65 euro klopt voor dit shirt. Het heeft met het soort shirt te maken en hoe de opdruk erop zit. 65 euro voor een echt wielershirt is niet duur.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Vis »

Maar dan koop je een duur shirt, en dan zitten er van die lelijke logo's op :') .
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Vis schreef:Maar dan koop je een duur shirt, en dan zitten er van die lelijke logo's op :') .
Tsja, een soort van sponsoring toch Vis?

Even ter verduidelijking. Het zijn geen t-shirts maar echt wielershirts
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Guess who? »

^ vraag dan iemand met betere photoshopskills :) Heb je iig nóg meer waar voor je geld :)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Guess who? schreef:^ vraag dan iemand met betere photoshopskills :) Heb je iig nóg meer waar voor je geld :)
Als je je geroepen voelt, ga je gang.
Op de site waar ik dit doe moet ik alles los kunnen aanleveren. Dus elke plaatje moet apart zijn. Ik vind het wel een leuk idee voor een nieuw topic in de Fanfiction / Fanart hoek.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

De twitterlink is veranderd:
LCT twitter schreef: RT: @lioncylingteam www.twitter.com/lioncyclingteam
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Blind Guardian »

Sorry Kevin, wielershirt of niet ik ga echt geen 65 betalen voor reclame van de Mac dan haak ik echt af ...
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Blind Guardian schreef:Sorry Kevin, wielershirt of niet ik ga echt geen 65 betalen voor reclame van de Mac dan haak ik echt af ...
Ik had ook meer het shirt van st.nl in gedacht voor hier Niels. De andere had ik ook gemaakt en stonden in mijn ctrl+v nog. Ik zat zo te denken. De mensen van het forum (st.nl of SF) rijden in die shirts. Voor de mac maakt ik een andere nog. Ik was van plan om in het erg drukke shirt te gaan rijden als een soort link tussen jullie.
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door MiVo »

Ik zou graag voorbeeld foto's willen zien, inplaats van plaatjes. Over het algemeen zijn wielershirts wel wat duurder dacht ik, maar dan zit er wel een rits in en 1 of 2 zakken, dan kan ik op de plaatjes niet zien.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

MiVo schreef:Ik zou graag voorbeeld foto's willen zien, inplaats van plaatjes. Over het algemeen zijn wielershirts wel wat duurder dacht ik, maar dan zit er wel een rits in en 1 of 2 zakken, dan kan ik op de plaatjes niet zien.
U vraagt: http://www.twitpic.com/kprgi en http://www.twitpic.com/kprm8
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Een tijdje hier geen update gepost:

December en Januari zijn rot maanden geweest voor de buiten-training. Ik hou van de sneeuw maar fietsen is er niet echt bij. De indoor trainingen zijn weer hervat en het winterse weer heeft ook het schaatsbeest weer losgemaakt in mij. Inmiddels train ik 1 à 2 keer per week op een kunstijsbaan.

Tevens ben ik vandaag lid geworden van het #twietsteam; dat is een groep twitteraars (heb je het weer) die tourtochten willen gaan fietsen.
Het eerste optreden zal Limburgs Mooiste zijn uit mijn hoofd. Of ik daar fiets is nog niet bekent. Ligt aan mijn conditie en of ik mijn racefiets dan al heb.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

http://www.twitpic.com/10wlwq
Hoewel jullie iets weg vallen onderaan heb ik getrained in het shirt! Ook het schaatsen doe ik in mijn wielershirts dus reclame wordt er voor st.nl gemaakt
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Dark*staR »

StarTrek.nl op je kont :lachhuil: :*)

:thumbs:
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Dark*staR schreef:StarTrek.nl op je kont :lachhuil: :*)

:thumbs:
jullie staan er op :P Kreeg leuke reacties tijdens het schaatsen ermee
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Nog even wat nieuws op het gebied van het LCT.

Zoals ik vorige keer schreef ben ik lid geworden van het #twietsteam. DIt omdat de formatie van het LCT vertraging oploopt doordat mensen niet zeker weten of ze willen en kunnen rijden voor Alpe d'HuZes en het KWF. Het twietsteam zal zeer waarschijnlijk er wel aanwezig zijn in 2011.
Tevens heb ik een rider van mijn lijst moeten halen, door de breuk in de relatie tussen kelly en mij heeft zij aangegeven geen onderdeel meer te willen zijn in het LCT. Ik sta dus inmiddels met nog maar een rider.

Ik zal jullie op de hoogte houden!
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Gisteren gekeken voor een nieuwe race-fiets. Als ik goed zoek dan kan ik voor rond de 1000 euro klaar zijn. Het is er eentje met een Tiagra afmonteren (een van de beste van Shimano)

Ik hou jullie op de hoogte, ook omtrent de ontwikkelingen van #twietsteam.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door koent »

SCC Dauntless schreef:Gisteren gekeken voor een nieuwe race-fiets. Als ik goed zoek dan kan ik voor rond de 1000 euro klaar zijn. Het is er eentje met een Tiagra afmonteren (een van de beste van Shimano)

Ik hou jullie op de hoogte, ook omtrent de ontwikkelingen van #twietsteam.

ik heb ook tiagra, mooi spul maar het afstellen van de voorderailleur was een hels karwei voor me. anyways, m'n koga myata+shimano tiagra loopt goed :thumbs:
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Al een hele lange tijd geen update gepost hier, ik zal jullie even bijpraten met wat extra foto's:

Ik ben nu erg veel aan het trainen. Probeer 3 à 4 keer per week te rijden met op zaterdag een rondje tussen de 55 en 60 kilometer. De andere dagen zijn duur trainingen waarin ik probeer een hoger traptempo te krijgen. De fiets bevalt superb! Het rijd goed en ik ben er erg gelukkig mee.
De lange rondjes rij ik vaak samen met Robin (USSDefiant). Via mijn hyves en twitter pagina publiceer ik elke de 'score' van het ritje. (www.twitter.com/twietsteamrider) Ook probeer ik naast het fietsen een keer per week te skaten om de schaatsspieren soepel te houden. Dit doe ik altijd samen met robin.

Ik moest wel heel erg wennen aan het in en uitklikken. Dat heeft al een keer tot een Menchovje (asfalt van dichtbij bekijken) geleid. Ach ja, je moet wat hè.

Dit korte verhaaltje zal ik even illustreren met wat foto's:

Afbeelding (fietspad Noordwijk - Zandvoort)
Afbeelding(De Garnelli Luciano Tiagra)
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding (de eerste keer inklikken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alp d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Even een berichtje over mijn afgelopen trainingsdagen:

Met een snopknop en drie dagen 50 tot 60 km in de benen vandaag mijn eerste klimtraining gedaan, dat ging opzich wel goed.

Nederland is zo plat als een pannenkoek maar als je goed zoekt kan je nog wel wat leuke klimmetjes vinden om te trainen voor de grote cols. Vlak bij mij in de buurt ligt het Kopje van Bloemendaal. Deze kan je vanuit Overveen en vanuit Santpoort pakken.
Het kopje van Bloemendaal is vanuit Overveen (de kant die ik de eerst keer pakte) niet stijl of lang. Het is een lopertje (wielerjargon voor gemakkelijke beklimming) met een haarspelt-bochtje. Deze heb ik met 20.0 km/h gemiddeld op gereden en een keertje uit mijn zadel moeten komen om vaart te maken nadat ik moest remmen voor een auto die niet doorreed en die dus de hele klim achter mijn zat :)

Na even uitgepuft te zijn boven afgedaald aan de andere kant, dalen is nog niet mijn sterkste punt en dan vooral niet over gladde steentjes. Bang om te vallen zat ik met mijn vingers bij de remmen (fout fout fout! Blijf met je fikken van die remmen af!) Gelukkig heel beneden gekomen en gedraaid voor beklimming nummer 2. Vanuit Santpoort is het kopje van Bloemendaal een stuk stijler en langer dus hier ging mijn gemiddelde sterk achteruit. Op het begin van de klim reed ik nog maar 14.9 km/h. Na even lichter geschakeld te hebben kon ik weer door. Ik heb hem uitgereden met een gemiddelde van 19 km/h. Ik hoorde van mijn ouders die achter me reden als een soort ploegleiders dat ik op de tweede klim karakter toonde door nog eens aan te zetten en dat ik een lekker koffiemolen trentje had.

Ben redelijk trots op mezelf! WHOEHOE!!!!!! Mijn eerste klim! Dit stemt me vrolijk in de voorbereiding op mijn hoogte stage van de zomer!!!
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alpe d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Dit verslagje hadden jullie imo nog te goed:

Vandaag kregen we vandaag de mogelijkheid om de toerversie van Le Tour du France te rijden . Onderaan volgen de GPS stats en wat foto's en filmpjes.

Vanmorgen rond half 8 vertrokken richting Rotterdam voor de 70 kilometer toertocht. Rekening houdend met veel verkeer en files was ik er dus ruim op tijd. Na mijn fiets uit de auto te hebben gehaald en mijn voorwiel er weer op gezet te hebben, Ik was namelijk in de matiz er naar toe gegaan en daar past de fiets niet met voorwiel erop in, deed ik mijn clickpedals aan, helm op en ging opweg naar de kuip. Mijn auto stond namelijk een stukje weg om drukte te vermijden met naar huis gaan. Bij de Kuip aangekomen was het een groot verzamelpunt van wakkere wielrenners en nog half slapend beveiligingsmensen. In de catambo van het Feijenoord station opzoek naar het standje met mijn startnummer en shirt en dat met zo n kleine 11000 andere liefhebbers was het dus goed druk rondom het Feijenoord complex. Het was dan in het begin ook moeilijk weg komen door de drukte en het grote aantal liefhebbers .

In de stad was het goed geregeld op elke kruising standen verkeerssregelaars en kregen we overal voorrang, ik besefte dat veel automobilisten ons vervloekt hebben want die moesten honderden fietsers voor laten gaan. Maar de snelheid werd al snel hoger en 40km/u was geen uitzondering .Ik heb de warmte zelf niet ervaren als hinderlijk en de anderen dachten er ook zo over en vonden het heerlijk fietsweer . we reden richting Hoekse Waard en ook door de Heinenoordtunnel met een percentage van ruim 6% was het geweldig afdalen met 70km/u op de teller. Bij km 25 was een rustpunt en aangezien mijn bidon al aardig leeg was heb ik hem daar weer gevuld om weer door te gaan. Zonder dat ik er veel erg in had was daar de finish op 71 km bij Ahoy waar het feest gevierd zou worden van de ploegen presentatie .Na nog wat gedronken te hebben ben ik weer op zoek gegaan naar mijn fiets die ik ergens gestald had en een kleine 3 kilometer los getrapt naar de Kuip alweer mijn auto stond. Ik kan terug kijken op weer een mooi en waarschijnlijk uniek evenement. De kilometers vielen mij heel erg mee en dat stemt mij vrolijk voor volgende tochten!

De GPS Stat: http://www.sportypal.com/Workouts/Details/434061

Foto tijd: (de foto's zijn gemaakt door sportplaat en sportkiek)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Video's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door SCC Dauntless op 09 jul 2010, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Alpe d'HuZes (uitdaging)

Bericht door Dark*staR »

Tof :Y)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Alpe d'HuZes (uitdaging)

Bericht door SCC Dauntless »

Dark*staR schreef:Tof :Y)
Thanks!
Plaats reactie