Luchtmachtdagen 2011

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Dark*staR »

Luchtmachtdagen 2011
De Luchtmachtdagen 2011 vinden plaats op 16 en 17 september op Vliegbasis Leeuwarden. Het Defensiethema 'Future Operations, de toekomst van de krijgsmacht ' wordt door de Koninklijke Luchtmacht uitgedragen met de slogan 'De toekomst hangt in de lucht'. Allesbehalve een loze kreet aangezien de krijgsmacht een nieuwe koers gaat bepalen en veel van de aanwezige machines het summum van moderne technologie zijn . Ook de nieuwste snufjes op het gebied van personeel, gezamelijke opereren en materieel komen aan bod.

De vele vliegshows met de militaire toestellen vormen voor de meeste bezoekers het hoogtepunt van de Luchtmachtdagen. Vliegers uit binnen- en buitenland laten solo en in teamverband zien waartoe ze in staat zijn met hun vliegtuigen en helikopters. Ook demonstreren vliegers wat er van hen verwacht wordt tijdens missies, nu en in de toekomst.

Static show

Behalve in de lucht, kunnen bezoekers ook op de grond uitgebreid kennis maken van mens en materieel. Verspreid over de luchtmachtbasis zijn vele vliegtuigen, helikopters van dichtbij te bekijken. De vele toestellen uit binnen- en buitenland geven een blik op het verleden, heden, maar meer nog op de toekomst. Daarnaast geven onder meer de luchtverdedigers van de Groep Geleide Wapens en de andere krijgsmachtdelen acte de présence.
http://www.defensie.nl/luchtmacht/luchtmachtdagen/
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Ace of Spades »

Het is mijn intentie dit te bezoeken. Al ligt dit natuurlijk wel aan mijn agenda rond die tijd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door captain crash »

je kan hier een slaapplek krijgen (en drank)

ik ga niet mee, maar * krijg je wel zo gek
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Blind Guardian »

Meh, Leeuwarden heb ik nog niet aangedaan dus ik ben ook nog wel te porren.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Paulstartrek »

Op zich lijkt me dit wel interessant. Ik kijk tegen die tijd (lees ergens eind augustus) nog wel een keer.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door EMH »

Leuk om daar weer eens te gaan kijken
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door R2D2 »

lijkt me leuk;
wie/wat/wanneer enzo?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Dark*staR »

Luchtmachtdagen live te zien via internet

19 juli 2011, 11.17 uur
Een van de hoogtepunten tijdens de Luchtmachtdagen op 16 en 17 september is een uitgebreide vliegshow. Deze show is op beide dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur live te volgen via de live streaming op de internetsite van Defensie.

Het is bijzonder dat de vliegshow via internet is te zien, want zo kunnen naast de bezoekers van de Luchtmachtdagen ook liefhebbers vanuit de hele wereld de vliegshow volgen.

Deelnemers vliegshow
Dit jaar kunnen kijkers een spectaculaire vliegshow verwachten van onder meer Patrouille Acrobatique de France, de Red Arrows en de Red Devils. 
Ook zijn er verschillende soloteams aanwezig waaronder een Belgische en Turkse F-16 en de Dornier 228-212. 
Natuurlijk geeft het Nederlandse F-16 Solo Display Team van de Koninklijke Luchtmacht ook acte de présence en is het Apache Solo Display Team te bewonderen in de nieuwe kleuren.

De live beeldverbinding met de Luchtmachtdagen is vrijdag 16 en zaterdag 17 september te zien op www.defensie.nl/luchtmacht/luchtmachtdagen.
Voor wie er niet bij kan zijn :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Luchtmachtdagen 2011

Bericht door Dark*staR »

Vanmiddag eens kijken.
Plaats reactie