The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Dark*staR »

PERSBERICHT
Bezetting beursplein Amsterdam vanaf 15 oktober -12:00
Het tijdstip is aangebroken. Wij de 99%, pikken het niet meer.
1% van de wereldbevolking profiteert van een systeem dat ze een groot deel van de wereld in handen geeft. De 99% wordt benadeeld waar ze een eerlijke toegang behoort te krijgen tot de rijkdommen van de wereld, maar ook een gelijk beslissingsrecht te hebben. We geven politici & banken één duidelijke boodschap/kans: Wakker Worden! Verdiep u en neem verantwoordelijkheid! We zijn voor ware democratie. We zijn voor een andere, eerlijkere samenleving. De macht van de banken en financiële instellingen moet gebroken worden. De graaicultuur moet ten einde komen. De straffeloze beroving van de 99% moet ten einde komen.

De verandering begint op 15 oktober. Vanaf 12:00 zal het beursplein te Amsterdam worden ingenomen door eenieder tegen de werking van het huidige systeem. We nodigen mensen uit om mee te denken over verandering, een andere, eerlijke samenleving en ware democratie. We vragen de 99% (ja, jou!) om initiatief te tonen en te ontwikkelen naar eigen vermogen en wil. Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn sleutelwoorden.
Occupy Amsterdam is een actie in samenwerking met de #globalchange en de #occupywallstreet acties & demonstraties. Wij willen door middel van een vreedzame demonstratie de aandacht op deze onderwerpen vestigen. We zullen bezit nemen van het beursplein en de verandering in gang zetten. Occupy Amsterdam heeft geen leiders of vertegenwoordigers. Dit is een actie namens en voor iedereen. We nodigen iedereen uit om met ons naar oplossingen te zoeken en met ons een verbetering te bewerkstelligen! Vooruitgang, vooruitstreven, samenwerken en bewustwording zijn de sleutelwoorden van deze demonstraties.
Wij eisen ons recht op om vreedzaam te demonstreren. Wij zullen geen geweld gebruiken. Wij zullen niemand ergens de toegang ontzeggen. Wij zullen ons niet laten tegenhouden.
We hebben als beweging geen leiders en we zijn niet gelieerd aan enige organisatie of partij. Wij zijn uiteindelijk allen de 100%, jij bent de 100%. Wij zijn de verandering, JIJ bent de verandering!

Meer informatie op: http://www.occupyamsterdam.org
Als 'echte' Star Trek fans kunnen wij de Nederlandse versie van The Bell Riots niet ongemerkt voorbij laten gaan. Toch?

Wie gaat ook? Ben jij de verandering?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Punisher »

Ik beslis morgen, moet er even een nachtje over slapen ... maar er is wel een kans dat ik erheen ga ja ...
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Dark*staR »

Het is jammer dat ik op zaterdag booschappen doe, schoon ga maken en bezoek krijg. Maar anders... :+
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Punisher »

Prioriteiten he :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Dark*staR »

Ja, de prioriteiten van de 99% :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Vis »

Ik ga wel in 2024, eventueel via 2371.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door The Silencer »

Enig idee wat een treinkaartje naar Amsterdam kost? Dat kan alleen die 1% bekostigen!

Is het bovendien niet juist effectiever omdat dit op een maandagochtend te doen als dat volk gaat werken?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Miriam »

We moeten eens op houden met dit land als een bedrijf te runnen en weer terug gaan naar de solidariteit die men na de oorlog heeft ontwikkelt.

Bedenk nou eens goed wat winst oplevend? Helemaal niks, want we zijn 2x zo rijk als in de jaren 50 maar er heerst nog steeds honger en crises. Het enige wat er verandert is is dat wij meer materialistische consumptie goederen bezitten. Hou op met IK en keer weer terug naar WIJ!

de beste oplossing om de maatschappij weer bij verstand te brengen is helaas een tweede Hitler ;-(
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Punisher »

^ Bruto nationaal geluk, geen bruto nationaal product.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Miriam »

:thumbs:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door The Silencer »

Miriam schreef:de beste oplossing om de maatschappij weer bij verstand te brengen is helaas een tweede Hitler ;-(
Welke bevolkingsgroep gaat deze vervolgen? De babyboomers? Die zijn immers volgen velen schuld.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Nemesis »

nee, alle paaldanseres uiit het oostblok...

of.. mislukte mods..

geluk moet je zelf maken. De helft van die 99% maakt al keuzes, waardoor ze het zichzelf heel moeilijk maken. Je moet niet boven je stand leven en dat is wat die 99% over het algemeen te vaak doet.

dat ze de kans krijgen om zichzelf in de nesten te werken, ja dat hoort ook niet. Dus het ligt ook niet alleen aan die 99%.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door The Silencer »

Wat niet weg neemt dat een deel van de mensen gewoon het hoofd niet boven water kan houden zonder dat ze in overbodige luxe leven.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Nemesis »

true, maar is dat zozeer de schuld van de rijken... of de schuld van de overheid...
hier wordt neergezet dat 99% het klootjesvolk is, en die 1% de rijken en de overheid, maar ondanks dat rijken misschien veel kunnen maken in dit land, is hun politieke invloed niet dermate groot.

Het zou trouwens ook niet zo moeilijk zijn om armoed uit te roeien in ons land... maar ja .. andere prioriteiten..kennelijk
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door The Silencer »

Nemesis schreef:true, maar is dat zozeer de schuld van de rijken... of de schuld van de overheid...
hier wordt neergezet dat 99% het klootjesvolk is, en die 1% de rijken en de overheid, maar ondanks dat rijken misschien veel kunnen maken in dit land, is hun politieke invloed niet dermate groot.

Het zou trouwens ook niet zo moeilijk zijn om armoed uit te roeien in ons land... maar ja .. andere prioriteiten..kennelijk
Sommige rijken zoals hedgefonds eigenaren maken zich direct schuldig. Als je ziet hoe de speculatieve markt grondstof prijzen van voedsel omhoog drijft, dan is dat gewoon crimineel te noemen. Natuurlijk zijn overheden hier ook schuldig aan, zij moeten dit soort zaken aan banden leggen. Echter het feit dat het KAN betekent niet dat het MOET, zeker als je als hedgefonds weet dat door jouw acties prijzen de pan uit rijzen waardoor minder bedeelden moeite krijgen om genoeg voedsel te kopen. En dan heb ik over mensen die echt honger moeten gaan lijden, niet luie honden die klagen dat hun magnetronmaaltijd onbetaalbaar wordt, maar mensen die zelfs al moeite hebben om gewoon brood te kopen.

Idem overigens voor banken die met staatssteun gered moeten worden. De "rijken" zijn gierig en de rest wordt de dupe. Dat geld wat het plebs afdraagt aan de overheid is bedoeld om het land mee te runnen, niet om banken rechtop te houden (of nog erger, gierige spaarders die hun geld in IJsland deponeren te compenseren).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Blind Guardian »

geweldig initiatief alleen mijn weekend staat al vol gepland ....

dus neen , ik ga niet naar a'dam
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Enig idee wat een treinkaartje naar Amsterdam kost? Dat kan alleen die 1% bekostigen!

Is het bovendien niet juist effectiever omdat dit op een maandagochtend te doen als dat volk gaat werken?
't schijnt ook in eindhoven te zijn

http://weblogs.nos.nl/op3/2011/10/13/wa ... ganiseerd/
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Dark*staR »

Ook in de plaats waar ik woon.

http://www.occupyleeuwarden.nl/
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door EMH »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door GPS »

Zag ik het goed? Een occupy in Den Helder :?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Miriam »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door GPS »

Smurfen worden geleid door een communist. Dat weet je toch? http://www.starbacks.ca/CapitolHill/Lob ... index.html
Laatst gewijzigd door GPS op 13 nov 2011, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Master Vanhu Botie »

GPS schreef:
Smurfen worden geleid door een communist. Dat weet je toch? http://www.starbacks.ca/CapitolHill/Lob ... index.html
:rofl:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Miriam »

GPS schreef:
Smurfen worden geleid door een communist. Dat weet je toch? http://www.starbacks.ca/CapitolHill/Lob ... index.html
Iedereen weet dat de achterliggende gedachte van het communisme; alleen maar puur kwaad is. Puh, om een ander denken wat een onzin... Gereedschap van de duivel, sieg heil !!!!!!!
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Greetje »

Communisme is er vooral om dictators ruim baan te geven en om het volk dom te houden met dergelijke leuzen die er eigenlijk alleen maar voor dienen om het CV van zo'n dictator op te krikken terwijl ze er zelf niets voor hoeven te doen en het volk laten doodwerken.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Punisher »

Greetje schreef:Communisme is er vooral om dictators ruim baan te geven en om het volk dom te houden met dergelijke leuzen die er eigenlijk alleen maar voor dienen om het CV van zo'n dictator op te krikken terwijl ze er zelf niets voor hoeven te doen en het volk laten doodwerken.
- Volk dom houden met leuzen: CHECK
- CV opkrikken: CHECK
- Zelf niets doen: CHECK
- Volk laten doodwerken: CHECK

En op welk punt is dit precies anders dan ons huidige politiek en economisch stelsel?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door GPS »

Punisher schreef:
Greetje schreef:Communisme is er vooral om dictators ruim baan te geven en om het volk dom te houden met dergelijke leuzen die er eigenlijk alleen maar voor dienen om het CV van zo'n dictator op te krikken terwijl ze er zelf niets voor hoeven te doen en het volk laten doodwerken.
- Volk dom houden met leuzen: CHECK
- CV opkrikken: CHECK
- Zelf niets doen: CHECK
- Volk laten doodwerken: CHECK

En op welk punt is dit precies anders dan ons huidige politiek en economisch stelsel?
Wij wisselen te snel van dictators.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Miriam »

Wij hebben een oorlog nodig om mensen weer te laten waarderen wat ze hebben.

De meeste armoede die wij hier hebben is Welvaarts/concurrentie-armoe, men kan niet de nieuwste auto kopen, kinderen willen de nieuwe Nintendo en Apple meuk, er moet minimaal een hdtv van 50inch in de woonkamer, er moet minimaal 3 per jaar vakantie worden gehouden want dat doen ze hier naast en 2 huizen verder tenslotte ook.

en zeg nou zelf meer belasting betalen zodat andere het goed hebben is toch ook van de zotte?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door Punisher »

Nou ja, dat is toch niet helemaal waar.

Met een relatief normaal (maar zeker geen hoog) salaris zoals dat van mij moet je toch vrij aardig opletten wat je doet, kijk alleen al naar de woning: Sociale woningbouw moet je eerst 5 jaar wachten, particulier huren (wat ik nu doe) is gewoon poepduur, en kopen is goedkoper maar kan niet omdat je dan een halve miljonair moet zijn om een hypotheek te krijgen (Idiote situatie toch, ik betaal nu al 3 jaar 650/maand zonder problemen, met een hypotheek betaal ik minder per maand, maar ik krijg 'em niet...:{).
Dan hebben we nog de zorgkosten, electriciteit, water, eten, telefoon, etc. en dan blijft er aan het einde van de maand niet al te veel meer over...
Als er dan een schijtorganisatie zoals UPC opeens om 350 euro komt "vragen" en je ongeveer tegelijkertijd anderhalve week zonder inkomen zit (Ok, dat is dan "eigen schuld", in tegenstelling tot sommige andere sectoren krijg ik geen oprotpremie die hoger is dan een normaal persoon in z'n hele leven bij elkaar verdiend als ik besluit te vertrekken) moeten we toch al snel tot de conclusie komen dan de (magere) reserves toch al snel op zijn en zelfs iets meer dan dat...

Nou red ik het allemaal wel, maar breed heb ik het zeker niet. En voor de duidelijkheid, ik heb geen auto, geen 50" breedbeeld, geen iPhone 4s, en geef ook niet elke week 100 euro uit in de kroeg of aan de hoeren.

Natuurlijk zijn er ook mensen die door eigen toedoen in de problemen komen (Ik geloof dat * wel eens met die mensen te maken heeft :lachhuil:), maar het idee dat iedereen die financieel krap zit dan geheel aan zichzelf te wijten heeft klopt toch niet helemaal...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: The Bell Riots... Maar dan in Amsterdam

Bericht door GPS »

Punisher schreef:Nou ja, dat is toch niet helemaal waar.

Met een relatief normaal (maar zeker geen hoog) salaris zoals dat van mij moet je toch vrij aardig opletten wat je doet, kijk alleen al naar de woning: Sociale woningbouw moet je eerst 5 jaar wachten, particulier huren (wat ik nu doe) is gewoon poepduur, en kopen is goedkoper maar kan niet omdat je dan een halve miljonair moet zijn om een hypotheek te krijgen (Idiote situatie toch, ik betaal nu al 3 jaar 650/maand zonder problemen, met een hypotheek betaal ik minder per maand, maar ik krijg 'em niet...:{).
Dan hebben we nog de zorgkosten, electriciteit, water, eten, telefoon, etc. en dan blijft er aan het einde van de maand niet al te veel meer over...
Als er dan een schijtorganisatie zoals UPC opeens om 350 euro komt "vragen" en je ongeveer tegelijkertijd anderhalve week zonder inkomen zit (Ok, dat is dan "eigen schuld", in tegenstelling tot sommige andere sectoren krijg ik geen oprotpremie die hoger is dan een normaal persoon in z'n hele leven bij elkaar verdiend als ik besluit te vertrekken) moeten we toch al snel tot de conclusie komen dan de (magere) reserves toch al snel op zijn en zelfs iets meer dan dat...

Nou red ik het allemaal wel, maar breed heb ik het zeker niet. En voor de duidelijkheid, ik heb geen auto, geen 50" breedbeeld, geen iPhone 4s, en geef ook niet elke week 100 euro uit in de kroeg of aan de hoeren.

Natuurlijk zijn er ook mensen die door eigen toedoen in de problemen komen (Ik geloof dat * wel eens met die mensen te maken heeft :lachhuil:), maar het idee dat iedereen die financieel krap zit dan geheel aan zichzelf te wijten heeft klopt toch niet helemaal...
Tja, helaas. Maar ik ben het met je eens. Er is een grote groep die als maar meer wil en daardoor in de problemen komt. Maar er is ook en die groep groeit momenteel, die het niet breed hebben en soms de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Denk hierbij aan starters op de arbeids- en woningmarkt. Zonder hulp van pa en ma redt een groot gedeelte het gewoon niet. Zeker degenen die niet in staat waren om door te leren. Of de gepensioneerden die het met alleen AOW, of een klein pensioen moeten doen. Want zolang bestaat de verplichte opname in een pensioenfonds nog niet.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het lijkt me wel duidelijk.
Plaats reactie