Spellenspektakel 2012

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Gelukkig weer in Eindhoven :)

Zwolle brrrrrrrr
...op de website van het Spellenspektakel! Een evenement voor liefhebbers van spellen in de breedste zin des woord. Je kan hier nieuwe spellen uitproberen, de laatste uitbreidingen van je favoriete spel vinden en meedoen met een van de toernooien en wedstrijden.

We zijn vol enthousiasme plannen aan het smeden om van het Spellenspektakel ook weer echt het spektakel te maken waar iedereen elk jaar zo naar uitkeek! Sommige vertrouwde onderdelen komen weer terug, andere spannende nieuwtjes vind je vanzelf op deze website. We zitten boordevol ideeën en maken er graag samen met jullie weer een groot spektakel van!

We hopen dat je net zo veel plezier beleeft aan de voorpret als wij!

Tot op het Spellenspektakel,
Groetjes Coca en Frank
27 & 28 oktober 2012 in het beursgebouw (buurman van de NS), Eindhoven en een week later is het Boekenfestijn in Eindhoven in het zelfde gebouw. 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Staat bij mij al een jaar op de kalender :) Wordt een dure twee weken, want de week ervoor is Essen. Wat SS betreft, ik zal waarschijnlijk zaterdag gaan. Gezien de week ervoor Essen is, denk ik niet dat ik twee dagen naar SS ga. Een dag van elk lijkt me genoeg.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Verkeerd forum excuus ... damn it :lachhuil: , leuk zondag is het de spelvereniging dag ...

wellicht dat ik ook op zaterdag ga , essen weet ik nog niet in oktober is er ook nog een lokaal festival wat ik waarschijnlijk aan ga doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Verkeerd forum excuus ... damn it :lachhuil: , leuk zondag is het de spelvereniging dag ...

wellicht dat ik ook op zaterdag ga , essen weet ik nog niet in oktober is er ook nog een lokaal festival wat ik waarschijnlijk aan ga doen.
Ook ik merk nu pas dat in het Butterbal stond en niet Landing Parties, dus mijn excuses voor het reageren op dit topic. ;-(
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:Verkeerd forum excuus ... damn it :lachhuil: , leuk zondag is het de spelvereniging dag ...

wellicht dat ik ook op zaterdag ga , essen weet ik nog niet in oktober is er ook nog een lokaal festival wat ik waarschijnlijk aan ga doen.
Ook ik merk nu pas dat in het Butterbal stond en niet Landing Parties, dus mijn excuses voor het reageren op dit topic. ;-(
Ik heb de almachtige forumgoden al gealarmmeerd
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Ter aanvulling, van de website:

Datum:
Zaterdag 27 oktober 2012: 10:00 - 18:00
Zondag 28 oktober 2012: 10:00 - 18:00

Adres:
Het Spellenspektakel vindt plaats in het Beursgebouw te Eindhoven.

Beursgebouw Eindhoven
Lardinoisstraat 8
5611 ZZ Eindhoven

Het Beursgebouw bevindt zich naast het Centraal Station van Eindhoven en is ook met de auto zeer makkelijk te bereiken. Daarnaast zijn er volop betaalde- en gratis parkeerplaatsen in de buurt.

Voor een gedetailleerde routebeschrijving verwijzen we je graag door naar de website van het Beursgebouw.

Tickets

Je kan je tickets binnenkort makkelijk online bestellen via onze webshop. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om je ticket aan de kassa te kopen. Een ticket is geldig voor zaterdag of zondag.

Tickets voorverkoop
Dagkaart Volwassene € 10,50
Dagkaart Kind (4 t/m 12 jaar) € 4,-

De online voorverkoop is geopend tot 25 oktober.

Tickets aan de kassa
Dagkaart Volwassene € 12,-
Dagkaart Kind (4 t/m 12 jaar) € 5,-

Kinderen tot 4 jaar hebben gratis toegang.

---
De voorverkoop is vaak aan te raden in verband met wachttijden bij de kaartverkoop, tenminste dat was vroegah zo.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Wellicht kunnen we dan gaan daten als jij ook op zaterdag gaat :love:

Volgens mij dat ik vroeger nog weleens gratis binnen kon maar volgens mij is Spark! ook alweer een tijdje dood ...

Vroegáh kon je auto nog neerzetten op het terrein van de universiteit tenminste maar dat is ook verleden tijd volgens mij heb ik aan de straat zelf wat verder van het station af nog weleens wat kleine parkeershavens aangetroffen waar je op zondag je auto gratis neer kon zetten langs het beursgebouw is wel een (betalende) parkeergarage ... Nou ja als het weer wat mooi is ga ik wel met de fiets.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

En anders kun je voor zes euro op en neer met de busch vanaf Uden, is op zich ook nog te doen. Weet niet wat de parkeertarieven in de buurt van het BG zijn. En misschien wil ons Visje ook wel komen en anders gaan we gezellig met zijn tweeën :love:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Punisher »

Je hebt een grote parkeergarage vlak naast het beursgebouw, en nog 1 op niet al te ver lopen in het centrum (naast de media markt).
Heb je trouwens weer een vroem-vroem BG?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Je hebt een grote parkeergarage vlak naast het beursgebouw, en nog 1 op niet al te ver lopen in het centrum (naast de media markt).
Heb je trouwens weer een vroem-vroem BG?
Neen en voorlopig hoef ik ook geen vroem-vroem .... :) , ondertussen fiets ik zulke lange afstanden dat niet meer nodig is ....
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:En anders kun je voor zes euro op en neer met de busch vanaf Uden, is op zich ook nog te doen. Weet niet wat de parkeertarieven in de buurt van het BG zijn. En misschien wil ons Visje ook wel komen en anders gaan we gezellig met zijn tweeën :love:
Bus niet dan ga ik nog liever met de fiets moet ik kettingslot wel weer laten maken ... Ik word ziek van bussen ;-(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:
The Silencer schreef:En anders kun je voor zes euro op en neer met de busch vanaf Uden, is op zich ook nog te doen. Weet niet wat de parkeertarieven in de buurt van het BG zijn. En misschien wil ons Visje ook wel komen en anders gaan we gezellig met zijn tweeën :love:
Bus niet dan ga ik nog liever met de fiets moet ik kettingslot wel weer laten maken ... Ik word ziek van bussen ;-(
Veel plezier in een eventuele plensbui EN met een lading spellen op zak :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:
The Silencer schreef:En anders kun je voor zes euro op en neer met de busch vanaf Uden, is op zich ook nog te doen. Weet niet wat de parkeertarieven in de buurt van het BG zijn. En misschien wil ons Visje ook wel komen en anders gaan we gezellig met zijn tweeën :love:
Bus niet dan ga ik nog liever met de fiets moet ik kettingslot wel weer laten maken ... Ik word ziek van bussen ;-(
Veel plezier in een eventuele plensbui EN met een lading spellen op zak :)
Ik ben lid van een spelvereniging scheelt me weer een aardig aantal in knaken met andere woorden ik kan spellen gaan kopen maar de kans is heel groot aanwezig dat ze of daar al liggen of iemand anders ze al hebben, voor regen hoef ik niet te laten voor mijn werk fiets ik vaak zat door de regen heen doe ik wel een goed regenpak aan ....

Hooguit dat ik even kijk of er nog interessant rollenspel spul tussen ligt als ik er geld voor heb en dan houd het wel op ....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Maar een teringeind in een regenpak is echt geen pretje hoor :') Als je er nu in een half uur was, OK.

Maar hoezo wordt je ziek in een bus? Wagenziekte? Dat is juist meestal in bussen minder erg dan in auto's (weet ik uit mijn ervaring, tot ca. mijn 13e werd ik altijd snel wagenziek, alleen in bussen meestal niet...en ging toen spontaan over).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Maar een teringeind in een regenpak is echt geen pretje hoor :') Als je er nu in een half uur was, OK.

Maar hoezo wordt je ziek in een bus? Wagenziekte? Dat is juist meestal in bussen minder erg dan in auto's (weet ik uit mijn ervaring, tot ca. mijn 13e werd ik altijd snel wagenziek, alleen in bussen meestal niet...en ging toen spontaan over).
Nou reken er een uur bij met wat geluk dat mijn tempo zo snel is dat me nog eens een uur lukt - ik bekijk wel hoor maar uit ervaring weet ik dat meestal geen spellen koop en aansluit bij een rollenspel tafel , aangezien ik verwacht dat Spark ! niet meer bestaat al kan ik me vergissen ...

Voor spellen hoef ik het niet te doen ken al genoeg mensen die zo'n beetje een gigantische boekenkast aan spellen hebben en anders heeft de club nog een grote kast vol met spellen dus hooguit rollenspellen bij fantasy encounter of kijken wat er nog op de budget ligt , oh jah fantasy novels vind ik ook nog weleens leuk om uit te vissen ...

Maar dat zie ik tegen die tijd wel heb wel vaker in de herfst / winter gefietst en dat het herfst of winter is betekend niet automatisch dat het gaat regenen ... En van kou heb ik weinig problemen een paar keer in de winter gefietst met die vrieskou , met de zon is het best te doen alleen moet ik mijn handschoenen niet verliezen ...
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Punisher »

Ik ben toch regelmatig ziek in bussen.
Wel minder dan in de auto, en het is een beetje afhankelijk van hoe ik me voel. b.v. 's avonds als ik wat moe ben heb ik er vaak veel lat van. 's ochtend minder.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Ziek in de bus valt wel mee het is alleen dat ik een ellendige hekel heb aan drempels :Y) ... Ooh jah en mede passagiers wiens levensverhaal en driehoek relaties moet aanhoren ook al heb je mp3 speler op staan ...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Vis »

Wat helpt in de bus is bij de wielen in de buurt gaan zitten; bij hobbels e.d. voel je dan veel minder de beweging. Als je bijv. achterin zit dan kan 't soms net voelen als een kermisattractie.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:dan kan 't soms net voelen als een kermisattractie.
Woohoo :dance3:
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Jadzia »

Blind Guardian schreef:Ooh jah en mede passagiers wiens levensverhaal en driehoek relaties moet aanhoren ook al heb je mp3 speler op staan ...
Ik heb eens (ik weet niet meer of het in de trein of in de bus was) achter een meisje gezeten dat al haar vrienden belde om elke keer hetzelfde doodsaaie verhaal te vertellen. Ik werd er knettergek van...

Ik word trouwens ook altijd wagenziek. In de bus, in de trein, in de auto, zelfs als ik zelf rijd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Bij mij is de wagenziekte plotseling overgegaan, ergens rond mijn dertiende geloof ik. Toevallig ongeveer in dezelfde tijd dat mijn hoofdpijnen veel minder frequent werden. Heb het gevoel dat eea samen heeft gehangen al dan niet in combinatie met mijn ogen die vanaf mijn dertiende niet meer zo hard achteruitgingen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Vis »

Master Vanhu Botie schreef:
Vis schreef:dan kan 't soms net voelen als een kermisattractie.
Woohoo :dance3:
Inclusief de noodzaak voor een papieren zak :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Vis »

Slincer schreef:Bij mij is de wagenziekte plotseling overgegaan, ergens rond mijn dertiende geloof ik. Toevallig ongeveer in dezelfde tijd dat mijn hoofdpijnen veel minder frequent werden. Heb het gevoel dat eea samen heeft gehangen al dan niet in combinatie met mijn ogen die vanaf mijn dertiende niet meer zo hard achteruitgingen.
Hier ook met tijd veel minder geworden, voornamelijk in auto's. In bussen nog het meeste last van, maar alleen in lange busritten; alles van <= 20 minuten geen last van (tenzij er een of andere malloot als chauffeur in zit die flink aan 't optrekken en remmen is elke 10 meter :r).
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Jadzia »

Bij mij was het vroeger ook erger, maar ik word nog steeds snel ziek. Word al misselijk in een draaimolen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Bussen liggen meestal wat rustiger op de weg in mijn gevoel (tenminste de zware joekels van vroeger), daardoor had ik er in bussen juist minder tot geen last van. Als ik er wel last van ging hebben, hielp het om voorin op het wiel te gaan zitten. In auto's werd ik vaak zelfs op korte ritjes van 20 minuten al ziek...was altijd fijn als we moesten handballen in een ander deurp. Gelukkig werd ik alleen ziek en hoefde ik meestal niet over te geven op korte afstanden.

Heel soms als een chauffeur gewoon niet kan rijden (zowel auto als bus) wil ik nog wel eens wat voelen. Ben ooit na een borrel ziek geworden omdat de chauffeur niet kon rijden :') Had wel behoorlijk wat op, maar de busrit van uni naar CS ging prima en daar moest ik zelfs staan. De bus naar Uden was een ander verhaal. Daar zat ik op het wiel maar ter hoogte van station Dukenburg was ik door de achterlijke rijstijl (die chauffeur reed echt achterlijk, keihard optrekken, scherpen bochten bij haltes op hoge snelheid, op het laatste moment remmen etc) zo ziek geworden dat ik maar ben uitgestapt om mijn maag te ledigen :')

Gelukkig rijdt 99% van de buschauffeurs in de regio Eindhoven/Uden/Nijmegen gewoon en kunnen alle vrienden en bekenden waar ik wel eens bij in de auto zit ook gewoon fatsoenlijk rijden. Behalve Jadje, die snijdt BBA bussen af ;) Maar dat deed ze dan weer wel professioneel en niet roekeloos.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door The Silencer »

Zijn er nog mensen die gaan volgende maand? Ik ben van plan een dagje Essen en een dagje Eindhoven te doen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Heel misschien op zaterdag maar dat zal ik pas in het weekend van de 20e / 21e zeker weten ik zag dat de tickets tot de 25e in de voorverkoop zitten dus wellicht.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Dark*staR »

Lijkt mij op zich leuk om naar toe te gaan, maar volgens de kalender gaat het biet lukken.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Spellenspektakel 2012

Bericht door Blind Guardian »

Ik krijg mijn salaris ergens rond de 22e dus als het dan nog niet uitverkocht is er een kans aanwezig dat ik op zaterdag even er naar toe ga wellicht met de fiets. :)

Maar ben er toch alleen voor om te kijken naar rollenspel spul , bordspellen heeft iedereen toch al.
Plaats reactie