Dutch Comic Con

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Dutch Comic Con

Bericht door captain crash »

En, zijn er nog mensen die gaan?

Ik dacht eerst wel maar na alle negatieve berichtgeving ga ik in ieder geval niet. * misschien als uit de berichtgeving van zaterdag blijkt dat het geen grote zooi geworden is.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Dutch Comic Con

Bericht door Trekscaper »

Wij gaan wel. Hebben 2 weken geleden voordat de negatieve berichtgeving kwam de kaartjes al gekocht.

Las net dat Caity Lotz heeft afgezegd. Erg jammer, hopelijk zeggen andere gasten niet af. We zien het zaterdag wel en anders is het de eerste en laatste keer geweest voor ons :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Dutch Comic Con

Bericht door Blind Guardian »

Al andere plannen dit weekend dus niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dutch Comic Con

Bericht door captain crash »

Trekscaper schreef:Wij gaan wel. Hebben 2 weken geleden voordat de negatieve berichtgeving kwam de kaartjes al gekocht.

Las net dat Caity Lotz heeft afgezegd. Erg jammer, hopelijk zeggen andere gasten niet af. We zien het zaterdag wel en anders is het de eerste en laatste keer geweest voor ons :*)
Het gaat niet eens zozeer om de gasten. Voorlopig lijkt een van de grote bookingsbureau's er nog wel vertrouwen in te hebben. Het is meer wat ik gehoord heb uit de kringen van vrijwilligers, planning (of totaal gebrek daaraan) en dealers. Ik zou zelf hoe dan ook al niet echt voor de gasten gaan (een comic con opzet biedt niet de beste mogelijkheid om daadwerkelijk te luisteren naar wat ze te vertellen hebben, daar is een fedcon echt beter voor). Ik zou vooral gaan voor de dealers en de sfeer. Ik vrees dat beide teleurstellend gaan zijn :( Helaas :(
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Dutch Comic Con

Bericht door Trekscaper »

De eerste Dutch Comic Con was gelukkig niet teleurstellend. Ik had gisteren genoten van de sfeer, de cosplay wedstrijd, dealers en de acteurs en aan de drukte te zien moet er wel een vervolg komen volgend jaar. Utrecht Centraal werd letterlijk overspoeld door Cosplay mensen. Erg leuke dag gehad gisteren!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dutch Comic Con

Bericht door captain crash »

Trekscaper schreef:De eerste Dutch Comic Con was gelukkig niet teleurstellend. Ik had gisteren genoten van de sfeer, de cosplay wedstrijd, dealers en de acteurs en aan de drukte te zien moet er wel een vervolg komen volgend jaar. Utrecht Centraal werd letterlijk overspoeld door Cosplay mensen. Erg leuke dag gehad gisteren!
Wedstrijd cosplayers (waar ik er ondertussen best een aantal van ken) waren zelf niet heel erg te spreken. Dealers hebben over het algemeen goede zaken gedaan, hoewel dat meer geldt voor de grote dealers (die heir niet van leven) dan voor de kleine. Acteurs waren wat minder happy. Of de organisatie hier geld aan overgehouden heeft is nog maar de vraag. Ondertussen schijnt het bedrijf van één van de organisatoren, of eigenlijk van dé organisator want het is er maar een, niet meer te bestaan.

Ik hoop dat dit event een vervolg krijgt (er is duidelijk wel een markt voor, hoewel dat ook bekend was) maar ik vrees nog steeds het ergste.

But, only time will tell :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Dutch Comic Con

Bericht door Trekscaper »

Ik las inderdaad dat de cosplay wedstrijd niet geheel vlekkeloos verliep. Maar welk evenement heeft geen kinderziektes? Ik las ergens dat de organisatie een contract heeft voor 3 jaar voor de jaarbeurs in Utrecht en met voor de eerste editie 25.000 bezoekers was het toch een groot succes. Ik heb me samen met mijn aanstaande vermaakt en volgend jaar gaan we weer. Ik hoop dat volgend jaar nog meer forumleden meegaan :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dutch Comic Con

Bericht door captain crash »

Trekscaper schreef:Ik las inderdaad dat de cosplay wedstrijd niet geheel vlekkeloos verliep. Maar welk evenement heeft geen kinderziektes? Ik las ergens dat de organisatie een contract heeft voor 3 jaar voor de jaarbeurs in Utrecht en met voor de eerste editie 25.000 bezoekers was het toch een groot succes. Ik heb me samen met mijn aanstaande vermaakt en volgend jaar gaan we weer. Ik hoop dat volgend jaar nog meer forumleden meegaan :)
Er waren geen 25000 betalende bezoekers. Er waren uberhaupt over 2 dagen geen 25000 mensen. Eerder richting 12000 (wat voor een eerste keer absoluut nog steeds niet slecht is). ScreenHeroes had ook een meerjarig contract met de jaarbeurs.

En wat zijn kinderziektes? In Nederland worden al jaren Cosplaywedstrijden van internationaal topniveau gehouden. Ze hadden best een goede jury bijelkaar gekregen. Het is volstrekt ontoelaatbaar dat je er dan zo'n zooi van weet te maken. Ook zonder excuses aan de mensen aan te bieden die voor jouw show moeite hebben gedaan. Maar anyway, ik zie zelf eigenlijk alleen toekomst met een breder organisatieteam dat niet zelf financiele problemen heeft.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Dutch Comic Con

Bericht door captain crash »

Oh en toen was er ook de Duitse Comic Con volgend jaar...ja echt waar
Plaats reactie