Star Trek World Tour

Conventies, Evenementen, Fanclubdagen & Meetings

Moderator: Dark*staR

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Star Trek World Tour

Bericht door dre »

In de Power Unlimited van december 1998 las ik zo juist een artikel over de Star Trek World Tour. Ja, uit 1998. Het artikel is me toen niet opgevallen, werkelijk onvoorstelbaar. Anyway, er gaat dus over een ST World Tour, die in Dusseldorf begint. Het is een een mega conventie waar ook de USS Enterprise 1701-D is nagemaakt op WARE schaal van een opvervlakte van maar liefst 4000 vierkante meter. Hoe heb ik dit kunnen missen!! Inmiddels is het hele gebeure natuurlijk allang achter de rug, evenals de website (www.startrekwt.com) is niet meer te vinden. Mijn vraag is eigenlijk, zijn er mensen die er WEL geweest zijn en die eventueel meer weten over een vervolg van dit project?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik ben er geweest. Vond het wel leuk maar 1 ding irriteerde ik me mateloos aan. De Duitse taal. In de krant stond dat de videobeelden allemaal in het oringeel Engels waren, toen ik er kwam, kreeg ik dus een Duits sprekende Q en ook de figuranten waren Duits sprekend. |:( :fire:

Slaat nergens op! Het heette de WORLD Tour, niet de GERMAN of DEUTSCHE Tour.

De attributen hadden allemaal labels, Engeltalig en Duitstaling, maar een aantal van die Engelstalige labels, vooral die op de vitrines van levensgrootte poppen zaten onderaan, op grond niveau. Anderen wel halverwege onder het Duitse label.

Gelukkig waren een hoop van de informatieborden wel geheel in het Engels.

Maar het is belachelijk. Ik vond het daarom jammer dat het niet in Nederland kon worden gehouden want hier zou alles in het oringeel Engels zijn geweest en de labels op goede hoogte hoogstwaarschijnlijk in het Engels, Nederlands, Duits en Frans. Ha misschien nog wel Turks of Arabisch. ;)

Het eten was ook niet echt geweldig, je had dan een Quark's Bar maar die zat propvol,dan had je op de eerste verdieping een restaurant waar je, wat was het ook al weer, iets van puree dacht ik met een worst kon halen. Dat was allemaal wel goed naar binnen te werken MAAR er stonden veel te weinig stoelen en tafeltjes! Terwijl ze een hele verdieping ter beschikking hadden! Mensen zaten gewoon met het dienblad op de grond!

Voor de rest was het allemaal wel leuk, vooral de tour aan boord de Enterprise-D waar ze enkele sets hadden nagebouwd, Engineering, de Bridge en een vergrote Transporterroom. Plus wat fictieve Starfleet sets aangezien je upgebeamed moest worden na de Ent-D. Wat jammer was dat je met een hele groep die nagebouwde sets op moest waardoor je niet alles goed kon zien. Plus mog je niet overal komen. :)
Die tour was eigenlijk het beste van alles. De rest was hoofdzakelijk kijken en wat basisinformatie lezen.

De Tour ging van Duitsland nog naar London en ik dacht Singapore en verder weet ik het ook niet.

BTW, er stond een prijsvraag in die PU, van hoeveel km/s of m/s Warp 1 was. Ik had gewonnen, T-shirt, pet en vrijkaartje. Vrjikaartje had ik niets aan omdat het een doordeweekse dag was tijdens school, ben toen gewoon in de kerstvakantie gegaan.

EDIT
http://www.ex-astris-scientia.org/worldtour.htm heeft een reportage van de World Tour. Er staat dat de tour nog naar Wenen en daarna naar Singapore ging. Ik dacht toch echt dat het (ook) naar London ging. Maar ja, maakt niets uit.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Ik ben er geweest, op 22 december 1998 als ik het goed heb. Die dag was Nichelle Nichols (Uhura -TOS) aanwezig. Ik weet echter niks over een vervolg op de ST-WT.
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Kijk eens aan, je hebt nog gewonnen ook! Maar hoe moet ik me die EntD voorstellen, was dat nu echt alsof in de Enterprise liep?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik ben er OOK geweest en ik irriteerde me aan hetzelfde als 3rd. Anniwee...er was toen der tijd sprake van dat 't ook naar NL zou komen, weet iemand daar nog iets over te melden?
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

captain crash schreef:Anniwee...er was toen der tijd sprake van dat 't ook naar NL zou komen, weet iemand daar nog iets over te melden?
Jawel, daar is niks van terecht gekomen ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat zie ik, is maar goed ook he, NL is wel heel dicht bij huis, nu kunnen we naar Las Vegas
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

captain crash schreef:Dat zie ik, is maar goed ook he, NL is wel heel dicht bij huis, nu kunnen we naar Las Vegas
Las Vegas...Star Trek - The Experience...is daar ooit iemand van het forum naar toe geweest? ( http://www.startrekexp.com/welcome/index.html )
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

captain crash schreef:Dat zie ik, is maar goed ook he, NL is wel heel dicht bij huis, nu kunnen we naar Las Vegas
daar ga ik heen zo gauw ik weer naar Los Angeles ga :)
MrData
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2002, 00:55

Bericht door MrData »

Ben ook bij de WT geweest, heb me best vermaakt eigenlijk. De recreate van de Enterprise-D is door hetzelfde bedrijf gemaakt als die van de Experience.

Op m'n site staan een hele berg foto's:

http://datasdomain.welcome.to

(onder Star Trek -> Exhibitions -> Star Trek World Tour)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik ben er ook geweest, 14 dec. 1998, zoals ieder al zei, alles was engels, alleen Q sprak bij mij engels en was duits ondertiteld(ik wist niet wat ik zag, die duitsers waarschijnlijk ook niet...)
ik was toen 13 of 14 en ben altijd al slecht geweest in duits, ik verstond dus geen flikker was heel die rondleiding door de enterprise, wel jammer, ook een van de redenen waarom ik het geheel toch niet zo geslaagd vond, daarnaast vond ik het museum ook niet zo geweldig als sommige mensen zeggen, het was wel aardig ja, maar om daarvoor helemaal naar dusseldorf te rijden? nee..
verder was die winkel B E L A C H E L I J K duur, ik geloof dat daar een kopJE koffie 6 gulden koste...maar ja, dat heb je op de meeste conventies ed.
Gebruikersavatar
dre
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:56
Locatie: Oudendijk

Bericht door dre »

Jammer dat ik het gemist heb zeg...
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Ik was er ook ja, en alles was in het Duits. :( En tot overmaat van ramp hoorde ik dat het eerst allemaal wel in het Engels was, maar dat ze daarover veel klachten hadden gekregen van de Duitsers en dat ze dus snel die tour alsnog in het Duits hebben veranderd ofzo, ik weet niet of dat gerucht waar is maar zou wel heel lame zijn zeg. Ik hoorde zelfs dat ik 3 dagen te laat was gekomen, omdat het tot 3 dagen voordat ik daar kwam het in het Engels was geweest, en dat ze een hele scene tussen Riker en Q eruit hadden gehaald omdat ze geen tijd meer hadden gehad die zo snel na te synchroniseren. |:(
Wat ik echt het toppunt van triestheid vond was dat die Duitse acteurs op de bridge daar begonnen te gillen tegen elkaar toen er zogenaamd werd aangevallen... dat doen ze in Star Trek op de bridge echt niet.
Maar ja, verder was het wel mooi enzo, alleen jammer van de Duitsers en de Duitse taal. ;)
Gebruikersavatar
Hecard
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 aug 2002, 21:27
Locatie: NCC 1305-E USS Yamato
Contacteer:

Bericht door Hecard »

TYPISCH DUITERS !!!!!!!!!
[/code]
Plaats reactie