Startrek kast

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Klasien
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 mar 2006, 18:57
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Klasien »

Gave kast!!!!
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Hey, dit is vet! :). Even om je te laten weten: er is vanaf nu nog iemand die dit topic (en ebay? ;)) regelmatig in de gaten zou houden.
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

cool! Ik zit er over te denken om ook wat kleinere consoles te maken. Waar ik nu aan bezig ben is zo'n 1.20m breed, maar het zou misschien leuk zijn als ik bijv. een verlichte deurbel zou kunnen doen, of misschien gewoon wat kleinere graphics op A4 formaat. Klein TL-etje erachter en je hebt iets leuks voor op de dressoirkast of aan de muur. Maargoed, dat bekijken we tezijnertijd wel weer :)
Ik probeer vrijdagavond foto's te posten. Stay tuned :D
Gebruikersavatar
xproof
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 326
Lid geworden op: 11 jun 2002, 17:01
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door xproof »

Een klein dingetje voor aan de muur oid...een lcars kastje met tl buisje...om je kamer wat op te "futuriseren"... Klinkt goed! haha. Zolang de prijs acceptabel blijft uiteraard ;).
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Dan ben ik de eerste die een bestelling bij je doet :p
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

mr_Vulcan schreef:Dan ben ik de eerste die een bestelling bij je doet :p
Hoogstwaarschijnlijk nr 2 dan :lol:
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

voor diegenen die nog geinteresseerd zijn, ik heb drie nieuwe foto's gepost op de al eerder geposte link naar mijn fotobucketsite. De allereerste foto laat nu de zijkant van de kast zien. De paarse kleur moet alleen nog veranderd worden in iets meer TNG-achtigs. Had me n beetje verkeken op het paarse maargoed... Kan gebeuren. updates gaan nog volgen!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Leuk die details op de zijkant :good:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb een star-trek plank.

Kost wat, heb je ook wat, en het schrikt je vriendin niet af:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

opschepper! :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

mag toch wel. Ben er trots op :D
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

toevallig nog een mooi design kastje nodig voor rond die DVD's? :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

haha, zou best cool zijn.
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

ok, ik heb dit weekend weer flink wat kunnen doen. Nog 1 keertje schuren en verven en dan denk ik dat de zijkanten van de sokkel wel klaar zijn. Dan komt het volgende onderdeel, namelijk de schuif die erin komt. Ik hou jullie op de hoogte... Dit weekend weer nieuwe foto's :)
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

Ok, erg lang geleden dat ik hier gepost heb... Druk drukker drukst en zodoende weinig tijd gehad voor de kast. Ik ga deze week de bovenkant voor eens en altijd afsluiten. Het probleem was nog altijd dat het zwart niet het diepe zwart is wat ik wilde hebben. Ik heb nu besloten om de graphics nogmaals uit te printen op transparanten en deze als een tweede laag op de al uitgeprinte tekening te leggen. Op die manier krijg ik helderdere kleuren en een betere dekking van het zwart. Over deze twee lagen heen komt dan het plexi rookglas. Momenteel ben ik druk bezig met printen en het op maat maken van de transparanten zodat ze precies over de graphics heen vallen. Als dat klaar is kunnen de tl-buizen vastgezet worden en zet ik de graphics vast tussen de melkglas plexiplaat en de rookglasplaat door deze met imbusjes in de kast te schroeven. Ik hoop dit allemaal deze week af te ronden, maar voorlopig blijft dit nog bij hopen... Ik houd jullie op de hoogte.

Verder zit ik met ideeen om een soort ten forward achtige tafel te gaan bouwen, (Je weet wel, zo een met een verlicht tafelblad) maar dat zal pas gebeuren als de kast af is. :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb je alweer wat kunnen doen in de winter?
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

Hallo iedereen :-)

long time no see. Om heel eerlijk te zijn heb ik weinig gedaan deze winter en zomer... Deels door drukte met de opleiding, deels door wat luiheid van mijn kant. Aangezien de kast nog altijd bivakkeert bij mijn ouders, en deze binnenkort willen gaan verhuizen heb ik nu een moeder als "motivator" die graag van dat "rotding waardoor ze niet bij het raam kan" af wil. Het lijkt er dus op dat ik dit weekend weer aan de slag moet. :-D

Als nieuwtje... Ik weet niet of ik de kast nog in mijn appartement binnenkrijg. Het werd noodzakelijk om toch mijn glazen en drank eens op te bergen dus staat er nu een ander meubeltje. Ik zal foto's blijven posten zodra er weer nieuws is, maar zodra de kast af is moeten diegenen die dat willen wellicht ebay en marktplaats eens checken... idd...hij gaat in de verkoop...zucht...
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Laat alsjeblieft weten wanneer je hem erop gooit. Ik ben zeker geïnteresseerd in een eventuele aanschaf :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

unstablewarpfield schreef:Als nieuwtje... Ik weet niet of ik de kast nog in mijn appartement binnenkrijg. Het werd noodzakelijk om toch mijn glazen en drank eens op te bergen dus staat er nu een ander meubeltje. Ik zal foto's blijven posten zodra er weer nieuws is, maar zodra de kast af is moeten diegenen die dat willen wellicht ebay en marktplaats eens checken... idd...hij gaat in de verkoop...zucht...
Heb je niet al een vaste prijs in je hoofd?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Je kan ook het kastje wat je nu al hebt staan verkopen :P .
unstablewarpfield
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 okt 2004, 13:45
Locatie: Terneuzen

Bericht door unstablewarpfield »

Ace of Spades schreef:Je kan ook het kastje wat je nu al hebt staan verkopen :P .
Dat kan, maar ik heb in gedachten om iets kleiners te bouwen voor in mijn appartement. Iets... speciaals, maar dat houd ik nog even voor mezelf ;-) Voor alsnog gaat er komende zaterdag en zondag weer geschuurd en geverfd worden!

Mr Vulcan, een vaste prijs heb ik nog niet in mijn hoofd. Ik zou eens rustig terug moeten rekenen aan hoeveel ik er al aan uitgegeven heb. (Hout, verf plexiglas, transparanten, print laten afdrukken etc.) De prijs houd ik dus nog even in het midden. Belangrijkste vind ik dat ik hem zo mooi en gedetailleerd mogelijk af maak. Het is dan wel niet voor mezelf maar dat wil niet zeggen dat het er voor een ander minder uit moet zien :-D. Ik post dit weekend weer wat foto's.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

unstablewarpfield schreef:
Ace of Spades schreef:Je kan ook het kastje wat je nu al hebt staan verkopen :P .
Dat kan, maar ik heb in gedachten om iets kleiners te bouwen voor in mijn appartement. Iets... speciaals, maar dat houd ik nog even voor mezelf ;-) Voor alsnog gaat er komende zaterdag en zondag weer geschuurd en geverfd worden!

Mr Vulcan, een vaste prijs heb ik nog niet in mijn hoofd. Ik zou eens rustig terug moeten rekenen aan hoeveel ik er al aan uitgegeven heb. (Hout, verf plexiglas, transparanten, print laten afdrukken etc.) De prijs houd ik dus nog even in het midden. Belangrijkste vind ik dat ik hem zo mooi en gedetailleerd mogelijk af maak. Het is dan wel niet voor mezelf maar dat wil niet zeggen dat het er voor een ander minder uit moet zien :-D. Ik post dit weekend weer wat foto's.
Een beetje rondneuzen kwam ik deze post tegen. Super leuk. Iedereen zo enthousiast en het is ook een heel mooi ontwerp. Jammer dat er geen posts meer zijn vanaf 30 aug 2007...
Plaats reactie