ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door captain crash »

Volgens Tim Russ is Star Trek of Gods and Men geen fanfilm. Een van zijn argumenten hiervoor is het feit dat Star Trek of Gods and Men een superieure kwaliteit zou hebben ten opzichte van andere fanfilms. Dit is vermoedelijk iets wat ik niet kan ontkennen, maar is kwaliteit de definitie van een fanfilm? Ik vind zijn opmerkingen persoonlijk nogal flauw en ook nog eens nogal respectloos tegenover de mensen die zich voor andere projecten inzetten. Andere projecten die langer bestaan dan Star Trek of Gods and Men en door hun bestaan datzelfde project mogelijk hebben gemaakt. Zou het daarbij een serieuze mogelijkheid zijn dat CBS een project gaat verkopen waar zij geen invloed op hebben gehad terwiijl ze op dit moment ook een eigen film in productie hebben?
Tim Russ (Tuvok) rejects the label "fan film" for Star Trek: Of Gods and Men, the independent Star Trek feature he directed with several well-known Star Trek actors in the lead roles.

"This is an independent Trek feature, and we have every intention of selling it to the public as either a download or on DVD," said Russ to Making Movies, adding, "The quality of 'Gods and Men' is superior to the typical fan film."

Among the actors who appear in the film are Walter Koenig (Chekov), Nichelle Nichols (Uhura), Garrett Wang (Kim) and Ethan Phillips (Neelix). "We obviously needed to gather name actors from the various series to be in the film if we were going to produce it commercially," said Russ. "It would give the story much more punch and generate much more interest from the fans."

Russ said that the producers were looking into the legal issues behind using series concepts for a commercial, independent Star Trek film. "At present the Star Trek franchise is owned by CBS," he noted. "We are planning to approach them about distribution for the project be it internet or DVD."

Though he declined to give the story away, Russ did say that "the theme has to do with security vs. freedom. How much freedom is one willing to give up in the name of security?" He feels that the film is "consistent with Gene Roddenberry's vision" along with "good old action, suspense, and old familiar faces." The movie was shot on the Star Trek: New Voyages set, "because it was cost effective and they worked for the story", and borrowed some of the crew and wardrobe from that fan series.

Russ can be seen this summer in Live Free or Die Hard and has several other directing projects in the works.
bron: http://www.trektoday.com
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Een fanfilm is in ieder geval iets dat zonder winstoogmerk gemaakt wordt. In dat opzicht is Tim Russ z'n film dus inderdaad geen fanfilm, hoewel dat geen reden is om trots te zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar de eerste bedoeling van Of Gods and Men was wel om het vrij te publiceren, dus zonder winstoogmerk. Dat het budget wat uit de hand gelopen is zal wel zorgen voor het lurken met CBS. Kan me nog steeds niet voorstellen dat zij daadwerkelijk die film willen publiceren, vooral niet met hun eigen Trekproject (dat moet breken met het verleden).
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Een fanfilm is:
- Niet commercieel
- Gemaakt door mensen van wie het niet hun beroep is om films te maken (en als het wel hun beroep is, dan doen ze het niet als werk maar als hobby)
- Niet erkend door de makers van het origineel

Russ kwalificeert niet voor de eerste twee punten en als ie wel kwalificeert voor nummer 3 is dat niet vanwege gebrek aan poging.

Wat overblijft is gewoon een film van vooralsnog onduidelijke kwaliteit gemaakt door iemand die neerkijkt op zijn publiek. Een soort Studio 60 dus.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Een andere studio dan paramount (cbs) zal dit niet kunnen uitbrengen in verband met rechten. Ik neem aan dat cbs er ook niet aan gaat beginnen. Hoe professioneel Tim Russ is weet ik niet, meewerken op deze manier aan een fanproject zegt aan de ene kant wel wat. Star Trek of Gods and Men is in ieder geval niet erkend als officieel project door Paramount.
Gebruikersavatar
Gul_Evek
Ensign
Ensign
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 dec 2005, 16:24
Locatie: Badlands

Bericht door Gul_Evek »

Fan films zijn bagger geacteerd :lachhuil:
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Dan kan ik ook wel zeggen, soaps zijn bagger geacteerd. Dat is in de meeste gevallen waar, maar zelfs als er ineens niet meer bagger geacteerd werd zouden het nog steeds soaps zijn.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Gul_Evek schreef:Fan films zijn bagger geacteerd :lachhuil:
Ja, helemaal mee eens. Samen met fopneuzen en plastic voorhoofden of nog erger.. slecht gesoepte FX e.d.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Net die trailer gezien. Tja..... :{

Wat me wel positief in het oog sprong was Captain Harriman.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De Enterprise M komt erin voor!
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik heb heel het eerste deel gezien. Kan niet zeggen dat ik er erg warm voor loop eigenlijk.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Vond het er wel grappig uit zien, meer niet
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Mwa, ik heb al veel erger gezien. 'k Vond het nog wel meevallen.

Voor zij die 't nog niet gevonden hebben: deel 1: www.startrekofgodsandmen.net
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb hem nu gezien, als het 3 delen zijn, en er gebeurd net zoveel in, als in deel 1, wordt het een saai verhaal...

Ik ben benieuwd, al moet ik zeggen dat ik sommige mensen wel beter heb zien acteren. Cirroc Lofton, toont teveel emoties als Vulcan. Verder valt Uhura, character ook tegen. (tering, Nichelle is wel oud geworden).

Wat dat betreft ziet Walter en stukken beter uit. Wel leuk met de verwijzing naar Tos.

De SFX ziet er niet zo best uit, maar dat was te verwachten denk ik.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Master Vanhu Botie schreef:Mwa, ik heb al veel erger gezien. 'k Vond het nog wel meevallen.

Voor zij die 't nog niet gevonden hebben: deel 1: www.startrekofgodsandmen.net
Deel 2 is ook beschikbaar: http://www.startrekofgodsandmen.com/new ... sneakpeek/
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

en anders komt hij vanavond voor de rest van de wereld beschikbaar.

moet zeggen dat ik het tweede deel beter vond. Het acteren valt mee, al is het camerawerk niet zo best vind ik. Laatse het maar niet of de SFX hebben, want dat is helemaal prut.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ook deel 2 gezien. Nog steeds even slecht. Waardeloos verhaal, slechte effecten (wat niet erg is als er een goed verhaal in had gezeten), matig geacteerd door de meesten.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door KillaH »

ik heb net alle 3 de delen gezien en ik vond het eigenlijk wel vermakelijk, het was leuk om een aantal leden van de verscheidene star trek casts terug te zien. je ziet ook de SFX beter worden per deel. opzich wil ik wel meer van dit soort projecten zien met een aantal bekende gezichten erin.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door Nemesis »

nou ik vond de SFX anders behoorlijk onder de maat!
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Is een fanfilm, hé Sebas, met zeeer beperkte middelen gemaakt. Logisch dat je niet dezelfde kwaliteit aan SFX kan hebben dan die JJ had.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door captain crash »

voor een fanfilm hebben ze het redelijk gedaan, plot had nog niets beter gekund, sfx kan je gezien de middelen niets over zeggen
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: ST: Of Gods and Men is geen fanfilm - wat is een fanfilm?

Bericht door Nemesis »

ja, maar het is een film.. geen fanfilm.. het werd als zodanig gepresenteerd.. een internet film.. etc. ik snap het ook wel, maar daarom is het wat minder aanneembaar allemaal voor mij.

ik ben sowieso alleen voor star trek canon...
Plaats reactie