Zou jij betalen voor een fanfilm?

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Zou jij betalen voor een fanfilm?

Bericht door captain crash »

Naar aanleiding van een discussie die ik vandaag had de volgende vraag: Zouden jullie geld over hebben voor fanproducties als Star Trek Of Gods and Men en Star Trek Dark Armada. En zo ja, hoeveel geld zouden jullie willen betalen voor een download of dvd. En zo niet, waarom niet? Dit is een serieus bedoelde discussie dus graag ook serieuze argumenten gebruiken. Dank u.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Het probleem met fanfilms is dat ze welhaast altijd met een zéér beperkt budget gemaakt moeten worden zodat de kwaliteit van de shots (en dikwijls ook de acteerprestaties) veelal ver te zoeken is. Ik koop sowieso al bijna nooit DVD's en een zeer zwakke kwaliteit dus al zeker niet.
"Star Wreck, in the Pirkinning" was wel een vermakelijke fanfilm met aanvaardbare beeldkwaliteit, maar kopen doe ik 'm toch niet (mocht dit al kunnen).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Nee. Omdat ik het op tv wil zien. Net als alles op tv. Je betaalt hoogstens voor het gebruik van een tv. Niet voor elke film of programma op zich. Zou een beetje een dure boel worden.

Het enige dat de makers ermee opschieten is dat ze meer geld krijgen. Maar meer geld staat 100% niet garant voor betere kwaliteit. Dus het is nutteloos om meer geld te hebben. Waarom dan nog geld vragen? Als ze dingen niet kunnen doen door geldgebrek, moeten ze maar creatiever zijn.
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

De makers zouden er ontzettend veel mee opschieten, dat weet ik first hand. Als ik kijk naar de kwaliteit van de test aflevering van Dark Armada en de kwaliteit van de aflevering waar we nu mee bezig zijn, zie ik een duidelijke verbetering. Dat is vooral omdat er duizenden euro's meer aan uitgegeven wordt (en ook een stukje ervaring).

Met het geld dat binnen zou komen als alles rond is met de verkooprechten, kan er weer wat extra worden geinvesteerd, zodat het steeds een beetje beter wordt. Het grote struikelblok bij ons is het geld, maar dat maakt de productie niet minder gezellig ;)


En wat wij bijvoorbeeld zouden aanbieden: de gratis download versie en de DVD versie (betere beeldkwaliteit)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar waarom zou je betalen, naast het idee om jullie te steunen, voor iets dat je ook gratis kan krijgen? Dat zie je nu al met de gewraakte niet legale downloads. En als je de boel alleen op dvd uitbrengt is er natuurlijk hoe dan ook vroeg of laat een download. Dus al het om steun voor jullie gaat, is het uitbrengen van een dvd voor een zeer beperkte doelgroep dan wel zo'n goed idee?
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

Ja, ik denk dat het een goed idee is, kheb al een aantal bestellingen binnen :*)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

juist ja;
als kostendekken ipv winst
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Zou jij betalen voor een fanfilm?
hell no. ik betaal al niet voor de programma's en films die door professionals gemaakt zijn, en die enige kwaliteit hebben.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Zou ik betalen voor een fanfilm? Nee.
Zou ik eventueel geld over hebben voor een fanproductie? Ja.

Uitleg: Ik zou nooit iets van relatieve flutkwaliteit in de winkel kopen om het thuis te bekijken, zie Peti's argument. Maar als het gemaakt of bekeken wordt door mensen die ik ken, dan zou ik wel geld willen uitgeven om ernaartoe te reizen, om iets te consumeren in gezelschap van mensen die er gezamenlijk komisch commentaar op leveren, en/of iets bij te dragen aan de productie ervan. Het sociale aspect lijkt me wel iets waard. Het eindproduct, nee.
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

Dat klinkt als iemand die graag mee wil spelen :*D
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Trutgras schreef:Zou ik betalen voor een fanfilm? Nee.
Zou ik eventueel geld over hebben voor een fanproductie? Ja.

Uitleg: Ik zou nooit iets van relatieve flutkwaliteit in de winkel kopen om het thuis te bekijken, zie Peti's argument. Maar als het gemaakt of bekeken wordt door mensen die ik ken, dan zou ik wel geld willen uitgeven om ernaartoe te reizen, om iets te consumeren in gezelschap van mensen die er gezamenlijk komisch commentaar op leveren, en/of iets bij te dragen aan de productie ervan. Het sociale aspect lijkt me wel iets waard. Het eindproduct, nee.
Ik denk dat ik met Trutgras haar mening best wel kan vinden. 8-)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Robin Hiert schreef:Dat klinkt als iemand die graag mee wil spelen :*D
alleen als het niet door iemand gezien wordt ;)
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

Mwa... het test filmpje is maar ongeveer 11.000 keer bekeken, en er zijn een aantal fragmenten op RTL 4 uitgezonden, dus dat valt wel mee ;)
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

12.204 keer bekeken, om precies te zijn.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Robin Hiert schreef:Dat klinkt als iemand die graag mee wil spelen :*D
Daarmee zou je veronderstellen dat ik je ken en mag, wat op z'n zachtst gezegd dubieus is. Maar dozen sjouwen en spelling checken zou ik vanuit een antropologisch standpunt nog wel doen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

maar hoeveel mensen die tot de 12000+ downloads behoren zouden ook betalen voor het product? En hoeveel zouden ze willen betalen? Wat is dus de maximum prijs die je voor zoiets zou kunnen vragen?

En verder: Wij zijn natuurlijk met z'n allen straks heel benieuwd naar wat Sander van Braxton maakt, maar dat is idd vanuit het idee dat wij Sander goed kennen en we het leuk vinden om te zien hoe hij het doet. Ik weet voor mijzelf echter nog niet of ik daar ook voor zou willen betalen. Jullie een gift geven, in natura of financieel, zou weer een hele andere discussie zijn (wat mij betreft).
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zou jij betalen voor een fanfilm?

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:Naar aanleiding van een discussie die ik vandaag had de volgende vraag: Zouden jullie geld over hebben voor fanproducties als Star Trek Of Gods and Men en Star Trek Dark Armada. En zo ja, hoeveel geld zouden jullie willen betalen voor een download of dvd. En zo niet, waarom niet? Dit is een serieus bedoelde discussie dus graag ook serieuze argumenten gebruiken. Dank u.
Nee,

Want:

Het is geen originele trek.
Fan Producties zijn bagger, hoe goed ze het ook proberen
Ik heb soms al geen geld over voor echte films, laat staan fan films
Fan Films worden vaak door overdreven Star Trek Nerds gemaakt die overdreven verhalen schrijven en deze overdreven slecht acteren
Ik betaal nooit voor iets wat je moet downloaden. Downloaden moet gratis zijn is mijn idee. Zodra je er voor moet betalen is het mij niet waard.


Dit zijn voor mij al de belangrijkste redenen. Daarnaast kan ik er ook niet serieus naar kijken. Met de techniek van tegenwoordig worden fopneuzen en plastic voorhoofden niet meer geaccepteerd, en slecht photosoep werk ook niet.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Een fanproductie houdt op een fanproductie te zijn als er meer geld voor gevraagd wordt dan de kosten van het dvd-schijfje.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

neen
heel leuk dat het gemaakt wordt :)
maar als je er geld voor wilt hebben mag je iets nieuws gaan verzinnen
zoals de naam als zegt zijn het fanproducties en niet een officiele studio

daarbuitenom heb ik niet eens alle star trek epidodes en films in mijn collectie en meestal zien die er (no offence) beter uit dan fan films. Fan films kunnen hoe leuk dan ook zjin maar ze zijn niet Canon, en dat vind ik al jammer.
Plaats reactie