The Moment

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

The Moment

Bericht door Nemesis »

Hallo,

Wederom een nieuwe music video gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=DRwotNFxPpQ

Kwam al een tijdje geleden op het idee om deze music video te maken. Voornamelijk door naar docu's te kijken over star trek. Waaronder het 30 jarig bestaand in 1996. Daar werd dit nummer gespeeld met beelden er achter. Het nummer vond ik pakkend. Alleen maar scenes uit de films!

Je kan je commentaar hier achter laten of op youtube of via mijn Website

Je kan de music video hier downloaden[/quote]
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: The Moment

Bericht door Master Vanhu Botie »

Knap werk, Nem :good:
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Paulstartrek »

knap werk idd, ook mooi gedaan. Persoonlijk vind ik hem ietwat aan de lange kant, en begint ie toch wat saai te worden.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

Dank Jullie :)

hij is idd erg lang. Langste wat ik ooit gemaakt heb. Het heeft natuurlijk ook te maken in hoeverre je dol bent op de films, en wat je gevoel er bij is.

Persoonlijk vind ik alle films leuk en kijk ik ze allemaal graag. Moet ook zeggen dat deze music video beetje gekomen naar mijn eigen gevoel over het verleden, hoe kort het leven is. Het kijken naar de films is dan een soort looking back in the past en het moment herbeleven.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Paulstartrek »

ik herkende zelfs niet alle stukjes :')

Ik heb waarschijnlijk niet dat "looking back" gevoel.

Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat je aan eht eind wat meer snellere stukjes had toegevoegd, of meer tekste oid?
Ja, ik weet niet wat, daarom maak jij waarschijnlijk ook de filmpjes en niet ik.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

snellere stukjes had niet bij de muziek gepast in mijn ogen. Ik heb bijv. een scene dat de Enterprise bij de borgcube aankomt, terwijl de defiant wordt aangevallen uit First Contact. Met de muziek erbij, dan klopte het niet. Dat is heel apart.

Het is ook geen makkelijk nummer hoor dat ik heb uitgekozen. zoals ik al eerder zei kwam ik het tegen in het 30th anniversary video. Hierin zie je Kenny G. optreden met allerlei "SFX/CGI shots" op de achtergrond. Maar dat waren beelden uit de series en uit de films. omdat de films bij mij in het formaar 640 x 272 zijn en de meeste series een variant op 640 x 480 zijn is het lastig mixen. het kan wel, maar het is eigenlijk niet mooi.

daarom heb ik gekozen voor alleen films. en omdat het een relatief traag nummer is heb ik ervoor gekozen er uberhaupt geen actie scenes er in te zetten. Scenes waarin scotty tegen een balk aanloopt was opzich al lastig. Ik vind juist de twee eindscenes wel goed, met de crew van TOS en inzoomen op de captain picard. Waarom? nou in TNG is er lastig een beeld te vinden waarin de gehele crew bij elkaar is, zonder wat te zeggen. Verder draait het in de films toch allemaal om picard ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Paulstartrek »

ja idd, laatste twee scenes waren ook mooi gedaan :D
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

;(
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Paulstartrek »

je begrijpt toch wel dat ik de rest ook mooi vond :o

stel dat je alles tussen minuut 4 en 20 seconden voor het einde zou knippen ik het een heel mooie clip zou vinden.

Hij is ook mooi, maar te lang voor mij :bloos:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

ik doelde meer op het feit dat het een emotionele scene is. haha :)
Hij is misschien lang, maar er zijn ook zoveel mooie scenes in de films.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Guess who? »

^ Dat laatste is natuurlijk geen argument, dan had je ook gewoon alle films integraal achter elkaar kunnen zetten :P
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

tja, ik had eventueel een ander nummer kunnen kiezen.
en niet alle scenes passen bij een dergelijk nummer
en zelfs niet alle scenes zijn niet geweldig ;)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: The Moment

Bericht door Jim »

nice, ik zou bijna fan worden :*)
ware het niet dat de muziek t m doet :o
kenny g :cheer:

(heeft iemand die shizzle toevallig geshared staan?)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door captain crash »

ik vind dit persoonlijk een van je minder sterke video's. Zoals je zelf al opmerkte is hij vrij lang. De muziek is opzich aardig maar volgens mij voor een ander type beelden. Toch is dat niet de reden waarom ik 'm minder vind...je vorige filmpjes hadden altijd min of meer een logica als het ging om de gekozen beelden en de volgorde waarop deze gezet werden...dat kan ik in deze helemaal niet terugvinden. Het is gewoon een opeenvolging van mooie plaatjes meen muziekje eronder...tjah, naar mijn mening heb je betere gemaakt ;)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: The Moment

Bericht door Nemesis »

er zit een logica achter :) (gelukkig wel)
ik ben het wel met je eens dat het niet mijn beste video is.
Qua feeling en echt de fan te bereiken denk ik dat In Caelum Fero
Gewoon omdat het fans echt aangeeft, van "ik wil ds9 weer kijken". Dat soort reactie heb ik ook gekregen op die video. Opzich staan ook daar de videos niet in een specifieke volgorde. Daar heb ik enkele afleveringen per seizoen gekozen, waarvan ik dacht, dit zijn key-episodes. Daarna ben ik telkens uit elke seizoen 1 beeld te geven.

Qua moeilijkheidsgraad is Fight for Survival echt de beste video in mijn ogen. Het was erg lastig om te time en de juiste beelden te vinden. zeker naar het eind toe was erg lastig.

The moment is een "langzaam" nummer. Voordeel is dat je lange scenes kan gebruiken, nadeel is dat lange scenes moeilijk te vinden zijn. Ik heb alleen gekozen voor movies, juist omdat daar de mooiste beelden in voorkomen. Het ging zoals ik al eerder zei, om de nostalgie naar de oude tijden, die verloren tijden. Maar daarvoor kon ik alle films wel gebruiken. Ik wilde vooral afwisseling, meer beelden, uit alle films. Je zou haast zeggen dat het willekeurig is, maar ik heb bij sommige tijden duidelijk beelden met gezichten, zoals bijv. het inzoomen op captain kirk, en daarna op picard. verderop heb ik ook enkele character beelden in plaats van mooie plaatjes. wederom op het eind weer character based. Dus er zit wel logica in, alleen ligt die er minder dik op. als bijv. bij In Caelum fero.

Maar vooruit, ik ben beter in tear jerkers dan een ander onderwerp. Doch vind ik mijn music videos wel beter dan het gemiddelde dat gemaakt wordt...... of mag ik dat niet zeggen :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: The Moment

Bericht door Trutgras »

Een verlate reactie, omdat ik de video nu pas gezien heb.

Ik vond dit een goede video, en veel beter dan de andere die ik van je gezien heb. Dit is de enige van al je videos die ik later nog een keer zou bekijken. Ik heb twee redenen om dat te vinden:

Ten eerste maakt deze video, in tegenstelling tot die van veel andere vidders, goed gebruik van landschap. Misschien omdat zo veel vidders meisjes zijn, hebben ze de neiging om de ruimte (vanuit hun perspectief 'achtergrond') te negeren en in plaats daarvan te focussen op gezichten, lichamen, actie, en soms voorwerpen. Maar science fiction films zijn bij uitstek geschikt om ook het landschap een belangrijke rol te geven en dat is hier gedaan. De paar momenten waar de camera wel teruggaat naar menselijke schaal roepen dan een veel sterkere reactie op.

De tweede reden waarom ik 'm goed vind, is het understatement. In veel video's, ook van jou wel, wordt er heel zware emotionele muziek gebruikt om een heftige emotie op te leggen aan beelden waar die van oorsprong eigenlijk niet in zit, of er worden alleen maar de allerheftigste momenten gekozen (en dan ook nog steeds dezelfde). Deze video is totaal niet 'dwingend' op die manier en daarom fijner om naar te kijken.

Mijn enige punt van kritiek is dat er een aantal fragmenten in zitten die een te grote eigen lading hebben om ze nog te kunnen zien puur voor de mooie visuals. Ik kan het Picard-in-de-Borg-Cube fragment met niets anders associeren dan paniek, en het in zo'n kalme statige video stoppen voelt verkeerd.
Plaats reactie