Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

Op 7 november is het dan éindelijk zover: de film waaraan ik 3 jaar heb gewerkt als schrijver/regisseur gaat in première tijdens het Scenecs Festival te Amersfoort..! The Blue Horse (http://www.imdb.com/title/tt1511471/) (http://www.thebluehorse.nl) is een psychologische horrorfilm met o.a. Haruka Sugihara, Jasper Tonnon en Antonie Kamerling. Iedereen is welkom natuurlijk, en info over het verkrijgen van kaarten staat op de website van de film.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Nemesis »

even summary gelezen.. klinkt interessant.. maar heb het niet zo op horrors.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Miriam »

Is dit echt jouw film? Vet Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Nemesis »

tis natuurlijk best wel stoer ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door uss defiant »

Ziet er goed uit! Draait in Eindhoven zie ik, misschien ga ik er nog wel heen. Broet theater ligt hier 5 minuten fietsen vandaan.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

uss defiant schreef:Ziet er goed uit! Draait in Eindhoven zie ik, misschien ga ik er nog wel heen. Broet theater ligt hier 5 minuten fietsen vandaan.
Lijkt me leuk als je komt! Alleen hij gaat pas eind november in Broet draaien, volgende week zaterdag (7 nov) dus in Amersfoort.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Silencer »

Bron? Zo kan natuurlijk iedereen roepen dat een film van hem/haar in première gaat.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

The Silencer schreef:Bron? Zo kan natuurlijk iedereen roepen dat een film van hem/haar in première gaat.
Waar doel je op? :S Ik 'roep' volgens mij niets, maar ben gewoon ontzettend blij dat na 3 lange jaren mijn film eindelijk in premiere gaat tijdens het Scenecs Festival te Amersfoort (http://www.scenecs.nl). Voel me niet echt verplicht om met allerlei bewijzen aan te komen dat ik Roald ben en degene ben die de film gemaakt heeft, maar als je dat persee wil, prima. :*D
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Als jij het inderdaad bent heb je een prestatie geleverd waar je best trots op mag zijn :thumb:
Spoiler (weergeven)
Misschien heb je wat tijd om mee te werken aan onze ST-fanfilm, want dat blijkt niet goed van grond te geraken .....
 
Gebruikersavatar
Dr.Utashi
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2005, 17:16
Locatie: Enschede

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Dr.Utashi »

Als Executive Producer van The Blue Horse en broer van The Snob wil ik best bevestigen dat hij de maker is van The Blue Horse, maar dat zou toch niet nodig hoeven zijn. Snob, ofwel Roald: you did a great job man! :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Blind Guardian »

Tof .. :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Master Vanhu Botie »

User Comment on IMDB schreef:I saw this film about two weeks ago at the request of the executive producer. It was an almost near finished version, closely resembling that which is about to be shown at the Central Dutch Film Festival in Amersfoort this coming November.

I was afraid to not be completely objective when I started watching this film. I feared that knowing the makers of it personally could influence my opinion. Luckily, it didn't. From the very first seconds, I was totally drawn into the story, and I entirely forgot that the person who was in part responsible for the film sat right next to me.

The Blue Horse is a very difficult film to categorize. Followers of the film will remember that the makers referred to the film being a horror film at one point, but I think a more accurate description would be a dramatic psychological thriller. And there is an awful lot of psychology in the film, which is meant as praise. The layers this film contains are very rich, and at a first look, I think it's impossible to fully comprehend them all.

I think this film is absolutely terrific! Everything, from to writing to the acting, from the camera-work to the music, everything works on many levels. Especially when taking into account that this film was made with very little financial and technical resources, it truly is a fantastic achievement. I think it really pays off that the director, Roald van der Laan, has tried to put an emphasis on character development, 'cause this film is carried by its three leading actors, Jasper Tonnon, Terrence Sinclair and Haruka Sugihara, who all deliver excellent performances (though my personal favourite has to be Luca Schoonheijt in an horrific scene with Jasper Tonnon, a scene that, -thanks to her awesome performance-, had my heart racing at record speed).

I would definitely recommend this film! The only real negative critique I have are technical nitpicks (especially in the audio, where the differences in background noises varied a bit too much from shot to shot, but admittedly, I'm an audio freak who notices such things), but overall: go see this film!
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

Master Vanhu Botie schreef:Als jij het inderdaad bent heb je een prestatie geleverd waar je best trots op mag zijn :thumb:
Spoiler (weergeven)
Misschien heb je wat tijd om mee te werken aan onze ST-fanfilm, want dat blijkt niet goed van grond te geraken .....
 
Thanks..!

Ik had lange tijd geleden met Sander (Mr Vulcan) al contact over de fanfilm, en ben destijds afgehaakt ivm de afronding van The Blue Horse (wat gewoon nog zóveel tijd kostte), maar nu zit ik in een rustigere periode (al word ik in december vader! :) ), en wil ZEKER weer meewerken..!! Ben benieuwd hoever jullie zijn, etc.? Wat mij betreft snel een keer afspreken, of misschien zie ik je tijdens de première 7 november...? :*D
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Blind Guardian »

Ik ben er over aan het nadenken maar ik beloof absoluut niks wil eerst weten of er nog enige input is van dit forum uit ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Miriam »

Misschien nog wel eens de moeite waard om te gaan zien
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door mr_Vulcan »

Yay Snob! :cheergroen:

Wat gaaf. Eindelijk inderdaad. Kan me nog herinneren dat het net startte allemaal enzo. Ik kon toen nog niet echt hoogte krijgen van de film op de website destijds. Ik heb het daarna ook niet echt meer gevolgd, dus dit komt wel als een verrassing. Ben erg benieuwd. :)

Wat de Star Trek forumfilm betreft, het script is bijna klaar en kunnen we met voorbereidingen beginnen.
3 jaar is voor onze film erg optimistisch. :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Miriam »

Heb ik een rol?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Miriam schreef:Heb ik een rol?
De stem van de boordcomputer, moet je niet in beeld komen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Silencer »

Master Vanhu Botie schreef:
Miriam schreef:Heb ik een rol?
De stem van de boordcomputer, moet je niet in beeld komen.
De computer is een pratende paal? :? Janeway's dildo?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door uss defiant »

:duh2:
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

Hierbij nog enkele foto´s uit de film.

Afbeelding
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

En foto´s van al het materiaal dat niet in de eindmontage gebruikt is. Hiervan maak ik in de nabije toekomst een min of meer op zichzelf staande film genaamd ´Vengeance´ (een soort ´companion piece´ van The Blue Horse). Vengeance kent veel meer horrorelementen dan The Blue Horse, met zombieachtige kannibalen, etc. The Blue Horse is veel meer een psychologische horror.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Nice sfx
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Punisher »

The Snob schreef:
uss defiant schreef:Ziet er goed uit! Draait in Eindhoven zie ik, misschien ga ik er nog wel heen. Broet theater ligt hier 5 minuten fietsen vandaan.
Lijkt me leuk als je komt! Alleen hij gaat pas eind november in Broet draaien, volgende week zaterdag (7 nov) dus in Amersfoort.
Film ziet er goed uit. Ik denk dat ik ook wel naar Broet theater ga ...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:
The Snob schreef:
uss defiant schreef:Ziet er goed uit! Draait in Eindhoven zie ik, misschien ga ik er nog wel heen. Broet theater ligt hier 5 minuten fietsen vandaan.
Lijkt me leuk als je komt! Alleen hij gaat pas eind november in Broet draaien, volgende week zaterdag (7 nov) dus in Amersfoort.
Film ziet er goed uit. Ik denk dat ik ook wel naar Broet theater ga ...
Misschien kunnen we wel een mini meet maken, Eindhoven ligt hier toch praktisch om de hoek :Y)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Silencer »

Geef me een heads up, dan kan ik een hinderlaag leggen. Kan ik eindelijk een deel van de forumpopulatie uitroeien. Alleen BG zal gespaard blijven :love:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Nemesis »

dus.. die beelden zijn wel erg luguber....

,maarruh hoe moet ik deze film zien? ( in de zin van niveau), niet lullig bedoeld, maar is dit meer een filmhuis film, of een echte bioscoop film.. gaat ie meer draaien, hoe zit dat in elkaar? en hoe krijg je bijv. de medewerking van Antonie Kamerling..?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:dus.. die beelden zijn wel erg luguber....

,maarruh hoe moet ik deze film zien? ( in de zin van niveau), niet lullig bedoeld, maar is dit meer een filmhuis film, of een echte bioscoop film.. gaat ie meer draaien, hoe zit dat in elkaar? en hoe krijg je bijv. de medewerking van Antonie Kamerling..?
Kijk eens even op de site daar staat alles op wat je wil weten :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door Punisher »

,maarruh hoe moet ik deze film zien?
De klassieke methode is naar een vertoning gaan en je ogen open doen.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Na 3 jaar... Eíndelijk gaat mijn film in première..!

Bericht door The Snob »

Nemesis schreef:dus.. die beelden zijn wel erg luguber....

,maarruh hoe moet ik deze film zien? ( in de zin van niveau), niet lullig bedoeld, maar is dit meer een filmhuis film, of een echte bioscoop film.. gaat ie meer draaien, hoe zit dat in elkaar? en hoe krijg je bijv. de medewerking van Antonie Kamerling..?
Die 'lugubere' beelden zitten niet in de uiteindelijke versie van de film, alleen kort als 'nightmare visions' van een van de hoofdkarakters.

Wat betreft het "niveau": voor een objectieve kijker zal de film waarschijnlijk voelen en ogen als een volwaardige speelfilm, en dat was ook de intentie. Een film met een overduidelijke 'home video-8-look' wilde ik absoluut niet, en dat is het ook niet.

Qua inhoud en cameravoering neigt de film natuurlijk meer naar een arthousefilm dan naar een Hollywood-blockbuster; dat wilden we ook, en gezien de beperkingen was dat ook een meer haalbaar doel. Je moet de film dan ook meer in de lijnen zien van Memento of Se7en; zeker bioscoopfilms, maar qua vorm en inhoud wel films met arthouse elementen (in de zin van: heavy on character driven dialogue, stijlvolle beeldtaal, etc.).

Antonie hebben we overigens zelf benaderd, en na het lezen van het script wilde hij graag zijn medewerking verlenen. Voor ons was het belangrijk om een gevestigde naam te verbinden aan het project.

Zou het erg leuk vinden als een aantal forumleden naar Broet eind november komen! Houd me op de hoogte, dan zorg ik dat er dan ook ben (tenzij mijn vrouw dan net ligt te bevallen!).
Laatst gewijzigd door The Snob op 31 okt 2009, 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie