Sunriser, dè RPG van StarTrek.nl: Rules & Regulations

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

uss defiant schreef:
SCC Dauntless schreef:EDIT: uss defiant, geen idee wat jij doet.
Maar ik ben wel aan het denken aan iets met science ofzo. deputy science officer. Moet ik wel eerst vragen of ik dat mag leren van Jason. maar dat komt later wel.
Leuk, lijkt me prima. Het zou nog leuke verhalen kunnen brengen :-P . Moeten we inderdaad wel even wachten op het moment totdat Jason terug is op de Sunriser.

Over het verhaal: Ik heb weer een stukje geschreven en heb het een beetje levendig gemaakt. Misschien niet de bedoeling van mr_Vulcan, mocht het niet uitkomen, geef maar een gil.

Verder moet iedereen maar kijken wie erop reageert en hoe!
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Nou, ik ben weer terug uit Parijs. Ik zie dat het verhaal een stukje verder is. Ik lees alles wel en kijk of het zinvol is om te reageren.
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Hallo iedereen,

Jullie hebben even niets van me gehoord maar ben erg druk geweest,
ben net terug uit New York voor wat zaken.
En tijdens mijn verblijf daar heb ik het wel kunnen volgen en heb ik binnenkort een eerst proef versie klaar van het verhaal in boek vorm.
Ik zal wel nog een paar schrijvers mailen met wat vragen omdat er een paar dingen niet goed duidelijk waren maar dat komt wel goed.

Ik ga de proef versie op de site van mijn vriend plaatsen
www.Pemrose.net
Ik laat jullie weten waneer de dag komt dat je kunt kijken.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik vind het helemaal geweldig wat je doet Benson. :thumbs:
Ik zie het ook als een soort van motivatie om het verhaal door te laten gaan. Het idee dat er serieus aan gewerkt wordt om er een goed lopend verhaal van te maken spreekt me erg aan.
Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar je eerste versie. :)
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Het eerste stuk staat er maar en deze vraag heb ik ookal aan Sander
gevraagt willen jullie eens goed kijken waar de hoofdstuken beginen en stopen. ik heb het eerst hoofdstuk De start genoemd maar dat kan nog veranderen.

Ik ben wat dingen aan het veranderen in het verhaal want het begint met een schotse barman en ineens is het een Ferengi maar dat komt goed.

Ik zet ------- waar ik gestopt ben daar boven is het goed alles er onder dat pas ik nog aan maar waneer je het eerste stuk leest zie je onder die ----- dat het niet lekker over loopt. mr_Vulcan en Paulstartrek overleg even hoe jullie dat willen laten aansluiten.
en mail me dan even dat kan via mail Sunriser@pemrose.net
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik moet heel eerlijk bekennen, ik vreesde al dat het helemaal de verkeerde kant was opgegaan en dat je ermee gestopt was. Gelukkig ben ik dus bij het verkeerde eind :-D

Ik zal het vanavond nog even doorlezen en eventueel morgen over wat nu precies het probleem is en dan neem ik contact op met sander

Edit:
lol, het was eerder in het verhaal dan ik dacht. Ik neem contact op met Mr. Vulcan.

Edit 2:

Zo kan ook natuurlijk nog. Sander laat even weten wat je ervan vindt.

Het verhaal is geintroduceert, McGraw zoekt zijn crewmembers, dus nu komen stukjes van zijn nieuwe crew.

Je kan beginnen met bv,
"Terwijl McGraw zuchtend in de bar van station uit het raam keek, denkend dat er niemand zou reageren op zijn verzoek om crew, was er lichtjaren verder iemand die met intresse zijn verzoek had vernomen."
of de laatste zin (om bv Jason alvast te introduceren)
"waren er lichtjaren verder diverse mensen die met interesse McGraw's verzoek hadden gelezen"

En ik zou er trouwens een ferengi barman van maken, een schot met voorkeur voor klignon opera? bovendien past dat beter bij het tweede stukje over het decoderen van het bericht.

Trouwens nog een klein vraagje, is het de bedoeling dat wij nu de stukjes aan elkaar schrijven zodat we mooi in het verhaal blijven dat we zelf in ons hoofd hadden. Of neem je zelf de meeste overgangen voor je rekening?
Laatst gewijzigd door Paulstartrek op 19 mei 2005, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Nou overleg zeker even met sander.
Maar waneer ik het verhaal makelijk aan elkaar kan lijmen doe ik dat.
Maar soms zal ik jullie vragen voor help omdat jullie soms ergens naar toe willen met het verhaal. En het is jullie verhaal. En is er iets hoor ik dat graag.
Gebruikersavatar
Jason B
Commander
Commander
Berichten: 1326
Lid geworden op: 06 aug 2003, 17:33
Locatie: Leiden

Bericht door Jason B »

Soms gebeuren er ook meerdere dingen op hetzelfde moment. Bijvoorbeeld nu met de mijntruck ziet Jason Corbin met Xoran praten, terwijl hij op dat zelfde moment met Kyle praat.

Het wordt daarom wat moeilijker om het een mooi doorlopend verhaal te maken, maar als je het in verschillende stukjes neerzet, terwijl er goed wordt gezet dat het duidelijk is dat het op hetzelfde moment gebeurd, maar bij iemand anders, is dat heel interressant.
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Ja zulke stuken ben ik meer tegen gekomen maar wil deze of in eerder of later in het verhaal terug laten komen zodat het natuurlijker over komt.
Maar dat doe ik wel na over leg en jullie kunnen mee lezen hoe het gaat en waneer er iets is moet je dat gewoon zeggen.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Ik vind Edit 2 in Paul z'n post helemaal top! :thumbs:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

miss ook een idee om het een beetje te doen in de stijl van vooral de latere Dune boeken. (van Brian Herbert en Kevin J. Anderson.) Hier wordt per hoofdstuk een plek behandeld. Dus in het ene hoofdstuk gebeurt er dat met die personen en in het volgende hoofdstuk gebeurt er iets tussen andere mensen, maar dat kan zich wel gelijktijdig afspelen. :)
Gebruikersavatar
Admiraal Benson
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:57
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door Admiraal Benson »

Ik zal eens naar die boeken kijken maar als jullie eens kijken naar hoe het gaat. Ik heb weer een stuk gedaan heb ook wat toe gevoegt en het een beetje aangedikt en wat in schrijvers taal gezet. Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden...
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Hierbij meld ik mij gedurende anderhalve week niet voor actieve dienst ivm met examens.
Ditzelfde geldt voor USSdefiant.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

defiant is sowiesi niet erg actief :lol:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

welke? :+

(ik snap wel welke je bedoelt, maargoed, zeg het toch)

Trouwens, mr-Vulcan is ook weg, zal wel tentames hebben gok ik zo. Dus denk dat het weer even duurt voordat we echt verder kunnem.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

bump!

Ligt nu toch alweer lang stil. :lachhuil:
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

uss defiant schreef:bump!

Ligt nu toch alweer lang stil. :lachhuil:
Ja, waar is meneer puntoor.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

die zat in een toetsperiode als ik t goed begrepen had
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Hij is druk bezig met afstudeer projecten.
Maquettes inelkaar knutselen, scriptie schrijven en dat soort dingen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

oke, wachten we gewoon even. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Morgen ben ik er misschien nog, maar daarna ben ik 5 weken weg, dus kan ik een tijd lang niet schrijven hier. Dat jullie het even weten. :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Hmm, als ik het goed heb is RR nog weg en naar ik geloof ook Paulstartrek, dus zal binnenkort wel weer verder gaan gok ik, maar dat is niet waarom ik nu alweer mijn 3e bericht achter elkaar hier neerzet.

Waarom dan wel? USSDefiant is hier al weg sinds eind juni, weet iemand of ie al al die tijd op vakantie is of vindt hij het niet leuk meer en moeten we van hem een npc maken ofzo?
(vraag vooral richting SCC Dauntless natuurlijk)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Ik geloof dat 'ie op vakantie is geweest. Op TF254 heeft ie iig zijn eerste post weer gemaakt na zijn vakantie. Of het echt zo'n lange vakantie was geweest, zal je aan hem moeten vragen...

Ik wacht iig zowiezo tot het vakantie seizoen over is, zodat ik zeker weet dat iedereen terug is, en er ook wat leven in de brouwerij komt hier...
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Ik wacht tot meneer Vulcaan weer post en dan zullen USSDefiant en ik ook weer eens posten. Zoals sommige weten heb ik ook een eigen SIM en die vreet werkelijk ook tijd.
Gebruikersavatar
USSDefiant
Ensign
Ensign
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 sep 2004, 10:12

Bericht door USSDefiant »

uss defiant schreef:Hmm, als ik het goed heb is RR nog weg en naar ik geloof ook Paulstartrek, dus zal binnenkort wel weer verder gaan gok ik, maar dat is niet waarom ik nu alweer mijn 3e bericht achter elkaar hier neerzet.

Waarom dan wel? USSDefiant is hier al weg sinds eind juni, weet iemand of ie al al die tijd op vakantie is of vindt hij het niet leuk meer en moeten we van hem een npc maken ofzo?
(vraag vooral richting SCC Dauntless natuurlijk)
Ik leef nog hoor aleen als ik hier kom meld ik me niet aan zodra ik hier ben en in die RPG staan er maar 4 berichten na me dus ik loop nog niet achter met het verhaal.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Ik ben nu deze week wel online en heb volgende week nog vakantie en daarna (dus 5 september) begint voor mij de colleges pas weer. Alleen ik kan in orbit niet veel met de missie doen.

Ik zat te denken om zelf ook maar naar de oppervlakte te komen, misschien omdat het contact maar uitblijft , of misschien omdat ik een onverstaanbaar bericht krijg dat ik interruptueer als een hulp geroep :-)
Ik zie wel even, al wacht ik wel met posten tot september omdat je dan zekerder bent dat iedereen terug is van vakantie en weer echt tijd en zin heeft.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

eventjes een bumpje van de RPG, gaan we nog verder of is het de rpg hier op ST.nl uitgebloeit?

Aangezien ik in orbit niets met het verhaal kan doen ga ik in mijn volgende post ook naar de surface :-)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Ik vrees dat de sim zijn beste tijd heeft gehad ja.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door SCC Dauntless »

Nebulaguy schreef:Ik vrees dat de sim zijn beste tijd heeft gehad ja.
IDEM
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik heb een pm gestuurd naar Sander om te vragen hoe het verder gaat, verder net ook een nieuw bericht gezet.
Ik zou het jammer vinden als het niet verder ging. Ik had net een hele verhaallijn om mijn personage bedacht die behoorlijk lang zou duren, was ik al aan begonnen, maar nu heb ik het helemaal compleet.
Plaats reactie