modelbouw

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
Starboy
Ensign
Ensign
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 sep 2004, 19:21

Bericht door Starboy »

Heeft iemand enig idee waar je van die modelschepen kunt kopen?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Lees het topic zou ik zeggen!

Sjeesh... :X
Gebruikersavatar
Starboy
Ensign
Ensign
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 sep 2004, 19:21

Bericht door Starboy »

Ik bedoel buiten Warp 9......
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

mr_Vulcan schreef:Daarnaast conventies, on-line, connecties...Dat soort dingen. :)
Gebruikersavatar
Starboy
Ensign
Ensign
Berichten: 161
Lid geworden op: 07 sep 2004, 19:21

Bericht door Starboy »

Ok, you've made your point....... ;)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

The Borg schreef:Natuurlijk ben ik er eentje aan 't maken van een Borg Cube. En een sphere!
succes zou ik dan maar zeggen. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

eBay proberen
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

goed om te lezen dat er ook nog andere mensen aan het bouwen zijn..
8-)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

ik verwacht btw deze week nog nieuwe glasvezel; dus we gaan dan weer verder met bouwen.
Ik heb wel vast onderdeeltjes lopen zagen voor de bak en de cilinder.
Ik loop alleen te twijfelen of ik de cilinder van de drydock (zie plaatje pagina 2) ook zal verlichten of niet.
Heb nu eerst een beter plan de campagne gemaakt. dus jullie kunnen binnenkort weer updates verwachten.. *D
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

waarom zijn alle Voyagers die ik vind wit?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Omdat je ze zelf moet schilderen mafkees! Sjeesh!
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ze waren al klaar.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Er zijn idd meerdere Voyager kleuren. Ik heb ze in het blauw, donkergrijs en erg lichtgrijs gezien. Zelf vind ik de donkergrijze wel mooi :)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

voyager is zeer licht grijs met een tintje blauw erdoorheen.
in de serie zie je voyager in verschillende kleuren omdat licht uit de omgeving weerkaatst op de hullplating.
Ik vind dit wel een mooi detail in de serie. Als ze in de buurt komen van een felle oranje zon ofzow, zie je voyager dus ook in die kleur oplichten.
Als je kijkt naar de void (ff uit mn hoofd hoor, ik bedoel die episode waar seven en de doctor voyager besturen omdat de crew in stases ligt..)
Dan is voyager donkergrijs; dit omdat er geen directe lightsource is die het model verlicht..
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

The Void is dat iedereen gewoon wakker is, maar ze wel in een volledig zwarte omgeving zitten :)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

dan ken ik mn afleveringen minder goed uit mn hoofd als wat ik dacht.. |:(
je hebt gelijk; ik herinner me opeens een vervelende neelix met zn stomme gordijntjes.
nah jah.. het ging ook over de kleur van voyager dus lekker belangrijk!
ff ander vraagje:
zijn er hier ook electronerds? ik heb nl. de pin-layout nodig van de controllerchip van een NOKIA 7650 camera.

iemand?
Gebruikersavatar
Tha Ertenal
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 615
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:26
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Tha Ertenal »

sponder schreef: Ik vind dit wel een mooi detail in de serie.
nee, dat is niet goed.. dat is normaal!
Dat hoort elke serie normaal te hebben. Gelukkig is da in voy nog gelukt...
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

nou, in verhouding met andere series is het goed..
laat ik het zo zeggen:

als je in die crappy kut series zoals stargate SG-1 enzo een schip ziet exploderen; hoor je een boem, en branden de brokstukken..
hahaha, geen lucht in ruimte, dus geen geluid! (loud boom = impossible!)en waar geen lucht is, brand niets!

dit zijn de details waar men bij startrek goed op let; in mijn ogen zijn dit dus ook de dingen waar een serie mee kan staan of vallen (naast de verhaal-lijn, en acteerprestaties natuurlijk...)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Euhm...bij Star Trek HOOR je ook geluid als het schip naar Warp gaat...HOOR je ook 'boem' bij de ontploffingen...ZIE je ook vuur...HOOR je de phasers en torpedo's...ofwel in jouw redenatie zou Star Trek echt het slechtste zijn op dit gebied dat er is op tv.
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

je hoort alleen geluiden als de shot in de bridge is; en dus pikken de sensoren dit op (lult lekker!) nee, onzin, het valt me idd op dat ze hier de ene x wel en de andere niet rekening mee houden; en idd: da's SLECHT!!
maar qua vuur: hooguit een bietje plasma waar het niet goed mee gaat, maar verder heb ik nooit een vuurtje in space gezien in startrek.. let wel:
soms kan het wel: als er een hullbreach is, komt de zuurstof uit het schip, en is op die manier wel brand mogelijk; maar dus niet bij brokstukken; en dat heb ik dus ook nog niet gezien...
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

kannie wachten tot mn glasvezel binnen is; ik heb het binnenste gedeelte van mn drydock een heel eind af! als die rol nou eens binnen komt, kan ik dus de 8-hoek bekabelen en in elkaar gaan lijmen..
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De grote battles in Ds9...vuur...vuur...vuur en nog meer vuur. De ontploffing van verschillende schepen in TNG en VOY...vuur, vuur en meer vuur (vooral bij die oh zo mooie en belangrijke SFX tijdens gevechten). Wat betreft het geluid...dat hoor je ALTIJD in trek...bij ieder gevecht HOOR je de phasers wat natuurlijk complete bullshit is. Sorry, maar om te zeggen dat Trek (welke serie dan ook) dit goed doet is echt heel onzinnig. Trek maakt hier net zo'n zooi van als iedere anders SF serie en is daar dus absoluut niet beter in ofzo.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Als we toch in F&F zitten, meteen maar even uitleg over geluid met een illustratie :P

Afbeelding

Merk op dat er in de ruimte dus geen lucht is die kan trillen, en er dus geen geluid gehoord kan worden.

:)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

guess_who:
is dit uit mn vorige posts niet hetzelfde?
geen lucht in ruimte, dus geen geluid! (loud boom = impossible!)en waar geen lucht is, brand niets!
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

maaruh:

mn nieuwe glasvezel is binnen, ik heb de 2 stukken reeds opnieuw bekabeld. (kutwerkje, heb nogsteeds blaren op mn vingers..)
nu is het questie van lijmen en paintbrushen!

ik ben er weer enthousiast over..

ander vraagje:

zijn er hier mensen met electronica kennis?
want: hoe lastig is het om een mini cameratje (zoals die uit een telefoon) op de pc aan te sluiten? leuk om in te bouwen naruurlijk.
idem voor: temp. meter, vochtigheidsgraag meter, druk meter etc.etc.etc.

zou dit een beetje fatsoenlijk weg te werken zijn?
zou dit een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen zijn?


plz, could use help with this shit..
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

goed dat je dit allemaal kunt!
Gebruikersavatar
RegBarclay
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 jul 2003, 11:34

Bericht door RegBarclay »

Ik heb hier alle enterprises behalve NX-01, DS9, Defiant, Klingon BOP en D-7, Romulan WB, Runabout, Ferengi schip, Miranda class, voyager en een borg sphere.

Ik ben nog op zoek naar de uitbreidings set voor de E-D naar de future Enterprise.. Kan hem nergens vinden.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

sponder schreef:ander vraagje:

zijn er hier mensen met electronica kennis?
want: hoe lastig is het om een mini cameratje (zoals die uit een telefoon) op de pc aan te sluiten? leuk om in te bouwen naruurlijk.
idem voor: temp. meter, vochtigheidsgraag meter, druk meter etc.etc.etc.

zou dit een beetje fatsoenlijk weg te werken zijn?
zou dit een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen zijn?
plz, could use help with this shit..
Direct op de pc aansluiten is redelijk moelijk, makkelijker is met behulp van microcontrollers. Als je dan het apparaat hierop aansluit kan je met behulp van de prgrameerbare chip acties hierop nemen en eventueel terugsturen. Belangrijk hierbij is wel dat je weet wat voor signalen er uit het apparaat komen.
Ik heb paar jaar terug een webcam via zo'n controller aangestuurt en uitgelezen en aan de hand van deze signalen, legomotoren aangestuurt. Doel van het project was om blokjes op een lopende band met beeldherkenning te detecteren en aan het eind van de lopende band te sorteren.
Ik ben er alleen niet meer zo thuis in :-(

Dus op de vraag is het fatsoenlijk te doen / werkend te krijgen? Niet door jou, denk ik. Je hebt iemand nodig met elektronica kennis om minimaal de apparaten in te bouwen en de signalen uit te lezen. Je hebt ook een (microcontroller)programmeur nodig (dit is waarschijnlijk dezelfde kerel) en een programma op een pc om die microcontrolleren te 'voeren'. Dit laatste kan inbegrepen zijn bij een eventueel aan te schaffen microcontroller.

Als je dan die controller ook nog wil inbouwen of de communicatie met de controller draadloos wil uitvoeren dan komt er nog een hele grote taak bovenop!
Met draadjes gaat het wel makklijker, maar ik denk niet dat je dat wil.

Dus is het makkelijk in te bouwen? ik denk het niet, maar zoals gezegd ik heb er al een paar jaar niet meer mee gewerkt, dus misschien is het tegenwoordig iets makkelijker te maken. (gezien ook de draadloze revolutie nadien)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

RegBarclay schreef:Ik heb hier alle enterprises behalve NX-01, DS9, Defiant, Klingon BOP en D-7, Romulan WB, Runabout, Ferengi schip, Miranda class, voyager en een borg sphere.

Ik ben nog op zoek naar de uitbreidings set voor de E-D naar de future Enterprise.. Kan hem nergens vinden.
www.federationmodels.com

wedden dat ze hebben wat je zoekt?!?.. 8-)
Gebruikersavatar
sponder
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 jan 2005, 16:09
Locatie: den bosch
Contacteer:

Bericht door sponder »

Paulstartrek schreef:
sponder schreef:ander vraagje:

zijn er hier mensen met electronica kennis?
want: hoe lastig is het om een mini cameratje (zoals die uit een telefoon) op de pc aan te sluiten? leuk om in te bouwen naruurlijk.
idem voor: temp. meter, vochtigheidsgraag meter, druk meter etc.etc.etc.

zou dit een beetje fatsoenlijk weg te werken zijn?
zou dit een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen zijn?
plz, could use help with this shit..
Direct op de pc aansluiten is redelijk moelijk, makkelijker is met behulp van microcontrollers. Als je dan het apparaat hierop aansluit kan je met behulp van de prgrameerbare chip acties hierop nemen en eventueel terugsturen. Belangrijk hierbij is wel dat je weet wat voor signalen er uit het apparaat komen.
Ik heb paar jaar terug een webcam via zo'n controller aangestuurt en uitgelezen en aan de hand van deze signalen, legomotoren aangestuurt. Doel van het project was om blokjes op een lopende band met beeldherkenning te detecteren en aan het eind van de lopende band te sorteren.
Ik ben er alleen niet meer zo thuis in :-(

Dus op de vraag is het fatsoenlijk te doen / werkend te krijgen? Niet door jou, denk ik. Je hebt iemand nodig met elektronica kennis om minimaal de apparaten in te bouwen en de signalen uit te lezen. Je hebt ook een (microcontroller)programmeur nodig (dit is waarschijnlijk dezelfde kerel) en een programma op een pc om die microcontrolleren te 'voeren'. Dit laatste kan inbegrepen zijn bij een eventueel aan te schaffen microcontroller.

Als je dan die controller ook nog wil inbouwen of de communicatie met de controller draadloos wil uitvoeren dan komt er nog een hele grote taak bovenop!
Met draadjes gaat het wel makklijker, maar ik denk niet dat je dat wil.

Dus is het makkelijk in te bouwen? ik denk het niet, maar zoals gezegd ik heb er al een paar jaar niet meer mee gewerkt, dus misschien is het tegenwoordig iets makkelijker te maken. (gezien ook de draadloze revolutie nadien)
nee, dat het niet makkelijk ging worden wist ik, ik zat er alleen op te hopen dat er hier iemand is die hier wat ervaring mee heeft, en mij evt. verder kan helpen...
Plaats reactie