Star Trek Dark Armada (Fan Series)

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Gebruikersavatar
UE-CL-F9-Robin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2005, 19:01
Locatie: das prive
Contacteer:

Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door UE-CL-F9-Robin »

Afbeelding

Star Trek has been around for many years and over the years people started making their own fan made Star Trek series. With the cancellation of Star Trek Enterprise and with the producers saying that it won’t be for another 5 years before they’ll try to start a new series, I soon realized that something has to be done to keep Star Trek alive.

As I searched the internet I discovered that a lot of fan made series were already in production, most of them in the US. Since I couldn’t find any information about possible fan project in the Netherlands, I decided to ask around if anyone here would be interested in creating our own show here in Holland and a lot of people from the Netherlands, Belgium and beyond immediately responded with great enthusiasm.

So far we came up with a main storyline (you can find part one on the site) that could fit into the world of Star Trek and could coexist next to the other fan series. We are currently working out all the details, such as:

creating detailed descriptions of the characters, how they would react on and what they would think about each other (you may have already voted for a few of those characters),

working on sketches/schematics/3D models for the starships/starbases/places that will be used in the show,

searching for a place to build our main scenes and working out what to use for/ how to create props/costumes/sets

We are currently moving our site to a new location and into a new design, but not everything is working yet.

old site http://dark-armada.starbase86.com
new location http://www.darkarmada.nl
new design http://www.darkarmada.nl/CMS


Star Trek bestaat al een aardige tijd en; wie heeft er nu nog nooit van gehoord? Ook zijn er door de jaren heen heel wat Star Trek series gemaakt die zijn opgezet door fans, of in ieder geval zijn er projecten gestart om deze ‘fan made’ series te maken. Zoals vele van jullie al weten is Star Trek Enterprise stopgezet en de producers hebben duidelijk gemaakt dat ze in ieder geval nog 5 jaar zullen wachten voordat ze met een nieuwe serie op de markt komen.

Ik kwam al snel tot de conclusie dat er iets gedaan moest worden om de ‘droom’ genaamd Star Trek in leven te houden. Ik heb het internet afgezocht en zag dat er al heel wat zelfgemaakte series in productie zijn, de meeste in de Verenigde Staten. Omdat ik nergens informatie kon vinden over mogelijke Star Trek projecten hier in Nederland, besloot ik om rond te zoeken of er interesse zou zijn voor een dergelijk project en ik kreeg al meteen positieve reacties van vele mensen uit Nederland, België en verder.

Tot nu toe zijn we bezig geweest aan de verhaallijn, die wel zou passen in de wereld van Star Trek en ook plaats zou kunnen vinden naast andere fan series. Op dit moment zijn we druk bezig met het uitwerken van allerlei details zodat we er een succesvolle serie van kunnen maken, we zijn bezig met:

het maken van gedetailleerde beschrijvingen van de personages, hoe ze zouden reageren en over elkaar zouden denken (misschien heb je al meegestemd met onze votes voor deze karakters),

het maken van schetsen/schematics/3D modellen voor de starships/starbases/plekken die zullen worden gebruikt in de serie,

het zoeken naar een ruimte waar we onze decors (alleen voor plekken die veel gebruikt worden zoals de bridge, vanwege ons kleine budget) kunnen plaatsen en het uitzoeken van de materialen die we zouden kunnen gebruiken voor/ hoe we ze gebruiken voor de props/kostuums/decors


Any questions/ suggestions ? post here, or mail to cptrobin@hotmail.com


Robin Hiert, project leader ST Dark Armada
Laatst gewijzigd door UE-CL-F9-Robin op 09 sep 2005, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

niet echt nodig om het dubbel te posten :-(
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Timetravel, Voyager, een mysterieuze nevel.

Als er iets is dat al veel te veel is uitgezogen is dat het!
Gebruikersavatar
UE-CL-F9-Robin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2005, 19:01
Locatie: das prive
Contacteer:

Bericht door UE-CL-F9-Robin »

Blind Guardian schreef:niet echt nodig om het dubbel te posten :-(
sorry ....ik had wat problemen met posten....
Guess who? schreef:Timetravel, Voyager, een mysterieuze nevel.

Als er iets is dat al veel te veel is uitgezogen is dat het!
ja sorry... wij willen in de serie een link maken naar de 21ste eeuw...en hopen zo ook meer kijkers te krijgen die star trek nog niet kennen.
Gebruikersavatar
UE-CL-F9-Robin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2005, 19:01
Locatie: das prive
Contacteer:

Bericht door UE-CL-F9-Robin »

Ik zal jullie op de hoogte houden over alle ontwikkelingen in dit project. Al zal ik alvast zeggen dat ik het de komende weken erg druk heb met iets waarvan ik nog geen toestemming heb om het vrij te geven. Ik zal dit doen zodra het is toegestaan...

Er is ook al een teaser te vinden HIER , maar let op; deze heeft een formaat van 16 mb.... dus als je niet zo'n snelle verbinding hebt.... :S

Hier zijn de laatste updates:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

UE-CL-F9-Robin schreef:
Blind Guardian schreef:niet echt nodig om het dubbel te posten :-(
sorry ....ik had wat problemen met posten....
Guess who? schreef:Timetravel, Voyager, een mysterieuze nevel.

Als er iets is dat al veel te veel is uitgezogen is dat het!
ja sorry... wij willen in de serie een link maken naar de 21ste eeuw...en hopen zo ook meer kijkers te krijgen die star trek nog niet kennen.
En daardoor scheep je de echte fans, die denk ik eerder je doelgroep moeten zijn, op met een zeikverhaaltje. Waarom proberen noobs te bekeren als je ook gewoon de echte fans met wat leuks kunt vermaken.
En daarnaast, uitgezogen, veel te veel gebruikte dingen in een spel stoppen om juist mensen die het niet kennen het spel te laten spelen. Dat snap ik gewoon niet, trakteer ze op een superverhaal en ze blijven spelen.
Gebruikersavatar
UE-CL-F9-Robin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2005, 19:01
Locatie: das prive
Contacteer:

Bericht door UE-CL-F9-Robin »

Je moet niet zoveel commentaar leveren als je alleen maar een klein fragment uit de eerste aflevering hebt gelezen..... wacht nu maar op de afleveringen dan zie je dat dit een serie wordt die met recht Star Trek genoemd mag worden. Dat ik nieuwe mensen probeer te lokken naar de wereld van Star Trek hoeft niet te betekenen dat ik de andere fans verwaarloos.
Laatst gewijzigd door UE-CL-F9-Robin op 09 sep 2005, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Maar het staat gewoon in de verhaallijn op je site, of wilde je zeggen dat dat pas de eerste episode/level is?
Gebruikersavatar
UE-CL-F9-Robin
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2005, 19:01
Locatie: das prive
Contacteer:

Bericht door UE-CL-F9-Robin »

Wat je daar ziet staanis inderdaad maar een klein deel en wat achtergronden van karakters. De hele verhaallijn is al bedacht, het moet alleen nog worden uitgewerkt. En de komende 2 weken is hier helaas geen tijd voor.

Ik twijfel wel of ik het er in het geheel op moet zetten aangezien het het kijkplezier zou kunnen bederven.
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

dus ik zou zeggen: werk eraan mij :*D of kijk toe :*) .

je kunt je aanmelden op dark armada, bij 'Access Request' onderaan.

(voor de moderaters hier: ja dit is mijn 2de account.... ik had wat problemen met de eerste en omdat het mij niet lukte om te posten etc. had ik deze gemaakt, sorry)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Guess who? schreef:En daardoor scheep je de echte fans, die denk ik eerder je doelgroep moeten zijn, op met een zeikverhaaltje. Waarom proberen noobs te bekeren als je ook gewoon de echte fans met wat leuks kunt vermaken.
En daarnaast, uitgezogen, veel te veel gebruikte dingen in een spel stoppen om juist mensen die het niet kennen het spel te laten spelen. Dat snap ik gewoon niet, trakteer ze op een superverhaal en ze blijven spelen
Kom op GW?. Ik vind het een leuk initiatief en ben erg benieuwd wat het eindresultaat wordt. Alleen al het feit dat fans proberen om een fanfilm in elkaar te draaien vind ik al leuk. :) Het is toch sowieso leuk om het eindresultaat te zien! Ik hou het dus wel bij. :*D
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

Donaties/ Sponsoring Star Trek™ Dark Armada

Wij van Star Trek™ Dark Armada zijn nu al een tijdje bezig met alle voorbereidingen van de serie. Ik vind dat we al een aardig eind op weg zijn; het project was al te bewonderen op ScreenHeroes met de inmiddels bekende teaser en folders, op Utopia VI kun je wederom bij ons terecht. Ik hoor jullie denken: “Ja dat is allemaal heel leuk…. maar waar blijven de afleveringen?”. Aangezien wij geen professionals zijn en voor het project onze vrije tijd opofferen is er nog geen camera werk verricht, MAAR ik kan jullie vertellen dat we daar binnenkort mee gaan beginnen. Ons grote probleem is het kleine budget, daarom wil ik graag weten wie er bereid is financieel bij te dragen aan ons project.

Op het moment zijn we druk in de weer met het plannen van een korte test aflevering (aflevering 0). Ik zal er niet al te veel over vertellen, alleen dat het zich zal afspelen in het TOS era. De ‘echte’ serie zal zich daarentegen in 2380 afspelen, maar vanwege het feit dat ons budget niet erg groot is gaan we het eerst op deze manier proberen (eenvoudiger en goedkoper dus). De test aflevering doen we ook om te zien wat er allemaal mogelijk is.

Voor de eerste echte afleveringen zal wat meer moeite nodig zijn. Volgens een grove schatting is er ongeveer € 5.000,- nodig voor de eerste twee afleveringen, ervan uitgaand dat we een ruimte hebben gevonden die we kunnen huren en waar we een bridge kunnen bouwen. Het leek mij daarom ook al een goed idee om alvast op zoek te gaan naar donateurs en sponsors. Ik heb aan iemand (die bij Paramount werkt) nagevraagd of dit wel is toegestaan vanwege copyright laws etc. en hij heeft mij verteld dat wij ons mogen laten sponsoren en dat wij gewoon giften mogen ontvangen. We hebben dan ook de hulp van zoveel mogelijk Star Trek™ fans nodig. De mensen die willen doneren kunnen een mailtje sturen naar het e-mail adres onderaan. Als jullie ideeën hebben over bedrijven die ons zouden willen sponsoren dan hoor ik het uiteraard graag.

Verder zijn er nog plannen om voor het project een stichting op te richten, om zo alles wat professioneler aan te pakken, maar ook hier zal geld in gaan zitten. Jullie horen hier binnenkort meer over.

Als er geen fans meer zouden zijn, dan was het fenomeen Star Trek™ al lang uitgestorven, maar dankzij de steun van die fans zal het nooit gebeuren. Ook al zal Star Trek™ Dark Armada ons ongetwijfeld meer gaan kosten dan dat het oplevert, het feit dat Star Trek™ erdoor in leven wordt gehouden maakt het alles de moeite waard.

Robin Hiert, project leider ST Dark Armada

http://www.darkarmada.nl
robin@darkarmada.nl
0644008416
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Naar wat ik begrepenm heb, kun je zoveel fan-based series maken zo uitgebreid en afgekeken als je maar wilt zolang alles maar non-profit blijft.

Denk bijvoorbeeld aan Star Wars: Revelations. Een fan-based Star Wars film van 45min. Heeft 20.000 USD gekost, maar aangezien het geheel vrijwillig was en men er helemaal niets aan verdient, mag het. :)

Ik wens jullie in ieder geval veel succes met het zoeken naar een ruimte.
Met wat voor camera gaan jullie eigenlijk filmen?
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

klopt, we mogen het zelfs op dvd uitbrengen, maar dan is wel 1 van de voorwaarden dat alleen de kosten van de dvd, de productie kosten van de dvd en de verzendkosten in de prijs tot uiting mogen komen.

Alle andere kosten; kostuums, decors, accessoires noem het maar op... moeten uit de bijdrages en sponsors komen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

En gaan jullie Engelse/Amerikaanse/etc mensen gebruiken? Of komen er van die Nederlandse apies met een basisschoollesje engels?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Het is inderdaad lastig om als Nederlander een serie te produceren waar voornamelijk Engels in wordt gesproken. Ik vroeg mijzelf ook al af hoe jullie dit gaan oplossen.

Het komt namelijk behoorlijk knullig over als je zelf engels probeert te praten, en een Nederlandse Star Trek serie is nogal raar, maar wel de beste optie. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

of er moet goed contact zijn met engelse acteurs. Een nederlandse serie lijkt mij zelf weinig aan.
En dan nog al die kostuums, decors en special effects. Daar zou je dan toch ook goede contacten voor moeten hebben.
Tripjes naar de buitenwereld lijkt me ook lastig, zoals bijv alle bekende planeten zoals Vulcan en dergelijke. De omgeving in Nederland is niet zo veel verschillend.
Wel zou ik willen weten of de mensen die er in gaan spelen ook van een realistische leeftijd zijn. Ik ken jullie niet, maar ik zou zelf in ieder geval geen broekie als captain willen zien.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

WIM! :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Raynor's Revenge schreef:WIM! :lachhuil:
Nah. speel alleen de bad guy. :lol2:
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

OK, dus je wilt Engelse mensen hierbij betrekken? :*)
Dan zullen we de schatting van de kosten even moeten veranderen.... Houd er rekening mee dan wij geen professionele star trek serie maken, het wordt een amateur serie. Onze acteurs zullen het in het engels doen (anders klinkt het natuurlijk voor geen meter met vertaalde star trek termen) en desnoods met advies van iemand die engels is..... ik ken er wel een aantal.

Aan de leeftijd van de acteurs kan ik weinig veranderen, de meeste acteurs zullen waarschijnlijk de leeftijd van studenten hebben, op de rollen van Captains en Admirals na. Het grote probleem is dat veel mensen met hun werk zitten.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Hmm, kun je niet beter een andere serie maken. Zo te zien zijn jullie erg enthousiast, maar het lijkt mij erg lastig om zo'n amateur serie te maken van Star Trek.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Nou ja, aangezien je met dat leeftijdsprobleem zit kun je dat mss aanpassen in het verhaal. Net zoals bijv. in de DS9 ep "Valiant" waar een Defiant class gerunt wordt door jonge mensen simpelweg omdat er geen ouderen meer zijn...
of zoiets. Er zijn vast manieren om het erin te verwerken zonder de geloofwaardigheid aan te tasten.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Hmm, dat kan natuurlijk, wel denk ik dat wanneer het er een beetje crappy uit gaat zien je toch meot denken of het dan wel aantrekkelijk is, ookal is het verhaal ijzersterk. En daarom dacht ik dus, wat als je iets anders maakt met een superverhaal, dan maakt hoe het er uit ziet niks uit.
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

Het schip dat door ons wordt gebruikt is de nova-class (zie mijn avatar) en de meeste aan boord hebben niet al te veel ervaring op starships en ze zijn dus nog jong. De nova-class is een scout ship en logischerwijs een geschikt schip voor jonge starfleet officers om ervaring op te doen. Bij de Captain is het een ander verhaal; hij lijkt qua uiterlijk jong (misschien met wat grijze plukjes hier en daar) omdat hij een ongelukje heeft gehad met 'temporal energy' wat uitgebreid wordt behandelt in de eerste 2 afleveringen. Dit karakter zal door mijzelf worden gespeeld en laten we zeggen dat mijn engels wat beter is dan de gemiddelde politicus hier in Nederland ..... ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Maar hoe los je nou alle uiterlijke kwaliteits dingen op? sets, camera, sfx?
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

We gaan voor de testaflevering een groen scherm gebruiken. Welke camera we gaan gebruiken weet ik niet precies; dat laat ik de leden uitzoeken die er WEL verstand van hebben. 3D effecten zijn ook al in de maak, voor wat voorbeelden; bekijk de teaser op onze site: http://www.darkarmada.nl/CMS/content/view/23/50/
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Yarrr :) Dus al het acteren gaat voor het groene scherm? Hmm, daar zou ik dus wel een teaser van willen zien.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Robin Hiert schreef:We gaan voor de testaflevering een groen scherm gebruiken. Welke camera we gaan gebruiken weet ik niet precies; dat laat ik de leden uitzoeken die er WEL verstand van hebben. 3D effecten zijn ook al in de maak, voor wat voorbeelden; bekijk de teaser op onze site: http://www.darkarmada.nl/CMS/content/view/23/50/
Even wat over die teaser, de 3d effecten zien er relatief goed uit. Muziek was eerst geloof ik een beetje een mix van alle star trek dingen, dat was wel redelijk, maar later werd het van pirates of the carribean en dat hoort er echt niet bij. Dus voor de echte serie zou ik iig zelf muziek proberen te componeren met herkenbare star trek elementen erin. Met een goed keyboard en een/enkele computerprogramma('s) moet zoiets toch wel redelijk lukken lijkt me.
Het engels zag er grammaticaal gezien allemaal goed uit, wat echt nodig is om het er serieus uit te laten zien, maar wat vele fanspin-offs niet lukt.
Verder zal vooral het verhaal belangrijk zijn. Als je een echt goed verhaal hebt kom je al een heel eind. Kostuums die passen is ook wel handig, ziet er anders zo raar uit.
Das qua inhoud en uiterlijk denk ik wel het belangrijkste. Op het eind heb je natuurlijk ook mensen nodig die het een beetje goed kunnen brengen voor de camera natuurlijk.
Waarschijnlijk wist je dit alles al, maar je wilt niet weten hoe vaak je ziet dat kostuums niet passen en dat soort kleine dingen die alles er dan weer idioot uit doen zien.

En zoals GW al zei, een teaser van binnen het schip of op locatie's lijkt me leuk om te zien, uiteindelijk zijn de shots van buitenaf natuurlijk alleen maar opleuking. :)
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Hmz...Nou, een goede camera is dus een pré, maar hoe goed je camera ook is, licht is enorm belangrijk. Als je drie red-heads op de kop kunt tikken is de kwaliteit camera al een stuk minder belangrijk....:)
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Bericht door Robin Hiert »

uss defiant schreef:
Robin Hiert schreef:We gaan voor de testaflevering een groen scherm gebruiken. Welke camera we gaan gebruiken weet ik niet precies; dat laat ik de leden uitzoeken die er WEL verstand van hebben. 3D effecten zijn ook al in de maak, voor wat voorbeelden; bekijk de teaser op onze site: http://www.darkarmada.nl/CMS/content/view/23/50/
Even wat over die teaser, de 3d effecten zien er relatief goed uit. Muziek was eerst geloof ik een beetje een mix van alle star trek dingen, dat was wel redelijk, maar later werd het van pirates of the carribean en dat hoort er echt niet bij. Dus voor de echte serie zou ik iig zelf muziek proberen te componeren met herkenbare star trek elementen erin. Met een goed keyboard en een/enkele computerprogramma('s) moet zoiets toch wel redelijk lukken lijkt me.
Het engels zag er grammaticaal gezien allemaal goed uit, wat echt nodig is om het er serieus uit te laten zien, maar wat vele fanspin-offs niet lukt.
Verder zal vooral het verhaal belangrijk zijn. Als je een echt goed verhaal hebt kom je al een heel eind. Kostuums die passen is ook wel handig, ziet er anders zo raar uit.
Das qua inhoud en uiterlijk denk ik wel het belangrijkste. Op het eind heb je natuurlijk ook mensen nodig die het een beetje goed kunnen brengen voor de camera natuurlijk.
Waarschijnlijk wist je dit alles al, maar je wilt niet weten hoe vaak je ziet dat kostuums niet passen en dat soort kleine dingen die alles er dan weer idioot uit doen zien.

En zoals GW al zei, een teaser van binnen het schip of op locatie's lijkt me leuk om te zien, uiteindelijk zijn de shots van buitenaf natuurlijk alleen maar opleuking. :)
ok bedankt voor je tips.... ook al zit er weinig nieuws bij.

Het muziek is inderdaad een punt waar hard aan gewerkt wordt, ik heb er een aantal mensen opgezet, maar zij hebben weinig tot geen ervaring. Als er hier iemand is die dat wel heeft hoor ik het uiteraard graag.
Plaats reactie