Star Trek Dark Armada (Fan Series)

To Boldly Create What No-One Has Created Before

Moderator: mr_Vulcan

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:
Nemesis schreef:ik mag zelf geen reclame maken dus tja :)
...het is niet zozeer dat het niet zo mogen, het is meer dat het in het verleden ergerlijk veel was.
Waarom mag ik het dan ook niet :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door captain crash »

omdat we die info over jouw paaldansclub gewoon niet kunnen verwerken. Je wil het toch niet op je geweten hebben dat de dienstregeling van de NS ontregeld raakt he?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Miriam »

Ik had het over de www.finalfrontiermedia.nl link ]:(

En het is geen exclusieve paaldansclub het is gewoon een nachtclub
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Nemesis »

captain crash schreef:
Nemesis schreef:dat is dus niet waar. :-(
wel voor de mensen die zich er aan ergerden, waaronder ik (maar ik was zeker niet de enige persoon)

in het verleden heb ik nooit zomaar reclame voor mijn site gemaakt. zeker hier niet. Het had altijd een geldige reden.

dit was anders toen emh en miriam ook continu de link gingen posten, maar daar kan je mij niet voor aanrekenen.
Gebruikersavatar
Tante Nel
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 nov 2009, 19:01

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Tante Nel »

Ik dacht dat dit topic ging over http://www.darkarmada.nl?
Al geloof ik dat men hier niet zo erg streng is met on-topic zijn. Is ook wel lekker.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Nemesis »

nee, maar ja, als je met iemand aan het praten bent op straat blijf je ook niet binnen de lijntjes ;)tis maar net hoe de discussie loopt :P

je kan er i.i.g. donder op zeggen dat als spacewally komt, joden en hitler wel ter sprake komen ;)
Gebruikersavatar
Sint Nicolaas
Goedheiligman
Goedheiligman
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 nov 2002, 21:58
Locatie: Spanje

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Sint Nicolaas »

Heb je nog een rolletje voor mij in je fanserie?
Ik heb jaaaaaaaaaaaren ervaring met acteren.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Master Vanhu Botie »

En ik dacht dat de Sint altijd au naturel was ;-(
Gebruikersavatar
Robin Hiert
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 77
Lid geworden op: 08 sep 2005, 19:41
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Robin Hiert »

Tante Nel schreef:Ik dacht dat dit topic ging over http://www.darkarmada.nl?
Al geloof ik dat men hier niet zo erg streng is met on-topic zijn. Is ook wel lekker.

Het heeft een reden dat ik hier niks post, maar goed. Als er interesse is wil ik hier best discussiëren.

De verwachtingen waren in het begin inderdaad erg hoog bij Dark Armada.. maarja wat wil je, laten we het houden op 'jong en onervaren'. Nightfall had een aflevering moeten worden van een uur met rond de 20 acteurs, veel verschillende omgevingen, veeel 3D modellen en veel uitdagende camerastandpunten/ effecten. Deze aflevering is nog steeds in productie terwijl de helft er al uit is geknipt.

We zijn nu ruim 4 jaar bezig met Dark Armada en ik denk dat ik kan zeggen dat we beschikken over zekere kennis en ervaring. "Worst Nightmare" en "Choices, Part One" kun je zien als de basis kwaliteit die je van ons mag verwachten. In toekomstige afleveringen zullen we verbeteringen aanbrengen. De CGI zal vooruit gaan, de groen scherm nabewerking ook, maar zijn nu op een voor ons acceptabel niveau. We gaan dan ook meer nadruk leggen op het acteerwerk, er is gebleken dat we te snel scenes hebben goedgekeurd die best een keer opnieuw gefilmd hadden kunnen worden. Verder is het zo dat acteurs zelf niet altijd goed zijn voorbereid, er zijn mensen die voor de eerste keer hun tekst zien als ze op het groene doek staan (bij wijze van spreken) en dat werkt natuurlijk niet. Daar gaan we een aantal maatregelen tegen nemen, maar daar mag ik verder niets over vrijgeven.

De mogelijkheden blijven bij fan films altijd beperkt, er is simpelweg niet genoeg geld om er een hollywood productie van te maken. En zoals jullie allemaal weten kan er vrijwel niks aan verdiend worden, dus we gooien als het ware duizenden euro's in een zwart gat. Althans zo lijkt het, maar ik zie het als een investering (en het is natuurlijk allemaal verdomd leuk om te doen). Er komt een moment dat we de juiste spullen, kennis en ervaring hebben om een productie te draaien die we wel gaan verkopen, maar die plannen moeten nog goed worden uitgewerkt voordat we daar echt iets mee gaan doen. Voorlopig gaan we lekker door met Dark Armada, we zijn tevreden met de resultaten en ik denk dat we behoren tot de top 10 of misschien zelfs top 5 van kwalitatief goede Star Trek fan series.

Goed, tot zover mijn korte verhaal hierover. Als we er normaal over kunnen praten, blijf ik ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Paulstartrek »

In de grote hollywood films zijn profesionele mensen al maanden bezig om de post productie te doen en dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid tijd die gaat zitten in opnames, script schrijven etc.

Dat een amateur ploeg die ook nog hun eigen werk/school hebben hier ook een paar jaar over doen vind ik niet meer dan normaal.

Ik ben blij om te horen dat jullie constant werken aan de kwaliteit van de green screen scenes en andere aspecten. Ga zo door zou ik zeggen!

(Als het volgende al bestaat, hebben jullie geen goed pr afdeling :P)
btw, is het misschien een idee om een soort blog of nieuwsbrief te maken waarop men zich kan abboneren? Ik denk dat er best mensen zijn van buiten Dark armada die geinteresseerd zijn in hoe ver jullie zijn.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door Nemesis »

Robin Hiert schreef:
Tante Nel schreef:Ik dacht dat dit topic ging over http://www.darkarmada.nl?
Al geloof ik dat men hier niet zo erg streng is met on-topic zijn. Is ook wel lekker.

Het heeft een reden dat ik hier niks post, maar goed. Als er interesse is wil ik hier best discussiëren.

De verwachtingen waren in het begin inderdaad erg hoog bij Dark Armada.. maarja wat wil je, laten we het houden op 'jong en onervaren'. Nightfall had een aflevering moeten worden van een uur met rond de 20 acteurs, veel verschillende omgevingen, veeel 3D modellen en veel uitdagende camerastandpunten/ effecten. Deze aflevering is nog steeds in productie terwijl de helft er al uit is geknipt.

We zijn nu ruim 4 jaar bezig met Dark Armada en ik denk dat ik kan zeggen dat we beschikken over zekere kennis en ervaring. "Worst Nightmare" en "Choices, Part One" kun je zien als de basis kwaliteit die je van ons mag verwachten. In toekomstige afleveringen zullen we verbeteringen aanbrengen. De CGI zal vooruit gaan, de groen scherm nabewerking ook, maar zijn nu op een voor ons acceptabel niveau. We gaan dan ook meer nadruk leggen op het acteerwerk, er is gebleken dat we te snel scenes hebben goedgekeurd die best een keer opnieuw gefilmd hadden kunnen worden. Verder is het zo dat acteurs zelf niet altijd goed zijn voorbereid, er zijn mensen die voor de eerste keer hun tekst zien als ze op het groene doek staan (bij wijze van spreken) en dat werkt natuurlijk niet. Daar gaan we een aantal maatregelen tegen nemen, maar daar mag ik verder niets over vrijgeven.

De mogelijkheden blijven bij fan films altijd beperkt, er is simpelweg niet genoeg geld om er een hollywood productie van te maken. En zoals jullie allemaal weten kan er vrijwel niks aan verdiend worden, dus we gooien als het ware duizenden euro's in een zwart gat. Althans zo lijkt het, maar ik zie het als een investering (en het is natuurlijk allemaal verdomd leuk om te doen). Er komt een moment dat we de juiste spullen, kennis en ervaring hebben om een productie te draaien die we wel gaan verkopen, maar die plannen moeten nog goed worden uitgewerkt voordat we daar echt iets mee gaan doen. Voorlopig gaan we lekker door met Dark Armada, we zijn tevreden met de resultaten en ik denk dat we behoren tot de top 10 of misschien zelfs top 5 van kwalitatief goede Star Trek fan series.

Goed, tot zover mijn korte verhaal hierover. Als we er normaal over kunnen praten, blijf ik ;)

Zoals de meesten wel weten ben ik niet zo'n fan van Star Trek Fan films. Waar dit precies aan ligt, zou wel aan het feit liggen dat ik liever dingen zie die "officieel" zijn. De fan film die dan het dichtst in de buurt komt is de semi-officiele "Of Gods and Men". Als iets me toch zwaar tegen is gevallen, is dat het wel.

Maar, na het één en ander weer in dit topic gelezen te hebben, aangesproken te zijn door iemand anders die juist helemaal gek is van Fan Films ben ik eens gaan rondneuzen en kijken. Doch moet ik mijn mening bijstellen over Fan Films. Nee ik zal nog zeker geen fan worden, maar ik heb er wel meer respect voor. Kwalitatief is het inderdaad beter wat jullie neerzetten dan eerst. Het acteerwerk van sommige laat inderdaad de wensen over, maar ik heb nog geen één fan film gezien waar dit wel echt goed is. Blijf vooral doorgaan :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Star Trek Dark Armada (Fan Series)

Bericht door captain crash »

@Robin:

Jullie zijn echt een stuk beter geworden. Zowel qua de producties, maar ook qua organisatie en manier van naar buiten treden. Ik denk inderdaad dat dat deels met volwassen worden te maken heeft...maar volgens mij ook gewoon met het oude principe dat je alleen kan leren door te doen.

En we hoorden natuurlijk dat onze eigen Sander z'n rol toch nog weer op gaat pakken...das ook erg leuk :)
Plaats reactie