Star Trek TAS

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Star Trek TAS

Bericht door Miriam »

Omdat er geen apart forum onderdeel voor is plaats ik het hier maar. Ik vroeg me namelijk wat af over deze serie.
Wie heeft deze op DVD?
is het de moeite waard om dit te kijken?
Is het geschikt voor kinderen?
Is het de aanschaf waard?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door Nemesis »

Ik heb deze op DVD
Ja, zeker de moeite waard om het te kijken
Als jij je kinderen ook spiderman e.d. aan tekenfilms wilt laten kijken
Het is zeker de aanschaf waard.. het zijn twee seizoen, 1 box.. volgens mij 30 euro..
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door SuperVlaai »

Nemesis schreef:Ik heb deze op DVD
Ja, zeker de moeite waard om het te kijken
Als jij je kinderen ook spiderman e.d. aan tekenfilms wilt laten kijken
Het is zeker de aanschaf waard.. het zijn twee seizoen, 1 box.. volgens mij 30 euro..

Ik heb de DVD box ook van TAS en ik moet zeggen waarom zijn er ze mee gestopt er moesten ook drie delen van geweest zijn of toch 4 seseizoen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Star Trek TAS

Bericht door EMH »

Ik heb de reeks ook op DVD en het is best geinig. Ik heb geen spijt van de aankoop
Kinderen kijken ook naar die geweldadige epilepsie cartoons van tegenwoordig, bij TAS zullen ze eerder in slaap vallen bij wijze van spreken.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek TAS

Bericht door Miriam »

Deze inmiddels aangeschaft en een aantal afleveringen bekeken. En wat zal ik er even kort over zeggen...
De verhaaltjes zijn leuk gedaan en staan gelijk aan de TOS verhalen. Hoewel bedoelt voor kinderen komt het niet echt kinderlijk over en is ook toegankelijk voor volwassenen.
Met de aanschaf van deze box heb ik nu dan ook alle startrek series en films op DVD en/of Blu-Ray :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door Nemesis »

wat heb jij op blu-ray?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek TAS

Bericht door Miriam »

Star Trek XI
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek TAS

Bericht door el spoque »

Ik heb TAS van't weekend ook gekocht. Die box stond daar nu al jaren in de winkel, de prijs was flink gezakt, en ik had het (juiste) vermoeden dat het de laatste was (geen zin om elders te zoeken).
3 afleveringen gezien, en ik moet zeggen, dit bevalt me meer dan ik had durven hopen. Funky tune, nu en dan wat psychedelisch ;) , afleveringen geschreven door mensen die ook aan TOS meewerkten. Het spijt me niet dat ik deze box dan toch gekocht heb. Ik vind het leuk. En krijg er zin van om nog eens naar TOS te kijken.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek TAS

Bericht door el spoque »

Ondertussen een aflevering of 10 gezien, en de extra's (ze wonnen verdorie een Emmy), en niet iedere aflevering is even goed, maar ik ben toch nog steeds aangenaam verrast van deze serie.
Vanaf nu is TAS voor mij ook Star Trek canon. :+

TAS was het enige wat ik nog niet had op dvd, en ik ben content dat ik het toch uiteindelijk kocht. Het meeste zag ik er ook nog nooit van. Lang geleden heb ik een afl. of zes gezien op BBC, en de tribbles aflevering staat ook op de tribbles dvd van TOS.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek TAS

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb het na 8 afleveringen opgegeven, vind de verhalen en tekeningen erg slecht
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek TAS

Bericht door GPS »

USS Enterprise schreef:Ik heb het na 8 afleveringen opgegeven, vind de verhalen en tekeningen erg slecht
Betrek wel bij je oordeel dat het in de jaren zestig gemaakt is en let dan ook op de doelgroep. Dan is het nog niet zo slecht. Oké, ook toen was het geen hoogvlieger maar erg slecht was het zeker niet.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:
USS Enterprise schreef:Ik heb het na 8 afleveringen opgegeven, vind de verhalen en tekeningen erg slecht
Betrek wel bij je oordeel dat het in de jaren zestig gemaakt is en let dan ook op de doelgroep. Dan is het nog niet zo slecht. Oké, ook toen was het geen hoogvlieger maar erg slecht was het zeker niet.
Maar ondanks al dat alles mag het toch gewoon niet zijn ding zijn? :)

Er zijn genoeg Star Trek liefhebbers die niks van TOS willen weten (I know, burn the infidels).
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek TAS

Bericht door USS Enterprise »

Dat neem ik zeker wel mee, TOS bijv vind ik wel goed ook al werd er regelmatig over geacteerd.
Dus de tijd waarin het gemaakt werd maakt me niet veel uit, sorry :)
Er zijn genoeg Star Trek liefhebbers die niks van TOS willen weten (I know, burn the infidels).
Net als dat er star trek liefhebbers zijn die Voyager en Enterprise niks vinden (oftewel mensen met verstand ;) )
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door The Silencer »

USS Enterprise schreef:Dat neem ik zeker wel mee, TOS bijv vind ik wel goed ook al werd er regelmatig over geacteerd.
Dus de tijd waarin het gemaakt werd maakt me niet veel uit, sorry :)
Er zijn genoeg Star Trek liefhebbers die niks van TOS willen weten (I know, burn the infidels).
Net als dat er star trek liefhebbers zijn die Voyager en Enterprise niks vinden (oftewel mensen met verstand ;) )
Precies, je bent geen Star Trek liefhebber als je die series wel iets vindt :')
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek TAS

Bericht door GPS »

In bovenstaande discussie ga ik me niet mengen. :+ Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om iets wel of niet leuk/goed te vinden. Probeer alleen wel voor dat je oordeelt het in de juiste context ( in dit geval de jaren zestig) te plaatsen.

Oké, indien iemand niets maar dan ook helemaal niets met de jaren zestig heeft, houdt het natuurlijk op. ;) :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:In bovenstaande discussie ga ik me niet mengen. :+ Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om iets wel of niet leuk/goed te vinden. Probeer alleen wel voor dat je oordeelt het in de juiste context ( in dit geval de jaren zestig) te plaatsen.

Oké, indien iemand niets maar dan ook helemaal niets met de jaren zestig heeft, houdt het natuurlijk op. ;) :lachhuil:
Dat zijn er maar weinig hier :')
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek TAS

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb heus wel iets met de jaren 60 alleen TAS vind ik minder, zoals ik al eerder getypt heb vind ik TOS wel goed.
Trouwens TAS komt uit 1973 :*)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek TAS

Bericht door GPS »

USS Enterprise schreef:Ik heb heus wel iets met de jaren 60 alleen TAS vind ik minder, zoals ik al eerder getypt heb vind ik TOS wel goed.
Trouwens TAS komt uit 1973 :*)
Oké. Eerst het serieuze antwoord: het valt mij op dat veel mensen allerlei zaken (niet alleen films en series en niet alleen hier) afkeuren omdat het zo knullig (is ouderwets) aandoet. Terwijl ze de moderne variant fantastisch vinden. Een voorbeeld is bijvoorbeeld dat men Police Academy fantastisch vindt, terwijl men weinig of geen waardering heeft voor Charlie Chaplin omdat dat zo houterig en gemaakt overkomt. Maar die zelfde Chaplin heeft juist die grappen die ook in Police Acedemy voorkomen bedacht. Alleen zijn mogelijkheden om het te verfilmen waren een stuk beperketer en de maatschappij stond ook heel anders tegen over dat soort humor. Dat zijn dingen die je in gedachten moet houden als je iets beoordeelt.
Wat natuurlijk niet weg neemt, dat je het evengoed niks kunt vinden. Het is, ja ik geef het toe, gewoon minder dan TOS.

Op de spamtour: uit 1973? Ja zeg. Kan ik er wat aan doen dat ze daar in de States er zo lang over doen om een paar tekenfilmpjes te maken? :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek TAS

Bericht door Vis »

Het is voor mij zo dat ik me vaak totaal niet kan inleven in oudere films/series vanwege de hele sfeer, manier van acteren, etc. En dan kan iets objectief gezien erg goed zijn qua verhaal, humor, whatever, maar toch niet leuk zijn om naar te kijken. #cultuurbarbaar

Maar dan heb je bijvoorbeeld zoiets als Rear Window uit 1954 wat voor deze tijd compleet achterlijk is, en het acteren vaak meer wegheeft van toneel dan een film, maar toch vind ik dat ook 60 jaar later nog een prachtige film.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek TAS

Bericht door GPS »

Dat zal iedereen wel overkomen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich echt in alles kan inleven en dan wordt een objectief oordeel moeilijk. Oké, dat is het eigenlijk altijd wel.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Star Trek TAS

Bericht door el spoque »

Star Trek TAS verder bekeken, en ik blijf aangenaam verrast van deze serie uit 1973-1974. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door Punisher »

Deze heb ik nog niet. Ik heb wel een Albert Heijn tas. Mijn Jumbo tas ben ik kwijt.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek TAS

Bericht door USS Enterprise »

Whoehahaha wat ben je toch adrem ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Star Trek TAS

Bericht door Punisher »

Ik ga voor de 2013 awards voor de minste on-topic posts. Nu eman en supervlaai weg zijn moet me dat toch lukken.
Plaats reactie