Dus Star Trek ging om ruimte-exploratie?

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Dus Star Trek ging om ruimte-exploratie?

Bericht door 3rd RemataKlan »

Wijs mij dan vijf afleveringen aan die puur om ruimte exploratie gingen. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ah 21 keer bekeken maar niemand is in staat geweest om zelfs maar 1 aflevering op te noemen die puur om exploratie gaat. Volgens sommigen gaat Star Trek vooral over ruimte exploratie "to bodly go where no man has gone before". Nou 79 afleveringen dus, zou minstens de helft daar dan over moeten gaan. 40 Afleveringen. Keus genoeg lijkt me zo.

:lol:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb er maar een paar gezien.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Ah 21 keer bekeken maar niemand is in staat geweest om zelfs maar 1 aflevering op te noemen die puur om exploratie gaat.
Waarom open je dit topic als je volgens mij het antwoord al weet? Wil je gewoon een bevestiging ofzo? :roll: Nou ja laat maar... :huh:
3rd RemataKlan schreef: Nou 79 afleveringen dus, zou minstens de helft daar dan over moeten gaan. 40 Afleveringen. Keus genoeg lijkt me zo.
Hoe kom je bij de helft? :{

Nou ehh was wel ff zoeken naar de juiste links maar hier dan dit is wat me te binnen schoot, misschien zijn er nog wel meer.

1. Miri
2. The Corbomite Maneuver
3. Shore Leave
4. Arena
5. That Which Survives
6.Star Trek V: The Final Frontier

Het zijn niet allemaal stukken 'space' maar ook planeten die nog niet zijn onderzocht. :) En PUUR over exploratie... jah.. daar krijg je heen 40 minuten meer vol he, het gaat er natuurlijk ook om wat er met de bemanning gebeurt (lichamelijk en geestlijk) tijdens het ontdekken. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The One schreef:Waarom open je dit topic als je volgens mij het antwoord al weet? Wil je gewoon een bevestiging ofzo?
Sommige lieden claimen dat Star Trek hoofdzakelijk om ruimte exploratie gaat. Vreemd genoeg zwijgen ze nu als het graf :lol:
The One schreef:Hoe kom je bij de helft?
Mwoah, als de serie hoofdzakelijk over ruimte exploratie gaat, ga ik ervan uit dat minstens de helft van de afleveringen daar over gaan.
The One schreef:Nou ehh was wel ff zoeken naar de juiste links maar hier dan dit is wat me te binnen schoot, misschien zijn er nog wel meer.

1. Miri
2. The Corbomite Maneuver
3. Shore Leave
4. Arena
5. That Which Survives
6.Star Trek V: The Final Frontier

Het zijn niet allemaal stukken 'space' maar ook planeten die nog niet zijn onderzocht.
In dit geval vind ik dat vallen onder ruimte exploratie.
The One schreef:En PUUR over exploratie... jah.. daar krijg je heen 40 minuten meer vol he, het gaat er natuurlijk ook om wat er met de bemanning gebeurt (lichamelijk en geestlijk) tijdens het ontdekken.
Sommige mensen, die nu stil zijn ;) zijn het daar dus mee oneens.

"Shore Leave" valt ook onder onderhoud zeg maar. De bemanning heeft rust nodig om goed te kunnen functioneren, net als het schip regelmatig onderhoud nodig heeft om goed te kunnen functioneren.

"Arena" valt niet onder exploratie maar krijgswezen. De Enterprise bezoekt een Federatie kolonie die blijkt te zijn aangevallen. De daders zijn nog in de buurt en de Enterprise zet de achtervolging in.

ST5 is een film en ik heb het nu alleen over de serie.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Sommige lieden claimen dat Star Trek hoofdzakelijk om ruimte exploratie gaat. Vreemd genoeg zwijgen ze nu als het graf :lol:
Jah, de meeste hebben volgens mij maar een paar afleveringen gezien, dus dan wordt het moeilijk he om afleveringen te noemen. :)
3rd RemataKlan schreef: Sommige mensen, die nu stil zijn ;) zijn het daar dus mee oneens.
Blijkbaar... ;)
3rd RemataKlan schreef: "Shore Leave" valt ook onder onderhoud zeg maar. De bemanning heeft rust nodig om goed te kunnen functioneren, net als het schip regelmatig onderhoud nodig heeft om goed te kunnen functioneren.

"Arena" valt niet onder exploratie maar krijgswezen. De Enterprise bezoekt een Federatie kolonie die blijkt te zijn aangevallen. De daders zijn nog in de buurt en de Enterprise zet de achtervolging in.

ST5 is een film en ik heb het nu alleen over de serie.
Hmm ja, ok daar heb je gelijk in, maar ik dacht dat je gewoon TOS bedoelde, dus serie + films... anyway, in alle afleveringen komen ze wel op nieuwe planeten of in nieuwe stukken ruimte. (Hmm wat klinkt dit raar in het nederlands.. :-D ) Maar je hebt gelijk dat niet de hele aflevering er over gaat. Ik wil 't nog wel even opzoeken of er nog meer zijn, maar dit waren de afleveringen die me zo te binnen schoten. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The One schreef:Jah, de meeste hebben volgens mij maar een paar afleveringen gezien, dus dan wordt het moeilijk he om afleveringen te noemen. :)
Nou die mensen claimen dat ze Star Trek kennen. :D ;)
The One schreef:Hmm ja, ok daar heb je gelijk in, maar ik dacht dat je gewoon TOS bedoelde, dus serie + films... anyway, in alle afleveringen komen ze wel op nieuwe planeten of in nieuwe stukken ruimte. (Hmm wat klinkt dit raar in het nederlands.. :-D )
Niet in alle afleveringen. En verschillende afleveringen waarbij ze onbekend gebied in gaan, is dat niet eens vanwege een exploratiemissie maar bv een achtervolging (zoals "Arena")
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Niet in alle afleveringen. En verschillende afleveringen waarbij ze onbekend gebied in gaan, is dat niet eens vanwege een exploratiemissie maar bv een achtervolging (zoals "Arena")
Nee ok, da's waar, maar goed, ik denk maar zo: Als je bij Starfleet 'werkt' dan grijp je elke kans voor exploratie aan. Dus ook toevallig als je een schip achtervolgd een onbekend stuk ruimte in. :) hehe. ;) Maar goed, ik zal nog wel ff kijken of ik nog een paar afleveringen weet. :)
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Nou ik kan ze niet 1-2-3 bedenken, dus dan zou ik ff alle afleveringen bij langs moeten lopen en aangezien ik daar NU geen zin in heb, hou je dat van me tegoed. Ik doe dat in de loop van deze week wel even. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The One schreef:Nee ok, da's waar, maar goed, ik denk maar zo: Als je bij Starfleet 'werkt' dan grijp je elke kans voor exploratie aan.
Starfleet's hoofdtaak is niet alleen exploratie. Het is simpelweg 1 van de dingen die het doet. :)
The One schreef:Dus ook toevallig als je een schip achtervolgd een onbekend stuk ruimte in. :) hehe. ;)
Weinig tijd om verschijnselen te bestuderen als je iemand aan het opjagen bent. :D
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Starfleet's hoofdtaak is niet alleen exploratie. Het is simpelweg 1 van de dingen die het doet. :)
ow? Maar voolgens mij is het wel DE primaire taak toch? De rest zijn allemaal secundaire doelen. :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Starfleet is de verkennende, diplomatieke, wetenschappelijke en defensieve arm van de Federatie.

Je gebied verdedigen is denk ik wel het belangrijkste. Zal weinig verkenning gebeuren als je overmeesterd bent door een ander rijk.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Assignment: Earth,... dit was een aflevering die om exploratie ging, ze moesten zien hoe de mens wist te overleven in de jaren van de koude oorlog
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

capt. Fabio L. schreef:Assignment: Earth,... dit was een aflevering die om exploratie ging, ze moesten zien hoe de mens wist te overleven in de jaren van de koude oorlog
Inderdaad maar niet ruimte exploratie. ;)

Niemand heeft Where No Man Has Gone Before genoemd. De tweede pilot waarbij de Enterprise bemanning de Melkweg verlaat.
Gebruikersavatar
capt. Fabio L.
Ensign
Ensign
Berichten: 192
Lid geworden op: 03 sep 2002, 20:21
Locatie: Aarde

Bericht door capt. Fabio L. »

Inderdaad maar niet ruimte exploratie.
Jongske,... da blijft toch 't eender!!!

Exploratie=Exploratie
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

capt. Fabio L. schreef:Jongske,... da blijft toch 't eender!!!

Exploratie=Exploratie
eerste post niet gelezen?
3rd RemataKlan schreef:Wijs mij dan vijf afleveringen aan die puur om ruimte exploratie gingen. :)
dus ruimte exploratie = geen andere exploratie (scheisse, moeilijk woord)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik maakte ook maar een grapje. Er stond een " ;) " achter :)
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:Niemand heeft Where No Man Has Gone Before genoemd. De tweede pilot waarbij de Enterprise bemanning de Melkweg verlaat.
Shit ja, idd, die was me helemaal ontschoten. Maar als we gaan zitten muggenziften kan je natuurlijk ook zeggen dat de S.S. Valiant er al eerder was geweest. ;) :-D
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Volgens mij ging Star Trek toch meer om gevoelens van mensen, de emoties...

Een positieve kijk in de toekomst van de mensheid.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The One schreef:]Shit ja, idd, die was me helemaal ontschoten. Maar als we gaan zitten muggenziften kan je natuurlijk ook zeggen dat de S.S. Valiant er al eerder was geweest. ;) :-D
:)
De missie was exploratie

Captain's log, star date 1312.4.
The impossible has happened. From directly ahead, we're picking up a recorded distress signal, the call letters of a vessel which has been missing for over two centuries. Did another Earth ship once probe out of the galaxy as we intend to do? What happened to it out there? Is this some warning they've left behind?
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

3rd RemataKlan schreef:
De missie was exploratie

Captain's log, star date 1312.4.
.....
Maar maar maar, nou ja ik hou er wel over op anders zijn we over een week nog bezig. :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik heb ooit een post geschreven over "de star trek gedachte" die volgens sommige mensen dus exploratie is..

die post is te lezen op:
http://www.startrek.nl/phpBB-old/viewto ... &forum=201

have fun!
Gebruikersavatar
david vermote
Commander
Commander
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 mar 2003, 22:31
Locatie: sint-truiden

Bericht door david vermote »

voor mij is dit het beste startrek serie's ooit je moest je maar inbeelden dat het vroeger niet anders kon in die tijd.Maar ik vond het wel grapig toen :)
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

david vermote schreef:voor mij is dit het beste startrek serie's ooit je moest je maar inbeelden dat het vroeger niet anders kon in die tijd.Maar ik vond het wel grapig toen :)
Ehh, wat wil je hier mee zeggen? :huh:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The One schreef:Maar maar maar, nou ja ik hou er wel over op anders zijn we over een week nog bezig. :)
Ah wat jammer nou, zeker omdat het zo stil is aan de overkant. Ik wacht nog steeds op de meerderheid van exploratie afleveringen. :D
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Fuck ja, ik moet d'r nog steeds een keer naar kijken. Is me helemaal ontschoten...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Dus kunnen we nu aannemen dat Star Trek niet hoofdzakelijk om ruimte-exploratie ging want ik bedoel ik zie nog steeds niet dat de mensen die roepen "'to bodly go' dus exploratie!" etc. iets zeggen laat staan het bewijs leveren.

:)
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

3rd RemataKlan schreef:Dus kunnen we nu aannemen dat Star Trek niet hoofdzakelijk om ruimte-exploratie ging want ik bedoel ik zie nog steeds niet dat de mensen die roepen "'to bodly go' dus exploratie!" etc. iets zeggen laat staan het bewijs leveren.

:)
Ze onderzoeken toch steeds nieuwe plekken en soms gingen ze naar plekken die ze kenden.

Veel gingen ze dus planeten onderzoeken.

Ik vind dus wel dat grotendeels van Star Trek over ruimte-exploratie gaat.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Afleveringen. Opnoemen.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Ik ken niet alle afleveringen meer, maar ik probeer een paar te geven.

Miri, Arena, Man trap, where no man has gone before, the menagerie 1 en 2, the squire of Gothos, Catspaw.

Tot zo ver kom ik tot nu toe.
Gesloten