TOS OP TV!!!!!

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Shran, Military Strongman schreef:TOS is en blijft de essentie van Star Trek. Ik snap niet hoe je deze serie niet kunt waarderen en volgen. De gebeurtenissen van TOS zijn een mijlpaal in de geschiedenis van Starfleet en is van extreem belang geweest voor de officieren van de 24e eeuw.

Zij leren over Kirk en zijn avonturen op de Academy en hij en zijn bemanning zijn legendarisch in die eeuw. Het is dus een vitaal stukje toekomst dat je niet mag missen!
nostalgie dus :)
En ik weet ook wel dat ze legendarisch zijn, yadda yadda yadda, maar het is zo overgeacteerd, te felle kleuren en nep enzo... ik kan er gewoon niet naar kijken.
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

nostalgie dus
En ik weet ook wel dat ze legendarisch zijn, yadda yadda yadda, maar het is zo overgeacteerd, te felle kleuren en nep enzo... ik kan er gewoon niet naar kijken.
Nou ik vind het nou ook weer niet echt overgeacteerd. McCoy (DeForrest Kelley) speelt heel erg goed. Kirk (William Shatner) is idd soms een beetje op het randje, dat geldt ook voor Spock (Leonard Nimoy) en de rest...ach in de serie deden ze er niet echt toe. Het ging meer om Kirk/Spock/McCoy, pas later in de films kreeg je meer het gevoel dat er ook nog anderen op het schip waren, tenminste dat gold voor mij
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

In deze aflevering is het erger dan in de latere vind ik. Het overacteren dan. En de sfeer van de latere TOS is al een beetje te proeven. Ze groeien er snel in volgens mij.

Deze aflevering bevatte trouwens ook de meest ergerlijke quote uit de Star Trek geschiedenis:

"It's a mystery. I don't like mysteries! They give me a bellyache, and I've got a beauty right now." -- Kirk
Shran, Military Strongman
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jul 2002, 13:41

Bericht door Shran, Military Strongman »

Jadzia schreef:In deze aflevering is het erger dan in de latere vind ik. Het overacteren dan. En de sfeer van de latere TOS is al een beetje te proeven. Ze groeien er snel in volgens mij.

Deze aflevering bevatte trouwens ook de meest ergerlijke quote uit de Star Trek geschiedenis:

"It's a mystery. I don't like mysteries! They give me a bellyache, and I've got a beauty right now." -- Kirk
:D Die vind ik juist grappig.

En wat vind je dan van deze ergerlijke quote (TNG):

"Captain, I got a bogie coming in on the six o'clock tangent!" -- (Geordi)
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik vond m vreselijk out of character. Maar die van Geordi is ook niks, die had trouwens wel meer van die irritante quotes.
Gebruikersavatar
Anika
Ensign
Ensign
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jun 2002, 18:05
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Anika »

ik heb er wel 5 minuten van gezien :-D
najz toen ging de telefoon en heb ik tot ik ging eten gebeld
maar ja
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

The Man Trap behoorde nog tot de reeks afleveringen die ik nog niet op video heb, dus ik zat lekker te kijken en op te nemen :)

Ennuh Jadzia, zou out of character was dat voor Kirk nog niet in die tijd aangezien hij in die tijd nog niet veel van een character had, was de 6e productie aflevering en de eerste uitgezonden aflevering als ik me niet vergis. Maar vergeleken met de Kirk hoe die in de loop van jaren ontwikkeld is, blijft die uitspraak idd raar.
PlaneTeeR
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2002, 22:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door PlaneTeeR »

VET!!! Dat hij op tv komt!
Heeft nog een leuk soundtrackje...geinig om te luisteren.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik vond m zelfs voor de aflevering een beetje te. Maar gelukkig was het "overacting" in deze aflevering erger dan in latere afleveringen.
Shran, Military Strongman
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 jul 2002, 13:41

Bericht door Shran, Military Strongman »

Argh! Heidenen! :(

Wel triest als je kijkplezier afhangt van de kwaliteit van de Special FX. :P
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Als het om de SFX gaat, moet je idd geen TOS kijken. Is het iemand opgevallen dat wanneer Kirk en Spock daarover die planeet lopen en ze beschoten worden door Crater, raakt een van de twee een van die grote stenen blokken aan die overal op mekaar gestapeld liggen (als onderdeel van ruines), en dat blok beweegt :)

Maar ik vind TOS geweldig, in ieder geval beter dan Voyager en Enterprise.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Jadzia schreef: Maar ik vind TOS geweldig, in ieder geval beter dan Voyager en Enterprise.
Volledig mee eens!!! :thumbs:
SCRAP
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 702
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:51
Locatie: Drachten

Bericht door SCRAP »

Charlie X, de aflevering die vanavond komt blijft 1 van m'n favoriete TOS afleveringen. Erg sterk gespeeld en geregisseerd.

Ook als je een TOS hater bent zoals Peti, neem toch ff de moeite om te kijken.. :(
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Charlie X is leuk ja. Ik moet niet vergeten m op te nemen, want ik ga vanavond BBQen. En ik weet wel zeker dat ze daar geen TOS willen kijken ;)
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Ff wat anders hebbie die deurtjes al eens gehoord die mogen ze ook wel eens olien!
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Tot nu toe heb ik alle TOS afleveringen op tv gemist de laatste tijd ;(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

E4L schreef:Ff wat anders hebbie die deurtjes al eens gehoord die mogen ze ook wel eens olien!
Die deurtjes hebben wel tot voordeel dat men niet zomaar iemand kan verrassen. Je hoort een persoon altijd door het openen van de deuren *grin*.
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

The Silencer schreef:
E4L schreef:Ff wat anders hebbie die deurtjes al eens gehoord die mogen ze ook wel eens olien!
Die deurtjes hebben wel tot voordeel dat men niet zomaar iemand kan verrassen. Je hoort een persoon altijd door het openen van de deuren *grin*.
Ja klopt maar het is wel irritant als je erop let. }:O
M'Kesh
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2002, 21:50
Locatie: USS Henry Dunant

Bericht door M'Kesh »

Jammer en stom van me dat ik niet beter opgelet heb. Maar straks ga ik zeker even kijken!

Nostalgie is het niet echt voor mij, omdat ik het in m'n jeugd nooit heb gezien. Verplichte kost. Zoals geschiedenis en maatschappijleer voor ons om onze maatschappij te begrijpen. Natuurlijk is het gedateerd, zoals we er nu naar kijken. Maar het heeft z'n charmes ook weer. En… ik vind Nimoy helemaal niet overacteren, hoor. Ik vind hem een van de betere acteurs. En die chemie tussen hem en McCoy is om je te bescheuren. You greenblooded son of a bitch

Of waar Spock van McCoy niet mocht zeggen dat het fascinating was: It's…interesting

Ik ben het er niet mee eens dat het beter is dan Enterprise. Maar je vergeet natuurlijk wel dat er ruim 30 jaar tussen zit, en in die tijd is er heel wat gebeurd op technisch gebied en op maatschappelijk gebied (wereldwijd). Het is wel een serie die veel deuren naar moeilijk bespreekbare onderwerpen heeft geopend en eens een heel andere kijk op de toekomst gaf dan de pessimistische kijk van de andere science fiction series in die tijd.
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

TOS is zeker wel goed, vooral Spock en McCoy.

Spock is trouwesn minder arrogant dan andere Vulcans, is dat iemand wel eens opgevallen?
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Spock heeft ook een mens in z'n familie dacht ik. Vandaar...... :-D
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Spock's moeder was een mens. Maar goed, Tuvok is wel een volbloed Vulcan die is ook lang niet zo arrogant en emotioneel als de ENT Vulcans.

"You are making a M I S T A K E !" :roll:
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Ik vind het juist wel ok dat in ENT de vulcans arrogant zijn.. Dan is dat later (tijdlijn van star trek heb ik het over) dus minder geworden.. Zit er tenminste wel een ontwikkeling in..

Verder vind ik TOS heel kewl.. ^_^
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Oh ja, de Vulcans die al eeuwen volgens de gedragscode van Surak leven gaan in minder dan 100 jaar van zeer arrogant en emotioneel naar de diplomatieke grootmeesters van de 23e eeuw. :roll:

In ENT zijn de meeste Vulcans eikels puur en alleen maar om eikels te zijn. Meer niet. Ze zijn arrogant om arrogant te zijn. Om een moeizame relatie tussen de mensheid en de Vulcans te laten zijn is subtiliteit voor nodig. Maar ENT heeft Berman en Braga, Überhacks, meesters van de cliches...

Die uitval van Soval in "Broken Bow" sloeg nergens op en dan wordt het afgedaan met 'You've lived on Earth too long', wel ja leg er de nadruk op, misschien dat er nog iemand was die niet doorhad dat het slecht schrijfwerk was...

Iedereen moet denken: de Vulcans zijn KUT.
En als je dan een keer een goede Vulcan krijgt zijn het van die lieve, schattige oude omaatjes.

Zo zwart wit. Blegh
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Ehm, vraagje tussendoor... Welke aflevering was er op zondag 28 juli? Ik moest toen werken, helaas.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

JoMa schreef:Ehm, vraagje tussendoor... Welke aflevering was er op zondag 28 juli? Ik moest toen werken, helaas.
The Naked Time

S
p
o
i
l
e
r
:


Sent to pick up a research team, the Enterprise finds the scientists dead. One of the landing party brings the disease back to the crew, forcing suppressed emotions to the surface. Sulu ecomes a modern day D'Artagnan. Lt. Keven Riley shuts down the engines and sings to the entire crew. Spock and Kirk also become infected. They must overcome their inner fears and race against time to find a cure to the sickness and a way to turn the engines back on before the Enterprise spirals down to a burning death into the atmosphere of the disintegrating planet.
Gebruikersavatar
JoMa
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 857
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:37
Locatie: JoMaBay prime

Bericht door JoMa »

Bedankt. Ik vond het zeer vervelend dat ik hem had moeten missen.
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Leuke aflevering, en die ziekte kwam ook een keer terug in TNG, dat was wel een leuke ep.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Nou dat was het weer met TOS,volgende week Zondag wordt hij niet meer uitgezonden :( :(
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Potverdorie, het is iedere keer wat met die commerciëlen :( . Dat stopt maar te pas en te onpas, zo'n serie als TOS gaat bij NET5 weer net zo plotseling als dat deze gekomen is. Waarom zenden ze dan in godsnaam Star Trek uit??? Beginnen ze over een paar maanden zeker weer van voor af aan en op V8 TNG vanaf seizoen3, aflevering 14. Wie zit nou op deze random acties te wachten. :r

Lang leve de staatsomroepen. Die zenden tenminste een serie trouw uit zonder reclame, welliswaar af en toe onderbroken door weer een nieuw kabinet of een vermoorde kabinetsaanvaller, maar dat neem ik dan graag voor lief.

Staatsomroep :shoot: Fons Westerloo TV
Gesloten