klingons

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
starbuck
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 441
Lid geworden op: 05 dec 2004, 01:09
Locatie: Zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door starbuck »

In de serie Enterprise werd er gesuggereerd dat het geklooi met genetisch matriaal van mensen (euginics) de oorzaak was dat er een virus is ontstaan welke verantwoordelijk was voor het verschil in uiterlijk.

Ten tijde van de films, hadden ze waarschijnlijk een geneesmiddel gevonden om het uiterlijk weer terug te krijgen.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
mr_Vulcan schreef:Zouden er ook lilliputter-Klingons bestaan?
Zoals Datalord al zei mislukte kinderen worden afgemaakt.
Dus onmogelijk.
Hoezo doen alsof jij dat wist? :roll:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
mr_Vulcan schreef:Zouden er ook lilliputter-Klingons bestaan?
Zoals Datalord al zei mislukte kinderen worden afgemaakt.
Dus onmogelijk.
o ja nou dan zijn zae er toch echt een vergeten :*)
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

starbuck schreef:In de serie Enterprise werd er gesuggereerd dat het geklooi met genetisch matriaal van mensen (euginics) de oorzaak was...
Het wordt niet alleen gesuggereerd, de desbetreffende afleveringen van Enterprise ('Affliction' en 'Divergence') geven de 'canon'-verklaring voor de voorhoofden-problematiek, en ik vind het een heel plausibele verklaring. Het is in ieder geval iets dat de Klingons als heel oneervol zouden beschouwen (inmenging met menselijk DNA), wat Worf's opmerking ondersteunt.

Veel mensen vonden de verklaring onnodig. Ik was er wel blij mee eerlijk gezegd. Zijn we eindelijk af van eindeloze topcis rondom dit verwarrende punt in ST-continuiteit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

uhu wat dat betreft vond ik het een goede zet van ent
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Snob schreef:
starbuck schreef:In de serie Enterprise werd er gesuggereerd dat het geklooi met genetisch matriaal van mensen (euginics) de oorzaak was...
Het wordt niet alleen gesuggereerd, de desbetreffende afleveringen van Enterprise ('Affliction' en 'Divergence') geven de 'canon'-verklaring voor de voorhoofden-problematiek, en ik vind het een heel plausibele verklaring. Het is in ieder geval iets dat de Klingons als heel oneervol zouden beschouwen (inmenging met menselijk DNA), wat Worf's opmerking ondersteunt.

Veel mensen vonden de verklaring onnodig. Ik was er wel blij mee eerlijk gezegd. Zijn we eindelijk af van eindeloze topcis rondom dit verwarrende punt in ST-continuiteit.
Die zongenaamde 'eindeloze' discussie werd alleen gevoerd door mensen die niet konden (en kunnen) leven met onverklaarbaarheden. Echter voor ieder ding dat verklaart is in de geschiedenis van Star Trek zijn er weer evenveel onverkaarbaarheden bijgekomen. Als we dan alleen even bij de Klingons blijven...als dit alles zo bekend was in de tijd van Ent waarom is men dat later dan vergeten...waarom wist Worf dat dan niet...enz. Ofwel...zover er al sprake is van een verklaring dan is deze zeker nog maar half te noemen en schieten we er in de discussie feitellijk nog geen drol mee op (en dat is maar goed ook naar mijn persoonlijke mening).
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

captain crash schreef: Die zongenaamde 'eindeloze' discussie werd alleen gevoerd door mensen die niet konden (en kunnen) leven met onverklaarbaarheden. Echter voor ieder ding dat verklaart is in de geschiedenis van Star Trek zijn er weer evenveel onverkaarbaarheden bijgekomen. Als we dan alleen even bij de Klingons blijven...als dit alles zo bekend was in de tijd van Ent waarom is men dat later dan vergeten...waarom wist Worf dat dan niet...enz. Ofwel...zover er al sprake is van een verklaring dan is deze zeker nog maar half te noemen en schieten we er in de discussie feitellijk nog geen drol mee op (en dat is maar goed ook naar mijn persoonlijke mening).
'Eindeloze' discussies draaien zeker niet altijd om het wel of niet kunnen leven met onverklaarbaarheden, maar dat terzijde. Ik weet niet of het hele manipuleren met genetisch materiaal van Augments in de tijd van ENT wel zo bekend was... Het lijkt me trouwens dat zowel de Aarde als de Klingons iedere bekendheid ervan in de komende 200 jaar zouden hebben verzwegen en uit de geschiedenisboeken hebben geschreven, en dat blijkt. In 'Trials And Tribble-ations' wordt geenszins gesuggereerd dat Worf er niet van weet overigens, hij zegt alleen dat het niet besproken wordt met 'outsiders'.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep...en jij bent een eindeloos geel monster...
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

captain crash schreef:Jep...en jij bent een eindeloos geel monster...
...en we zijn weer terug in groep 8 van de basisschool...

...zucht... startrek.nl forum-dino's... :nooo:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

als dat toch zou kunnen, terug naar groep 8... dan zou ik t toch wel ff heel anders aanpakken :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:Ik weet niet of het hele manipuleren met genetisch materiaal van Augments in de tijd van ENT wel zo bekend was... Het lijkt me trouwens dat zowel de Aarde als de Klingons iedere bekendheid ervan in de komende 200 jaar zouden hebben verzwegen en uit de geschiedenisboeken hebben geschreven, en dat blijkt.
Een typisch argument van een ENT apologeet.
Of het wordt allemaal verzwegen met behulp van geschiedenisvervalsing OF de gegevens raken verloren. Moet niet veel zotter worden.

WAAROM zou de Aarde/Federatie dit allemaal verzwijgen? Je zegt het dus leg het maar uit.

Waarom verzwijgen als de zogenaamde gladde voorhoofd Klingons gewoon te zien zijn, hoge functies hebben, interactie hebben met de Federatie HONDERD JAAR lang?

Hoe zit het dan met de VELE personen die contact hebben gehad met de zogenaamde gladde voorhoofd Klingons? Zijn die het zwijgen opgelegd? Geliquideerd? In jouw versie van de Federatie zou dat makkelijk kunnen. Gebeurtenissen die onnodig topgeheim worden verklaard en grootschalige geschiedenisvervalsing behoren tot 'jouw' Federatie.

Het is belachelijk dat ENT TWEE afleveringen heeft gespendeerd aan een make up budgetprobleem. En vervolgens is de ENT verklaring belachelijk en roept alleen maar lastige vragen op waar geen geloofwaardige verklaring is voor. ENT heeft alleen maar MEER problemen en onwaarschijnlijkheden gecreërd.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Een typisch argument van een ENT apologeet.
Of het wordt allemaal verzwegen met behulp van geschiedenisvervalsing OF de gegevens raken verloren. Moet niet veel zotter worden.

WAAROM zou de Aarde/Federatie dit allemaal verzwijgen? Je zegt het dus leg het maar uit.

Waarom verzwijgen als de zogenaamde gladde voorhoofd Klingons gewoon te zien zijn, hoge functies hebben, interactie hebben met de Federatie HONDERD JAAR lang?

Hoe zit het dan met de VELE personen die contact hebben gehad met de zogenaamde gladde voorhoofd Klingons? Zijn die het zwijgen opgelegd? Geliquideerd? In jouw versie van de Federatie zou dat makkelijk kunnen. Gebeurtenissen die onnodig topgeheim worden verklaard en grootschalige geschiedenisvervalsing behoren tot 'jouw' Federatie.

Het is belachelijk dat ENT TWEE afleveringen heeft gespendeerd aan een make up budgetprobleem. En vervolgens is de ENT verklaring belachelijk en roept alleen maar lastige vragen op waar geen geloofwaardige verklaring is voor. ENT heeft alleen maar MEER problemen en onwaarschijnlijkheden gecreërd.
Wat een gezeik, joh...

Het fanatisme waarmee de startrek.nl forum-dino's keer op keer weer inhakken op anderen is in de eerste plaats medelijwekkend, en in de tweede gewoonweg vervelend. Je kunt je inmiddels ook afvragen hoe constructief dit allemaal werkelijk is... Dit soort fanatieke beargumentering verwacht je van milieu-activisten op een internationaal congres voor het behoud van soorten, of van een hulpverlenersorganisatie die zich inzet tegen wantoestanden in een militaire dictatuur, maar waar hebben *wij* het in vredesnaam over..?? De voorhoofden van Klingons..!! Mijn god man, is het werkelijk zo nodig om je over dit soort triviale dingetjes zo op te winden. Zoek een vrouw, sticht een gezin, *doe* wat... Desnoods verricht je onderzoek naar de kleur van de ontlasting van de larve van een geelgerande watertor, want *alles*, werkelijk *alles* lijkt zinvoller dan hier als een soort parasiet te opereren in een f*cking forum over een *televisieserie*.... En steeds weer als iemand iets positiefs zegt (bewust of onbewust) duiken de dino's als Vis en 3rd weer op om met een aardappel in hun reet allerlei vervelende monologen en een uitgekauwde, vastgeroeste retoriek op te houden waarom diegene geen gelijk zou hebben... Die monologen hebben volgens mij nog *nooit* iemand voor ook maar 0,01% overtuigd trouwens. Ik vraag me dan ook af wat er in je hoofd omgaat wanneer je zo'n opmerking als de mijne leest rondom die voorhoofden... Volgens mij word je dan echt boos, word je rood en ga je als een bezetene tekeer achter dat toetsenbord, compleet gefrustreerd dat 'ze' jouw point maar niet snappen, dat 'ze' niet zien dat B&B en ENT zo slecht zijn, dat 'ze' nou maar niet kunnen lezen, dat 'ze' nou zo dom zijn... Dat 'ze' nou geen 3rd zijn.... Pfffffffffff, 'get a life'...

En dan nog even waar het eigenlijk om ging, die voorhoofden.... Voor alle duidelijkheid, waar de 'fuck-ups' begonnen waren in TMP en 'Trials & Tribble-ations'.... TMP bracht *zo'n* radicale verandering in het uiterlijk van de Klingons, dat TOS voortaan bekeken moest worden met een bril van 'ik denk de voorhoofden er wel bij.' Voor alle duidelijkheid, tót 'Trials and Tribble-ations' heb ik dat altijd gedaan. 'Trials and Tribble-ations' bracht de verwarring, door te bevestigen dat de Klingons in de tijd van Kirk inderdaad een plat voorhoofd hadden. Vanaf dat moment werd het overigens meer dan een make-up probleem, maar werd het een onderdeel van de Star Trek-mythologie. De 'fuck-up' van 'Trials...' is dat noch Miles, noch Julian, noch Odo lijken te weten van het bestaan van deze 'plathoofd-Klingons'.... Vanuit die opmerking uit die DS9-aflevering kwam mijn idee dat het wellicht over de tijd een verzwegen onderdeel is geworden (net als de bezetting van Nederlands-Indië in de Nederlandse geschiedenisboeken, wat nauwelijks besproken wordt). Ieder land, iedere cultuur heeft zijn 'dark-pages'; het is míjn idee dat dit wellicht voor het hele voorhoofden-incident het geval is voor de Aarde en Kronos. Niets in 'Affliction' of 'Divergence' wijst erop dat er iets verzwegen gaat worden; dat doet de opmerking uit 'Trials...' juist.

Oh en 3rd, accepteer nou eens dat breuken in de continuiteit Trek altijd al geplaagd hebben, en dat dit zeker niet iets is waar ENT of VOY het alleenrecht toe hebben... Denk eens aan het paarse (???) bloed van de Klingons in ST VI... Op de een of andere manier hoor je daar nooit iemand over.... Zo zijn er nog wel 1000 voorbeelden te noemen... Niet alleen in Trek, overigens... Waarom weet Darla in Buffy's 'Welcome to the Hellmouth' niet wat een Slayer is, terwijl later uit allerlei flashbacks in haar tijd met Spike, Angel en Drusilla blijkt dat ze dat natuurlijk wél wist, net als iedere vampier.... Tja, die dingen gebeuren nu eenmaal als een serie langer bestaat. Ik kijk juist naar de aspecten die wél kloppen, dat maakt het echt een stuk leuker om naar te kijken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef: Wat een gezeik, joh...

Het fanatisme waarmee de startrek.nl forum-dino's keer op keer weer inhakken op anderen is in de eerste plaats medelijwekkend, en in de tweede gewoonweg vervelend. Je kunt je inmiddels ook afvragen hoe constructief dit allemaal werkelijk is... Dit soort fanatieke beargumentering verwacht je van milieu-activisten op een internationaal congres voor het behoud van soorten, of van een hulpverlenersorganisatie die zich inzet tegen wantoestanden in een militaire dictatuur, maar waar hebben *wij* het in vredesnaam over..?? De voorhoofden van Klingons..!! Mijn god man, is het werkelijk zo nodig om je over dit soort triviale dingetjes zo op te winden. Zoek een vrouw, sticht een gezin, *doe* wat... Desnoods verricht je onderzoek naar de kleur van de ontlasting van de larve van een geelgerande watertor, want *alles*, werkelijk *alles* lijkt zinvoller dan hier als een soort parasiet te opereren in een f*cking forum over een *televisieserie*.... En steeds weer als iemand iets positiefs zegt (bewust of onbewust) duiken de dino's als Vis en 3rd weer op om met een aardappel in hun reet allerlei vervelende monologen en een uitgekauwde, vastgeroeste retoriek op te houden waarom diegene geen gelijk zou hebben... Die monologen hebben volgens mij nog *nooit* iemand voor ook maar 0,01% overtuigd trouwens. Ik vraag me dan ook af wat er in je hoofd omgaat wanneer je zo'n opmerking als de mijne leest rondom die voorhoofden... Volgens mij word je dan echt boos, word je rood en ga je als een bezetene tekeer achter dat toetsenbord, compleet gefrustreerd dat 'ze' jouw point maar niet snappen, dat 'ze' niet zien dat B&B en ENT zo slecht zijn, dat 'ze' nou maar niet kunnen lezen, dat 'ze' nou zo dom zijn... Dat 'ze' nou geen 3rd zijn.... Pfffffffffff, 'get a life'...
:lol:

Wie rakelde dit gedoe weer op? JIJ!
En wanneer iemand dan een vraag stelt aan de hand van jouw argument dan is dat gezeik e.d. en wordt er gezegd 'get a life'. Terwijl JIJ diegene bent die deze oude koe uit de sloot haalt, aankomt zetten met vage redenen waar makkelijke vragen op gesteld worden en vervolgens een hele lap tekst neerkwakt over hoe dom dit hele gedoe is ipv simpelweg antwoord te geven. Hilarisch.

Ga dan weg van het forum, voorgoed en liever nog vandaag dan morgen.
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef: Wie rakelde dit gedoe weer op? JIJ!
En wanneer iemand dan een vraag stelt aan de hand van jouw argument dan is dat gezeik e.d. en wordt er gezegd 'get a life'. Terwijl JIJ diegene bent die deze oude koe uit de sloot haalt, aankomt zetten met vage redenen waar makkelijke vragen op gesteld worden en vervolgens een hele lap tekst neerkwakt over hoe dom dit hele gedoe is ipv simpelweg antwoord te geven. Hilarisch.

Ga dan weg van het forum, voorgoed en liever nog vandaag dan morgen.
Wat een gezeik, joh...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het verzwegen werd ondanks een blootstelling van ruim 100 jaar. Iets wat toch echt door ENT komt.

De mensen moeten van jou een leven krijgen voor de dingen waar JIJ je schuldig aanmaakt dus... vaarwel! :bye:
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

3rd RemataKlan schreef:Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom het verzwegen werd ondanks een blootstelling van ruim 100 jaar. Iets wat toch echt door ENT komt.

De mensen moeten van jou een leven krijgen voor de dingen waar JIJ je schuldig aanmaakt dus... vaarwel! :bye:
Wat een gezeik, joh...

Weet ik veel waarom het verzwegen moest worden. Wat nou, iets dat door ENT komt. Je hebt mijn post rondom 'Trials And Tribble-ations' volgens mij niet gelezen, want alleen die aflevering geeft blijk van een gehele onwetendheid rondom die foreheads bij Starfleet personeel in de 24e eeuw. Volgens mij is dát juist het enige vaga aspect van dit onderwerp. Maar goed, daarover heb ik de vorige keer al genoeg over uitgewijd, als je de moeite niet neemt dat even te lezen, tja...

En waarom moeten mensen die het niet met je eens zijn altijd maar weg..?? Wat is dat voor iets lafs..?? De zelfgeprezen 'king of the argument' zou toch wel wát aan moeten kunnen....
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Snob schreef:Weet ik veel waarom het verzwegen moest worden.
Waarom geef je dan het argument dat het verzwegen is en uit de geschiedenisboeken is gehaald? Je komt met dit aanzetten en daarom hoor je het ook te kunnen onderbouwen.
The Snob schreef:
Wat nou, iets dat door ENT komt. Je hebt mijn post rondom 'Trials And Tribble-ations' volgens mij niet gelezen, want alleen die aflevering geeft blijk van een gehele onwetendheid rondom die foreheads bij Starfleet personeel in de 24e eeuw.
Ik heb het wel gelezen vandaar mijn opmerking.

ENT beweert dat de gladde voorhoofd Klingons ruim 100 jaar lang hebben rondgelopen. Niet DS9.

Verder was de knipoog in DS9 dat, niets meer dan een knipoog. Het veranderde uiterlijk van de Klingons moest in die aflevering, en alleen in die aflevering, erkend worden. Het enige moment dat een jaren 90 Klingon in dezelfde ruimte op het scherm was als een jaren 60 Klingon.
Negeren had geen zin en de scene is duidelijk niet serieus.
The Snob schreef:En waarom moeten mensen die het niet met je eens zijn altijd maar weg..?? Wat is dat voor iets lafs..?? De zelfgeprezen 'king of the argument' zou toch wel wát aan moeten kunnen....
Jij vindt dat de mensen hier een leven moeten krijgen omdat ze zich volgens jou schuldig maken aan dingen die jij hier nu doet! Dus waarom ga jij niet weg van dit forum om je eigen raad op te volgen? En als jij in jouw ogen een leven hebt wat doe je dan op een forum met een hoop woorden roepen dat mensen een leven moeten krijgen?
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

double post
Laatst gewijzigd door The Snob op 09 sep 2005, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ben je zo oververhit dat je het maar 3 keer post?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

shit,
ik had een dubbelpost verwijderd en nu heb jij tegelijkertijd hetzelfde gedaan!
ik kan het niet meer terughalen

sorry;
kun jij het nog?
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

R2D2 schreef:shit,
ik had een dubbelpost verwijderd en nu heb jij tegelijkertijd hetzelfde gedaan!
ik kan het niet meer terughalen

sorry;
kun jij het nog?
Nope, was enorm aan het kutten om de quotes goed te krijgen, had hem daarom per ongeluk 3x gepost, en ik was idd net ook aan het deleten... kan de oorspronkelijke post niet meer terug vinden....

:bonk:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

shit, kut, klote :(

sorry, ik wilde helpen door dubbelposts te deleten;
het spijt me enorm
The Snob
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 667
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:59
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door The Snob »

R2D2 schreef:shit, kut, klote :(

sorry, ik wilde helpen door dubbelposts te deleten;
het spijt me enorm
Maakt niet uit. Ik typ hem wel een keer opnieuw.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

He jongens misschien heb ik het hier in de post over het hoofd gezien maar in ENT eerste aflevering zie je in broken bow een gerribbelde klingon terwijl in kirk gladde voorhoofdklingons waren en toen weer ribbels...Kan iemand me dat uitleggen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

AAAAAAARGH *springt uit t raam*
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

johnny sisko schreef:He jongens misschien heb ik het hier in de post over het hoofd gezien maar in ENT eerste aflevering zie je in broken bow een gerribbelde klingon terwijl in kirk gladde voorhoofdklingons waren en toen weer ribbels...Kan iemand me dat uitleggen?
:rofl:

En jij bent gaar. Kan je me dat ook uitleggen?
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ok Ik weet net zoals velen dat vroeger in de TOS afleveringen de klingons gladde voorhoofd hadden.Later is d in Ds9 is d uitgelegd.
Maar waarom hebben ze in de aflevering broken bow de klingons net zo afgebeeld als ten tijde v Deep space 9?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Dat vonden ze geil :biggrin: .
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Ik raak ook opgewonden van klingons maar dat bedoel ik toch ook echt anders :*)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

T
M
I
!!!
Plaats reactie