Indeling van de afleveringen

Kirk, Spock, Scotty... Hier is het mee begonnen.

Moderator: R2D2

Gesloten
Gebruikersavatar
Gerwin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:46

Indeling van de afleveringen

Bericht door Gerwin »

Indeling episodes. Op dit forum kunnen jullie natuurlijk zoals jullie waarschijnlijk al vermoeden alle dingen kwijt dat over StarTrek: TOS gaat. Indeling als volgt:

(S.EE) - The Man Trap

Als eerste het seizoen en de aflevering van dat seizoen tussen haakjes. Vervolgens een streepje ende volledige titel van de aflevering.

Indeling is hier te vinden:

ORIGINAL PILOT
  1. The Cage

SEASON ONE
  1. The Man Trap
  2. Charlie X
  3. Where No Man Has Gone Before
  4. The Naked Time
  5. The Enemy Within
  6. Mudd's Women
  7. What Are Little Girls Made Of?
  8. Miri
  9. Dagger of the Mind
  10. The Corbomite Maneuver
  11. The Menagerie, Part I
  12. The Menagerie, Part II
  13. The Conscience of the King
  14. Balance of Terror
  15. Shore Leave
  16. Galileo Seven
  17. The Squire of Gothos
  18. Arena
  19. Tomorrow Is Yesterday
  20. Court Martial
  21. The Return of the Archons
  22. Space Seed
  23. A Taste of Armageddon
  24. This Side of Paradise
  25. The Devil in the Dark
  26. Errand of Mercy
  27. The Alternative Factor
  28. The City on the Edge of Forever
  29. Operation: Annihilate!
SEASON TWO
  1. Amok Time
  2. Who Mourns for Adonais?
  3. The Changeling
  4. Mirror, Mirror
  5. The Apple
  6. The Doomsday Machine
  7. Catspaw
  8. I, Mudd
  9. Metamorphosis
  10. Journey to Babel
  11. Friday's Child
  12. The Deadly Years
  13. Obsession
  14. Wolf in the Fold
  15. The Trouble With Tribbles
  16. The Gamesters of Triskelion
  17. A Piece of the Action
  18. The Immunity Syndrome
  19. A Private Little War
  20. Return to Tomorrow
  21. Patterns of Force
  22. By Any Other Name
  23. The Omega Glory
  24. The Ultimate Computer
  25. Bread and Circuses
  26. Assignment: Earth
SEASON THREE
  1. Spock's Brain
  2. The Enterprise Incident
  3. The Paradise Syndrome
  4. And the Children Shall Lead
  5. Is There In Truth No Beauty?
  6. Spectre of the Gun
  7. Day of the Dove
  8. For the World Is Hollow and I Have Touched the Sky
  9. The Tholian Web
  10. Plato's Stepchildren
  11. Wink of an Eye
  12. The Empath
  13. Elaan of Troyius
  14. Whom Gods Destroy
  15. Let That Be Your Last Battlefield
  16. The Mark of Gideon
  17. That Which Survives
  18. The Lights of Zetar
  19. Requiem for Methuselah
  20. The Way to Eden
  21. The Cloud Minders
  22. The Savage Curtain
  23. All Our Yesterdays
  24. Turnabout Intruder
De meesten hierboven die ik posten dat ze het er opnieuw compleet niet met deze handeling en regels eens zijn, toch hoop ik dat iedereen zich er aan zou willen houden. Steven is hier op het forum een gezellige plek te maken waar we met z'n allen lekker en gezellig over The Original Series kunnen babbelen. Om toch een zekere structuur in het geheel aan te brengen en continuiteit heb ik daarom besloten dat de regels die op ENT van kracht zijn betreffende de indelingen van de afleveringen ook hier op TOS van kracht worden.

Veel mensen zijn er hier niet mee eens daar hoef ik niet over na te denken en hoef ik ook geen posts voor te lezen, echter ook mensen zijn wel voor een zekere indeling. Iedereen krijg je nooit tevreden, dat is een ding dat zeker is. Maar omdat ik niet een lijstje wil hebben waar alles maar van elkaar afwijkt en je lijstjes als bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

1.1) - The Man Trap
[1.02] - Charlie X 
1.03  Where No Man Has Gone Before 
1x4 The Naked Time 
===1.5=== The Enemy Within 
<<1.6>> Mudd's Women 
(1-07) What Are Little Girls Made Of? 
maar:

Code: Selecteer alles

(1.01) - The Man Trap
(1.02) - Charlie X 
(1.03) - Where No Man Has Gone Before 
(1.04) - The Naked Time 
(1.05) - The Enemy Within 
(1.06) - Mudd's Women 
(1.07) - What Are Little Girls Made Of? 
wil ik ook dat hier deze regeling gehanteerd wordt.

[Mod Edit]
Niet langer van toepassing/verplicht
[/Mod Edit]
Laatst gewijzigd door Gerwin op 05 aug 2002, 15:21, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Re: indeling van de afleveringen

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gerwin schreef:Indeling episodes. Op dit forum kunnen jullie natuurlijk zoals jullie waarschijnlijk al vermoeden alle dingen kwijt dat over Enterprise gaat.
Enterprise?
Gerwin schreef:Ik wil toch het één en ander duidelijk en georderd houden en zoveel mogelijk spoilers te voorkomen
Spoilers ruim 30 jaar na uitzending?
Gerwin schreef:(S.EE) - The Man Trap

Als eerste het seizoen en de aflevering van dat seizoen tussen haakjes. Vervolgens een streepje ende volledige titel van de aflevering.
:{
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

fijn :{

...there goes the neighbourhood
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

T'is wel makkelijk als de titels van de topics een beetje logisch genummerd zijn.

Maar het lijkt me idd wel handig als we de afleveringen gewoon kunnen bespreken zonder op te moeten passen voor spoilers. Denk dat TOS nu wel genoeg is uitgezonden :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jadzia schreef:T'is wel makkelijk als de titels van de topics een beetje logisch genummerd zijn.
Makkelijk? MAKKELIJK?!

Weet jij zo uit je hoofd welk nummer "The Man Trap" moet krijgen? Of "Whom Gods Destroy"?

Ga eens kijken op StarTrek.com. Daar kun je de doorlopende productienummers zien. Maar zo mag je ze niet gebruiken. Je moet het per seizoen doen.

Dus "Whom Gods Destroy" is, even kijken naar Gerwin's omslachtige en anale manier, (3.??) oh jee, nu even gaan tellen om te zien de hoeveelste aflevering "Whom Gods Destroy" is. Ah 14, pas op dat je "For The World Is Hollow And I Have Touched The Sky" niet 2 keer meetelt. Dus (3.14) - Whom Gods Destroy. Dit is dus op uitzendvolgorde, niet productievolgorde. Ook leuk als StarTrek.com offline is.

:roll: M A K K E L I J K :roll:

Enige wat je met deze anale manier bereikt is dat het 'mooier' er uit ziet als de afleveringen in chronologische volgorde onder elkaar staan zonder een ander topic er tussen. Gerwin hanteert dezelfde methode in het ENT forum en die ziet er ook niet 'mooier' uit.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 04 aug 2002, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

3rd RemataKlan schreef:Makkelijk? MAKKELIJK?!

Weet jij zo uit je hoofd welk nummer "The Man Trap" moet krijgen? Of "Whom Gods Destroy"?
Je hoeft het als NET5 het niet verprutst maar voor 1 aflevering op te zoeken hoor :)

Maar ik ga weer kijken.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Jadzia schreef:Je hoeft het als NET5 het niet verprutst maar voor 1 aflevering op te zoeken hoor :)
Huh? Je moet voor elke aflevering StarTrek.com raadplegen tenzij je zeker weet dat van elke aflevering die Net5 heeft uitgezonden hier een topic van is. Wat al niet het geval is. Wil je een topic maken over een nog niet door Net5 uitgezonden aflevering moet je eerst StarTrek.com raadplegen en gaan tellen.

En dan heb je het nog op uitzendvolgorde. De koopvideo's hebben de afleveringen op productievolgorde uitgebracht. Dat maakt het makkelijker voor seizoen 1. Alleen maar seizoen 1 omdat de productienummers op StarTrek.com doorlopen en geen onderscheid maken in de seizoenen.

Dan wordt de The Man Trap (1.06) - The Man Trap in plaats van (1.01) - The Man Trap.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik zie ook al veel onderwerpen over afleveringen die nog niet uitgezonden zijn.

Maar dat even in het midden gelaten:

Als je het nummer niet weet, laat je het gewoon open. Dan vult Gerwin het wel voor je in denk ik.

Ik wil ook best een lijstje maken met alle nummers op uitzendvolgorde als mensen dat makkelijk vinden hoor.
Gebruikersavatar
Gerwin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:46

Bericht door Gerwin »

Ik had het ff druk dus had ik een template gebruikt voor deze mededeling, heb het nu aangepast. :) Spoilers zijn er idd niet meer, en het gaat over TOS i.p.v. Enterprise
Gebruikersavatar
Cmdr Chakotay
Captain
Captain
Berichten: 2849
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:00

Bericht door Cmdr Chakotay »

Da's beter. :) Bedankt. :thumbs:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

(1.01) - The Cage en (1.01) - The Man Trap
Gebruikersavatar
Gerwin
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:46

Bericht door Gerwin »

The Cage is de original poilot, dat is dus niet seizoen 1... :)

(0.01) - The Cage

Zou beter kunnen... :) Of:

(P.01) - The Cage

:)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Gerwin schreef:
De meesten hierboven die ik posten dat ze het er opnieuw compleet niet met deze handeling en regels eens zijn, toch hoop ik dat iedereen zich er aan zou willen houden. Steven is hier op het forum een gezellige plek te maken waar we met z'n allen lekker en gezellig over The Original Series kunnen babbelen. Om toch een zekere structuur in het geheel aan te brengen en continuiteit heb ik daarom besloten dat de regels die op ENT van kracht zijn betreffende de indelingen van de afleveringen ook hier op TOS van kracht worden.

Veel mensen zijn er hier niet mee eens daar hoef ik niet over na te denken en hoef ik ook geen posts voor te lezen, echter ook mensen zijn wel voor een zekere indeling. Iedereen krijg je nooit tevreden, dat is een ding dat zeker is. Maar omdat ik niet een lijstje wil hebben waar alles maar van elkaar afwijkt en je lijstjes als bijvoorbeeld:
Kun je hier alsjeblieft een vertaling bijgeven?
Wat ik in iedere geval begrijp is dat je weet dat de meesten het hier niet mee eens zijn maar je toch doorgaat. Waarom toch? Leg me dat nou eens uit alsjeblieft?
Je wilt een gezellig forum maar dergelijke maatregelen bevorderen dat gewoon niet. En al helemaal niet omdat er geen discussie mogelijk is. Nee Gerwin heeft wederom iets besloten en wij moeten ons er maar weer in schikken. Sinds je indeling in het Enterprise forum heb ik geen review meer gelezen laat staan geschreven.
En dan heb ik het nog niet eens over de wijze waarop we dit weer voorgeschoteld krijgen. Ik ben geen kleuter!
Maar ja Gerwin heeft besloten.........................bah!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Spot schreef:Waarom toch? Leg me dat nou eens uit alsjeblieft?
Dat kan Herr Gerwin niet. En het maakt niet uit met hoeveel bewijzen je komt dat deze methode geen enkel nut heeft, Herr Gerwin zal er toch mee doorgaan.

Dat eerste voorbeeld laat de nutteloosheid al zien. Mensen weten de nummers niet uit hun hoofd. Als Herr Gerwin zou kijken in de TNG, DS9 en VOY forums zou hij zien dat mensen die nummers er niet bij zetten.

Zijn tweede voorbeeld,
A. Er staan vele andere topics door dus een overzicht krijg je niet.
B. Topics worden gesorteerd op laatst verschenen post waardoor ze sowieso toch door elkaar komen te staan.
C. Ook al zou er een week na uitzending geen post meer bijkomen, topics worden gesorteerd op laatst verschenen post dus komt (1.07) bovenaan te staan en niet (1.01).

Iedereen die even nadenkt ziet dit. :)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Idd ja dat is in het Enterprise forum ook het grote probleem. Al die afleveringen staan kriskras door elkaar. Ik weet meestal alleen dat ik de laatste heb gezien. Geen nummers en geen titel paraat. Ik heb geen zin om eerst een tijd te zoeken voor ik kan gaan lezen. Kortom Enterprise forum daar kom ik maar zelden.
Nu dezelfde regeling in het TOS forum vind ik ook belachelijk omdat er maar weinig mensen zijn die TOS kijken. Je krijgt allemaal kleine topics met misschien 10 replies(en dan ben ik nog positief) Gewoon een grote review topic. Waar je dmv de datum kunt zien welke aflevering er is geweest en je ,als je een tijdje niet bent geweest, achter elkaar door kunt lezen wat men van de afleveringen vond zonder het hele forum door te worstelen op zoek naar alle reviews. Bovendien zijn de grote review topics wat mij betreft nog steeds een traditie op dit forum.

Maar wat me vooral stoort is dat je weet dat de meeste mensen het niet eens zijn met jouw wijze van indeling en je maar door blijft gaan. Telt onze mening dan helemaal niet? Als ik bijv. op mijn werk tegen iets aanloop dan kan ik naast een gesprek met mijn leidinggevende in diverse vergaderingen mijn ei kwijt. Ik kan naar de vakbond, de ondernemingsraad etc. Hetgeen ik te melden heb word serieus genomen en meegenomen in de besluitvorming. Hier is daar geen sprake van. Je kan posten tot je ons weegt maar er is niet door te dringen door de plaat beton die je om je hoofd heen hebt zitten. Ik krijg zo langzamerhand ook het idee dat het jouw gewoon gaat om de macht, de geldingsdrang. Op het ezboard begon dit al. En op het oude forum ging je vrolijk verder. Nogmaals mijn vraag waarom? En ik wil geen dooddoeners als &#8216; je kunt niet iedereen tevreden stellen&#8217;. Wat jij doet is mensen wegjagen. Er is niemand die zoveel weerstand oproept als jij en toch blijft men je hier maar de hand boven het hoofd houden. Sterker nog je macht groeit gestaag. Onbegrijpelijk! Bij jou is geen enkele sprake van groei alleen maar afbraak.
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Re: Indeling van de afleveringen

Bericht door Boromir »

Gerwin schreef:Indeling episodes. Op dit forum kunnen jullie natuurlijk zoals jullie waarschijnlijk al vermoeden alle dingen kwijt dat over StarTrek: TOS gaat.
hmmzz... toen Abondi hier nog normaal MOD was konden we ook over onze postzegelverzameling, borduurwerkjes en tandpastadopjes praten... is daaro nu ook nog ruimte voor herr Führer of niet meer... :{
De meesten hierboven die ik posten dat ze het er opnieuw compleet niet met deze handeling en regels eens zijn, toch hoop ik dat iedereen zich er aan zou willen houden.
Arabisch spraken niet kunnen ik, vertalen jij doen... :X
Steven is hier op het forum een gezellige plek te maken...
ga je eindelijk weg dan herr Führer... *D
waar we met z'n allen lekker en gezellig over The Original Series kunnen babbelen.
nee dus... }:O
Om toch een zekere structuur in het geheel aan te brengen en continuiteit heb ik daarom besloten dat de regels die op ENT van kracht zijn betreffende de indelingen van de afleveringen ook hier op TOS van kracht worden.
*euh*... herr Führer, errug effectief en efficient hoor *kucht*, de vier of vijf bezoekers van dit forum even vertellen hoe, wat, waar, hoelaat maar niet waarom... maarjah, waarom is niet relevant voor de gebruikers en MODs toch, alles volgens de wil van herr Führer... daarom ben je ook nooit in staat uit te leggen waarom, je laat je waanideeën maar de vrije loop... :{
Veel mensen zijn er hier niet mee eens daar hoef ik niet over na te denken en hoef ik ook geen posts voor te lezen, echter ook mensen zijn wel voor een zekere indeling.
neuh, niemand is het er mee eens hoor... de MODs in het MOD forum niet en de gebruikers op het forum niet... mensen zijn misschien voor een zekere indeling, maar niet voor jouw indeling herr Führer... maarjah, daar hoef jij geen posts voor te lezen, en jij hoeft geen verantwoording af te leggen aan MODs want jíj bent herr Führer, wie denken zij wel niet dat ze zijn he... :{
Iedereen krijg je nooit tevreden, dat is een ding dat zeker is.
toch verbazingwekkend dat het jouw nog nooit is gelukt om meer dan één persoon tegelijkertijd tevreden te maken... :{
Maar omdat ik

typisch... :{
niet een lijstje wil hebben waar alles maar van elkaar afwijkt en je lijstjes als bijvoorbeeld:
who cares... maar idd, herr Führer wilt niet dat de lijstjes van elkaar afwijken (welke lijstjes id***t, er staat maar één review topic in heel TOS) dus moet alles volgens de ijzeren regeltjes van herr Führer... |:(
wil ik ook dat hier deze regeling gehanteerd wordt.
als herr Führer ooit eens wat tijd over hebt, moet herr Führer eens een woordenboek opzoeken en kijken of er nog andere woorden in staan behalve 'ik'... :{
Laatst aangepast door Gerwin op Maandag 05 Augustus, 2002 15:21, in toaal 10 keer bewerkt
10 bewerkingen binnen 24 uur, wie belt er het het 'Guinness book of Records' eventjes... :-P
Gebruikersavatar
Shipconstructor
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 aug 2002, 11:04
Locatie: Uelsen

Bericht door Shipconstructor »

tis veeel, maar volgens mij GEEN record...
Kadet
Ensign
Ensign
Berichten: 172
Lid geworden op: 29 jun 2002, 16:10
Locatie: den dungen
Contacteer:

Bericht door Kadet »

Veel maar geen record denk ik ............. ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik zag laatst Gerwin een topic hiero sluiten. Is * niet de MOD hiero??? En hanteerd deze Gerwins 'indeling'??
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

The Silencer schreef:Ik zag laatst Gerwin een topic hiero sluiten.
Doordat ik een tijdje afwezig ben geweest, heeft (o.a.) Gerwin de boel hier in de gaten gehouden
Is * niet de MOD hiero???


Je opmerkingsvermogen is verbazingwekkend :-P
En hanteerd deze Gerwins 'indeling'??
De 'indeling' blijft gehandhaafd
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Is * niet de MOD hiero???

Je opmerkingsvermogen is verbazingwekkend :-P


Ja he? :-P

Blijf deze indeling niet veel soeps vinden :( Maar jah, niet veel aan te doen.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

 
 
Indeling is niet langer van toepassing/verplicht...
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

noteert twee pluspuntjes op * zijn maandelijkse raportage... ;)
Gesloten