Wat te doen met toenemende homofobie in Europa?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Wat te doen met toenemende homofobie in Europa?

Bericht door captain crash »

Polen onderzoekt 'homoseksuele' Teletubbies
Uitgegeven: 28 mei 2007 18:52
Laatst gewijzigd: 29 mei 2007 11:30

WARSCHAU - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.

Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.

"Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is." aldus Sowinska.

Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.

Maatregelen

De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren.

De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.

De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.
D66-ster met mes bedreigd bij homobetoging Moskou
Uitgegeven: 27 mei 2007 11:33
Laatst gewijzigd: 27 mei 2007 21:02

MOSKOU - Europarlementslid Sophie in 't Veld (D66) is zondag met een stiletto bedreigd bij een homobetoging in Moskou.

Bekijk video

"Gelukkig hield een bodyguard de aanvaller tegen en konden we in een busje springen. Drie stappen verder en een van ons had een mes in zijn rug", aldus In 't Veld, die in een groepje liep met het Russische lesbische zangduo Tatu.

Ze kreeg ook eierstruif op haar hoofd gegooid door extreemrechtse tegendemonstranten.

Arrestaties

De organisatoren en veel betogers werden door de politie massaal gearresteerd, onder wie een Italiaans europarlementslid. "Heel vreemd dat de politie de betogers oppakt en de vele extreemrechtse hooligans die ons bedreigen met rust liet".

Leven

"Dit is democratie in Rusland: je bent je leven niet zeker", schamperde In 't Veld, nog natrillend van de korte actie. Ze vindt dat de EU Rusland harder moet aanpakken op mensenrechten.

"We moeten echt ophouden net te doen alsof Rusland een democratie is. Zo'n voorzitter Barroso van de Europese Commissie die vrolijk met president Poetin op de foto gaat: dat kan echt niet meer".

Energie

In 't Veld beseft dat er misschien andere belangen spelen in de Europese relatie met Rusland. "Als het zo is dat Europa zich gedeisd houdt wegens de vele energie uit Rusland, dan moet dat maar eens duidelijk worden gezegd."

Gay Pride

De D66'ster was speciaal naar Moskou gevlogen om de Gay Pride voor homorechten te steunen. Ondanks de bedreigingen vindt ze haar bezoek de moeite waard.

"Ik hoop dat onze strijd voor homorechten doordringt tot de Russische bevolking. Maar helaas waren er weinig tv-camera's."

De Duitse parlementariër Volker Beck (De Groenen), die ook aanwezig was, werd volgens zijn partij door de politie gearresteerd en meegenomen in een busje.

Polen

Vorig weekend was er een grote homobetoging in de Poolse hoofdstad Warschau, waar Nederlandse Europarlementsleden ook stuitten op antidemonstranten. Daar ging het nog vreedzaam aan toe.

Komend weekend (1 tot 3 juni) zijn de Europarlementariërs Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) en Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) bij de Gay Pride in de Letse hoofdstad Riga. De betoging werd vorig jaar verboden en bezoekers van een persconferentie werden met eieren en uitwerpselen bekogeld door tegendemonstranten.

COC Nederland heeft minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) opgeroepen om te protesteren bij president Poetin tegen de inbreuk op burgerrechten.
Brussel dreigt Polen over homofobie
Uitgegeven: 25 april 2007 18:43

STRAATSBURG - De Europese Commissie zal Polen aanpakken als het wetten invoert die leiden tot discriminatie of stigmatisering van homoseksuelen. Dat zei eurocommissaris Vladimir Spidla (Werkgelegenheid) woensdag tijdens een debat in het Europees Parlement in Straatsburg.

Volgens Spidla zijn opmerkingen van de Poolse vicepremier dat de Poolse regering iedereen zal aanpakken die propaganda voert voor homoseksualiteit of ander afwijkend gedrag "stigmatiserend en dus onaanvaardbaar". "De Europese Commissie zal alle instrumenten inzetten om de gelijke rechten van burgers in de EU te beschermen", aldus Spidla.

Plannen

Aanleiding voor het debat waren plannen van de Poolse vicepremier en minister van Onderwijs Roman Giertych om "homoseksuele propaganda" in scholen strafbaar stellen.

GroenLinks-europarlementariër Kathalijne Buitenweg zei in het debat dat er in Polen sprake is van "door de staat georganiseerde homofobie: het zou demoraliserend en pervers zijn, een psychische afwijking en een bedreiging voor de samenleving."

Gelijke kansen

Buitenweg riep de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de Europese Unie, op tot onmiddellijke actie. Zelfs nu er in Polen nog geen anti-homowetten zijn, raakt de homohaat meer en meer verspreid en hebben homo's geen gelijke kansen meer in de Poolse samenleving, betoogde ze.

Ook D66-europarlementariër Sophie in 't Veld riep de commissie en de EU-leiders op tot meer en snellere actie. "Want Polen heeft helaas niet het alleenrecht op homofobie, het is overal." In 't Veld wil dat als Giertych zijn uitlatingen en plannen niet intrekt, hij geschorst wordt voor de vergaderingen van EU-ministers van Onderwijs.

Genezen

Uit de bijdrage van een Poolse europarlementariër bleek precies waarom het Europarlement zich druk maakt over het welzijn van homo's in Polen. "Homoseksualiteit is een aanfluiting van de natuurwetten en het breekt families. We moeten homo's helpen en genezen, want dat is mogelijk. Anders betekenen ze het einde van Europa."
Zomaar een aantal berichten die de laatste tijd zijn verschenen over toenemende homofobie in (nieuwe) Europese landen. Ook in Nederland is het ondertussen zover dat er veel homo's zijn die niet meer hand in hand in Amsterdam, homo hoofdstad van de wereld, durven te lopen omdat ze bang zijn aangevallen te worden door biculturele minderheids groeperingen. De vraag van dit topic is eigenlijk even simpel als belangrijk: Moet er hader opgetreden worden tegen homofobie door de Europese Unie? Moeten landen waar homofobie normaal gevonden wordt of steeds normalier wordt aangepakt worden, of zelfs gewoon maar helemaal geen lid zijn van de Unie? Of moeten we homofobie accepteren als onderdeel van de veranderende tijden en cultuur?
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Dat iets een ernstig probleem is, betekent nog niet dat het automatisch toeneemt. Je zou kunnen beargumenteren dat de Poolse homofoben nu juist moord en brand beginnen te schreeuwen omdat homo's eindelijk een klein beetje zichtbaar worden.

Dit gezegd hebbende, een non-discriminatie regel voor seksuele geaardheid op Europees niveau lijkt mij een goed idee. Dat zal zo goed als niets uitmaken voor acceptatie van homo's op lokaal niveau. Maar de mogelijkheid om naar het Europese hof te stappen zorgt er wel voor dat activisten bezig kunnen blijven, en dat er bij de allergrootste onrechtvaardigheden de theoretische mogelijkheid van sancties is.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

Tja.............Crash noemt verschillende voorbeelden, maar ze heeft ook gelijk. Homo's stonden er in de periode 1995-2000 misschien wat beter voor dan nu het geval is.

Een week voor Koninginnedag ben ik met mijn vriendje naar Amsterdam geweest. Het was meer dan gezellig en die zaterdag was het ook supermooi weer. Wij besloten om naar het Vondelpark te gaan en gezellig knus hand in hand te zonnen.

Maar wat me ook opviel, was dat er wel degelijk verschillende culturen en nationaliteiten aanwezig waren in het Vondelpark. Immers, Amsterdam is een magneet voor vrijheid en tolerantie. Spanjaarden, Engelsen.....alles loopt daar. Prachtig. Maar toen een groepje Marrokanen achter ons ook besloten om het gezellig te hebben, hoorden we gewoon negatieve reacties: "Hey zieke lui! Blijf met je handen van elkaar af man.....ghehehe". Zelfs een groepje dronken Nederlandse tieners zaten te smoezen over ons.

Je voelt je er zeer ongemakkelijk bij. Maar ik WEIGER om weg te gaan. Uiteindelijk hebben we op aandringen van m'n vriendje, besloten om ff een min of meer privé-plekje op te zoeken. Het is beter voor ons (Eigenlijk verschrikkelijk dat ik dat zeg).

Het valt me ook op dat een stad als Groningen in dat opzicht véél en véél liberaler en toleranter is. Wellicht omdat de gemiddelde Stadjer erg veel gewend is (ooit één van de armere steden van Nederland), het sociale gedachtengoed meer dan in andere steden omarmt, maar ook omdat een vette meerderheid van de inwoners hier autochtone studenten zijn. Ik lig liever in het Noorderplantsoen met m'n vriendje dan in het Amsterdamse Vondelpark. Sowieso verliest Amsterdam in rap tempo z'n eigen identiteit en wordt het meer en meer een 2e Londen; een stad waar iedereen op eilandjes leeft en met als gevolg meer conflicten.

Ja, het is waar. In de periode 1995-2000 was het beter toeven.

Gelukkig zag ik net ook het debat in de Tweede Kamer over de wanstaltelijke situatie afgelopen week tijdens de gay pride in Moskou. Maxime Verhagen is nog steeds een 'jochie' in zijn ambt als minister van buitenlandse zaken, maar dat geeft ook zijn passie weer voor zijn ambt. En ik was blij verrast om de warme bewoordingen jegens homo's die hij had en de krachtige, strenge bewoordingen jegens de burgemeester van Moskou en president Poetin inzake de verregaande escalatie tijdens de pride. Hij wil dat zo snel mogelijk op de Europese agenda zetten, ook omdat Rusland lid is van de Raad van Europa.

Wat betreft de situatie hier: Dat is andere koek. Als een homoseksueel door drie Marrokanen gedwongen wordt om de parkvijver in te gaan en gesomd wordt om daar net zo lang te blijven totdat de Marrokaanse jongens anders zeggen (En als hij er uit wil, wordt ie met takken geslagen) dan is dat hét kleine begin van het ineenstorten van de tolerante Nederlandse samenleving. Maar goed..........de huidige strekking is: Iedereen verdient een kans, ook Marrokanen. Al heb ik Ali B nog nooit openlijk zijn afkeur horen uiten over deze wantoestanden door zijn 'eigen jongens'. Het is moeilijk.......moeilijk.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

zoals trutgras al zegt denk ik niet dat hier sprake is van een toename, het zal meer een volgende stap in een cultuuromslag zijn

de acceptatie van grote veranderingen kost altijd veel tijd en gaat nooit voortdurend over rozen

mr hayes noemt direct al de marrokanen (die zelf ook niet lekker in hun vel zitten in nederland) die net als polen en russen anders reageren op homo's, en 'de situatie' ook anders proberen 'op te lossen', wat valt te verantwoorden op culturele gronden vind ik

daarnaast moeten we nu niet ineens de vermoorde onschuld spelen als nederlanders want ook wij hadden, en andere europese volkeren, destijds een heus relletje over tinky
en nog steeds worden homo's niet volledig geaccepteerd (lees mr hayes)

daarbij komt dat de polen wat betreft tinky, en de russen wat betreft homo's in het algemeen, al in een veel vroeger stadium dan nederland (met nederland als voorbeeld?) deze vrijheden proberen te verwerven in hun samenleving, het zou dus eigenlijk toegejuicht moeten worden



wat betreft amsterdam; het veranderd net als nederland naar een minder 'vrije' omgeving, dat is idd wel erg jammer.. maar net zo goed onvermijdelijk
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Laat ik er dan nog maar een dimensie aan toevoegen. Zoals sommigen weten heb ik zo'n beetje alle vormen van protestants christelijke kerken en gemeentes in Nederland van binnen gezien. Toen ik jonger was kwam dat omdat mijn vader nooit langer dan een jaar of vijf in een grope kon zijn (daarna brak er altijd ruzie uit omdat mijn vader de bijbel wel had gelezen) en later omdat ik zelf niet echt binnen de groepen paste. Ik zou uren kunnen vertellen over verschillende vormen weinig tolerant gedrag van deze groepen maar daar gaat het nu niet om. Wat ik de laatste jaren gezien heb is de omslag van homo-acceptatie naar pure homohaat binnen veel jeugdbewegingen van deze kerken. Vermoedelijk in navolging van wat er uit Amerika is komen waaien, maar er is een daadwerkelijk fundamenteel verschil in denken over homo's ontstaan. Ditzelfde is in biculturele gemeenschappen te zien. Waar men vroeger misschien deze ideeen ook had maar ze niet uitte gebeurt dit tegenwoordig wel omdat men ermee wegkomt. En dat is een toename in homofobie die daadwerkelijk in onze maatschappij, dus niet eens in Polen, zichtbaar is.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Bericht door Mr Hayes »

dit is..............dat kun je niet zeggen. Onze vrije verworvenheden moeten met man en macht verdedigd worden. Een erg passieve lauwe reactie van jou. Je observeert alleen maar. En weliswaar zijn je observaties van de huidige Nederlandse cultuur per-fect, maar dat neemt niet weg dat we constant als passieve sukkels aan de zijlijn moeten blijven staan.

Na de Tweede Wereldoorlog is Nederland in ras tempo een welvaartstaat met veel liberale verworvenheden geworden. Sinds 1945/1946 kon de Nederlandse cultuur zich gewoon blijven ontwikkelen. Stapjes terug in de cultuur werden er haast nooit gedaan. En stapjes terug mogen wat mij betreft ook niet plaatsvinden. Helaas gebeurt dat nu wel...........en iedereen kijkt weer toe aan de zijlijn.

Het klinkt hard, maar 80% van de Nederlanders keken in de Tweede Wereldoorlog ook toe vanaf de zijlijn (Lees het boek 'Grijs Verleden' van Chris van der Heijden).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Reagerend op CC. Ik hoorde van het weekend over die betoging in Moskou, dat vooral de Orthodoxe kerk daar zeer homofoob is. En de burgemeester van Moskou en Poetin voelen zich erg verbonden met die kerk. Daarom ook dat er in Moskou die agenten degenen die gingen rellen en mensen neerslagen en schopten niet aanpakte, later pas. Toen ze ook een parlementslid van de EU oppakte, ik begrijp nog steeds niet waarom ze dat deden.
Maar wat kun je er aan doen? Ik denk dat het minder kansen aan bevolkingsgroepen en en zelfs als ziek benoemen, tegen bepaalde mensenrechten ingaat. Vooral leden van de EU moeten zich aan deze regelgeving houden en ik denk dat de EU snel sancties moet gaan heffen. En zoals In 't Veld zei over Poetin en de EU. Daar ben ik het ook mee eens, de EU kan niet steeds doen alsof het hun beste vriend is, terwijl er mensenrechten worden geschonden.

Hebben jullie trouwens ook gezien dat er op de ruggen van de Russische agenten het woord "OMOH" staat? Misschien grappig om de beeld eens in spiegelbeeld uit te zenden. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

captain crash schreef: Ditzelfde is in biculturele gemeenschappen te zien. Waar men vroeger misschien deze ideeen ook had maar ze niet uitte gebeurt dit tegenwoordig wel omdat men ermee wegkomt. En dat is een toename in homofobie die daadwerkelijk in onze maatschappij, dus niet eens in Polen, zichtbaar is.
ik ontken niet dat de weerstand is toegenomen, alhoewel ik inderdaad ook denk dat het vooral komt doordat mensen het meer uiten

niet geuitte weerstand vind ik wel een vervelender weerstand dan geuitte weerstand, en de ontwikkeling is dus positief; een stapje verder richting acceptatie in het proces

het gaat mij ook voornamelijk om het proces, en niet of het wel of niet toeneemt;
de dolle mina's probeerden gelijke rechten voor vrouwen te verwerven: eerst een fantastisch idee, al snel weer teruggefloten, vervolgens met enigszins 'doordrukken' steeds meer aangenomen (waarbij ook klappen vielen) maar onder tussen hebben we zelfs in nederland deze omslag nog steeds niet volledig bewerkstelligd.
met de homo acceptatie zie je toch een zelfde patroon, en zitten we nu in de beginfase van het 'doordrukken', dat getouwtrek gaat nog jaren door als je het mij vraagt (met ups en downs)



mr hayes, ik lees nergens dat ik zeg dat 'we' passief moeten zijn, ik zeg alleen dat de vergrote weerstand cultureel en qua punt in het omslagproces te verantwoorden zijn naar mijn mening

daarnaast is de nederlandse passiviteit tijdens de oorlog toch wel even iets anders dan het vroegtijdig accepteren van allerlei 'nieuwe' culturen in de maatschappij vind ik, dat getuigd toch van innoverend en niet passief gedrag
bovendien is de toegenomen uiting van homofobie ook een teken van activiteit (wat een positief iets is volgens mij, gezien het proces. ook al is het op korte termijn negatief)

dat 'we' nu toelaten dat het wat toeneemt is wel passief, maar het met wetten en regels neerleggen van barrieres tot uiting is ook niet verstandig (er zijn er op nederlands niveau genoeg) er is een probleem en dat moet uitgesproken worden, als onderdeel van het acceptatie proces
(bovendien is het denk ik al geen 'nederlands' probleem meer, maar zijn er nog groepen binnen de samenleving die tegen zijn)

een algemener voorbeeld van een acceptatie proces:

'een onderhandeling': je gooit allebei je punten op tafel, komt tot een semi besluit na een uur en 3x je punten op elkaars wensen te hebben aangepast.
vervolgens gaat de discussie 2 uur door over allerlei dingen in de marge waarop je dan toch maar probeert om ergens nog puntje winst te pakken.
na 3 uur discussieren zijn jullie er echt uit met een tevreden gevoel en ligt vrijwel hetzelfde of minder op tafel als na het eerste uur.

het is niet nuttig en zelfs vrijwel onnodig, maar mensen doen het ie-de-re keer weer.
het wordt geaccepteerd, verworpen, en langzaam komen ze weer tot een compromis
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Je verwart activiteit/passiviteit van de (oncontroleerbare) maatschappij met (controleerbare) activiteit/passiviteit van de overheid, waar wij het met 'we' over hebben lijkt me. De maatschappij is misschien wel actief volgens jouw redenatie maar je stelt dat de overheid gewoon passief moet blijven. Ik kan in ieder geval geen actieve beleidsaanbevelingen lezen. Dat is op zich geen raar standpunt, maar je claimt wel dat je niet voor passiviteit bent en dat vind ik wat vreemd.

Zelf denk ik dat de overheid wel degelijk een actieve houding aan kan nemen. Daarbij sluit ik me aan bij Trutgras over Europese regelgeving wat betreft gelijke rechten voor alle mensen (ik spreek liever niet van homorechten, want dat zou bijzondere extra rechten voor één bevolkingsgroep aanduiden).

Kijk, dat Rusland homofoob is kunnen wij helaas weinig aan doen. Het is een souverein land en je gezien de internationale politieke realiteit is het onverstandig actie te ondernemen. Dat kan averechts werken. Bovendien hebben wij weinig machtsmiddelen t.a.v. Rusland, dus kunnen we nauwelijks iets doen. Het is (helaas) gewoon wachten tot het volk zelf het proces doormaakt.

Wel kunnen we druk uitoefenen op Polen en andere EU lidstaten, simpelweg omdat een deel van onze belastingcenten daar naartoe gaan. Dat geeft ons simpelweg het 'recht' (ik geef toe, dit is gevaarlijk vaargebied) om iets over Polen te zeggen te hebben. Laten we de gelijke rechten inderdaad vastleggen in het Europese Recht zodat mensen naar het Europees Hof kunnen stappen, en dat sancties uitgedeeld kunnen worden (hier herhaal ik feitelijk gewoon Trutgras).
Dat zorgt er tenminste voor dat we de institutionele belemmeringen voor gelijke rechten wegnemen, en bestaat er tenminste de formele vrijheid. Dan is het nog steeds een lange weg, die de overheid weinig kan beïnvloeden, maar dan kan die weg tenminste zonder belemmeringen worden bewandeld.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

met 'we' heb ik uitsluitend 'de overheid' en 'de mensen' samen bedoeld. de overheid wordt bestuurd door de mensen en vice versa en daar zie ik op het moment in nederland niet echt onderscheid in qua homobeleid.

met mijn reactie op mr. hayes doelde ik alleen op nederland, niet europa.
ik zeg ook dat 'de nederlandse regelgeving' volstaat.

om het dan over europese regelgeving te hebben: goed plan om dat door te voeren. maar dat zal zelfs in nederland weer even wat stof doen opwaaien, laat staan in minder progressieve europese landen. wat dat betreft is die tijd nog niet rijp denk ik. het dwingen van landen vind ik helemaal een slecht idee. om dan even wel met het onderscheid regerering/de mensen te praten: de regering zal het op papier afstraffen maar op straat niet, en de mensen zullen de regels niet volgen en niet nagevolgd willen zien. pas als landen redelijk uit zichzelf die wetgeving accepteren zijn ze er ook klaar voor.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Ik las het ook in de krant.. en ik weet niet meer welke, maar ergens stond ook dat homoseksuelen pas na de 2e WO bestonden en daarvoor niet.
Echt, degene die dat heeft geschreven moet z'n geschiedenisboekjes eens gaan nalezen, want homoseksuelen werden net zo hard de concentratiekampen in gegooid als Jehovah's Getuigen. En ze hadden allebei hun eigen "ster".
Joden hadden die gele jodenster. Jehovah's Getuigen een paarse driehoek en homoseksuelen een roze driehoek. Ik kan er maar niet opkomen wat de politieke gevangenen hadden.

Maar in ieder geval. Toen waren ze er dus ook al. En werden ze ook al keihard vervolgd.

de wereld van toen was de eigenschap "naastenliefde betonen" voor het gemak maar vergeten, en dat is duidelijk nog steeds zo.
't kan ze blijkbaar niet schelen dat hun God het daar helemaal niet mee eens is (polen/rusland zijn voornamelijk katholiek/russisch orthodox). Hij vindt dat je dat iedereen (oftewel ieder mens op aarde) hoort te betonen, ook homoseksuelen dus ofschoon die Gods wet ook niet gehoorzamen. En toch ziet God die ongehoorzaamheid niet als excuus om hen niet vriendelijk te behandelen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Een groene driehoek werd gedragen door criminelen, Een blauwe door emigranten, Een bruine ging naar de zigeuners en de ging naar jehova's en andere gespuis. Buitenlanders droegen een rode driehoek met d eeerste letter van hun land er in.
Gebruikersavatar
mezoti
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:45

Bericht door mezoti »

Dank voor de aanvulling.
Ik begrijp dat jij het eens was met Hitlers indeling van wat nou "gespuis" was ]:(
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

GGD's: Hiv-zaak Groningen is incident
UTRECHT - Excessen zoals in Groningen waarbij mensen worden geïnjecteerd met bloed dat besmet is met het hiv-virus, zijn incidenten. Dat is de strekking van het commentaar van de GGD's in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam op de Groningse hiv-zaak.

Volgens de GGD in Amsterdam is ,,hiv-verspreiding een gegeven'', maar is het voorval met de injectienaalden ,,een incident''. ,,Grootschalige homofeesten zijn niet nieuw voor ons, maar van die injecties hebben we nog nooit gehoord'', aldus een woordvoerder van de GGD Amsterdam donderdag.

Bij de GGD's in Utrecht en Rotterdam zijn tot nu toe weinig signalen binnengekomen over dit soort praktijken. Zij zien geen reden om hun medewerkers of burgers extra te informeren naar aanleiding van de Groningse zaak.

Ook GGD Nederland, de overkoepelende organisatie van GGD's, laat weten dat tot nu toe niet nodig te vinden. ,,We waarschuwen mensen als altijd voor de risico's van hiv-verspreiding. Als je zelf slachtoffer bent is dat al erg, maar mensen moeten zich bewust zijn van het gevaar voor anderen. Als GGD-medewerkers signalen van excessen krijgen, ondernemen ze uiteraard extra actie.''


Dit las ik op msn nieuws. Het zoveelste voorval over homos. Ik kan er niet over uit dat het gebeurt is.Wie doet nu zoiets? Het is nu weer een klap voor de reputatie van de homoscene. Natuurlijk kan zoiets ook bij heteros gebeuren maar het lijkt nu wel of de ene gebeurtenis de andere aanzwengelt en de homohaat ergere vormen aanneemt
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

COC eist inzet tegen homodiscriminatie door allochtonen
Uitgegeven: 1 juni 2007 08:33

DEN HAAG - Het nieuwe kabinet moet eraan werken dat Turkse en Marokkaanse jongeren homoseksualiteit beter accepteren. Deze oproep heeft de belangenorganisatie voor homoseksuelen COC vrijdag gedaan.

Volgens de organisatie zijn ook verschillende groepen christenen nog steeds vijandig tegenover homoseksuele mannen, lesbische vrouwen, biseksuelen en transseksuelen.

Het COC vindt in de eerste plaats dat met voorlichting de beeldvorming over homoseksuelen onder groepen moslims en christenen moet worden verbeterd. Daarnaast wijst de organisatie op scholen. Volgens voorzitter Frank van Dalen van het COC negeren veel scholen het probleem van homodiscriminatie.

Van Dalen wil dat leraren het niet langer tolereren als leerlingen homovijandige opmerkingen maken. Daarnaast moeten scholen klachten van leerlingen serieus nemen. Op dit moment is het op veel instellingen echter niet goed mogelijk om überhaupt te klagen, stelt hij.

Sportvelden

Het kabinet moet ook meer kijken naar de sportvelden. Volgens het COC valt daar veel te winnen. De profsport kan namelijk een goede voorbeeldfunctie uitoefenen. Op dit moment wordt daar weinig gebruik van gemaakt, stelt voorzitter Van Dalen.

Hij beschuldigt de voetvalbond KNVB ervan dat die homoseksualiteit niet bespreekbaar maakt. Zo schenkt de bond geen aandacht aan homohaat bij de opleidingen voor scheidsrechters.
Plaats reactie