'We have broken speed of light'

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Dus...?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Dennis schreef:Ik snap niet precies de benaming die jullie gebruiken van tijdreizen. Als je er oppervlakkig over nadenkt gaat het toch om de mogelijk om licht (en daarmee de 'reflectie' van jezelf) in te halen zodat je je verleden kunt zien (vanaf een grote afstand)? Maar hoe zie je dit dan als tijdreizen, want als je echt in dat verleden zou willen stappen moet je weer die giga afstand terug reizen waardoor je weer in jouw 'normale' tijd komt. Toch?
Ja maar met die snelheid die je nodig hebt om terug te gaan heb je dan ook weer nodig dus als je op een snelheid hoger dan lichtsnelheid teruggaat haal je jezelf weer in waardoor je alleen maar verder terug in je verleden gaat. Dus je komt niet in je "normale" tijd maar alleen maar verder uit je eigen tijd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Het punt is niet zozeer dat je licht begint in te halen.
Allereerst moet je een goed begrip van wat Einstein impliceerde. Door zijn theorie zien kunnen we de ruimte niet meer beschrijven met alleen maar 3 orthogonale ruimteassen, maar is er ook de 4e dimensie van voor nodig. In het dagelijks leven lijkt de tijd universeel te zijn, maar dat is het niet. Dat ligt aan je gekozen assenstelsel.
Verder zegt de relativiteitstheorie dat massa niet sneller kan dan het licht.

Als ik hier betere uitspraken en geen foute uitspraken over wil doen, moet ik me eerst gaan inlezen. Ik ben niet bepaald de expert. Maar daar heb ik geen tijd voor :P .
Ik kan de leken in ieder geval het boekje Relativity, door Albert Einstein aanraden, waarin de beginselen v/d speciale relativiteit worden uitgelegd.
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Bericht door eman »

Over kwantummechanika.

Het beste voorbeeld van het onzekerheidsbeginsel is Schrödingers kat. Stop een kat in een afgesloten kist waaraan een apperaat is verbonden dat de kat wel of niet vergiftigt. Het is puur toeval. De kat blijft leven of de kat gaat dood. Heisenberg leert ons dat zolang de kist dicht is, de kat zowel levend als dood kan zijn. Alleen wanneer iemand de kist opent en erin kijkt kan worden nagegaan of de kat dood dan wel levend is.

De enige manier om het potentieel te veranderen (Atomen die uit subatomaire deeltjes bestaan, en de wereld die we kennen uit atomen bestaat, de wereld die we kennen en voelen,dan is er een grens ts spookwereld van de kwantummechanikaen onze wereld met echte voorwerpen) is met iets te meten. Het kan het ene deeltje zijn dat tegen de ander botst ,of een foton van licht dat ergens op valt. De omgeving is voortdurend bezig met het meten van de subatomaire wereld, waardoor het potentieel in harde werkelijkheid verandert.

Nu zijn nog niet van kwantummechanica concepties als nie't-lokaliteit, tijdtunnels en diverse universums genoemd.

Subatomaire deeltjes verkeren in een potentiele kwantumstaat. Dat potentieel verandert door metingen. En de omgeving meet voortdurend om onze werkelijkheid vast te stellen.

Dit is de theorie van Duitse geleerden als Werner Heisenberg en Erwin Schrödinger

uit: De Zwarte Orde van James Rollins.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Wat dus totaal niks te maken heeft met relativiteit.
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Bericht door eman »

Ze zoeken naar oplossingen voor hetzelfde probleem als Einstein.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Als het doel bestaat uit het verrijken van onze kennis v/d wereld geef ik je gelijk. Verder heb je ongelijk.
Einstein was zelfs een tegenstander v/d quantummechanica. Hij vond dat er iets miste, omdat God niet zou dobbelen.
Hier een uitdaging voor je. Wees eens concreet met je uitspraken.
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Bericht door eman »

Ik weet er niet zoveel van af maar energie verkrijgen door nulpuntenergie heb ik al proberen uit te leggen. Verder staat in het boek dat de Duitsers zich in de kwantumtheorie verdiepten omdat zij eraan dachten dat Einstein een Jood was. En zij waren zuivere Duitse geleerden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Onzin
Quantummechanica is al ontwikkeld voor de WW2.
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Bericht door eman »

Precies, door de Duitsers die ik heb genoemd.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Einstein was een Duitser
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
Dennis schreef:Ik snap niet precies de benaming die jullie gebruiken van tijdreizen. Als je er oppervlakkig over nadenkt gaat het toch om de mogelijk om licht (en daarmee de 'reflectie' van jezelf) in te halen zodat je je verleden kunt zien (vanaf een grote afstand)? Maar hoe zie je dit dan als tijdreizen, want als je echt in dat verleden zou willen stappen moet je weer die giga afstand terug reizen waardoor je weer in jouw 'normale' tijd komt. Toch?
Ja maar met die snelheid die je nodig hebt om terug te gaan heb je dan ook weer nodig dus als je op een snelheid hoger dan lichtsnelheid teruggaat haal je jezelf weer in waardoor je alleen maar verder terug in je verleden gaat. Dus je komt niet in je "normale" tijd maar alleen maar verder uit je eigen tijd.
Niet als je het vanuit 1 punt bekijkt (bijvoorbeeld het punt waar je je reis bent begonnen. Vanuit dat ene punt ga je alleen heen en terug, net als een trein, alleen jij maakt het zelf anders mee.
Maar ik snap het nog steeds niet eigenlijk.. nu is het ook wel heel erg moeilijk :)
Plaats reactie