'First Contact'

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

'First Contact'

Bericht door Blind Guardian »

We kunnen er nog steeds over speculeren dus waarom geen debat thread over, lieve mensen kunnen we de topic enigzins on-topic houden.

- Stel je nou eens voor zoals in Star Trek: First Contact en tal van andere films en boeken we komen in contact met een Alien Beschaving, sterker nog buiten dat het een Alien Beschaving is, zijn ze ook nog vriendelijk (op het eerste gezicht), en willen misschien wel bepaalde geavanceerde technologieen delen met ons mensen.

Maar wat ik nou dus benieuwd ben, hoe zal het grootste gedeelte van de mensheid er op reageren en misschien nog wel sterker de vraag, zijn wij klaar voor wellicht de grootste schok die de mensheid ooit zal krijgen ?

En wellicht nog een grotere schok, stel je voor dat dat deze 'Aliens' behoorlijk menselijk zijn, zoals bijvoorbeeld de Peacekeepers in Farscape ?
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
C. De mensheid kan er niet mee overweg, voornamelijk de gelovige mens en de amerikanen.
D. Deze laatste groep heeft al wapens gemaakt om "aliens" duidelijk te maken dat ze weg moeten blijven
E. Als we aliens om ons heen hebben, dan doen ze zich voor als mensen, om zich aan hun prime directive te houden ;) (maar, het principe, ik denk niet dat ze zich laten zien)

Dus al zou het geweldig zijn, de mensheid is er niet aan toe, dan zal er toch iets fundamenteels moeten veranderen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Zeg Sebas lees de eerste topic eens het gaat over dat Aliens contact met ons hebben gelegd, niet de duizend reden waarom ze geen contact met ons zouden leggen. :Y)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:Zeg Sebas lees de eerste topic eens het gaat over dat Aliens contact met ons hebben gelegd, niet de duizend reden waarom ze geen contact met ons zouden leggen. :Y)
Dan laat je A en B weg.

Om eerlijk te zijn, weet ik niet wat ik moet verwachten. Als de Aliens al net zo achterdochtig zijn als de mens zouden ze dit niet doen. Dus er zijn in mijn ogen maar twee redenen dat de Aliens naar ons toe komen. A. Ze gaan ons veroveren, iets wat een rieele kans heeft. B ze willen meer van het universum weten en komen gezellig kletsen, thee drinken en cultuur eigenschappen delen.

Al denk ik wel dat de mens daar veel meer moeite mee heeft dan de bezoekende alien. Wat betreft in Star Trek kwamen de aliens na een oorlog. De mensheid was niet meer geordend en hoop was op zijn hoogtepunt. Wat dat betreft zou in zo'n situatie hulp van aliens niet verkeerd zijn.

Al met al zou je beter kunnen kijken na of de mensheid er wel gereed voro is, ik denk het niet namelijk.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

Nemesis schreef:A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
C. De mensheid kan er niet mee overweg, voornamelijk de gelovige mens en de amerikanen.
D. Deze laatste groep heeft al wapens gemaakt om "aliens" duidelijk te maken dat ze weg moeten blijven
E. Als we aliens om ons heen hebben, dan doen ze zich voor als mensen, om zich aan hun prime directive te houden ;) (maar, het principe, ik denk niet dat ze zich laten zien)

Dus al zou het geweldig zijn, de mensheid is er niet aan toe, dan zal er toch iets fundamenteels moeten veranderen.
dit is nou letterlijk gelul in de ruimte ;)
hoe kun je die assumpties nou maken
we hopen maar dat ze zo zijn, dan zijn we enigszins voorbereidt
(als ze er zijn) en heeft hollywood ons niet nog eens met een stel nep-series bedrogen :lachhuil:

volgens mij is de schok veel groter trouwens als feitelijk bewezen wordt dat er helemaal geen buitenaards leven bestaat >) (als ;) )
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^ik denk dat je dan doelt op intelligent leven, want ik denk dat micro-organismen wel degelijk leven in het universum.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ is volgens mij zelfs al bewezen, maar ben niet 100% zeker.

overigens is bewijzen dat iets niet bestaat is ontzettend veel moeilijker dan bewijzen dat iets wel bestaat, en zal dus ook minder snel (kunnen) gebeuren.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Maargoed als we het dus gaan hebben over intelligente wezens die eventueel met ons zouden kunnen communiceren

( ik verwacht niet direct een bezoekje, maar eerder een soort van verzonden bericht)

dat zou voornamelijk wetenschappers en politici druk maken.

En denk niet dat er direct agressief gereageerd hoeft te worden.

Alleen vind ik het moeilijk voor te stellen dat een heel ander soort wezen met ons zou kunnen communiceren. En als dat kan, zal het mogelijk idd iets ontdekkend van aard zijn. En dus ook wel vredig.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Nemesis schreef:A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
Says who? :?
Je doet nu de aanname dat die 'Aliens' al contact hebben gelegd met vele andere rassen waardoor wij niet meer interessant zijn. Maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat leven heel schaars is, dat zou ons per definitie interessant maken. :)
B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
'Warp' bestaat niet Nemesis, sterker nog we hebben nog geen flauw idee hoe we onszelf het beste kunnen verplaatsen door de ruimte, alleen theoretische ideetjes en datgene wat Hollywood ons voorschotelt.
Vanuit ons oogpunt is het dus misschien wel verrekte lang, voor een ander misschien helemaal niet.
C. De mensheid kan er niet mee overweg, voornamelijk de gelovige mens en de amerikanen.
ehh... laat maar :')
D. Deze laatste groep heeft al wapens gemaakt om "aliens" duidelijk te maken dat ze weg moeten blijven
Als ze werkelijk zo geavanceerd zijn zullen ze niet wakker liggen van een paar kernkoppen hoor.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Section31 schreef:
Nemesis schreef:A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
Says who? :?
Je doet nu de aanname dat die 'Aliens' al contact hebben gelegd met vele andere rassen waardoor wij niet meer interessant zijn. Maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat leven heel schaars is, dat zou ons per definitie interessant maken. :)
Says me. Ik doe geen aanname over aliens die contact hebben gelegd met andere rassen. Ik doe geen aanname over het feit dat leven misschien schaars is. IK zeg dat wij mensen niet interessant zijn
B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
'Warp' bestaat niet Nemesis, sterker nog we hebben nog geen flauw idee hoe we onszelf het beste kunnen verplaatsen door de ruimte, alleen theoretische ideetjes en datgene wat Hollywood ons voorschotelt.
Vanuit ons oogpunt is het dus misschien wel verrekte lang, voor een ander misschien helemaal niet.
Theoretisch bestaat warp, kijk eens vaker Discovery Channel
C. De mensheid kan er niet mee overweg, voornamelijk de gelovige mens en de amerikanen.
ehh... laat maar :')
Mja, als chili problemen heeft met aliens, who cares.. alsof zij iets kunnen uitrichten. Als amerika het een probleem vind, volgt de halve wereld. Dus daarom is het belangrijk dat amerika er mee overweg kan.. en dat kunnen ze niet.,. dat is allang bekend.
D. Deze laatste groep heeft al wapens gemaakt om "aliens" duidelijk te maken dat ze weg moeten blijven
Als ze werkelijk zo geavanceerd zijn zullen ze niet wakker liggen van een paar kernkoppen hoor.
Ik heb het hier niet over kernkoppen :)
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

Nemesis schreef:
Section31 schreef:
Nemesis schreef:A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
Says who? :?
Je doet nu de aanname dat die 'Aliens' al contact hebben gelegd met vele andere rassen waardoor wij niet meer interessant zijn. Maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat leven heel schaars is, dat zou ons per definitie interessant maken. :)
Says me. Ik doe geen aanname over aliens die contact hebben gelegd met andere rassen. Ik doe geen aanname over het feit dat leven misschien schaars is. IK zeg dat wij mensen niet interessant zijn
B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
'Warp' bestaat niet Nemesis, sterker nog we hebben nog geen flauw idee hoe we onszelf het beste kunnen verplaatsen door de ruimte, alleen theoretische ideetjes en datgene wat Hollywood ons voorschotelt.
Vanuit ons oogpunt is het dus misschien wel verrekte lang, voor een ander misschien helemaal niet.
Theoretisch bestaat warp, kijk eens vaker Discovery Channel
C. De mensheid kan er niet mee overweg, voornamelijk de gelovige mens en de amerikanen.
ehh... laat maar :')
Mja, als chili problemen heeft met aliens, who cares.. alsof zij iets kunnen uitrichten. Als amerika het een probleem vind, volgt de halve wereld. Dus daarom is het belangrijk dat amerika er mee overweg kan.. en dat kunnen ze niet.,. dat is allang bekend.
D. Deze laatste groep heeft al wapens gemaakt om "aliens" duidelijk te maken dat ze weg moeten blijven
Als ze werkelijk zo geavanceerd zijn zullen ze niet wakker liggen van een paar kernkoppen hoor.
Ik heb het hier niet over kernkoppen :)
dat jij mensen niet interessant vind, soi.. wil je ons niet over een kam scheren?

theoretisch bestaat warp: omdat we t zelf bedacht hebben, zo ken ik er nog wel een paar

de amerikanen kunnen niet met ze overweg: wat nou als de aliens ineens oliebronnen kunnen toveren? weten wij wat aliens zijn? weten wij wat voor plannen t pentagon heeft voor first contact?

je bedoelt geen kernkoppen: wat bedoel je wel dan, lijkt me sterk dat het iets is waarvan we het aardse nut niet kennen
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nemesis schreef:A. Wij mensen zijn niet interessant voor Aliens
Waarom denk jij dat wij niet interessant zijn voor aliens?
Je kunt niet zomaar iets roepen zonder enige onderbouwing.

Section31 gaf wel een goede onderbouwing voor zijn mening: het zou best kunnen dat leven in het universum uniek is.

Maar ik denk dat speculering op dit punt überhaupt zinloos is, omdat je totaal niet kunt kijken in de hoofden van hypothetische aliens. Je weet niet hoe zij in elkaar zitten qua cultuur en gedrag, en daarom kun je er niks van zeggen. Om alleen al uit te gaan van rationaliteit bij aliens is een aards subjectieve visie. En juist omdat je daar niks over kan zeggen zei Blind Guardian ook dat we maar gewoon aannemen dat ze er zijn en contact met ons hebben gezocht. Laten we het maar gewoon bij die premisse houden.
Nemesis schreef:B. De reistijd naar een wereld zoals Aarde is verrekte lang, zelfs met Warp
Met ons beperkte menselijke kennis kun je ook hier totaal niks van zeggen. Hoe ver zijn bemande ruimtereizen van de mens nu eigenlijk geweest? Niet eens op Mars! Hoe kunnen wij dan claimen alles te weten over beweging in de ruimte en capaciteiten van een hypothetisch ras. Wederom is het daarom volstrekt zinloos om hier een discussie over te voeren, en verwijs ik naar het akkoord gaan met BG's premisse: ze zijn er nu eenmaal.

Over mijn antwoord op wat de reactie in deze situatie dan zal zijn, maar ik heb echt geen flauw idee. Het enige gegeven is dat er 'alien contact' is, en dat is veel te vaag om iets over te kunnen zeggen. Je zou meer over de aliens moeten weten om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Hoe hebben ze contact gezocht?
Wat voor contact hebben ze gezocht?
Met wie hebben ze contact gezocht?
Hebben ze persoonlijk contact gezocht?
Kunnen ze überhaupt persoonlijk contact met ons hebben?

Verschillende antwoorden op die vragen leiden tot miljoenen verschillende scenario's, variërende van mensen die hun schouders ophalen tot de wereldvernietiging.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik geloof dat ik al gezegd had om punt A en B weg te laten. Ik vind dat het menselijk ras niet interessant is. Wat hebben wij nu te bieden? wat Stellen wij nu voor? Een planeet die bestaat uit 100'en regeringen. Mensen kunnen niet met iedereen communiceren. Er zit zoveel cultuurverschil en verschil in levenstijl.

Als een Alien land, dan hoop ik dat ie ergens in zo'n rimboestam terecht komt, die zullen ze vast nog het vriendelijkst behandelen.
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

Nemesis schreef:Ik geloof dat ik al gezegd had om punt A en B weg te laten. Ik vind dat het menselijk ras niet interessant is. Wat hebben wij nu te bieden? wat Stellen wij nu voor? Een planeet die bestaat uit 100'en regeringen. Mensen kunnen niet met iedereen communiceren. Er zit zoveel cultuurverschil en verschil in levenstijl.

Als een Alien land, dan hoop ik dat ie ergens in zo'n rimboestam terecht komt, die zullen ze vast nog het vriendelijkst behandelen.
ppl aren't robots my dear :Y)

en hoop je eigenlijk niet dat ie daar landt omdat we dan even de kat uit de boom kunnen kijken? :*)

kwam toevallig dit tegen :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Haha. Nee niet om de kat uit de boom te kijken. Als ze vriendelijk zijn, mogen ze gezellig in mijn achtertuin landen voor een BBQ :) Liefst van zomer, dan heb ik wat getuigen :P

Ik zeg ook niet dat wij mensen robots moeten zijn.
Plaats reactie