Spinnen

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Spinnen

Bericht door Trutgras »

Vanochtend is op mijn balkon een nest (roedel/troep/kluwen) van 100 ofzo babyspinnen uitgekomen. Omdat ik niet wil dat ze naar mijn kamer gaan heb ik ze in een beker gevangen, maar door al het web plakten ze zo aan de beker vast dat ik ze maar met heet water door de gootsteen heb gespoeld.

Dit maakt mij natuurlijk geen dierenbeul. Het spreekt voor zich dat 99 van de 100 babyspinnen toch wel heel snel dood waren gegaan, anders zou de hele wereld vol met spinnen zitten, en ik geloof ook niet dat spinnen een rijk emotioneel leven of uberhaupt een emotioneel leven hebben dat later kan reincarneren in een neefje of nichtje van mij.

Aan de andere kant, je kunt ook zeggen dat het niet gaat om welke gevolgen de spinnen ondervinden, maar hoe ik met mijn acties mezelf beschrijf. De morele code is 'Maak niks kapot wat je niet zelf kan maken tenzij het nodig is' en dit was niet nodig, want ik maak vliegen ook niet dood en die zijn irritanter. En als ik echt geloof dat spinnen geen pijn voelen, waarom heb ik dan heet water gebruikt? In koud water verdrinken ze ook wel maar dan langzamer.

Wat doen jullie met spinnen, en waarom, en vinden jullie dat logisch?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik ontdekte deze week een enorme dikke vette spin (met van die dikke poten en volgevreten achterlijf) in de badkuip.
Die vervolgens door mij (liefdevol) in de wc-pot is gedeponeerd, doorgespoeld en toen ik constateerde dat ie niet meegespoeld was heb ik 'm een eenmalige behandeling met bleekmiddel en wc-eend gegeven. :o
Een tweede keer doorspoelen daarna leverde wel het gewenste resultaat op, alleen is er iets dat mij zegt dat de behandeling met bleekmiddel en de wc-eend wellicht ietwat over the top was? :bloos:

Maakt mij dat een dierenbeul? ;(
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Im moet van m'n oudste steevast m'n pantoffel bovenhalen.

Ikzelf heb er geen probleem mee om ze te laten zitten, maar mevrouw Botie is daar geen fan van. Daarom verwijderen we ze hardhandig en meestal zijn ze daarna niet langer in leven en, neen, ik slaap daar niet slechter van dan wanneer ik dit niet gedaan zou hebben.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Section31 schreef:alleen is er iets dat mij zegt dat de behandeling met bleekmiddel en de wc-eend wellicht ietwat over the top was? :bloos:
Ja - zonde van de bleek & wc-eend :*) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

We laten ze zitten sinds we weten dat m'n schoonzus (jah die) er bang voor is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Afbeelding

Erectiespin in Friese supermarkt
BOLSWARD - Tussen de bananen in de Jumbo-supermarkt in Bolsward is kort geleden een giftige spin gevonden. Een beet van deze spin kan bij mannen een pijnlijke erectie veroorzaken.
afbeelding vergroten De Phoneutria Nigriventer.
De spin werd door een supermarktmedewerker gevonden en heeft niemand gebeten, aldus chef Johan Dijkstra van de groenteafdeling donderdag.

De zogenoemde Braziliaanse loopspin (phoneutria nigriventer) zat tussen een partij bananen uit Costa Rica. Een medewerker van de groenteafdeling heeft de spin in een glazen potje gedaan, waarna het diertje een dag op de balie heeft gestaan.

De Dierenartsen Praktijk Bolsward heeft de phoneutria nigriventer daarna meegenomen. De spin is door een arts verdronken en in de prullenbak gegooid. ,,We moeten aan de eigen gezondheid denken'', aldus een medewerker van de praktijk.
berichtje van ergens vorige week.

Leuk als dat ding in je bed zit :lachhuil:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Tegenwoordig zet ik spinnen zoveel mogelijk weer buiten de deur. Als ze mijn goed bedoelingen niet op prijs stellen dan kan het ook wel eens gebeuren dat ze gedood worden tussen mijn vingers of verdwijnen in de stofzuiger. Wij zijn hier nog niet echt grote spinnen tegengekomen.

Vroeger heb ik een grote spin wel eens tegen het behang geplet met een telefoonboek. Mijn moeder was blij dat ze van de spin af was, maar minder gelukkig met de vlek op het behang. Later in de badkamer een grote spin langzamer gemaakt met haarlak en gel.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

eh ... meestal laat ik ze verzuipen ... doet me aan denken dat ik pas geleden een lievenheerstbeestje opzettelijk vermoord heb, en nou voel ik me heel stout ;(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Spinnen

Bericht door Raynor's Revenge »

Trutgras schreef:Wat doen jullie met spinnen, en waarom, en vinden jullie dat logisch?
doodmeppen (bij voorkeur met een krant ofzo), omdat ik ze irritant vind en vind dat ze maar een eigen huis moeten kopen als ze er zo nodig in 1 willen zitten, en ja dat vind ik logisch want ik mep mijn broertjes ook als ik ze irritant vind (ook hier bij voorkeur met een krant ofzo) :Y)
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik zet ze altijd buiten. Ik zie er de meerwaarde niet van in om ze te doden.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb een schurfthekel aan spinnen. Dit omdat ik vaak onbedoeld door hun webben heenloop (vooral bij de voordeur) en dat vind ik gewoon vies. Daarnaast weet ik dat het goede vliegenvangers e.d. zijn dus ik ben een beetje tweedelig hierin.

Doch bestaat mijn actie voornamelijk uit het "spin op de vloer krijgen" en er dan met alle geweld op gaan slaan meteen schoen en/of als ik deze aanheb op gaan springen(100 kilo moet hem wel plat krijgen).

Ik voel mij hier totaal niet schuldig over. Dit bewijzen trouwens ook de vlekken op het behang, al zijn die vaak ook van muggen.(lekker met bloed enzo, alleen niet de mijne)

ik doe dit voor een beter welzijn van mijn eigen leven en die van mijn omgeving. een soort steentje bijdragen aan de maatschappij of ontwikkelingshulp of noem het desnoods vrijwilligerswerk.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^En dat is weer aftrekbaar van de belasting 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb persoonlijk niets tegen spinnen. Ik laat ze meestal zitten, heeft een goed effect in de zomer als het gaat om het aantal zoembeestjes dat in huis rondvliegt (aan zoembeestjes heb ik wel een hekel).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Voor zoem/prikbeestjes heb ik een hor in mijn raam en een zoem/prikbeestjesmepper naast mn bed :P

Niet dat het helpt hoor :P Lig nog vaak nachten wakker, omdat ik steeds dat gezoem hoor...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Precies...en in de zomer her der een spin laten zitten heeft daar daadwerkelijk een positief effect op (dat heeft zelfs * ontdekt).
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

alleen vind ik spinnen eng :P Dus dat gaat niet lukken :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

denkt aan jouw quote elders...'t is toch heerlijk om slechtziend te zijn ;) meerendeel van de kleine spinnen zie ik niet eens zitten :lachhuil: Maar we hebben hier nu de afspraak dat de kleintjes mogen blijven, maar niet te veel. * zorgt voro het instand houden van de populatie en als jij ooit een keer langskomt zullen we een uitzondering maken en alle spinnen verwijderen (voor m'n schoonzus doen we dat niet ;) ).
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:alleen vind ik spinnen eng :P Dus dat gaat niet lukken :P
overgemiddeld vinden spinnen jouw enger :) ... maar ik had inderdaad verhaal gehoord van een jongen wiens vriendin zo bang is voor spinnen dat een potje WoW er zelfs niet in zit
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Lol @ beide :P

Nouja het is niet zozeer heel eng, maar gewoon raar en vervelend enzo :P
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Guess who? schreef:alleen vind ik spinnen eng :P
Ach, ze zijn zo lief meneer ...


Afbeelding
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

kijk die ziet er wel lief uit, maar het is meer als ze gaan lopen enzo :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik heb er niet zo'n problemen mee maar ik ben ook weleens in het donker door zo'n web heen gelopen en dat is minder, vooral als je het niet verwacht.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Als ik een spin zie pak m op en keil m uit het raam. :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:^En dat is weer aftrekbaar van de belasting 8-)
zoveel belasting betaal ik niet ;)

maarruh.. om de zoembeestjes weg te houden doen wij het raam dicht als het licht aangaat.. verder hebben wij een ventilator. Muggen en ander vlieggoed hebben een hekel aan dit soort zaken. Dit merk ik ook goed.

verder heb ik persoonlijk niet veel last van zoembeestjes, ja dat ze me wakker maken. Ik ben niet prikbaar voor die lui. Heb ook nog nooit een muggenbult gehad, mijn vriendin vinden ze veel lekkerder, die zit dan ook altijd helemaal onder :P
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Muggen komen niet extra snel op licht af hoor, dat is een fabel :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Guess who? schreef:Muggen komen niet extra snel op licht af hoor, dat is een fabel :)
nee muggen komen op je kooldioxide (ja, dat adem je toch uit) haal het altijd door de wat met koolstofdioxide.. maar dat doen auto's geloof ik :P

nou ja whatever.. daar kom ze op af, en aangezien ik uit mijn bek meur liggen ze al dood voordat ze in de buurt zijn. als bij ons het licht aangaat, zitten wij op die kamer. vandaar.. ramen dicht.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

idd, ze ruiken je bloed. >) Vooral de vrouwtjesmuggen als ik me niet vergis. :*)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

ps. licht trekt wel andere niet gewenste insecten aan...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Nemesis schreef:
Guess who? schreef:Muggen komen niet extra snel op licht af hoor, dat is een fabel :)
nee muggen komen op je kooldioxide (ja, dat adem je toch uit) haal het altijd door de wat met koolstofdioxide.. maar dat doen auto's geloof ik :P
Je bedoelt hetzelfde. Koolstofdioxide is de goede benaming. Dat zit al in de lucht die je inademt, er zit nog meer in wat je uitademt, auto's stoten het uit, bomen nemen het op..blablabla... Chemische notatie is CO2, in de volksmond wordt koolstofdioxide dan ook wel aangeduid als cee-oo-twee.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

okay.. thx..

ja scheikunde.. ook zo lang geleden

je ademt 75% koolstofdioxide in, 20% zuurstof, 4% stikstof en 1% andere zooi

als je het uitademd is er 4% zuurstof af en dat komt bij de co2 erbij..

althans.. zoiets heb ik altijd geleerd..
Plaats reactie