babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jongeren!

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Miriam »

R2D2 schreef:zuur op links
Dat is toch allemaal vrij logisch het was te verwachten natuurlijk dat deze mensen een der deze dagen stoppen met werken :lachhuil:

Ik snap niet dat je je steeds zo blijft frustreren over de babyboomers. Je kan je beter zorgen maken over de hededaagse jeugd want die gaan dus over een paar jaar zorgen voor jouw aow en tegenwoordig heerst er een ongelooflijke egocentrische ik cultuur, dus maak je borst maar nat
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door GPS »

Ik had het niet gedacht, dat ik het ooit zou zeggen in een serieuze discussie, maar ik ben het - in grote lijnen - met Miriam eens.

Een oplossing voor het probleem? Ik wou dat ik die had. Sparen voor de toekomst, zou dat ieder zijn eigen pensioen opbouwt, werkt niet. Dat is al eens geprobeerd en weer afgeschaft, omdat de inflatie het pensioen waardeloos maakt en de mensen (toen, maar ook nu) een ver van mijn bed instelling hebben en pas aan hun pensioen gaan denken als het (te) laat is.

De methode dat de jongere generatie voor de oudere zorgt? Nu ja, dat is al eeuwen zo. Zelfs in dit land heeft er een mentaliteit geheerst dat je maar veel kinderen moest krijgen zodat er (ondanks de kindersterfte) voldoende overbleven om voor je te zorgen. anders was je op de liefdadigheid van de kerk aangewezen.
Het is niet voor niets dat de staat deze verzorging heeft overgenomen. Nu probeert men het terug te draaien, daar zijn jullie straks de dupe van. Het probleem is alleen dat het huidige systeem alleen goed werkt als er evenveel werkende bijkomen als er af gaan. Dat houdt geboorteregeling op de lange termijn in. Daar wil niemand aan.

Tussen oplossing: een basispensioen voor iedereen en verder zoek je maar lekker zelf uit? Gaat niet werken. Alleen zij die zich überhaupt geen zorgen over hun pensioen hoeven te maken, springen er daar mee uit. Voor de anderen geldt dat zij zich veel te laat zorgen gaan maken of het probleem totaal verkeerd inschatten. Dan laat ik de freeriders nog buiten beschouwing. Het gevolg is dat de staat daar dan voor moet opdraaien en/of de kinderen.

De enige echt oplossing is een mentaliteitsverandering, waarbij men bereid is elkaar te helpen en wat voor elkaar over heeft. en ik geloof daar niet in. Maar goed, dat geldt niet alleen voor pensioenen.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

http://www.nu.nl schreef:Volgens Klaver is dit slechts een boekhoudkundige truc.
"De pensioenfondsen gaan pensioenen uitbetalen op basis van fictieve rendementen", stelt hij. "Het risico ligt daardoor uitsluitend bij de jongere generaties, omdat onduidelijk is of er tegen die tijd nog geld in de pensioenpotten zit."
http://www.nu.nl/economie/2547789/kamp- ... geren.html
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:
GPS schreef:Denk ook niet dat het echt nodig is. Het probleem sterft van zelf uit. Waarschijnlijker sneller dan iedereen verwacht.
Als ik al bekijk hoeveel mensen van rond de zestig die ik ken overleden zijn kan ik dat helaas alleen maar beamen ...
Dit geldt in het algemeen alleen voor diegenen die wel het hele leven hard gewerkt en niet gegraaid hebben. De echte graaiende rotte appels leven vrolijk tot in de 100 straks door ben ik bang, ze kunnen zich het veroorloven om goede medische hulp te krijgen terwijl wij straks kunnen verrekken met onbetaalbare behandelkosten, wachtlijsten van vijf jaar etc.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Miriam »

Het komt allemaal goed tijdens de tweede verlichting waarin wij het welzijn van de mens boven het verkrijgen van kapitaal zetten.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:
GPS schreef:Denk ook niet dat het echt nodig is. Het probleem sterft van zelf uit. Waarschijnlijker sneller dan iedereen verwacht.
Als ik al bekijk hoeveel mensen van rond de zestig die ik ken overleden zijn kan ik dat helaas alleen maar beamen ...
Dit geldt in het algemeen alleen voor diegenen die wel het hele leven hard gewerkt en niet gegraaid hebben. De echte graaiende rotte appels leven vrolijk tot in de 100 straks door ben ik bang, ze kunnen zich het veroorloven om goede medische hulp te krijgen terwijl wij straks kunnen verrekken met onbetaalbare behandelkosten, wachtlijsten van vijf jaar etc.
Niet helemaal. Er zijn diverse artsen die stellen dat van de vooroorlogse generatie en die van in de oorlog, voornamelijk de sterke zijn overgebleven en dat veel babyboomers grotere kans op allerlei ziektes en kwalen lopen omdat in de tijd dat zij verwekt werden en in de eerste jaren dat zij opgroeiden er een chronisch gebrek aan voldoende goede voeding was.

In principe klopt dit wel. Maar naar mijn weten is er nooit een echt goed en diepgaand onderzoek naar gedaan hoe groot dit effect is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Miriam »

GPS schreef:
The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:
GPS schreef:Denk ook niet dat het echt nodig is. Het probleem sterft van zelf uit. Waarschijnlijker sneller dan iedereen verwacht.
Als ik al bekijk hoeveel mensen van rond de zestig die ik ken overleden zijn kan ik dat helaas alleen maar beamen ...
Dit geldt in het algemeen alleen voor diegenen die wel het hele leven hard gewerkt en niet gegraaid hebben. De echte graaiende rotte appels leven vrolijk tot in de 100 straks door ben ik bang, ze kunnen zich het veroorloven om goede medische hulp te krijgen terwijl wij straks kunnen verrekken met onbetaalbare behandelkosten, wachtlijsten van vijf jaar etc.
Niet helemaal. Er zijn diverse artsen die stellen dat van de vooroorlogse generatie en die van in de oorlog, voornamelijk de sterke zijn overgebleven en dat veel babyboomers grotere kans op allerlei ziektes en kwalen lopen omdat in de tijd dat zij verwekt werden en in de eerste jaren dat zij opgroeiden er een chronisch gebrek aan voldoende goede voeding was.

In principe klopt dit wel. Maar naar mijn weten is er nooit een echt goed en diepgaand onderzoek naar gedaan hoe groot dit effect is.
Dan hoop ik maar dat de huidige generatie maar veel blijft, zuipen roken en vreten want anders worden de pensioen pas echt onbetaalbaar voor de jongere generatie waar r2 zich mee associeert :*)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

deze maand weer loonstrookje gehad: bijna duizend ouderwetse guldens aan verplichte niet-kiesbare pensioenpremie;
als ik dit 35 jaar zelf zou sparen tegen 3% rente zou ik meer dan 330.000 euro hebben; tegen 4% meer dan 4 ton :+
(en dan vergeet ik even het werkgeversdeel dat zelfs nog meer is dan mijn premie)

gelukkig wordt mijn pensjoenpremie nu ekstraspesjaal belegd :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door The Silencer »

R2D2 schreef:deze maand weer loonstrookje gehad: bijna duizend ouderwetse guldens aan verplichte niet-kiesbare pensioenpremie;
als ik dit 35 jaar zelf zou sparen tegen 3% rente zou ik meer dan 330.000 euro hebben; tegen 4% meer dan 4 ton :+
(en dan vergeet ik even het werkgeversdeel dat zelfs nog meer is dan mijn premie)

gelukkig wordt mijn pensjoenpremie nu ekstraspesjaal belegd :lachhuil:
En maar denken dat wij nog van pensioen kunnen genieten. Wij gaan rechtstreeks van de werkvloer/bureau naar de grafkist.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Nebulaguy »

Is weer enkele duizenden euro's rijker door achterstalligheid van administratieve diensten 8-) Toch weer wat pensioen gespaard dus.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

www.trouw.nl schreef:in de analyse wordt wel uitdrukkelijk gewaarschuwd voor de mogelijkheid dat oudere deelnemers van de pensioenfondsen uiteindelijk profiteren ten koste van het pensioen van jongeren.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... co-s.dhtml
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Punisher »

R2D2 schreef:
www.trouw.nl schreef:in de analyse wordt wel uitdrukkelijk gewaarschuwd voor de mogelijkheid dat oudere deelnemers van de pensioenfondsen uiteindelijk profiteren ten koste van het pensioen van jongeren.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... co-s.dhtml
Dat risico zit er toch altijd in? Ouderen maken nu of over een paar jaar gebruik van het pensioenfonds. Dan kun je nog met een redelijke zekerheid zeggen wat er (ongeveer) gaat gebeuren.

Ik ga over 40 jaar met pensioen. Hoe de wereld er dan uit ziet zal niemand je kunnen vertellen (behalve the doctor natuurlijk) dus mijn risico is groter ...

De mensen die nu oud zijn en een pensioen ontvangen hebben datzelfde risico 40 jaar geleden ook gelopen...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door The Silencer »

Ik denk niet dat wij over 40 jaar van een pensioen zitten te genieten, Pun :(
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

Punisher schreef:datzelfde risico 40 jaar geleden ook gelopen...
dat is nou juist de kern van het probleem: dat is niet zo!

door demografische verschillen in de bevolkingsopbouw betaalden vroeger 100 mensen voor 10 mensen het pensioen;
nu is het 10 voor 10
en straks 10 voor 100
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Miriam »

Ach binnenkort mogen ze ook gaan gokken met ons pensioen geld :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

als de kostwinner van zijn eigen geld loten gaat kopen omdat dat de enige manier is om de financiele problemen in zijn gezin op te lossen, wordt er een kudde maatschappelijk werkers op los gelaten;
als de investeerder van andermans geld loten gaat kopen omdat de enige manier is om de financiele problemen in zijn fonds op te lossen, wordt er een kudde klapvee ingevlogen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Miriam »

R2D2 schreef:als de kostwinner van zijn eigen geld loten gaat kopen omdat dat de enige manier is om de financiele problemen in zijn gezin op te lossen, wordt er een kudde maatschappelijk werkers op los gelaten;
als de investeerder van andermans geld loten gaat kopen omdat de enige manier is om de financiele problemen in zijn fonds op te lossen, wordt er een kudde klapvee ingevlogen
Scherp
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Punisher »

R2D2 schreef:
Punisher schreef:datzelfde risico 40 jaar geleden ook gelopen...
dat is nou juist de kern van het probleem: dat is niet zo!

door demografische verschillen in de bevolkingsopbouw betaalden vroeger 100 mensen voor 10 mensen het pensioen;
nu is het 10 voor 10
en straks 10 voor 100
Ja, dat klopt. Maar dat is toch niet iets waar die mensen iets aan kunnen doen? Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen dat ze geboren zijn.
De enige andere oplossing die ik daarvoor zie ik dat wij (de "jongeren") heel veel kinderen moeten gaan krijgen ...

"C'est la vie" ...

Hoe zou je het dan *wel* willen doen r2? Ik ben ook niet gelukkig met de situatie, maar ik zie niet direct een andere (betere) manier, het is zeer ongelukkig dat er na de oorlog zo'n grote baby-boom heeft plaatsgevonden, maar dat is niet iets wat je de babyboomers zelf kunt verwijten...
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

Punisher schreef:Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen dat ze geboren zijn
maar je kunt het hen wel kwalijk nemen dat ze extreem kortzichtig gedrag van de toenmalige politici hebben gedoogd
en er zelf de vruchten van plukken
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

Punisher schreef:dat er na de oorlog zo'n grote baby-boom heeft plaatsgevonden
dit was een bekend gegeven!
als de politici het lef zouden hebben gehad elk jaar 2% extra premie te laten innen was er geen enkel probleem!
dan was het omslagstelsel veranderd in een vooruitbetaalstelsel!

maar dat is niet gebeurd
want politieke zelfmoord

zelfs andersom
Lubbers heeft de pensioenkassen afgeroomd icm met lagere premies

het principe is:
de babyboomers hebben te weinig geld betaald en krijgen te veel geld uitgekeerd!

waarom nemen we het kapotgebombadeerde Duitsche volk wel kwalijk, maar babyboomers niet kwalijk,
als ze gebruiken, het excuus "wir haben es nicht gewusst"?
sla een bosatlas uit 1960 open en kijk naar de bevolkingsgrafiek

Sie haben es gewüsst
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Punisher »

Doen "we" het nu dan zoveel beter en anders met Wilders en consorten?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

Punisher schreef:Doen "we" het nu dan zoveel beter en anders met Wilders en consorten?
nee
dat is het pijnlijke
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door GPS »

Laat ik, als babyboomer, ook maar eens een duit in het zakje doen.

Waar gaat dit over? de topictitel zegt dat babyboomers steeds opzichtiger leven ten koste van jongeren. Maar dat kan niet het geval zijn. Tenslotte de meeste babyboomers werken nog. Pas sinds het begin van het jaar zijn de babyboomers begonnen met pensioen te gaan en zij die nu al een goed leven lijden doen dat van het geld dat ze de afgelopen tientallen jaren hebben verdiend/verkregen hebben.
Maar voor zover ik de TS ken bedoelt hij dat ook niet. Eerder dat hij het niet eens is met hoe de zaken nu gaan. En daar heb ik een probleem, want dat is een beetje ruim omschreven en ik weet dan ook eigenlijk niet waar ik op moet reageren. Is dat op de stelling/vraag:

1. De huidige pensioenfinanciering is onredelijk
2. De voorgestelde pensioenfinanciering is onredelijk.
3. Het hele pensioenstelsel moet , ongeacht de wijze van financiering, moet op de schop
4. De jongere generatie moet principieel wel/niet voor de oudere zorgen
5. De babyboomers zijn verantwoordelijk voor de ontstane situatie
6. De politiek zoekt wel/niet naar een echte oplossing
7. De babyboomers kunnen wel wat inleveren ten behoeve van de jongere generatie
8. Hebben de babyboomers wel iets met het probleem te maken?

Wel wil stellen dat ik een beetje moe word van de zwartepiet toegespeeld krijgen. Oké, ik ben op dit forum nog niemand tegengekomen die mij persoonlijk wat verwijt. Maar in real life wel.
Het wordt mij verweten dat ik kan doen en laten wat ik wil (binnen redelijke grenzen) en dat de jongere generatie dat betaalt. Dat is absoluut niet het geval. Want ik krijg nog steeds geen pensioen of AOW. Verder heb ik omdat ik ook bij de Sociale Verzekeringsbank heb gewerkt gezien wat een pensioenbreuk kan doen met iemands pensioen en gezorgd dat geld over heb gehouden. Daar heb ik me in het verleden zaken voor ontzegd. Wij gingen niet op dure vakanties naar Azië, Amerika of Australië. Zoals veel van onze generaties genoten, maar worden nu wel door die zelfde generatiegenoten en de jongere generatie, die door de heisa in de media vinden dat wij op hun zak leven. Nogmaals, ik ben op het forum niemand tegengekomen die dat beweert.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

GPS schreef:de topictitel zegt dat babyboomers steeds opzichtiger leven ten koste van jongeren
dat is een topictitel die ik ooit in een boze bui heb gemaakt;
is idd iets te polariserend en te sterk geformuleerd
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door Punisher »

R2D2 schreef:
GPS schreef:de topictitel zegt dat babyboomers steeds opzichtiger leven ten koste van jongeren
dat is een topictitel die ik ooit in een boze bui heb gemaakt;
is idd iets te polariserend en te sterk geformuleerd
Misschien dat je van het uitroepteken een vraagteken moet maken :)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

dan doe ik aan geschiedvervalsing
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door GPS »

R2D2 schreef:
GPS schreef:de topictitel zegt dat babyboomers steeds opzichtiger leven ten koste van jongeren
dat is een topictitel die ik ooit in een boze bui heb gemaakt;
is idd iets te polariserend en te sterk geformuleerd
Ja, dat snap ik wel. Ik ken je goed genoeg dat jij je enorm kunt ergeren aan zaken die nou niet bepaald vlekkeloos verlopen en waar je geen enkele invloed op hebt, maar die wel op je boterham krijgt. Dat gevoel ken ik maar als te goed.

Maar ik zou zo graag ergens op in willen gaan en weet eigenlijk niet goed op welk deel van het probleem.
Vanochtend heb ik geprobeerd het zo breed mogelijk te houden, maar ja, na vijf A4-tjs (volgens word) en het gevoel dat ik nog niet op de helft zat met m'n verhaal leek me dat ook niet echt zinnig. :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

www.nu.nl schreef:De jongerenorganisatie van de VVD wil dat er een referendum komt over het pensioenakkoord. Volgens de JOVD is dat akkoord gesloten door organisaties die slechts een fractie van de samenleving vertegenwoordigen.
http://www.nu.nl/economie/2544927/jovd- ... koord.html
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

Het nieuwe pensioenakkoord is desastreus voor de houdbaarheid van ons pensioenstelsel, dat stellen de Jonge Democraten (D66). Het akkoord dat vanmorgen door het kabinet en de sociale partners werd gepresenteerd maakt het stelsel nog slechter voor jongeren dan het nu al is. Bovendien worden er grote kansen gemist: de perverse solidariteit van arm naar rijk blijft behouden en de noodzakelijke structurele bezuinigingen blijven uit.
Maarten Koning: “Dus solidariteit betekent dat arm voor rijk betaalt en intergenerationele solidariteit betekent dat de vakbondsleiders de pensioenpot mogen leegroven. Intergenerationele diefstal noem ik dat. Vakbonden en partijen als de SP noemen óns vervolgens onfatsoenlijk en asociaal. Onbegrijpelijk. Als solidariteit betekent dat arm voor rijk betaalt ben ik er trots op dat wij als Jonge Democraten hier tegen strijden. Waar is het sociale gezicht van de SP, PvdA en PVV gebleven? Zij maken zich normaal al druk om één procentje koopkracht. Zijn misschien de idealen van de socialisten toch iets zwakker dan de vriendschapsbanden met de vergrijsde vakbondvrienden?
http://jongedemocraten.nl/jdmedia/actue ... -rijk.html
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: babyboomers leven steeds opzichtiger ten koste van jonge

Bericht door R2D2 »

CPB: pensioenakkoord nadelig voor jongeren
Drie aspecten van het akkoord kunnen ten nadele van de jongere generaties uitwerken. Een van deze drie punten betreft het verminderen van het opbouwen van buffers om financiële schokken op te vangen.
http://fd.nl/economie-politiek/2011/06/ ... r-jongeren

Denkt men nou echt dat in de komende 50 jaar minder financiele schokken zullen optreden, met gigantische problemen omtrent MRSA, AlKaida, Klimaatverandering, Grondstoffenschaarste, Bevolkingsgroei, etc.?
Plaats reactie