Gesplitst van Hollywood spuisels

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Gesplitst van Hollywood spuisels

Bericht door X-File »

'Goede vriend de Dalai Lama'??? Waarschijnlijk heeft die nu zoiets van 'Sharon WIE???'.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Of hij heeft inderdaad "goede" herinneringen aan haar...kan toch? Zijn wel meer mensen die officieel niets met vrouwen mogen die dat wel doen ;)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Raynor's Revenge »

ja, maar, die zijn over t algemeen katholiek toch? :X
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:ja, maar, die zijn over t algemeen katholiek toch? :X
Neuh hoor, is zo'n beetje van alle geloven waar ze dat soort regels hebben bekend. We horen hier vooral veel over Katholieken omdat onze journalisten het schijnbaar erg leuk vinden om daarover te schrijven. Bij een deel zal het verwerking van jeugdtrauma's zijn...Oh en vergeet niet dat we in Nederland hoe dan ook niet veel anders hadden. Tegenwoordig wel, maar het duurt over het algemeen even voordat zulke schandalen naar buiten komen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hollywood spuisels

Bericht door X-File »

Raynor's Revenge schreef:ja, maar, die zijn over t algemeen katholiek toch? :X
Dat zijn over het algemeen kleine jongens.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Raynor's Revenge schreef:ja, maar, die zijn over t algemeen katholiek toch? :X
O jongen, je moet eens de verslagen van de kerkenraden lezen. Daar krijg je rode oortjes van. :*) Toegegeven, die verslagen zijn dan wel een paar eeuwen oud, maar de aard van 't beesie is niet veranderd hoor. Hooguit staan ze nu meer toe. dan valt 't niet zo op.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Och iedereen weet toch dat kloosters voor een deel uitgevonden zijn om mensen in te dumpen die maatschappelijk niet zo goed lagen. Of dit nu om hun politieke ideeen was of hun geaardheid...het was gewoon handig ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Yep! Maar kloosters zijn een katholieke instelling en de kerkenraden waar ik het over had, wel degelijk protestants. Uiteraard de meeste behorend tot de stroming van de preciezen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Oh jah, over ongewenste zwangerschappen en wat de verschillende vormen van gereformeerden daarmee doen zijn in zowel mijn eigen familie als mijn schoonfamilie genoeg verhalen bekend...en mijn vader kan nog wel meepraten over hoe het gaat in de gemiddelde evengelische gemeente tegenwoordig...maar tot op heden heb ik mijn versie van het geloof behouden. Niet dat ik daarmee in een kerk pas, misschien richt ik er zelf nog wel eens eentje op ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Houd je dan wel even bij, hoeveel verschillende Christelijke kerken en sekten we hier hebben? Ik dacht dat we ergens in de tachtig zaten. Het is dus wel zaak om het juiste aantal te weten als we de honderd naderen.

Maar even serieus. Het is natuurlijk zo, dat hoe strenger de regeltjes, hoe meer overtredingen er zijn. En die overtredingen worden zoveel mogelijk onder tafel gemoffeld. Dat is inherent aan de mens en heeft in feite niets met z'n geloof te maken. Al wordt geloof wel wereldwijd en al eeuwenlang als dekmantel gebruikt voor van alles en nog wat.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Klopt geheel wat je zegt en ik snap zelf nog steeds niet waarom het in een land als Nederland nog niet uitgeroeid is. Mijn broertje heeft een gereformeerd vriendinnetje en het eerste wat mijn schoonvader zei was het volgende "dat lijkt je oma wel qua gedrag Jan". Zelfde onderdanige gedrag, niet voor haar eigen toekomst willen gaan en alleen maar denken aan het snel trouwen en krijgen van veel kinderen. Ik hoop dat mijn broertje er genoeg weerstand tege kan bieden.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Punisher »

Tja, als je vanaf dag 1 dat erin gestampt krijgt...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Punisher schreef:Tja, als je vanaf dag 1 dat erin gestampt krijgt...
Het is niet alleen vanaf dag 1 instampen. Hoewel dat een heel grote rol speelt. Het is ook zo dat veel mensen een bepaald wereldbeeld hebben en daar niet buiten kunnen. Zonder dat beeld stort hun wereld in, worden ze onzeker en begrijpen ze het niet meer.

Maar ja, ook dat geldt feitelijk voor elke cultuur en heeft niets met geloof te maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe lang (wereldwijd) de standenmaatschappij al stand houdt. Die hang naar van boven of van buiten opgelegde zekerheid maakt dat het soort mensen als de vriendin van CC haar broer nog bestaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Jep en je ziet ze inderdaad buiten de standaard geloven om ook heel veel. Het is nu eenmaal zo dat een groot deel van de mensheid niet voor zichzelf kan kiezen ;) Toch blijf ik het vreemd vinden. Ze komt ook nog uit een klein boerengat, maar dat boerengat ligt wel letterlijk midde in de Randstad. Toch is ze nog nooit naar een bioscoop geweest, heeft ze nog nooit een homo gezien en mijn broertje heeft haar voor het eerst bier laten drinken. Nu moet er even bij gemeld worden dat mijn broertje er trots op is dat hij in de serie "Hooligans Internationaal" van Discovery te zien is op de beelden die bij FC Utrecht gemaakt zijn. Ofwel, een groter cultuurverschil dan dat kan je niet krijgen denk ik zo.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Jep en je ziet ze inderdaad buiten de standaard geloven om ook heel veel. Het is nu eenmaal zo dat een groot deel van de mensheid niet voor zichzelf kan kiezen ;) Toch blijf ik het vreemd vinden. Ze komt ook nog uit een klein boerengat, maar dat boerengat ligt wel letterlijk midde in de Randstad.
Och, ook in de grote steden heb je heel vreemde wezens hoor. En midden in de randstad. In mijn tijd bij de SVB Werden de gemoedsbezwaarden (zij die geen aow wilden, vanwege hun geloof) behandeld door de Raad van Arbeid in Dordrecht. Daar zaten de meeste van die lui.
captain crash schreef:........ heeft ze nog nooit een homo gezien
Je bedoeld dat zij zich nooit heeft gerealiseerd, dat ze een homo zat aan te staren.
captain crash schreef:en mijn broertje heeft haar voor het eerst bier laten drinken. Nu moet er even bij gemeld worden dat mijn broertje er trots op is dat hij in de serie "Hooligans Internationaal" van Discovery te zien is op de beelden die bij FC Utrecht gemaakt zijn. Ofwel, een groter cultuurverschil dan dat kan je niet krijgen denk ik zo.
Sorry, maar ik krijg sterk de indruk, dat ze in dat boerengat, zonder je broertje veel beter af is. Hoe wereldvreemd ze daar dan ook zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Mijn ouders vinden dan ook dat mijn broertje eigenlijk nog niet aan een vriendin toe is...maargoed...alsof je daar verder wat aan kan doen he ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Weinig. Maar volgens mij is ie aan een vriendin toe, die hem in toom houdt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Dan heeft ie de verkeerde uitgezocht vrees ik...najah ze ook nog ontzettend jong, moet zelf nog zien dat het op de lange termijn wat wordt.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Punisher »

GPS schreef:
Punisher schreef:Tja, als je vanaf dag 1 dat erin gestampt krijgt...
Het is niet alleen vanaf dag 1 instampen. Hoewel dat een heel grote rol speelt. Het is ook zo dat veel mensen een bepaald wereldbeeld hebben en daar niet buiten kunnen. Zonder dat beeld stort hun wereld in, worden ze onzeker en begrijpen ze het niet meer.

Maar ja, ook dat geldt feitelijk voor elke cultuur en heeft niets met geloof te maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe lang (wereldwijd) de standenmaatschappij al stand houdt. Die hang naar van boven of van buiten opgelegde zekerheid maakt dat het soort mensen als de vriendin van CC haar broer nog bestaan.
Heeft dit ook niet gewoon met opleiding te maken? Mensen die weinig (niks) van de wereld weten zullen zich ook snel onzeker voelen.

Zo'n soort houding zie je veel vaker bij (streng) gelovige mensen, een van de kern-strategieën van religie is om de mensen dom te houden (Beetje kort door de bocht, maar het komt er uiteindelijk wel op neer).

OT: Hou oud is je broer eigenlijk?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

Voor een deel heeft het met opleiding te maken en met gewenning. Vanaf dag 1 zoals je al zei.
Maar er zijn toch ook hoog opgeleide mensen die zo denken. Dominee wordt je bv niet zomaar.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

Het heeft niets me opleiding te maken, je zou eens moeten weten hoeveel gereformeerden universitaire opleidingen gevolgd hebben en ondertussen nog steeds beweren dat homoseskualiteit een zikte is.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Hollywood spuisels

Bericht door HorckDude »

Punisher schreef:Zo'n soort houding zie je veel vaker bij (streng) gelovige mensen, een van de kern-strategieën van religie is om de mensen dom te houden (Beetje kort door de bocht, maar het komt er uiteindelijk wel op neer).
Het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht ja. Het opzettelijk dom houden, een 'kernstrategie', klinkt als een groots meesterplan. Een soort samenzwering die kwade bedoelingen impliceert. Dat is ook weer niet zo. Deze mensen geloven het vaak met heel hun hart, omdat ze niks anders kennen.
Alles wat je tegen hen zou zeggen wat niet met dat paradigma strookt is dan onbegrijpelijk voor hen. Hun wereldbeeld zou instorten als ze jouw visie zomaar zouden overnemen, want een groot deel van hun opvoeding blijkt dan fundamenteel niet te kloppen. Jij zou ook gek worden als iemand tegen je zou zeggen dat kindjes echt van de ooievaar komen en de aarde plat blijkt te zijn, om maar wat schoolvoorbeelden te noemen. Je zou dat ook niet zomaar geloven, want je leven is o.a. gebaseerd op de kennis dat mannen en vrouwen kindjes maken, en de aarde rond is en om de zon draait. In dit voorbeeld gaat het er dan niet om in hoeverre een dergelijke situatie reeël is, maar het gaat erom dat iemand erachter komt dat fundamentele kennis niet blijkt te kloppen. Je moet die mensen wel een beetje begrip geven, want zij doen ook vaak alleen maar wat zij denken dat goed is. Alleen zijn hun normen en waarden anders.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Hollywood spuisels

Bericht door GPS »

captain crash schreef:Het heeft niets me opleiding te maken, je zou eens moeten weten hoeveel gereformeerden universitaire opleidingen gevolgd hebben en ondertussen nog steeds beweren dat homoseskualiteit een zikte is.
Ik ben het deels met je eens. Er zijn genoeg (fetelijk te veel) hoogopgeleiden, die een heel benauwend wereldbeeld hebben. Maar dat zij -wereldwijd- nog steeds een grote massa in hun greep kunnen houden, komt ook (niet alleen) voort uit het feit dat die massa dom wordt gehouden.
En met dom houden bedoel ik niet zozeer opleiding, als over de schutting kijken. Als je geen tv mag hebben, zul je ook nooit zien wat er verder in de wereld te koop is. Maar dat geldt ook als de overheid (probeert) internet op slot te doen, of op andere manieren informatiestromen uit het buitenland tegen te houden.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Punisher »

En waarom heb ik dan geen evolutie op school gekregen? Waarschijnlijk _DE_ meest belangrijkste en invloedrijkste wetenschappelijke theorie vandaag de dag...?

Nu worden een hoop mensen grove onwaarheden verteld en krijgen een totaal verkeerd wereldbeeld voorgeschoteld, of dit opzettelijk is of niet vind ik niet zo belangrijk.

"Geloof", het woord zegt het al, "geloof" is gebaseerd op "geloven", of dit waar is, of dat er bewijs voor dat "geloof" is, is dus ook niet zo belangrijk, sterker nog, bij de meeste religies is "Geloven" *ondanks* grote hoeveelheden bewijs tegen dit "Geloof" zo ongeveer de grootste deugd die er is.
Dat is (o.a.) de reden dat sommige mensen geloven dat de aarde 6000 jaar oud is.

Oftewel, het eindresultaat is dat veel mensen dom worden gehouden.
Het heeft niets me opleiding te maken, je zou eens moeten weten hoeveel gereformeerden universitaire opleidingen gevolgd hebben en ondertussen nog steeds beweren dat homoseksualiteit een ziekte is.
Hier zijn wel cijfers over, en hoger opgeleide mensen zijn minder religieus. Natuurlijk zijn er ook hoog opgeleide streng gelovigen, maar er zijn ook kettingrokers die 90 worden...

Hoe dan ook is iemand die bouwkunde doet niet per se veel te weten over andere zaken, "opleiding" is breder dan dat alleen...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door captain crash »

als je "opleiding" breed hou je maar weinig mensen over. Gelovigen zijn namelijk vaak kortzichtig, maar dit geldt netzo goed voor anderen en bekeerlingen zijn de ergste van allemaal.

Zou je de statistieken waar je het over hebt trouwens een willen laten zien?

En waarom je de evolutieleer niet gehad hebt kan ik je niet vertellen. Ik heb op een Christelijke school gezeten en heb de evolutieleer wel gewoon gehad. Kinderen op de openbare school in amsterdam krijgen de evolutieleer niet meer...

Maar we raken erg offtopic. Stel voor dat als we hier over willen verder blaten we in debate camp een topic maken.

RR kan je nog zo'n mooie knip doen?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Raynor's Revenge »

dat kan, maar ik moet binnen nu en heel snel weg , dus datdoe ik dan na de repetitie wel ;)

tenij vis horck of vulcan langskomt en zin heeft om even de mod uit te hangen natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Punisher »

RR kan je nog zo'n mooie knip doen?
Amen
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Hollywood spuisels

Bericht door Ace of Spades »

Punisher schreef:
RR kan je nog zo'n mooie knip doen?
Amen
The irony... ;)
Plaats reactie