De zwangere man

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

De zwangere man

Bericht door Section31 »

Het zal niet veel mensen ontgaan zijn; er loopt een zwangere man rond op deze aardkloot.
Oké technisch gezien is hij helemaal geen man want hij werd geboren als meisje, maar in de loop der jaren is al het vrouwelijke weggehaald. Op één ding na dan.

Een aantal weken geleden kwam dit toevallig als item bij Oprah voorbij en nu staat het dan ook groot in de wereldwijde pers. Maar ik snap het gewoon niet!
Het wordt gepresenteerd als iets prachtigs, compleet met een verschillende artistieke photoshoots etc (http://i27.tinypic.com/315o1dy.jpg). En hoe ik er ook naar probeer te kijken, ik vind er niets prachtigs aan.

Nou heb ik mezelf altijd als een vrij ruimdenkend mens gezien als het aankomt op de meeste gebieden. Maar dit ziet er in mijn ogen zó onnatuurlijk uit...
Ik begrijp dat sommige mensen in het verkeerde lichaam worden geboren, maar maak dan ook een keuze!
(En zwanger worden is toch juist hét toppunt van vrouwelijkheid?)

Hoe denken jullie hierover?
Laatst gewijzigd door Section31 op 09 jun 2008, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door Blind Guardian »

Meh;

Er is een science fiction schrijver die in een van zijn/haar werken heeft beschreven dat mensen van geslacht kunnen veranderen wanneer ze dat willen, maar dat is niet aan mij uitbesteed.

Maar buiten dat is het nieuwsbericht me redelijk ontgaan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De zwangere man

Bericht door EMH »

ik kan maar aan een ding denken bij dit verhaal

Afbeelding


Tis natuurlijk apart om een man zwanger te zien.
Maar die persoon is dus eigenlijk een vrouw alleen is dat niet meer te zien verder. Tja, als het verder geen problemen geeft laat hem/haar.
Heb t nieuws trouwens verder ook niet meegekregen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door Raynor's Revenge »

Section31 schreef:(En zwanger worden is toch juist hét toppunt van vrouwelijkheid?)
IMHO sla je hier idd de spijker op de kop.... als je je geslacht wilt veranderen doe het dan goed.... :nothanks:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door The Silencer »

Die foto :r Daar had best een waarschuwing bijgemogen.

En verder eensch met wat gezegd is. Als je vind dat je in een verkeerd lichaam geboren bent (in een vrouwelijk) dan zul je toch juist NIET zwanger willen worden?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De zwangere man

Bericht door Ace of Spades »

De kinderwens verdwijnt niet. Ik kan er niet echt mee zitten eigenlijk en daarbij is de titel van het bericht erg misleidend. Daarbij is de vrouw van deze 'man' niet in staat kinderen te krijgen aangezien haar baarmoeder weg is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door captain crash »

Tjah het toont wat mij betreft alleen maar aan dat je wel van sekse kan willen veranderen, maar dat dit nooit compleet lukt. Deze persoon heeft zijn/haar baarmoeder altijd gehouden om eventueel zwanger te kunnen worden. Dus tjah, dat is nu dan zo. Ze verdienen vermoedelijk erg veel geld met het verhaal.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door Henry86 »

Raynor's Revenge schreef:
Section31 schreef:(En zwanger worden is toch juist hét toppunt van vrouwelijkheid?)
IMHO sla je hier idd de spijker op de kop.... als je je geslacht wilt veranderen doe het dan goed.... :nothanks:
Wat een onzin. Waarom zou je moeten kiezen voor man of vrouw, als allebei ook kan?
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: De zwangere man

Bericht door Karanov »

Tja... de grenzen tussen man/vrouw is altijd troebeler geweest dan de samenleving wil toegeven. Er zijn altijd mensen geboren die, om wat voor reden dan ook, biologisch tussen man en vrouw inhangen. Daarnaast is gender, en de rol daarvan ook een erg vaag en vervormbaar begrip, welke voor een groot deel cultureel bepaald is.

De technologie stelt ons nu steeds meer in staat om deze vaagheid, niet te corrigeren, maar juist in de praktijk te brengen. Alhoewel er nog wel beperkingen zijn, is dit al wel een mooi voorbeeld van iemand die zelf in staat was te kiezen welke positie hij wou innemen in het spectrum van biologisch geslacht, om zodoende zijn lichaam te laten aansluiten bij zijn zelfbeeld op het spectrum van gender.

Zou me niks verbazen als we op ten duur inderdaad makkelijk kunnen wisselen tussen man/vrouw en alles er tussenin... naargelang onze wensen, en dan ook de complete transformatie doormaken. Dus ook een baarmoeder voor omgebouwde mannen e.d.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door captain crash »

Dan is dit ook geen probleem meer ;)
Bruidegom blijkt bruid
Uitgegeven: 9 juni 2008 17:50
Laatst gewijzigd: 9 juni 2008 19:41

PARIJS - Een Française heeft zich voorgedaan als man om met haar vriendin te kunnen trouwen. Ondanks een relatie van twee jaar zou de echte bruid niet hebben geweten dat ze op het punt stond met een vrouw te trouwen.

Het koppel had onlangs het huwelijk aangevraagd in het Noord-Franse Vitry-le-François. De 'bruidegom', die onder de naam Stéphane door het leven ging, leverde alleen een kopie van het paspoort in, het echte zou zijn gestolen.

Geslacht

Op de kopie was de F (feminine, vrouw) veranderd in een M (masculine, man). Een medewerker van de gemeente kreeg argwaan en nam contact op met de geboorteplaats van de aanstaande.

Daar bleek dat het paspoort was verstrekt aan een vrouw. Stéphane verklaarde dat ze zich van binnen een man voelde, maar geen geld had voor een geslachtsveranderende operatie.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: De zwangere man

Bericht door Karanov »

En weer een probleem dat opgelost had kunnen worden door sex voor het huwelijk. 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door captain crash »

als wij ooit samen nog eens een religie beginnen is dat verplicht he ;)
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: De zwangere man

Bericht door Vash »

Ik vind om eerlijk te zijn de foto ook een beetje vies om te zien.

Maar goed, als hij/zij een kind kan dragen is het dus duidelijk een zij. Wat mij betreft is het een vrouw die eruit ziet als een man. Ik heb de uitzending van Oprah niet gezien. Maar als ze graag een man wil zijn kan ik me niet voorstellen dat ze blij is met de zwangerschap, ook al wil ze graag een kind. Maar goed, hoe is ze dan zwanger geraakt eigenlijk als ze met een vrouw samen is?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door captain crash »

het was iets in de geest van dat ze al wist dat haar partner geen kinderen kon krijgen. Maar wij hebben die uitzending maar half gezien. Ik vraag me trouwens wel af hoe zij/hij nu verder verandert tijdens de zwangerschap. Komen ontzettend veel hormonen bij vrij die ook het lichaam verder doen veranderen.
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: De zwangere man

Bericht door Vash »

Ja idd, dat kan natuurlijk jaren werk teniet doen. Misschien mag hij/zij zijn medicatie ook wel helemaal niet nemen tijdens de zwangerschap. Zou hij/zij borstvoeding kunnen geven? Of is die functie ook een keer weggehaald?

Maar goed hij/zij zal zich wel hebben laten insemineren want twee vrouwen kunnen natuurlijk niet zwanger raken. Zelfs niet als de ene vrouw twijfelachtig is lijkt mij.

Maar goed, als hij/zij op deze manier wel lekker in zijn/haar vel zit, wie ben ik om er commentaar op te hebben. Het komt alleen een beetje halfslachtig over.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: De zwangere man

Bericht door captain crash »

Volgens mij kan je geen borstvoeding geven zonder borsten ;)
Plaats reactie