En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Ik begrijp ook echt niet waarom ze geen weekendretour of uberhaupt een retourtje kunnen maken...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

mijn vader kan bijvoorbeeld ook niet meer met de trein als dit systeem doorgaat. We brengen hem nu in de trein en dan wordt hij er later weer uitgepikt (bijvoorbeeld in Rotterdam). Dat kan niet meer want de persoon die hem oppikt moet dus ook zo'n ov-chipkaart hebben.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

En de NS gaat vast ook niet elke treinrit van jouw vader ondersteunen met een mannetje of vrouwtje die m even brengt...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Dat doen ze nu al wel, maar daar kleven twee nadelen aan: 1. Je moet er een erkende gehandicapte voor zijn wat zoveel betekent dat je een uitkering hebt en/of met subsidie ergens werkt maar vooral NIET dat je een eigen bedrijf hebt en 2. dat je altijd afhankelijk bent van mensen die je niet kent en waarvan je dus ook neit weet of ze er daadwerkelijk zijn.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Dat is idd ook nog een punt. Komt de trein op tijd, komt die dame of heer van de hulp niet op tijd...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

OV-chipkaart 100 miljoen duurder
Uitgegeven: 7 oktober 2008 06:43
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2008 11:22

DEN HAAG - De ov-chipkaart heeft vervoerders zoals de Rotterdamse RET en het GVB in Amsterdam, sinds 2006 100 miljoen euro meer gekost dan de begrote 249 miljoen euro.

Dit blijkt uit een onderzoek van een commissie in opdracht van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer). De commissie pleit ervoor om nu 'door te pakken' met de kaart om verdere vertragingen en nog meer kosten te voorkomen.

"Geef Rotterdam groen licht", zei dinsdag landsadvocaat René Van de Klashorst namens commissievoorzitter Anne Kist. "Stadsvervoerders willen de kaart graag invoeren om de extra kosten terug te verdienen. Je hoeft dan niet langer twee systemen in leven te houden."

Rotterdam, al langere tijd proeftuin voor de ov-chipkaart, wil dat eind januari de strippenkaart in de metro verdwijnt en de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs wordt. De staatssecretaris beslist daarover. Zij beloofde onlangs de Tweede Kamer voor eind oktober uitsluitsel te geven.

Vervoersbedrijven

De oorzaak van de problemen ligt in de keuze voor het systeem, een verantwoordelijkheid van de vervoersbedrijven zoals verder ook de Haagse HTM en de Nederlandse Spoorwegen alsmede provincies en stadsregio's. De commissie-Kist beveelt daarom aan om de organisatie van het project en het onderlinge overleg tussen partijen te verbeteren.

Mogelijke extra financiële tegenvallers van 18 miljoen euro per jaar tot en met 2017 kunnen worden opgelost als die aanbevelingen worden opgevolgd, aldus Van de Klashorst.

Problemen

De ov-chipkaart zou vanaf 2009 de strippenkaart en het treinkaartje vervangen, maar door tal van problemen zoals de veiligheid komt daar weinig van terecht. Vorige week zegden ook nog eens grote consumentenorganisaties zoals ANWB, Rover en Consumentenbond het vertrouwen op in de kaart. Als het aan hen ligt, blijven strippenkaart en chipkaart zolang als nodig naast elkaar bestaan.

De VVD wil dat het ministerie extra kosten betaalt als commerciële vervoerders als Arriva, Veolia en Connexxion toch aankloppen om hulp. "Dan schrapt het ministerie maar wat anders", aldus Kamerlid Paul de Krom.

CDA'er Jan Mastwijk ziet dat anders. "Als de oorzaak ligt bij de bedrijven, voel ik er niets voor om rijksgeld bij te leggen." De commissie-Kist sluit overigens niet uit dat er rijksgeld bij moet. Extra kosten door eisen die het Rijk stelt aan de chipkaart, zijn naar haar oordeel een zaak van het Rijk.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door EMH »

Goh en wie mogen die 100 miljoen uiteindelijk weer ophoesten....
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

deel bedrijven, deel overheid.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door EMH »

dus deel wij. he... t zijn uiteindelijk toch de belastingcenten of we vinden het terug in de ritprijs uiteindelijk ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

ach waar maak je je druk om EMH, volgend jaar betaal je al 50 eurocent mee aan de sponsoring van Feyenoord door Fortis.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door EMH »

ik maak me ook niet druk, uitgezogen worden we toch wel in dit land... :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Rekenkamer kritisch over beleid Vogelaar
Uitgegeven: 9 oktober 2008 12:50
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 13:36

AMSTERDAM - Het is onduidelijk welke maatschappelijke veranderingen minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) wil bereiken in haar veertig 'krachtwijken'.

Dat concludeert de Algemene Rekenkamer donderdag in een rapport over het beleid van de minister.

Vogelaar wees vrij snel na haar aantreden veertig achterstandswijken aan die zij binnen tien jaar wil transformeren tot 'prachtwijken'.

Corporaties

De minister stopt zelf geld in het project, maar de grootste bijdrage moet komen van de verschillende woningbouwcorporaties. Die moeten tien jaar lang 250 miljoen euro per jaar in een fonds storten voor het opknappen van de wijken.

De manier waarop Vogelaar de ontwikkelingen in de probleemwijken onderzoekt, bevat volgens de rekenkamer een aantal tekortkomingen.

Veranderingen

Weliswaar is te volgen of de problemen zich naar andere buurten verplaatsen, maar het onderzoek richt zich niet op alle problemen. De rekenkamer schrijft dat de minister niet scherp definieert welke veranderingen zij wanneer wil bereiken.

Onduidelijkheid kan worden voorkomen wanneer Vogelaar vooraf aangeeft welke verbetering zij noodzakelijk vindt.

Onzichtbaar

De bewindsvrouw heeft weliswaar het Centraal Bureau voor de Statistiek onderzoek laten verrichten naar de resultaten van het krachtwijkbeleid, maar hierbij blijven schoolprestaties en taalachterstanden van kinderen 'onzichtbaar', oordeelt de rekenkamer.

"Feit is dat de effectiviteit van specifiek het krachtwijkenbeleid als aanvulling op het bestaande beleid niet precies meetbaar is."

Achterstand

Ook op thema's als integreren, veiligheid en gezondheid is nog onvoldoende vast te stellen of de achterstand ten opzichte van andere wijken door de extra aandacht en geld vermindert.

Daarnaast heeft de minister 'nauwelijks' instrumenten om de gemeenten en woningcorporaties rechtstreeks te sturen en is niet duidelijk of zij ten overstaan van de Tweede Kamer voldoende verantwoording kan afleggen, concludeert de rekenkamer.

Publiceren

De Algemene Rekenkamer adviseert daarom om de ontwikkeling van alle wijken in Nederland de komende jaren goed te volgen en de resultaten ervan online te publiceren. Hiermee kunnen dan ook alle gemeenten hun voordeel doen.

Vogelaar laat in een reactie weten dat het rapport een goed inzicht geeft in de dilemma's rond het krachtwijkenbeleid en de verantwoording daarvan. Ze herkent zich gedeeltelijk in de kritiek.

Zo vindt ze het niet nodig om één monitor voor zo veel mogelijk wijken in Nederland te ontwikkelen. De aanbevelingen zegt de bewindsvrouw ter harte te nemen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

De PvdA heeft ook iets geleerd...of juist niet...maar ze weten in ieder geval heel goed dat ze anders zijn dan Wilders
PvdA-Kamerlid bepleit 'vernederen' van Marokkanen
Uitgegeven: 14 oktober 2008 15:05
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 15:09

AMSTERDAM - Marokkaanse jongeren die niet willen deugen, moeten worden 'vernederd'. Dat zegt PvdA-Kamerlid Hans Spekman deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland.

"De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen", zegt Spekman.

Een waarschuwing of een boete werkt niet, zegt Spekman. "En van een celstraf krijgen ze alleen maar meer status in hun groep. Je moet ze zo aanpakken dat ze hun status juist verliezen. Dat is het enige dat werkt."

Spekman zegt alleen te doelen op Marokkanen die structureel problemen veroorzaken, en niet op mensen die van goede wil zijn. Dat is het verschil tussen de PvdA en de PVV van Geert Wilders, vindt Spekman. "Door Wilders voelen de Marokkanen die wél deugen zich ook uitgekotst. Terwijl het voor ons topprioriteit moet zijn om juist die jongens niet kwijt te raken."
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Blind Guardian »

Erg goed, ik heb een pesthekel aan generaliseren en zeker als je niet hebt verdiept in een cultuur.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Wedden dat Den Haag hier vandaag of morgen verbaasd over gaat zijn:
Kloonsoftware OV-chipkaart openbaar
Uitgegeven: 27 oktober 2008 06:53
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2008 07:03

AMSTERDAM - Massale fraude ligt op de loer voor de OV-chipkaart. Mifare Classic-chipkaarten kunnen nu gekloond en onklaar gemaakt worden door middel van open-sourcesoftware.

Dat meldt Webwereld maandag. Het project heet Crapto1 en het implementeert de versleuteling van de in 2007 gekraakte CRYPTO1. Volgens de ICT-nieuwssite heeft de maker van de code gebruik gemaakt van de paper van de Radboud Universiteit.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Natuurlijk niet, ze gaan gewoon weer concluderen dat er doorgegaan moet worden met het systeem. Omdat het in Rotterdam zo goed werkt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

'Kosten waterschappen verschillen sterk'
Uitgegeven: 13 november 2008 07:06
Laatst gewijzigd: 13 november 2008 07:11

AMERSFOORT - De kosten voor waterschappen verschillen sterk in Nederland. Terwijl inwoners van het Drentse waterschap Reest en Wieden nog geen 30 euro per jaar kwijt zijn, betalen de ingezetenen van Zeeuws Vlaanderen met 325 euro bijna elf keer zoveel.

Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Vereniging voor Energie, Milieu en Water (VEMW) van de aanslagen die vorig jaar werden opgelegd door de 26 schappen. De VEH noemt de verschillen "onverklaarbaar" en eist dat de financiën van de waterschappen worden doorgelicht.

Donderdag beginnen de waterschapsverkiezingen. Tot en met 25 november kunnen inwoners schriftelijk stemmen op kandidaten voor het bestuur van de schappen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Blind Guardian »

nu.nl schreef:Premier Balkenende is komend weekend toch bij de G20,de topconferentie over de economische crisis in de wereld. Hij is uitgenodigd op aandringen van de Franse president Sarkozy, de huidige voorzitter van de Europese Unie.

President Bush is gastheer van de top in Washington, waar de leiders van de negentien grootste economieën en van de EU praten over mogelijke oplossingen voor de financiële crisis in de wereld.

Nederland is de zestiende economie van de wereld, maar zit niet bij de G20. Balkenende had Sarkozy laten weten dat hij toch graag bij de wereldtop in Washington wilde zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Daar zijn ze in Den Haag toch helemaal niet verbaasd over...was een week geleden al duidelijk dat Nederland daarbij aanwezig (moest) zijn...alleen de juiste smoes was nog niet verzonnen. Nederland "moet" aanwezig zijn omdat waarschijnlijk wereldwijd een soortgelijk reddingsplan komt als wij in Nederland hebben...tjah en dat moet natuurlijk uitgelegd worden enzo.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door R2D2 »

Guess who? schreef:Ik begrijp ook echt niet waarom ze geen weekendretour of uberhaupt een retourtje kunnen maken...
ik ook niet;
hier in Beijing werkt het perfect; metro, bus, zelfs taxi; zelfde oplaadbare kaart; afhankelijk van alle variabelen die je kunt wensen (tijd, ruimte, kortingsvakken, etc.);
vorig jaar was het er nog niet; nu werkt het perfect;
in minder dan een jaar geimplementeerd;
het kan dus wel
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Natuurlijk kan het. Niet alleen in Bejing/China hoor. In Madrid en ergens in Japan werkt het ook. Maar nee, de Nederlanders moesten het zelf uitvinden... helaas.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Zelfs in New York kan het...(en dat zegt heel veel). Nederland wil alleen zelf opnieuw het wiel uitvinden en daar niet het daadwerkelijke kostenplaatje voor betalen...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Ook zo mooi hè hoe ze dat lieten zien. Gewoon met een catalogus in boekvorm (zoals een wehkamp of neckermannn) met de chips die op bepaalde niveaus zijn beveiligd. Nederland heeft gewoon serieus de goedkoopste genomen :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door X-File »

En dat zal het land duur komen te staan.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

X-File schreef:En dat zal het land duur komen te staan.
Ja af en toe is het ook wel grappig. Zo kreeg ik weer een kaartje dat ik mijn OV op mocht halen, weer met de mededeling (helemaal in mooie brochure) dat ik straks ook de OV-chipkaart ging krijgen als ik maar weer een extra pasfoto op zou sturen en dat ik er dan een mooi hoesje voor zou krijgen... Nou tot nu toe krijgen we nog helemaal niks :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door X-File »

Dat kaartje heb ik ook gehad, ik wil eigenlijk die foto wel weer terug. Ik bedoel: wat moeten ze er nu nog mee?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

X-File schreef:Dat kaartje heb ik ook gehad, ik wil eigenlijk die foto wel weer terug. Ik bedoel: wat moeten ze er nu nog mee?
Achja, ik heb toch niks aan die foto... Ze mogen m ophangen ergens.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Blind Guardian »

ik wil best wel treinen, maar als ze zo beginnen, dan hou ik op mijn auto :{ , zie je ze jagen mensen uit het openbaar vervoer daar door, wat een stel sukkels zijn het bijelkaar, de enige die profijt hebben hier bij zijn die gasten die snoepreisjes naar het buitenland hebben gemaakt om te kijken hoe het daar werkte, en er niks van hebben opgestoken (maar wel lekker een week in een vijf sterren hotel hebben doorgebracht) .... :{ maar als we geluk hebben kunnen ze over tien jaar het openbaar vervoer compleet afschaffen hier in nederland, en van het geld daarvan 20-baans snelwegen aanleggen 8-) , een van de meest overbevolkte gebieden in de wereld, heeft toch geen goed werkend openbaar vervoer nodig 8-)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Ik stuur al drie jaar pasfoto's mee geloof ik...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Miriam »

Ja wanneer krijgen we nou die OVchip kaart :-(
Plaats reactie