En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Jim »

dit jaar geloof ik, het stond nu toch vrij absoluut op het ophaal bewijs :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

In Rotterdam gaan ze officieel beginnen...en laten we vooral hopen dat het daar zo'n ontzettende puinhoop wordt dat het in de rest van het land niet meer door zal gaan ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Jim schreef:dit jaar geloof ik, het stond nu toch vrij absoluut op het ophaal bewijs :*)
Verleden jaar ook....
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door uss defiant »

Bij ons in het dorp wordt idd ook weer bijna overal gerookt. Die hebben gewoon een rokerspot ingesteld, waarmee ze aan het eind van de avond langs gaan. Daar komt dus geen cent van mij in. Ik ga als niet-roker echt niet betalen voor rokers zodat ze het niet koud krijgen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Blind Guardian »

De kastelein van mijn stamkroeg heeft een pot ingesteld waar een ieder een euro in kan doen om na elf uur, dit is om eventuele boetes te kunnen betalen (maar voor zover ik begrepen heb, haalt de kroegbaas er een vette winst aan over), ik als niet roker zit er niet mee, maar mijn kleren ruiken veel schoner zonder dat gerook.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Miriam »

Toch is het wel raar dat de niet rokers wel in de rook ruimtes komen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Toch is het wel raar dat de niet rokers wel in de rook ruimtes komen :lachhuil:
welke rookruimtes? buiten?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:Toch is het wel raar dat de niet rokers wel in de rook ruimtes komen :lachhuil:
Misschien omdat ze het niet zelf hebben bedacht? En de maatregel bedacht is om personeel te beschermen...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Klant weigert te betalen in rokerig café
Uitgegeven: 17 november 2008 12:25

ENSCHEDE - Een man uit Enschede heeft onlangs twee drankjes niet betaald omdat hij ze moest opdrinken in een café waar op dat moment gerookt werd.
ANP

De cafébezoeker wilde daarmee een daad stellen. De kroegbaas heeft hem de rekening kwijtgescholden, aldus de Enschedeër.

"Het was een spontane actie. In de loop van de avond werden er steeds meer sigaretten opgestoken. Dat vond ik niet prettig. Toen besloot ik om de drankjes die ik in de rook had genuttigd niet te betalen.

Hij wilde met zijn actie aantonen dat het rookverbod in de cafés gewoon gehandhaafd en nageleefd moet worden. Hij vindt dat de overheid daarin een taak heeft.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

En Vogelaar was ook vaak verbaasd...
Vogelaar haalt uit naar Bos
Uitgegeven: 17 november 2008 15:51
Laatst gewijzigd: 17 november 2008 15:56

DEN HAAG - PvdA-leider Wouter Bos en de vorige week afgetreden minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar denken wel degelijk verschillend over de integratie. Volgens Vogelaar houdt Bos een "tobberig verhaal''.

Bos stelde donderdag, na het gedwongen vertrek van Vogelaar, dat er geen verschil zit tussen hun opvattingen over integratie. De oud-bewindsvrouw weerspreekt dat maandag in een opinieartikel in NRC.

"Met zijn herhaalde oproep om niet te praten over de toon van het integratiedebat, maar over de inhoud, slaat Wouter Bos de plank mis'', aldus Vogelaar.

"Hij begrijpt niet dat, zolang de elite blijft praten in termen van dé Marokkanen, dé Turken en dé Antillianen, migranten zich moeilijk kunnen identificeren met Nederland.''
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Burgemeesters-
referendum afgeschaft
Uitgegeven: 18 november 2008 14:52
Laatst gewijzigd: 18 november 2008 15:07

DEN HAAG - Gemeenten kunnen geen referendum meer houden over de vraag wie de nieuwe burgemeester moet worden. Een meerderheid van de Tweede Kamer ging dinsdag akkoord met een wijziging van de Gemeentewet om het raadplegend burgemeestersreferendum af te schaffen.

In de afgelopen jaren bleek er amper belangstelling te bestaan voor zo'n volksraadpleging. Sinds de invoering ervan in 2001 is er acht keer gebruik van gemaakt, terwijl in dezelfde periode ruim driehonderd burgemeestersvacatures werden vervuld.

Bij de laatste twee referenda, in Utrecht en Eindhoven, kwamen te weinig stemmers opdagen om van geldige verkiezingen te spreken. Ook bij het referendum in Zoetermeer in 2003 was de opkomst te laag.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

En als het de niet Christelijke stemmers van de CU nog niet duidelijk was dat ze beter op een andere partij hadden kunnen stemmen...dan mag dat nu toch echt wel duidelijk zijn...
ChristenUnie wil spoedoverleg over abortuscijfers
Uitgegeven: 18 november 2008 23:32
Laatst gewijzigd: 18 november 2008 23:32

DEN HAAG - De ChristenUnie wil met spoed een overleg in de Tweede Kamer over prenatale screening en de stijging van het aantal abortussen tussen de 20-ste en de 24-ste week van de zwangerschap. Kamerlid Esmé Wiegman zal het debat woensdag aanvragen.

Zij wijst naar de relatie die de Inspectie voor de Gezondheidszorg legt tussen de stijging van het aantal late abortussen en de invoering van een screeningsonderzoek rond de twintig weken zwangerschap die vaker een open rug, waterhoofd of open gehemelte aantoont. Dit zogenoemde structureel echoscopisch onderzoek werd in januari 2007 ingevoerd.

Verontrust

De ChristenUnie is ernstig verontrust over deze gegevens en wil meer weten of de achtergrond van de cijfers. Bovendien wil de partij weten of ouders die met dergelijk nieuws geconfronteerd worden wel goed begeleid worden, zei Wiegman dinsdagavond laat.
Maar CC jij bent toch ook helemaal niet zo'n progressieve denker als het om abortus gaat? Voor mijzelf niet nee...maar ik heb al heel lang geleden geleerd dat je je eigen mening niet kan en mag opleggen aan anderen. Daar komt nog bij dat ik de keuze na screening heel goed kan begrijpen...sterker nog...als mijn ouders de mogelijkheid hadden gehad om het gen dat voor mijn slechte gezichtsvermogen zorgt uit te sluiten of eerder te ontdekken tijdens de zwangerschap dan was ik er vermoedelijk nu ook niet geweest...en dat is dus precies mijn enige bezwaar tegen screening...maar dat is persoonlijk en heeft niets met de publieke discussie te maken. De keuze voor abortus is een ontzettend persoonlijk gegeven en de manier waarop de CU hiermee omgaat is naar mijn mening totaal respectloos...alsof mensen "even" een abortus laten plegen zeg...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door X-File »

De mensen die zich opwinden over dit vraagstuk, zijn altijd diegene die sowieso nooit voor abortus zouden kiezen. Helaas denken deze figuren echter wel dat ze de wijsheid in pacht hebben en wel even te kunnen beslissen over waar een ander wel of niet voor zou kunnen kiezen.

Vreemd is het toch, dat deze politieke figuren tegen een dergelijk iets als abortus keren, zwaaiend met een vaandel dat elk leven heilig is. Hypocriet noem ik het, aangezien dezelfde figuren geenszins van plan zijn om 'onze jongens' uit het door oorlog verscheurde buitenland terug te halen. Het is schijnbaar aanvaardbaarder dat mensen die al langer in het leven staan het risico lopen te sneuvelen in den vreemde, dan dat een ongeboren 'iets' geaborteerd wordt. Sterker nog: het is nog weerzinwekkender als deze pre-mensen geaborteerd worden wanneer er sprake kan zijn van misvormingen en handicap. Neen, een lijdensweg wanneer het kind eenmaal ter wereld is geholpen wordt geprefereerd door deze lieden. Om nog maar te zwijgen over het (gemeenschaps)geld dat gaat naar deze kinderen wanneer er (ernstige) afwijkingen zijn.

Het is niet verwonderlijk dat ouders het beste willen voor hun (nog ongeboren) kind, en wat de reden dan ook zal zijn voor het plegen voor een abortus weet ik wel een ding: de ouders hebben die keuze niet zomaar genomen. Er is niet sprake van 'oeps, laten we even een abortusje halen'. Vele van deze mensen zijn zich donders goed bewust van het feit dat het wel om een leven gaat, ook al bevindt deze zich al dan niet in een embryonale staat. Is het dan niet zo dat de -aanstaande- ouders zo veel van hun kind willen houden dat ze er juist voor kiezen om het niet te nemen juist omdat er sprake is van een afwijking, of dat de ouders gewoonweg niet in staat zijn om op dat moment voor het kind te kunnen zorgen. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de keuze om over te gaan op een abortus wordt genomen omdat ouders het beste willen voor een kind, en willen we dat niet allemaal?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Mr Hayes »

Vraagje: Wanneer en waar is deze rookverbod-hype eigenlijk ontstaan :{ . Dit riekt namelijk naar een in wording zijnde mislukking a la drooglegging in de roaring twenties van de VS.

Ik word altijd zo moe van verboden weet je? Verboden voor paddo's, voor sigaretten, straks voor joints, in 2015 is het verboden om zonder condoom iemand anaal te nemen, in 2020 treed de regering fel op als een vrouw een kind te hard uitpoept.

Ik word moe mensen.....van de betutteling, van het neo-conservatisme dat vooral hier in Nederland de regering in z'n greep houdt.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Dit is al 7 jaar in de maak geweest.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Blind Guardian »

Ik denk dat Andre Rouvoet teveel fall out speelt :o ... da's namelijk gesitueerd in een post apocalyptische futuristische tijdperk waar de jaren '50 nooit afgelopen zijn. Maar ik wacht vol spanning af op de normen en waarde boekwerk. :) ... laat maar zitten in fall out zit teveel gevloek en gefuck
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 19 nov 2008, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Het vreemde is dat het rookverbod in andere landen wel goed werkt omdat in die landen rekening gehouden is met de kleine horeca...Nederland moest gewoon weer een eigen systeem en ook dit eigen systeem werkt niet...tjah
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Grijs I zegt: homo's genezen KAN
Ja, dat was leuk hè. Onze minister van homozaken op een boot tijdens de jaarlijkse Gay Pride. Wat een voortrekkersrol heeft de man toch en wat een statement naar alle homohaters in Nederland. Je zou bijna vergeten dat het hier een minister van het gristenkabinet Grijs I betreft. Bijna dan. Want naar nu blijkt staat de deur van Ronald's vrolijk versierde werkkamer ook wagenwijd open voor zichzelf 'homo organisatie' noemende christenclubs die door God zijn gestuurd om de boel hier op aarde een beetje in de gaten te houden. Deze organisaties krijgen zelfs duizenden euro's subsidie van de minister. Het gaat om Refo Anders (84.000 euro staatssteun) en Onze Weg (50.000 euro staatssteun). Refo Anders is van mening dat een homo best mag fantaseren over kontseks, maar het niet mag doen. Ook een relatie is uit-den-boze volgens deze club, die zegt 'praktisatie' nou eenmaal keihard af te wijzen. Oftewel: opkroppen en je bek houden, zoals gebruikelijk in christelijke kring. Onze Weg is het hier volledig mee eens, want 'homorelaties raken toch vaak in de knoop'. Eigenlijk is dat celibataire gedoe dus gewoon een praktische oplossing voor al het relatieleed! Maar dat is nog niet alles. Beide clubs hangen ook het idee aan dat het mogelijk is van je zondige gevoelens te genezen. Heeft alles te maken met ‘je gedragspatronen veranderen’. Een weekendje in een van de buitenwereld afgesloten kamp en je komt er als een herboren hetero uit, in Amerika is dit fenomeen al langer bekend. En hé, dan zoek je toch gewoon een leuk jongensachtig meisje om je celibataire leven vaarwel mee te zeggen! Plasterk vindt het een prima idee.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Dit wisten we toch al? Nu maar hopen dat de oppositie net zo hard is voor het ministerie toen bleek dat datzelfde ministerie een ietwat radicaliserende moslimomroep ook subsidie gaf.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

...vast niet...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

nee het is idd niet zo'n issue van de PVV ook.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Fortis Bank en ABN Amro samen verder
Uitgegeven: 21 november 2008 15:11
Laatst gewijzigd: 21 november 2008 16:03

DEN HAAG - Fortis Bank Nederland en ABN Amro gaan samen verder. Het verzekeringsdeel van Fortis wordt apart verkocht.

Voormalig minister van Financiën Gerrit Zalm (VVD) wordt de topman van de combinatie van Fortis Bank en ABN Amro. Ingewijden hebben dat vrijdag gemeld.

Premier Jan Peter Balkenende zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat het kabinet "één nieuwe, sterke bank'' wil optuigen die de komende jaren in handen van de overheid blijft. "De aangekochte verzekeraars worden daarin niet geïntegreerd.''

Balkenende wilde niet bevestigen dat Zalm bestuursvoorzitter wordt van de bankcombinatie.

Hij verwees naar een toelichting die minister Wouter Bos van Financiën vrijdagmiddag zal geven op het besluit over de genationaliseerde bedrijven Fortis en ABN Amro.

Speculatie

Deze week was er al veel speculatie over de toekomst van ABN Amro en de Nederlandse bank- en verzekeringstak van Fortis. De geluiden dat ABN Amro en Fortis geen trek hebben in een fusie, namen toe.

President Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) kondigde direct na de nationalisatie van beide financiële instellingen aan dat een fusie tussen Fortis en ABN Amro noodzakelijk is.

Hij zei dat de bedrijven eerst geïntegreerd moeten worden, voordat minister Bos ze weer kan afstoten.

Toekomst

Bos volgt die lijn in zoverre dat hij een gezamenlijke toekomst ziet voor de twee bankbedrijven. De Nederlandse verzekeringstak van Fortis wordt los verkocht.

Het verzekeringsbedrijf van Fortis bestiert merken als De Amersfoortse, Europeesche en Falcon Leven. Verzekeraar Delta Lloyd wordt genoemd als mogelijke overnamekandidaat.
Financiele Crisis goed voor banenmarkt ex-ministers...ook Vogelaar binnenkort aan het werk bij een bank? ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

En eentje in de categorie "Hadden we dat niet eerder kunnen bedenken?"
'Zorgtoeslag samenvoegen met inkomstenbelasting'
Uitgegeven: 10 februari 2010 00:49
Laatst gewijzigd: 10 februari 2010 00:53

AMSTERDAM - In de toekomst is het waarschijnlijk niet meer nodig om apart zorgtoeslag aan te vragen. De verwerking zal samengevoegd worden met de aangifte inkomstenbelasting.

Dit oppert staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) in een interview met NU.nl. Momenteel moet voor zorgtoeslag, een tegemoetkoming op de zorgpremie, een aparte aanvraag worden ingediend.

"Het zou interessant kunnen zijn om de gescheiden papierstromen samen te voegen. Daar zijn we naar aan het kijken", aldus de staatssecretaris.

"Stel dat iemand 100 euro inkomstenbelasting moet betalen, maar ook 300 euro zorgtoeslag moet krijgen. Waarom maken we dan niet gewoon 200 euro over?"

Ingewikkelder

De Jager, die al sinds zijn aantreden probeert belastingaangiften eenvoudiger te maken, wil er wel voor waken dat het toevoegen van de toeslagen de aangifte inkomstenbelasting niet juist ingewikkelder maakt. Het idee moet daarom nog zorgvuldig worden bestudeerd.

"Momenteel doet een commissie in het kader van de brede heroverwegingen onderzoek naar het vereenvoudigen van belastingprocedures om de kosten voor de belastingdienst naar beneden te halen. Dat is dan vaak ook beter voor burgers en ondernemers."

Volgens De Jager is het niet logisch ook de huurtoeslag bij de inkomstenbelasting te voegen. "Bij deze toeslag is de overlap beperkt."
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door EMH »

Ik dacht dat "moelijk doen" het streven was van ambtenaren
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker

:P
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door CmdrCrichton »

Ze kunnen het niet te makkelijk maken, dan moet de helft van het overheidspersoneel eruit. :lachhuil:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door EMH »

CmdrCrichton schreef:Ze kunnen het niet te makkelijk maken, dan moet de helft van het overheidspersoneel eruit. :lachhuil:
Idd, ze verzinnen allerlei baantjes om elkaar aan het werk te houden :*)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door R2D2 »

svp iets meer argumenten en iets minder slowchat;
dank u wel
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door Guess who? »

Hèhè eindelijk. Dat ze dit niet eerder hebben gedaan is nog steeds een groot mysterie voor mij. Vooral als ik van betrouwbare bronnen hoor dat de manier waarop Toeslagen nu werkt gewoon NIET werkt. Juist omdat ze geen toegang hebben tot systemen van de Belastingdienst.
Erg goed dus dat ze het nu eindelijk samenvoegen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: En in Den Haag zijn ze weer verbaasd

Bericht door captain crash »

inderdaad, de huurtoeslag ook weer afschaffen (gewoon weer huursubsidie van maken en de gelegenheid aangrijpen om te bezuinigen), kindgebondenbudget (vroeger kinderkorting) kan ook wel verdwijnen en vervangen worden door een extra heffingskorting zodat alleen die mensen die het qua inkomen daadwerkelijk nodig hebben het krijgen...en dan houden we de kinderopvangtoeslag over...nou...tjah...daar willen jullie mijn mening verder niet over weten ;)
Plaats reactie