Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Van huis uit....

rooms-katholiek
14
50%
Oosters-orthodoxe
1
4%
Protestans
2
7%
Gereformeerd
4
14%
Islam
0
Geen stemmen
Boeddhisme
0
Geen stemmen
Hindoeïsme
0
Geen stemmen
Jodendom
0
Geen stemmen
Taoïsme
0
Geen stemmen
Sikhisme
0
Geen stemmen
Jehovah's Getuigen
0
Geen stemmen
Anders namelijk ...
7
25%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Dark*staR »

SpaceWally schreef:Wie zei ook alweer: "Daar waar ze boeken verbranden, worden uiteindelijk mensen verbrand"
Christian Johann Heinrich Heine.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

Ik heb dan ook totaal geen respect voor mensen met een geloof. Het is dan ook totale onzin om hier respect voor te moeten opbrengen. Als ik hou van Smurfen ga ik dit toch ook niet hard op lopen verkondigen? En als er mensen zijn die smurfen haten dan ga ik toch ook niet verkondigen dat ik me hier door gekwetst voel of wel soms?

En als ik reclame verbrand is dit dan ook net zo erg als bijbels verbranden? want dat is ook een geschreven woord :roll:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Dark*staR »

Miriam schreef:Ik heb dan ook totaal geen respect voor mensen met een geloof.
Geloof je in jezelf?
Miriam schreef:Het is dan ook totale onzin om hier respect voor te moeten opbrengen.
Waar zou jij wel respect voor op (kunnen) brengen?
Miriam schreef:Als ik hou van Smurfen ga ik dit toch ook niet hard op lopen verkondigen?
Als je er een behoefte voor zou voelen om je liefde voor smurfen aan de rest van de mensheid te verkondigen dan zou je daar de ruimte voor moeten krijgen. Maar vertel: welke smurf heeft jou hartje gestolen?
Miriam schreef:En als er mensen zijn die smurfen haten dan ga ik toch ook niet verkondigen dat ik me hier door gekwetst voel of wel soms?
Waarom zou je dat recht dan niet mogen hebben?
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Ik heb dan ook totaal geen respect voor mensen met een geloof.
De wereld zou een stuk beter worden als mensen wel respect hadden voor elkaar, of ze nu gelovig zijn of niet en los van de vraag welk geloof zij hebben. Dat is de essentie van het moderne Verlichtingsdenken dat het Westerse systeem kenmerkt en waarop bijvoorbeeld de universele verklaring van de Rechten van de Mens is gebaseerd. Immers, geen respect betekent dat je bepaalde groepen wegzet als minderwaardig, wat op termijn betekent dat ze mogen worden gediscrimineerd of zelfs vernietigd. Dat is wat er vroeger met de Joden is gebeurd en wat er straks met Christenen gaat gebeuren als het Islamfascisme het hier, God verhoede het, ooit voor het zeggen krijgt.

Ik ben zelf ook niet gelovig, ook al heb ik een Joodse identiteit, maar dat is meer iets cultureels dan iets religieus, maar zou wel graag willen dat mensen wat meer respect hadden voor elkaar. Iemand die in God gelooft en anderen probeert te bekeren, is misschien irritant, maar het is tenminste iemand die ergens voor staat. Dat mag best respectvol bejegend worden, ook als je het er niet mee eens bent. Dat is in mijn mening waar het Westerse systeem vanaf Descartes voor staat en wat we hebben weten te bevechten en waar we altijd voor moeten opkomen. Het idee dat je het met iemand verschikkelijk oneens bent, maar elkaar toch respecteert.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

SpaceWally schreef:
Miriam schreef:Ik heb dan ook totaal geen respect voor mensen met een geloof.
De wereld zou een stuk beter worden als mensen wel respect hadden voor elkaar, of ze nu gelovig zijn of niet en los van de vraag welk geloof zij hebben. Dat is de essentie van het moderne Verlichtingsdenken dat het Westerse systeem kenmerkt en waarop bijvoorbeeld de universele verklaring van de Rechten van de Mens is gebaseerd. Immers, geen respect betekent dat je bepaalde groepen wegzet als minderwaardig, wat op termijn betekent dat ze mogen worden gediscrimineerd of zelfs vernietigd. Dat is wat er vroeger met de Joden is gebeurd en wat er straks met Christenen gaat gebeuren als het Islamfascisme het hier, God verhoede het, ooit voor het zeggen krijgt.

Ik ben zelf ook niet gelovig, ook al heb ik een Joodse identiteit, maar dat is meer iets cultureels dan iets religieus, maar zou wel graag willen dat mensen wat meer respect hadden voor elkaar. Iemand die in God gelooft en anderen probeert te bekeren, is misschien irritant, maar het is tenminste iemand die ergens voor staat. Dat mag best respectvol bejegend worden, ook als je het er niet mee eens bent. Dat is in mijn mening waar het Westerse systeem vanaf Descartes voor staat en wat we hebben weten te bevechten en waar we altijd voor moeten opkomen. Het idee dat je het met iemand verschikkelijk oneens bent, maar elkaar toch respecteert.
Ik weet niet hoe je het doet maar op een of andere manier weet je het altijd weer zo mooi te brengen dat we weer bij de holocaust uit komen. Vind je dit nou echt steeds nodig om er bij te halen? We weten ondertussen nou echt dat "o, wat zijn die joden zielig" verhaal wel hoor. Ik bedoel weet jij hoe erg de jappen hebben huisgehouden in de pacific?
Het is mooi dat je je het steeds over het westerse verlichtingsdenken hebt en dat de verklaring daar op is gebaseerd, hier door wek je de indruk dat andere culturen minderwaardig zijn :lachhuil: Ook verdraai je het zo dat het nu lijkt als of ik geen respect. Ik heb alleen gezegd dat ik geen respect heb voor mensen die geloven. Wanneer wij een fictief disney wezen boven onze mede mens zetten dan lijkt mij dat er iets niet klopt. Daarom zou het beter zijn om om net zoals in de sovjet unie religie te verbieden. Want in principe is ieder mens gelijk man/vrouw zwart/wit normaal/gay en als je daar een moskee of synagoge tussen zet dan vind je dat je iets beter bent dan de andere wat op zich weer een vorm van discriminatie is. Dus als we de religie uitbannen is dat al een stap richting een betere mensheid.

SpaceWally schreef:Dat is wat er vroeger met de Joden is gebeurd en wat er straks met Christenen gaat gebeuren als het Islamfascisme het hier, God verhoede het, ooit voor het zeggen krijgt.
Ten eerste speek je je zelf hier nu erg tegen :lol:
Anyway, de islam vergelijken met nazi-duitsland mag wel? dan mag ik dat ook

De holocaust is iets dat de joden zelf hebben veroorzaakt
uit de talmoed
Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden. Baba Kamma 113a.
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." Talmoed: Baba mezia, 114b
"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. " Tosapoth, Jebamoth 94b
Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.
"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5
Tja ik kan begrijpen dat er dan mensen boos worden
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Ace of Spades »

Totaal irrelevant :+



Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

^
:rofl:
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

@Miriam, citeren uit de Talmoed maakt op mij geen enkele indruk. Het zou mooi zijn als de moslims net als de meeste Joden gingen begrijpen dat de heilige boeken duizenden jaren oud zijn en niet al te letterlijk moeten worden genomen. Dat is toch het resultaat van de Renaissance waarvan ik mag hopen dat de Islam die ooit ook nog eens doormaakt.

En voor de goede orde: ik heb niet de Islam met het fascisme vergeleken. Als ik het over het Islamfascisme heb, bedoel ik niet de Islam in zijn totaliteit, maar de politieke Islam zoals bedreven door Al Quada. Het lijkt mij dat jij je dan niet aangesproken hoeft te voelen.

De opmerking dat de Joden de Holocaust aan zichzelf te danken hebben, werp ik verre van mij. Dat is je reinste antisemitisme.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Rogueborg »

Ik ben Hervormd protestants opgevoed en ben het nog steeds.

Miriam schreef:Ik heb dan ook totaal geen respect voor mensen met een geloof. Het is dan ook totale onzin om hier respect voor te moeten opbrengen. Als ik hou van Smurfen ga ik dit toch ook niet hard op lopen verkondigen? En als er mensen zijn die smurfen haten dan ga ik toch ook niet verkondigen dat ik me hier door gekwetst voel of wel soms?
Het is nooit onzin om respect te hebben voor iemand, behalve als je weet wat voor misdaden/misstappen hij/zij heeft begaan (en of ie daar spijt van heeft).

Als jij echt zou geloven dat de smurfen de enigste manier waren om te blijven leven, en je had respect voor je medemensen, dan probeer je ze toch ook te redden van de onsmurfige manier van leven?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Guess who? »

^Sinds wanneer is dat zo vanzelfsprekend?
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Rogueborg »

Guess who? schreef:^Sinds wanneer is dat zo vanzelfsprekend?
Wat bedoel je met "dat"?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Guess who? »

Rogueborg schreef:
Guess who? schreef:^Sinds wanneer is dat zo vanzelfsprekend?
Wat bedoel je met "dat"?
Esxcuus voor het onduidelijk zijn.
Als jij echt zou geloven dat de smurfen de enigste manier waren om te blijven leven, en je had respect voor je medemensen, dan probeer je ze toch ook te redden van de onsmurfige manier van leven?
Dat. Sinds wanneer is het vanzelfsprekend dat je mensen wil redden? Mij interesseert het misschien wel wat mensen met hun leven doen, maar ik ga ze niet vertellen hoe ze moeten leven. Of zogenaamd: redden. Aangezien er geen waarheid bestaat.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:Dat. Sinds wanneer is het vanzelfsprekend dat je mensen wil redden? Mij interesseert het misschien wel wat mensen met hun leven doen, maar ik ga ze niet vertellen hoe ze moeten leven. Of zogenaamd: redden. Aangezien er geen waarheid bestaat.
Voor de regering is het wel vanzelfsprekend, tot op zekere hoogte: als ze het je moeilijk maken alcohol te kopen door de prijzen omhoog te gooien, of je een schuldgevoel proberen te geven door confronterende teksten op sigarettenpakjes te plaatsen. Komt ook voort uit een bepaalde overtuiging, alleen in dit geval geen religie.
Rogueborg schreef:Als jij echt zou geloven dat de smurfen de enigste manier waren om te blijven leven, en je had respect voor je medemensen, dan probeer je ze toch ook te redden van de onsmurfige manier van leven?
Tot op het moment dat deze onsmurfige mensen aangeven hier geen behoefte aan te hebben, anders blijft er weer weinig van je respect over. Maar helaas schiet het daar te vaak door.

Belangrijkere vraag: waarom wordt 'smurfen' ineens een werkwoord in dit verhaal? ...
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:Belangrijkere vraag: waarom wordt 'smurfen' ineens een werkwoord in dit verhaal? ...
Smurfen is altijd al een werkwoord geweest ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

Rogueborg schreef: Als jij echt zou geloven dat de smurfen de enigste manier waren om te blijven leven, en je had respect voor je medemensen, dan probeer je ze toch ook te redden van de onsmurfige manier van leven?
Nee, want dat is mijn eigen keus en ik ga mijn wil niet op dringen aan anderen.

Want waarom is het nou zo belangrijk om 'zieltjes te winnen?' Het feit dat iemand die gelooft in het een of ander het belangrijker vind om andere mensen (meestal met geweld) te overtuigen om daar ook in te trappen is toch een misdaad tegen de menselijkheid?
Complete volkeren zijn afgeslacht in de 'goede :lachhuil: ' naam van het christenhondendom. En dan verwacht men als nog dat wij RESPECT! moeten hebben voor deze lui :eek:

Hoe haal je het in je botte harses om hier alleen al uberhaupt aan te denken laat staan om dit ook nog te verkondigen hier op het forum! :-(

Mensen die zo bekrompen zijn verdienen het eigenlijk niet om onze kostbare zuurstof te gebruiken.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door GPS »

Goed, dan mijn twee stuivers maar. Denk alleen niet dat er iemand van op zal kijken.
Het interesseert me werkelijk geen hol wat iemand gelooft. Waar ik problemen mee heb is dat heel veel mensen denken dat hen geloof beter is dan dat van een ander en zich ook zo gedraagt (al dan niet bewust). Ik zou het gezegde “wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.” Om willen zetten in een wat positievere versie: “wat gij wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander aan.” Rijmt niet zo goed, maar is een stuk sympathieker. Ik zou het zeker verschillende users willen meegeven.

Maar nu even ernstig:
Miriam!!!
Wat heb jij tegen smurfen!!! Ga je schamen en bekeren. Wat zullen we nou krijgen? Ben je nou helemaal van de ratten besnuffeld?

Ik zal je uitleggen hoe mooi en up to date de smurfen zijn. Nee, niet hier maar in TMH. Als ik dat hier doe krijg ik ruzie met Trutgras, want dan wordt R2D2 boos. En ruzie met een vrouw is iets verschrikkelijks. Nou ja met de meeste vrouwen dan. Er zijn uitzonderingen.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

Miriam schreef:Complete volkeren zijn afgeslacht in de 'goede :lachhuil: ' naam van het christenhondendom. En dan verwacht men als nog dat wij RESPECT! moeten hebben voor deze lui :eek:
Alsof Mohammed zo'n lieverdje was. Als je je niet bekeerde tot de Islam ging je kop eraf. Mohammed was een veldheer die de Islam verspreidde met het zwaard. Mag ik je eraan herinneren dat de Kruistochten het gevolg waren van de verovering van Jeruzalem door de moslims? Maar voordat we hier in een discussie terecht komen wie er meer mensen hebben afgeslacht, is het misschien zinniger om te constateren dat de geschiedenis is zoals ie is en dat mensen nu niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor wat lang geleden is gebeurd. Met andere woorden: Christenen verdienen wel respect. Bovendien: Het is gewoon eigenbelang om mensen te respecteren. Je wordt zelf ook niet gerespecteerd als je anderen niet respecteert. Hou dus eens op met dat respectloze gebruik van de term christenhonden. :-(
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Master Vanhu Botie »

Daar is ie weer :')
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door EMH »

Hou dus eens op met dat respectloze gebruik van de term christenhonden. :-(
Da's een belediging. M'n hond is christelijk :-(

heb niet eens een hond ;')
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door R2D2 »

kan er aub met (aangewende) inhoud worden gediscussieerd?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

GPS schreef: Miriam!!!
Wat heb jij tegen smurfen!!!


Nee nog een extremist...
Goed dan zal ik het kort uitleggen: Ten eerste.. Ze zijn blauw dat staat mij niet aan. Ten tweede ze hebben geen kapitalistische samenleving dus is het SLECHT!
Want daardoor krijgen kinderen de indruk dat één degelijke maatschappij wel degelijk functioneert en dit haalt het egocentrische uit de toekomstige consumptie maatschappij. Ook het feit dat de grote smurf; de baas, die als een dictator over het dorp regeert en alleen het beste met overige 99 smurfen voor heeft, geeft een verkeerde indruk. Zo gaan mensen denken dat zij om elkaar moeten geven! In deze materialistische samenleving is het dan ook absoluut niet goed; als kinderen er niet meer omgeven wat ze wel en niet voor kleding aanhebben. Ook vind ik het storend dat er maar 1 smurfin is over 99 andere smurfen. Hoe bedoel je vrouw onvriendelijk.

Ook het feit dat hun vijand Gargamel als metafoor dient van het kapitalisme is een belediging tegenover alle fabrikanten die arme landen hebben leeggezogen om ons van troep te voorzien en dat nog steeds doen met liefde voor ons! Het is om niet goed van te worden straks krijgen ze welvaart in Afrika en dan!? Ja het zou erg zijn als onze kinderen de oorzaak waren van een betere wereld.
Als we allemaal zo gaan denken en leven als die achterlijke smurfen! Ook de kat geeft een verkeerde indruk aangezien zijn naam in abaramse religies gebruikt woord voor de engel des doods. Hier kan je uit opmaken dat een niet-religieuze samenleving; beter voor hen is. Nou voor Moslims en Christenhonden is dit respectloos en voor de joden is dit een antisemitisch gebaar.

Over die achterlijke kleding nog maar niet te spreken ik zou als ik in de kamer was een belasting gaan heffen op die witte mutsen en ook iedereen die zo'n witte broek draagt. Bah! Dan heeft Wilders het over die islamitische hoofdoekjes die het beeld vervuilen... Nou dan moet je eens allemaal lui zien met van die achterlijke witte dingen op hun hoofd! Dat is pas vervuiling :-(


GPS schreef:Ga je schamen en bekeren. Wat zullen we nou krijgen? Ben je nou helemaal van de ratten besnuffeld?
BEKEREN!!!!!!!!!!!!!!!

tot zo'n achterlijk gewelddadig geloof, dat je het lef hebt om zoiets te opperen...
In de loop der eeuwen hebben zij niets anders gedaan dan kwaad aangesticht ze :-(

In de begin der jaren is het de schuld van de leerlingsmurf geweest dat de mensen vuur ontdekten en de schuld van de knutsel dat ze ook het wiel ontdekten en was het niet omdat de laatste keizer van Rome een smurf benoemde dat het rijk viel? De azeteken gingen ook pas mensen op offeren omdat er geen smurfen waren in Latijns Amerika. Terwijl de grote smurf buskruit uitvond in China . Columbus ontdekte ook per toeval amerika omdat hij weg zeilde van de smurfen plaag die eerder in scandinavie en China had geheerst. Gargamel veroorzaakte de builen pest omdat hij eerst een smurf had geïnfecteerd en daarna pas een rat. Of de apartheid die was er ook alleen maar omdat de smurfen in Afrika zaten en men toen op gekleurde mensen stuiten die vele malen beter waren in zwaar werk verrichten dan een smurf en 1ste wereld oorlog werd in loop graven uitgevochten omdat men dan op smurf hoogte zat... dus nog meer voorbeelden?

Ik denk dus dat ik in mijn recht sta om net als elke andere religie ook die van de smurfen te verwerpen
SpaceWally schreef:Alsof Mohammed zo'n lieverdje was. Als je je niet bekeerde tot de Islam ging je kop eraf.
Nou is dat een beetje onzin aangezien mohammed rond die tijd al een jaar of 500 overleden was. Daarbij leert de geschiedenis ons dat de Islam vredelievender is dan het cristendom. complete volkeren zijn uitgeroeid in naam van het christenhondendom dus dat is een loos argument

SpaceWally schreef:Mag ik je eraan herinneren dat de Kruistochten het gevolg waren van de verovering van Jeruzalem door de moslims?
Mag ik je er aan herinneren dat men daar in eerste instantie totaal geen interesse in toonden pas toen de islamitische macht hen iets te dreigend werd en zij christenhonden toegang tot de stad ontzegden dat men er toen wat aan ging doen. Mag ik je trouwens er aan herinneren dat ook de joden slachtoffer waren van de kruistochten ? aangezien niet alleen moslims maar ook joden werden vermoord? in naam van het christendom? Dus ik begrijp je reactie niet helemaal?
SpaceWally schreef:Maar voordat we hier in een discussie terecht komen wie er meer mensen hebben afgeslacht, is het misschien zinniger om te constateren dat de geschiedenis is zoals ie is en dat mensen nu niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor wat lang geleden is gebeurd.
Dus wacht eens...... Dat hele gedoe wat we nu al een maand of twee hebben over antisemitisme, de holocaust, joden, het midden oosten, moslims, de staat Israël, nazi's etc.
Is voor niks geweest aangezien je stelt dat je mens daar niet verantwoordelijk voor kunt houden na een tijd.... Maar, maar dan klopt het dus dat dat hele antisemitisme onzin is Want wat gebeurd is is gebeurd en daar kun je mensen niet verantwoordelijk voor houden dus is het gewoon discriminatie net als tegen ieder ander mens. Enige nadeel is wel weer dat je het midden-oosten probleem er niet mee oplost want dan nu geef je zowel de arabieren als de Israëliërs gelijk......
SpaceWally schreef:Met andere woorden: Christenen verdienen wel respect.
Lees jij nou maar eens geschiedenis boeken door en herhaal dat dan nog eens...
SpaceWally schreef:Bovendien: Het is gewoon eigenbelang om mensen te respecteren. Je wordt zelf ook niet gerespecteerd als je anderen niet respecteert.
Ik respecteer ieder mens ongeacht afkomst, huidkleur, seksuele geaardheid, sekse etc. Maar niet elke vorm van religie die zij verkondigen.
SpaceWally schreef:Hou dus eens op met dat respectloze gebruik van de term christenhonden. :-(
Sorry je hebt gelijk... Het is een grove belediging voor de honden inderdaad, heb zelf ook een hond die begint ook meteen te blaffen als hij het hoort.
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

Wat moslims als Miriam niet begrijpen en waarschijnlijk wel nooit zullen begrijpen is dat je iemand kunt respecteren zonder het eens te zijn met zijn mening of geloof. Het spreekt boekdelen dat zij niet begrijpt dat ik de Chistenen 'verdedig' terwijl er in de Kruistochten ook joden zijn afgeslacht. Iets wat eeuwen geleden is gebeurd in een bepaalde historische context die weinig relevant is voor ons bestaan vandaag. Ik voel mij niet bedreigd door de Kruisridders. Die zijn al lang dood. En de Christenen vandaag hebben niets te maken met de Kruisridders toen. Zoals de meeste moslims ook niets te maken hebben met Al Quada of de Taliban (mag ik hopen). Mijn Christelijke buurman verdient dus evenveel respect als mijn Islamistische overbuurman.

Ik blijf vinden dat jouw verontwaardiging wel erg selectief is. Christenen moordzuchtig en Moslims vredelievend? :lol: Nogmaals, de Islam werd met het zwaard verspreid. De Kruistochten zijn het gevolg van de agressieve opmars van de moslims die niet alleen Jeruzalem en zelfs de hoofdstad van het Christelijke Byzantijnse Rijk, Constantinopel, hadden ingenomen en Europa bedreigden. Over die zogenaamde tolerantie naar Joden toe: die werden alleen met rust gelaten als ze zich als onderworpen gedroegen en belasting betaalden voor hun 'bescherming'. Ja, dat kan ik vinden, en toch de moslims respecteren. We hebben allemaal onze fouten en boter op ons hoofd, moslims, christenen, ja ook de joden, maar we verdienen allemaal respect als mensen. De wereld zou een stuk prettiger worden als mensen van hun naaste net zoveel zouden houden als van henzelf - zoals overigens zowel de Bijbel als de Koran predikt.

Ik wijt het probleem van iemand als Miriam aan jarenlage indoctrinatie in een cultuur die nooit een Verlichting heeft gekend - om weer terug te komen bij het onderwerp.
Laatst gewijzigd door SpaceWally op 23 sep 2009, 10:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door R2D2 »

SpaceWally schreef:Ik wijt het probleem van iemand als Miriam aan jarenlage indoctrinatie in een cultuur die nooit een Verlichting heeft gekend
Omdat ik u reeds had gemeld u "in mijn rol als user" zal negeren, wil ik benadukken dat ik u het volgende meld "in mijn rol als administrator"

Hierbij - zeker gezien uw agressieve houding op dit forum v.w.b. vermeende discriminatie - het verzoek specifiek aan u om uw islamofobe uitspraken wat te matigen.
islamofobie schreef:Het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat vermeldde in een rapport (2006) een lijst met karakteristieken van islamofobie zoals de Runnymede Trust die opstelde in een rapport uit 1997:
De islam wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
De islam wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
De islam wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
De islam wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
De islam wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
De kritiek die vanuit de islam geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
Vijandigheid jegens de islam wordt gebruikt om discriminatie van moslims goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
Vijandigheid jegens moslims wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobie
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

Wat een omgedraaide wereld om mij van discriminatie te beschuldigen. Ik maakte nu juist bezwaar tegen discriminatie van Miriam die alle Christenen over een kam scheert en ze 'christenhonden' noemt. De strekking van mijn boodschap is toch heel vredelievend, terwijl die van Miriam vol zit met haat. Als ik mijzelf mag citeren:
"Mijn Christelijke buurman verdient dus evenveel respect als mijn Islamistische overbuurman.
Is dat islamofobisch?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door R2D2 »

Miriam schreef:
SpaceWally schreef:Hou dus eens op met dat respectloze gebruik van de term christenhonden. :-(
...het mag idd ook wel wat minder met het te pas en te onpas gebruiken van genoemde term
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Rogueborg »

Miriam schreef:
Rogueborg schreef: Als jij echt zou geloven dat de smurfen de enigste manier waren om te blijven leven, en je had respect voor je medemensen, dan probeer je ze toch ook te redden van de onsmurfige manier van leven?
Nee, want dat is mijn eigen keus en ik ga mijn wil niet op dringen aan anderen.
Ik wil ook niks opdringen. Het is je eigen keuze, maar ik wil wel aangeven wat die keuze inhoud.
Miriam schreef:Want waarom is het nou zo belangrijk om 'zieltjes te winnen?' Het feit dat iemand die gelooft in het een of ander het belangrijker vind om andere mensen (meestal met geweld) te overtuigen om daar ook in te trappen is toch een misdaad tegen de menselijkheid?
Het moet ten eerste niet met geweld gebeuren, en dat is inderdaad veel te vaak gedaan. Ten tweede, hoe is het proberen mensen te redden een misdaad tegen de menselijkheid.
Miriam schreef:Complete volkeren zijn afgeslacht in de 'goede :lachhuil: ' naam van het christenhondendom. En dan verwacht men als nog dat wij RESPECT! moeten hebben voor deze lui :eek:
Die mensen zijn zeg een dikke 500 jaar dood. Ik denk dat je je daar toch een keer moet overheenstappen. Jij vind toch hopelijk niet alle duitsers ook nog steeds slecht?
Ik zeg niet dat we het moeten vergeten wat er in het verleden is gebeurd, want dat zou alleen maar uitnodigen om zulke misstanden weer te laten gebeuren.
Miriam schreef:Hoe haal je het in je botte harses om hier alleen al uberhaupt aan te denken laat staan om dit ook nog te verkondigen hier op het forum! :-(
Hoe zou ik kunnen vergeten wat Hij voor mij heeft gedaan, dus eraan denken is makkelijk.
En ik mag toch gewoon zeggen wat ik denk? jij bent zwaarder aan het verkondigen dat ik niet mag verkondigen dan dat ik uitleg waar je met je gedachtengang de fout in gaat.
Miriam schreef:
Mensen die zo bekrompen zijn verdienen het eigenlijk niet om onze kostbare zuurstof te gebruiken.
Dus volgens jou mogen die mensen gewoon dood? Als je dat echt denkt dan ben je niet anders dan die mensen waardoor jij je respect voor de medemens bent verloren
Gebruikersavatar
SpaceWally
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 31 mar 2009, 12:08
Locatie: Amsterdam

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door SpaceWally »

R2D2 schreef:Omdat ik u reeds had gemeld u "in mijn rol als user" zal negeren, wil ik benadukken dat ik u het volgende meld "in mijn rol als administrator"
Merkwaardig trouwens. Waarom zou je iemand negeren? Omdat hij andere ideeën heeft? Gaat nogal in tegen het hele idee van een forum en een vreemde grondhouding voor een administrator van een forum. :{
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Met welke religie werd jij thuis geïndoctrineerd

Bericht door R2D2 »

heel mooi miriam;
heb je ook nog toelichting en/of argumenten?
Plaats reactie