De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

^nauw, jullie zijn nog maar pas vertrokken met een gloednieuwe regering en er wordt hier blijkbaar alweer over nieuwe verkiezingen gepraat.
En dan denken wij dat het hier in België een zootje is...
Nu ja , 'k heb Rutte daarstraks op de radio nog bezig gehoord over de rol van het paleis, dat stond blijkbaar ter discussie en het is een "zalvende" premier. Zoals de meeste premiers ...
Met genoeg zalf in zijn aktentasje kan hij het wel nog effe uithouden geloof ik... ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Is "nou" en niet "nauw", Mansfeld :Y)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

nauauauauw niet in Nederland is het? nauw neejn hoor.... ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Nauw kan ook hoor. Maar dan is het wel krap.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

^pfwoeaaha, binnen honderd jaar zal het Mansfeldsiaans wel nog besproken worden op de Universiteit van Cambridge... zal een echt buisvak worden ;) pfwoeaaha!! :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

:nothanks: what evah, wij hebben iniedergeval een regering(gehad) terwijl jullie nog zoeken
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef::nothanks: what evah, wij hebben iniedergeval een regering(gehad) terwijl jullie nog zoeken
Dat is al een prestatie dat is een feit... Hier ziet het er naar uit dat het er nooit meer gaat van komen... Wel mensen... Dat is eens iets anders hè...Je verkiest mensen en er komt geen regering en je gaat weer stemmen, enz .... enz.....
België zoals het hoort zou ik zo zeggen... 8-)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

GroenLinks vrijwel akkoord met missie
Uitgegeven: 27 januari 2011 22:24
Laatst gewijzigd: 27 januari 2011 23:01
DEN HAAG - De GroenLinks-fractie is vrijwel akkoord met het kabinetsvoorstel voor een politietrainingsmissie naar de Afghaanse provincie Kunduz. Dat melden ingewijden donderdagavond.
© ANP

Fractievoorzitter Jolande Sap zal in het laatste debat van premier Mark Rutte nog wel een aantal harde en duidelijke toezeggingen eisen, maar als die worden gegeven kan de fractie instemmen.

Eén GroenLinkser zou het niet eens zijn met de rest van de fractie en hoe dan ook tegen de missie willen stemmen.

Sap wilde meteen na beraad nog niet zeggen wat haar fractie heeft besloten. ''We hebben een hele intensieve en goede vergadering gehad. De fractie is tot een conclusie gekomen en die zal ik in het debat vertellen'', aldus Sap.

''De fractie opereert in het kader van het verkiezingsprogramma en in het kader van een motie die we zelf hebben ingediend en een context waarin je weegt wat je achterban vindt'', zei Sap.

Hoofdelijke stemming

De SP zal donderdagavond een hoofdelijke stemming vragen over een motie tegen de politietrainingsmissie die het kabinet naar Afghanistan wil sturen.

De fracties die naar verwachting het kabinet steunen (VVD, CDA, D66, GroenLinks, ChristenUnie en de SGP) vertegenwoordigen 79 zetels, maar er zijn hier voor zover bekend twee afwezigen.

De tegenstanders van de missie (PvdA, PVV, SP, Partij voor de Dieren) vertegenwoordigen 71 zetels en hebben ook twee afwezigen. Met waarschijnlijk een dissident binnen GroenLinks zouden er dan 76 Kamerleden voor de missie zijn en zeventig tegen.

Cohen

PvdA-fractievoorzitter Job Cohen liet weten dat zijn fractie niet gelooft in de missie naar Noord-Afghanistan en steunt daarom het kabinetsvoorstel hiertoe niet. Volgens de sociaaldemocraten is het een militaire dan wel een paramilitaire missie en daar zijn ze tegen.

Cohen werd tijdens het debat hard aangevallen over het besluit door de voorstanders VVD, CDA, de SGP en ook de ChristenUnie die tot dusver twijfelde. Maar Cohen zei dat zijn fractie een eigen gewetensvolle afweging heeft gemaakt, net zoals andere fracties ook moeten doen.

De toezeggingen die het kabinet heeft gedaan om de missie inhoudelijk te verbeteren, zijn volgens Cohen een papieren werkelijkheid, die contrasteert met de Afghaanse realiteit.

Terrorisme

Coalitiepartij VVD vindt het van groot belang dat Nederland in Afghanistan actief is om zo te voorkomen dat het land ''weer terugglijdt''. Volgens fractievoorzitter Stef Blok is er door Nederlandse militairen de afgelopen jaren flink vooruitgang geboekt, maar is die ook nog broos.

Het voorkomen van terrorisme is een belangrijk argument. ''Terrorisme komt van ver, maar kan ons hier in Nederland in het hart raken'', aldus Blok.

PVV

De PVV was, is en blijft tegen. Volgens PVV-leider Geert Wilders is de missie inhoudelijk zinloos en is er in de samenleving ook geen draagvlak voor.

Hij zei donderdagavond tijdens het beslissende debat over de missie ook dat Nederland meer dan voldoende heeft bijgedragen in Afghanistan. ''Het is mooi geweest. Genoeg is genoeg'', stelde hij.

Volgens Wilders doet de missie niets aan de bestrijding van terrorisme. Mogelijk komen er zelfs terroristen bij, omdat een deel van de opgeleide Afghaanse agenten overloopt naar de taliban.

Het geld dat nu voor de politie in Afghanistan wordt uitgetrokken, zou beter naar de politie in Nederland kunnen gaan. ''We willen de straten in Nederland veilig maken en niet in Afghanistan'', aldus Wilders.
© ANP
Groenslinks bekend weer eens kleur.
Ik zeg het liever niet hard. Laat staan dat ik het wil vereeuwigen op dit forum. Maar; "Wilders heeft gelijk."

Iedereen weet dat de invasie van Afghanistan door de verenigde staten is aangevallen voor de natuurlijke grondstoffen, Iedereen weet ook dat Moslims deze invasie zien als de zoveelste kruistocht tegen Islam. Heeft men niks geleerd van; de Perzen, Macedoniërs, Arabieren & Sovjets :roll:
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

Oorlog voeren is een belangrijke industrie in de Verenigde Staten dat mag je nooit uit het oog verliezen......
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Punisher »

Wilders doet me een beetje denken aan Stuka vliegtuigen, die maken ook een hels kabaal als ze aanvallen en naaien er vervolgens weer zo snel mogelijk tussenuit.

Hele gedoe om die cartoons laat weer eens zien dat niet alleen de standpunten van Geert W. idioot zijn, maar ook dat aan de persoon zelf niet veel positieve eigenschappen toe te schrijven zijn...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Guess who? »

En dat er nog steeds mensen zijn met een uiterst slechte smaak die cartoons maken.
En dat er Francisco van Jolen nog steeds de loser is die hij al jaren is.

Met vriendelijke groet....
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Punisher »

Als je van dat soort verwerpelijke ideeën zoals "tuigdorpen" loopt te verkondigen kun je daar heftige en soms ook verwerpelijke reacties op ontvangen. Wie de bal kaatst .......

Het hele "tuigdorpen" is natuurlijk nooit een echt serieus idee geweest, Geert W. weet zelf ook wel dat dat totaal onuitvoerbaar is, en is enkel een schreeuw om aandacht en publiciteit...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door X-File »

Ah... de befaamde tuigdorpen van de PVV.

En wanneer het schorriemorrie zich daar verzamelt om gezamelijk omliggende dorpen/steden lastig te vallen, dan zetten we er een hek met prikkeldraad omheen.

Vervolgens gaan we kijken wat het criterium van asociaal gedrag is. Wellicht zijn er nog wel meer ongewenste bezigheden die als asociaal kunnen worden bestempeld.

Onder leiding van de al eerder door de PVV geopperde stadscommando's kunnen deze ongewensten dan van straat geplukt worden, in vrachtwagens c.q. treinen geladen worden alvorens ze naar de tuindorpen verscheept worden.

Heerlijk land, dat Nederland.

Overigens wel lachwekkend dit tuigdorp concept van de PVV. Wellicht kunnen ze kamerheer Lucassen -vermaard straat/buurt terrorist in Haarlem- als prototype dorpsbewoner uitsturen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Ik dacht dat ze Almere daarvoor al in aanmerking hebben laten komen, immer Geert Wilders wil daar een PVV burgermeester neerzetten ... Ben benieuwd hoe hij dat wil oplossen, heeft Geert een soort van 'hive mind' net als de Borg in Star Trek ?
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Coridan »

X-File schreef:Ah... de befaamde tuigdorpen van de PVV.

En wanneer het schorriemorrie zich daar verzamelt om gezamelijk omliggende dorpen/steden lastig te vallen, dan zetten we er een hek met prikkeldraad omheen.

Vervolgens gaan we kijken wat het criterium van asociaal gedrag is. Wellicht zijn er nog wel meer ongewenste bezigheden die als asociaal kunnen worden bestempeld.

Onder leiding van de al eerder door de PVV geopperde stadscommando's kunnen deze ongewensten dan van straat geplukt worden, in vrachtwagens c.q. treinen geladen worden alvorens ze naar de tuindorpen verscheept worden.

Heerlijk land, dat Nederland.

Overigens wel lachwekkend dit tuigdorp concept van de PVV. Wellicht kunnen ze kamerheer Lucassen -vermaard straat/buurt terrorist in Haarlem- als prototype dorpsbewoner uitsturen.
Heel politiek correct om de PVV af te zeiken op dit voorstel. Maar 6 jaar geleden was de PvdA (die nu hel en verdoemenis preekt over de tuigdorpen) zelf nog voor het idee: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... ngen.dhtml

Weer een mooi stukje selectieve verontwaardiging van links dus.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Coridan schreef:
X-File schreef:Ah... de befaamde tuigdorpen van de PVV.

En wanneer het schorriemorrie zich daar verzamelt om gezamelijk omliggende dorpen/steden lastig te vallen, dan zetten we er een hek met prikkeldraad omheen.

Vervolgens gaan we kijken wat het criterium van asociaal gedrag is. Wellicht zijn er nog wel meer ongewenste bezigheden die als asociaal kunnen worden bestempeld.

Onder leiding van de al eerder door de PVV geopperde stadscommando's kunnen deze ongewensten dan van straat geplukt worden, in vrachtwagens c.q. treinen geladen worden alvorens ze naar de tuindorpen verscheept worden.

Heerlijk land, dat Nederland.

Overigens wel lachwekkend dit tuigdorp concept van de PVV. Wellicht kunnen ze kamerheer Lucassen -vermaard straat/buurt terrorist in Haarlem- als prototype dorpsbewoner uitsturen.
Heel politiek correct om de PVV af te zeiken op dit voorstel. Maar 6 jaar geleden was de PvdA (die nu hel en verdoemenis preekt over de tuigdorpen) zelf nog voor het idee: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... ngen.dhtml

Weer een mooi stukje selectieve verontwaardiging van links dus.
Waarbij je grandioos voorbij gaat aan de kern van het gebeuren:
Iedere keer weer roept Wilders iets wat bij de grote massa wel aanslaat. Dat het merendeel van zijn one-liners onmogelijk te verwezenlijken zijn en dat ze vaak met elkaar in strijd zijn, wordt er niet bij verteld.

In feite vertelt Wilders helemaal niets. Want als er een kans op discussie is, of op oppositie, voert hij een toneelstukje op door de kamer te verlaten of te roepen dat eerst een cartoon verwijderd moet worden (dat hij wel anderen mag beledigen, zonder daar op aangesproken te worden laat hij buiten beschouwing)

Eigenlijk is hij een zeer ondemocratisch figuur die met zijn opmerkingen alleen maar uit is op macht. Laten we hopen dat hij die macht nooit krijgt. Want dat wordt een ramp. Al was het alleen maar omdat hij dan iets moet gaan doen wat hij absoluut niet wil: delegeren en anderen bevoegdheden geven.

O ja, mocht je me na aanleiding van mijn reactie ergens bij in willen delen, ik ben de afgelopen tien dagen al een fascist, communist en een rechtse zak genoemd dus doe dan maar linkse elite. Die heb ik nog niet in mijn verzameling.
Gebruikersavatar
Coridan
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:17

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Coridan »

O ja, mocht je me na aanleiding van mijn reactie ergens bij in willen delen, ik ben de afgelopen tien dagen al een fascist, communist en een rechtse zak genoemd dus doe dan maar linkse elite. Die heb ik nog niet in mijn verzameling.
:lol:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

Beetje bizar toch die Wilders was laatst aan het pleiten om de rechters hun benoeming te beperken in de tijd.

Als ze "geen strenge straffen uitvaardigden" dan mochten ze vertrekken.

Wel als ik dat hoor dan weet ik al waar die strengere straffen naartoe zullen gaan, die brave burgers die eens een snelheidsovertreding maken of dronken achter het stuur gevat worden. Die zullen hiervan zeker het gelag betalen.

Maakt zich vaak interessant die Wilders, maar mocht ik een Nederlander zijn en ik hoorde dit op tv, dan zou'k van mijn leven niet op die man en zijn partij stemmen.

Het schorriemorrie bestraffen, hm hm ja, we kennen dat, in de praktijk zijn het ook daar de burgers die het kind van de rekening worden.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Mansfeld schreef:.......
Wel als ik dat hoor dan weet ik al waar die strengere straffen naartoe zullen gaan, die brave burgers die eens een snelheidsovertreding maken of dronken achter het stuur gevat worden. Die zullen hiervan zeker het gelag betalen. ........
Laat ik zeggen dat je die niet zwaar genoeg kunt straffen. Die spelen niet alleen met hun eigen leven, maar ook met dat van anderen.

Verder ben ik het met je eens.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

Het stemt me toch tevreden dat iemand als Wilders, met zelfs zijn extreme ideeën, toch deel kan uitmaken van het bestuur van een land.
Het toont aan dat er in Nederland tenminste sprake is van een echte democratie......in België daarintegen..... :greg:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

sonpas schreef:Het stemt me toch tevreden dat iemand als Wilders, met zelfs zijn extreme ideeën, toch deel kan uitmaken van het bestuur van een land.
Het toont aan dat er in Nederland tenminste sprake is van een echte democratie......in België daarintegen..... :greg:
Eens kijken:
In Nederland kunnen de meest vreemde figuren deel uit maken van een democratisch bestuur, maar lopen er voor weg en laten anderen het werk doen.
In België Kunnen de meest vreemde figuren geen deel uitmaken van een democratisch bestuur (voor zover ik heb begrepen, waren de verkiezingen in de BHV regio ongrondwettelijk). Omdat probleem op te lossen vormen ze helemaal geen bestuur.

Conclusie: in beide landen is het een zooitje, maar Nederland heeft een bestuur en België niet.

Blijft de grote vraag of iemand in Nederland of België er ooit iets van gemerkt heeft. Ik denk het niet. We zouden in beide landen dus enorm kunnen bezuinigen als we de politiek afschaffen (natuurlijk geen wachtgeld uitbetalen).
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

GPS schreef:We zouden in beide landen dus enorm kunnen bezuinigen als we de politiek afschaffen (natuurlijk geen wachtgeld uitbetalen).
dat is een prima idee!....... zie je......nuchtere mensen zoals jij zouden een land moeten regeren.... :*)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

sonpas schreef:
GPS schreef:We zouden in beide landen dus enorm kunnen bezuinigen als we de politiek afschaffen (natuurlijk geen wachtgeld uitbetalen).
dat is een prima idee!....... zie je......nuchtere mensen zoals jij zouden een land moeten regeren.... :*)
:o Hè! Watte?? Ik kijk wel mooi uit! Ik ben wel een Trekkie, maar niet gek!! :S
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

GPS schreef:
Mansfeld schreef:.......
Wel als ik dat hoor dan weet ik al waar die strengere straffen naartoe zullen gaan, die brave burgers die eens een snelheidsovertreding maken of dronken achter het stuur gevat worden. Die zullen hiervan zeker het gelag betalen. ........
Laat ik zeggen dat je die niet zwaar genoeg kunt straffen. Die spelen niet alleen met hun eigen leven, maar ook met dat van anderen.

Verder ben ik het met je eens.
Ja het is wel waar dat mensen dronken achter het stuur een gevaar vormen voor de anderen. Maar niettegenstaande zijn het nog altijd geen criminelen.
En voor zover ik weet worden die mensen al meer dan genoeg gestraft. Hoge boetes en verlies van rijbewijs en dergelijke. Ik geloof dat dat meer dan genoeg is.
Als Wilders het over echte boeven heeft, dan ben ik het enerzijds wel met hem eens, maar zoals ik dus al vermelde vrees ik dat het ook zijn effecten zal hebben op die andere overtredingen. Wildplassen, te snel rijden, dronken sturen enz... Dat zijn de gemakkelijke vissen om te vangen. Gemakkelijke zaakjes. Brave mensen, die hun boetes betalen enzo.
Eens ze met echt geboefte te maken hebben dan blijkt dat het al veel moeilijker is om ze te bestraffen. Ik wil maar zeggen. Iemand die een moord pleegt heeft dus wel degelijk kans om gewoon "vrij te komen" , "vrijspraak" te krijgen. Iemand die dronken rijdt daar worden geen vragen bij gesteld , die worden altijd bestraft.
Dat verschil stoot me tegen de borst. En wel ik heb het dus niet over science fiction. In België weet ik al minstens één zaak waar een moordenaar enkel dus door een heel goeie advocaat te hebben de vrijspraak gekregen heeft.
Daar heb ik het dus wat moeilijk mee... Dus als Wilders het daarover heeft, dat dergelijke zaken niet meer kunnen een vrijspraak voor een moord bijv. Dan kan ik hem volgen. Als hij daarentegen dronken sturen nog meer wil beteugelen, dan volg ik in elk geval niet meer. Maar zoals je ziet dat is ook helemaal niet duidelijk in extremistisch discours.
Daarom volg ik hem helemaal niet. Toch niet zoals hij het daar geponeerd heeft op de televisie. En hewel, het cabinet Rutte heeft toch ook niet bepaald de provinciale verkiezingen gewonnen zoals ik het begrepen heb. Nederland wil toch niet "zo" rechts varen... Dat is goed ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

Mansfeld schreef:
GPS schreef:
Mansfeld schreef:.......
Wel als ik dat hoor dan weet ik al waar die strengere straffen naartoe zullen gaan, die brave burgers die eens een snelheidsovertreding maken of dronken achter het stuur gevat worden. Die zullen hiervan zeker het gelag betalen. ........
Laat ik zeggen dat je die niet zwaar genoeg kunt straffen. Die spelen niet alleen met hun eigen leven, maar ook met dat van anderen.

Verder ben ik het met je eens.
Ja het is wel waar dat mensen dronken achter het stuur een gevaar vormen voor de anderen. Maar niettegenstaande zijn het nog altijd geen criminelen.
En voor zover ik weet worden die mensen al meer dan genoeg gestraft. Hoge boetes en verlies van rijbewijs en dergelijke. Ik geloof dat dat meer dan genoeg is.
Dat kun je niet menen! :o Iemand die met drank op achter het stuur gaat zitten, neemt willens en wetens het risico iemand zwaar letsel toe te brengen of te doden. Dat is in mijn boek wel degelijk crimineel. Afgezien van materiële schade.
Ik laat even het verdriet wat letsel of dood met zich meebrengt buiten beschouwing. dat is niet in een strafmaat uit te drukken.
Maar iemand die dronken een ongeluk veroorzaakt dient te worden vervolgd als ware het zware mishandeling of dood door schuld en als hij schuldig wordt bevonden als bijkomende straf zijn rijbewijs voor de rest van zijn leven kwijt te zijn.
Iemand die het "geluk" heeft alleen betrapt te worden met drank op, dient mijn inziens zijn rijbewijs minimaal drie maanden zijn rijbewijs in te leveren. Bij herhaling langer.
Verder dienen de straffen voor beroepschauffeurs zwaarder te zijn. Zij zijn met hun vak bezig en in geen enkel ander beroep wordt (voor zover mij bekend) gedrag getolereerd waarmee je in je beroep andere levens onnodig in gevaar brengt.
Volledigheidshalve dient de uitspraak aan de rechter te zijn. Maar dat is nu ook zo.
Mansfeld schreef:Als Wilders het over echte boeven heeft, dan ben ik het enerzijds wel met hem eens, maar zoals ik dus al vermelde vrees ik dat het ook zijn effecten zal hebben op die andere overtredingen. Wildplassen, te snel rijden, dronken sturen enz... Dat zijn de gemakkelijke vissen om te vangen. Gemakkelijke zaakjes.
Het betreffen hier geen makkelijke zaakjes. Maar over het algemeen hufterigheid, waar een heleboel mensen zich aan ergeren. Dat daar een boete op staat is normaal. Als je die regels overtreedt loop je de kans gesnapt te worden en moet je bloeden en verder niet zeuren. Als ik een bekeuring krijg omdat ik te hard rijd (ja dat overkomt mij ook), baal ik als een stekker en heb ik een kwartier lang geen goed woord voor ons rechtssysteem over. Maar het is mijn eigen schuld. Ik weet dat het niet mag en ik neem toch het risico.
Mansfeld schreef:Brave mensen, die hun boetes betalen enzo.
Eens ze met echt geboefte te maken hebben dan blijkt dat het al veel moeilijker is om ze te bestraffen. Ik wil maar zeggen. Iemand die een moord pleegt heeft dus wel degelijk kans om gewoon "vrij te komen" , "vrijspraak" te krijgen. Iemand die dronken rijdt daar worden geen vragen bij gesteld , die worden altijd bestraft.
Deze vergelijking is heel krom en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hoe het in België is weet ik niet. Maar hier kun je elke zaak laten voorkomen. Oké op wat hele simpele overtredingen na misschien. Maar volgens mij kun je daar zelfs tegen in beroep gaan.
Verder ga je nu op de stoel van de rechter zitten zonder alle ins en outs van een zaak te kennen. Ja zelfs zonder de nodige juridische kennis. Een moordzaak is toch wel iets ingewikkelder dan een zaak waarbij iemand dronken achter het stuur vandaan wordt gehaald.
Afgezien daarvan deugt je redenatie niet. Het moet niet zo zijn dat een overtreder zijn straf kan ontlopen omdat een andere overtreder dat ook kan. Het moet zo zijn dat geen enkele (Helaas onmogelijk) overtreder zijn straf kan ontlopen. Je zou dus moet zeggen dat ook die moordenaars moeten worden aangepakt. In plaats van dat dronken bestuurders een tweede kans moeten krijgen.
Mansfeld schreef:Dat verschil stoot me tegen de borst. En wel ik heb het dus niet over science fiction. In België weet ik al minstens één zaak waar een moordenaar enkel dus door een heel goeie advocaat te hebben de vrijspraak gekregen heeft.
Daar heb ik het dus wat moeilijk mee... Dus als Wilders het daarover heeft, dat dergelijke zaken niet meer kunnen een vrijspraak voor een moord bijv. Dan kan ik hem volgen. Als hij daarentegen dronken sturen nog meer wil beteugelen, dan volg ik in elk geval niet meer. Maar zoals je ziet dat is ook helemaal niet duidelijk in extremistisch discours.
Daarom volg ik hem helemaal niet. Toch niet zoals hij het daar geponeerd heeft op de televisie. En hewel, het cabinet Rutte heeft toch ook niet bepaald de provinciale verkiezingen gewonnen zoals ik het begrepen heb. Nederland wil toch niet "zo" rechts varen... Dat is goed ;)
Ik denk niet dat je Wilders hebt begrepen (dat pleit voor je) Wat Wilders doet is Makkelijke kreten lanceren (vaak met elkaar in tegenspraak) die goed liggen bij de burger, zonder dat die daar over na hoeft te denken. Dan krijg je dit soort dingen. Iedereen die, die avond toevallig niet uitgaat, ergert zich aan dronken agressieve wildplassers en chauffeurs. Maar durft er uit angst voor een pak slaag niet tegen op te treden. Dus die hollen achter Wilders aan.
Dat Wilders vaak onmogelijke en onjuiste oplossingen bepleit en zelf de rechtstaat en rechtbank schoffeert, ziet men niet.
Overigens, maar dat is een persoonlijke mening, denk ik dat het "teruglopen" van Wilders aanhang drie oorzaken heeft.
Ten eerste de lagere opkomst. Hij vist voor zijn aanhang voornamelijk in de vijver van politiek niet geïnteresseerden.
Ten tweede een aanzienlijk deel van de stemmers voor provinciale staten heeft zich (ook) laten leiden door provinciale kwesties. Dat is zeker in de regio waar ik woon het geval. (Hoewel dat bijna een reden was om niet te gaan stemmen :-( )
Ten derde, als je zo schreeuwt als wilders doet, dan zul iets moeten laten zien en niet steeds smoesjes verzinnen om echte discussies uit de weg te gaan. Juist zijn aanhang begrijpt niet dat veranderingen tijd vergen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

als ik dat zo lees......krijg de indruk dat Mansfeld wel eens met een glaasje op achter het stuur durft kruipen. ;)

Ik kan niet anders dan GPS overschot van gelijk geven over dronken bestuurders......namelijk zwaar straffen!
je kiest er tenslotte zelf voor om te drinken, niet?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door GPS »

sonpas schreef:als ik dat zo lees......krijg de indruk dat Mansfeld wel eens met een glaasje op achter het stuur durft kruipen. ;)

Ik kan niet anders dan GPS overschot van gelijk geven over dronken bestuurders......namelijk zwaar straffen!
je kiest er tenslotte zelf voor om te drinken, niet?
Tja en tenslotte is een auto even dodelijk als een wapen. Dus moet je voorzichtig zijn. anders verspeel je, je wapenvergunning (rijbewijs). Althans dat zou wel moeten.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

GPS schreef:
Mansfeld schreef:
GPS schreef:
Mansfeld schreef:.......
Wel als ik dat hoor dan weet ik al waar die strengere straffen naartoe zullen gaan, die brave burgers die eens een snelheidsovertreding maken of dronken achter het stuur gevat worden. Die zullen hiervan zeker het gelag betalen. ........
Laat ik zeggen dat je die niet zwaar genoeg kunt straffen. Die spelen niet alleen met hun eigen leven, maar ook met dat van anderen.

Verder ben ik het met je eens.
Ja het is wel waar dat mensen dronken achter het stuur een gevaar vormen voor de anderen. Maar niettegenstaande zijn het nog altijd geen criminelen.
En voor zover ik weet worden die mensen al meer dan genoeg gestraft. Hoge boetes en verlies van rijbewijs en dergelijke. Ik geloof dat dat meer dan genoeg is.
Dat kun je niet menen! :o Iemand die met drank op achter het stuur gaat zitten, neemt willens en wetens het risico iemand zwaar letsel toe te brengen of te doden. Dat is in mijn boek wel degelijk crimineel. Afgezien van materiële schade.
Ik laat even het verdriet wat letsel of dood met zich meebrengt buiten beschouwing. dat is niet in een strafmaat uit te drukken.
Maar iemand die dronken een ongeluk veroorzaakt dient te worden vervolgd als ware het zware mishandeling of dood door schuld en als hij schuldig wordt bevonden als bijkomende straf zijn rijbewijs voor de rest van zijn leven kwijt te zijn.
Iemand die het "geluk" heeft alleen betrapt te worden met drank op, dient mijn inziens zijn rijbewijs minimaal drie maanden zijn rijbewijs in te leveren. Bij herhaling langer.
hm hm , ja dat is hier ook al zo geloof ik, wordt je gesnapt met een glaasje op achter het stuur heb je een boete en verlies je je rijbewijs. Als je een ongeval veroorzaakt en men constateerd dat je gedronken hebt, welja dan staan de zaken er nog erger voor, maar dat is nu ook allemaal al zo... Echter iemand die drinkt en rijdt is geen crimineel, een crimineel feit is nog iets heel anders... bovendien wil het niet zeggen omdat je volgens de wet één glas te veel op hebt dat je compleet incompetent bent om te rijden. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat men dan maar dronken achter het stuur moet kruipen. Ik wil maar zeggen, zo zwart wit is het in elk geval niet in de realiteit. Dus zeker ook niet beweren dat mensen die drinken crimineel zijn, daarin volg ik niet...
Verder dienen de straffen voor beroepschauffeurs zwaarder te zijn. Zij zijn met hun vak bezig en in geen enkel ander beroep wordt (voor zover mij bekend) gedrag getolereerd waarmee je in je beroep andere levens onnodig in gevaar brengt.
Volledigheidshalve dient de uitspraak aan de rechter te zijn. Maar dat is nu ook zo.
Bwah, ja misschien wel misschien niet, ik weet het niet, ik heb het gevoel dat jij liever opteerd voor harde straffen of hoge boetes whatever, ik heb het daar niet zo op begrepen, denk ook niet dat daar echt het verschil te maken valt hoor , het heeft allemaal met mentaliteit te maken...
Mansfeld schreef:Als Wilders het over echte boeven heeft, dan ben ik het enerzijds wel met hem eens, maar zoals ik dus al vermelde vrees ik dat het ook zijn effecten zal hebben op die andere overtredingen. Wildplassen, te snel rijden, dronken sturen enz... Dat zijn de gemakkelijke vissen om te vangen. Gemakkelijke zaakjes.
Het betreffen hier geen makkelijke zaakjes. Maar over het algemeen hufterigheid, waar een heleboel mensen zich aan ergeren. Dat daar een boete op staat is normaal. Als je die regels overtreedt loop je de kans gesnapt te worden en moet je bloeden en verder niet zeuren. Als ik een bekeuring krijg omdat ik te hard rijd (ja dat overkomt mij ook), baal ik als een stekker en heb ik een kwartier lang geen goed woord voor ons rechtssysteem over. Maar het is mijn eigen schuld. Ik weet dat het niet mag en ik neem toch het risico.

Ja jij kiest dus voor een beleid dat weinig tolerant is... Ik heb het daar niet op begrepen, de rechters hebben al genoeg middelen als er zich een geval voordoet dat echt overduidelijk de spuigaten uitloopt om iemand al dan niet meer of minder te beboeten of te bestraffen. Het beste hierin is vertrek vanuit het minimum en met het beste begrip voor de overtreder en evolueer naar een maximum als je ook werkelijk kunt vaststellen dat er slechte wil mee gemoeit is bij de overtreder, dat doen de rechters nu al, dus wat Wilders bepleit is onnodig, naar mijns inziens
Mansfeld schreef:Brave mensen, die hun boetes betalen enzo.
Eens ze met echt geboefte te maken hebben dan blijkt dat het al veel moeilijker is om ze te bestraffen. Ik wil maar zeggen. Iemand die een moord pleegt heeft dus wel degelijk kans om gewoon "vrij te komen" , "vrijspraak" te krijgen. Iemand die dronken rijdt daar worden geen vragen bij gesteld , die worden altijd bestraft.
Deze vergelijking is heel krom en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hoe het in België is weet ik niet. Maar hier kun je elke zaak laten voorkomen. Oké op wat hele simpele overtredingen na misschien. Maar volgens mij kun je daar zelfs tegen in beroep gaan.
Verder ga je nu op de stoel van de rechter zitten zonder alle ins en outs van een zaak te kennen. Ja zelfs zonder de nodige juridische kennis. Een moordzaak is toch wel iets ingewikkelder dan een zaak waarbij iemand dronken achter het stuur vandaan wordt gehaald.
Afgezien daarvan deugt je redenatie niet. Het moet niet zo zijn dat een overtreder zijn straf kan ontlopen omdat een andere overtreder dat ook kan. Het moet zo zijn dat geen enkele (Helaas onmogelijk) overtreder zijn straf kan ontlopen. Je zou dus moet zeggen dat ook die moordenaars moeten worden aangepakt. In plaats van dat dronken bestuurders een tweede kans moeten krijgen.
hm hm ja dat bedoel ik ook wel hoor, ik haal het voorbeeld aan omdat het wel tot nadenken aanzet. En hierin is het niet mijn bedoeling om dronken chauffeurs of snelheidsovertreders vrij te spreken. Maar wel om er eens op te wijzen dat moordenaars vrij kunnen komen en dat ik dat eigenlijk nogal onterecht vind. Ik ben geen juridisch adviseur of iets dergelijks maar dat wil zeker niet zeggen dat men zijn mening niet mag ventileren over het rechtssysteem, het idee van een onaantastbare rechter vind ik verre van een gezonde gedachte.
Mansfeld schreef:Dat verschil stoot me tegen de borst. En wel ik heb het dus niet over science fiction. In België weet ik al minstens één zaak waar een moordenaar enkel dus door een heel goeie advocaat te hebben de vrijspraak gekregen heeft.
Daar heb ik het dus wat moeilijk mee... Dus als Wilders het daarover heeft, dat dergelijke zaken niet meer kunnen een vrijspraak voor een moord bijv. Dan kan ik hem volgen. Als hij daarentegen dronken sturen nog meer wil beteugelen, dan volg ik in elk geval niet meer. Maar zoals je ziet dat is ook helemaal niet duidelijk in extremistisch discours.
Daarom volg ik hem helemaal niet. Toch niet zoals hij het daar geponeerd heeft op de televisie. En hewel, het cabinet Rutte heeft toch ook niet bepaald de provinciale verkiezingen gewonnen zoals ik het begrepen heb. Nederland wil toch niet "zo" rechts varen... Dat is goed ;)
Ik denk niet dat je Wilders hebt begrepen (dat pleit voor je) Wat Wilders doet is Makkelijke kreten lanceren (vaak met elkaar in tegenspraak) die goed liggen bij de burger, zonder dat die daar over na hoeft te denken. Dan krijg je dit soort dingen. Iedereen die, die avond toevallig niet uitgaat, ergert zich aan dronken agressieve wildplassers en chauffeurs. Maar durft er uit angst voor een pak slaag niet tegen op te treden. Dus die hollen achter Wilders aan.
Dat Wilders vaak onmogelijke en onjuiste oplossingen bepleit en zelf de rechtstaat en rechtbank schoffeert, ziet men niet.
Overigens, maar dat is een persoonlijke mening, denk ik dat het "teruglopen" van Wilders aanhang drie oorzaken heeft.
Ten eerste de lagere opkomst. Hij vist voor zijn aanhang voornamelijk in de vijver van politiek niet geïnteresseerden.
Ten tweede een aanzienlijk deel van de stemmers voor provinciale staten heeft zich (ook) laten leiden door provinciale kwesties. Dat is zeker in de regio waar ik woon het geval. (Hoewel dat bijna een reden was om niet te gaan stemmen :-( )
Ten derde, als je zo schreeuwt als wilders doet, dan zul iets moeten laten zien en niet steeds smoesjes verzinnen om echte discussies uit de weg te gaan. Juist zijn aanhang begrijpt niet dat veranderingen tijd vergen.
hm hm die laatste uiteenzetting daar kan ik me wel in vinden. Vanuit zijn gedoogsteun positie zit hij natuurlijk vrij beschut om met "uitspraken" uit te pakken zonder ook werkelijk zijn handen hoeven vuil te maken. Bon ze hebben toch niet echt een meerderheid bij de provinciale verkiezingen behaald dus ja... dus zal het toch een ietwat afgezwakt rechts beleid moeten worden...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Mansfeld schreef:Ja het is wel waar dat mensen dronken achter het stuur een gevaar vormen voor de anderen. Maar niettegenstaande zijn het nog altijd geen criminelen.
Dat zijn het dus wel. Het is dan ook ronduit schandalig dat er nog steeds zoveel berichten in de krant verschijnen van personen die er steeds met een lichte straf van afkomen (zogenaamde cursus) en dat het door zoveel mensen nog steeds wordt gebagatelliseerd. En ja ik heb in het verleden ook wel eens onder invloed achter het stuur gezeten.
Mansfeld schreef:En voor zover ik weet worden die mensen al meer dan genoeg gestraft. Hoge boetes en verlies van rijbewijs en dergelijke. Ik geloof dat dat meer dan genoeg is.
Straffen kunnen nooit hoog genoeg zijn.
Dat zie je maar weer aan het verval van de hedendaagse vorm van beschaving. Mensen zijn tegenwoordig veel egocentrischer dan vroeger, dit zie je ook in hun rijgedrag. Daar komt nog bij kijken dat een auto inprincipe gewoon een moordwapen is. Dus als jij besluit om daar beschonken gebruik van te maken en veroorzaakt een ongeval waar in iemand komt te overlijden. zo de correcte strafmaat dan ook; Moord met voorbedachte rade moeten zijn.
Helaas vallen de strafmaatregelen hier in nederland behoorlijk tegen om dat de auto een vorm van individuele vrijheid geeft. En met een halfzacht kots neoliberaal belijd, gebeurd er vrij weinig.

Maar ik kan hier dus uit opmaken dat jij wel eens met een glaasje achter het stuur kruipt :greg:
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

Miriam schreef:
Mansfeld schreef:Ja het is wel waar dat mensen dronken achter het stuur een gevaar vormen voor de anderen. Maar niettegenstaande zijn het nog altijd geen criminelen.
Dat zijn het dus wel. Het is dan ook ronduit schandalig dat er nog steeds zoveel berichten in de krant verschijnen van personen die er steeds met een lichte straf van afkomen (zogenaamde cursus) en dat het door zoveel mensen nog steeds wordt gebagatelliseerd. En ja ik heb in het verleden ook wel eens onder invloed achter het stuur gezeten.

uiteraard moet iedereen zijn verantwoordelijkheid dragen en opnemen , en dus niet met een auto rijden als je gedronken hebt. Volgens mij is er nochthans wel al het één en ander verbeterd in de jaren. Ik wil hiermee zeggen dat door de nodige campagnes er vandaag toch minder dronken bestuurders de baan op gaan dan pakweg 15 of 20 jaar terug. Natuurlijk elke onverantwoorde bestuurder is er één te veel...
Mansfeld schreef:En voor zover ik weet worden die mensen al meer dan genoeg gestraft. Hoge boetes en verlies van rijbewijs en dergelijke. Ik geloof dat dat meer dan genoeg is.
Straffen kunnen nooit hoog genoeg zijn.
Dat zie je maar weer aan het verval van de hedendaagse vorm van beschaving. Mensen zijn tegenwoordig veel egocentrischer dan vroeger, dit zie je ook in hun rijgedrag. Daar komt nog bij kijken dat een auto inprincipe gewoon een moordwapen is. Dus als jij besluit om daar beschonken gebruik van te maken en veroorzaakt een ongeval waar in iemand komt te overlijden. zo de correcte strafmaat dan ook; Moord met voorbedachte rade moeten zijn.
Helaas vallen de strafmaatregelen hier in nederland behoorlijk tegen om dat de auto een vorm van individuele vrijheid geeft. En met een halfzacht kots neoliberaal belijd, gebeurd er vrij weinig.

Maar ik kan hier dus uit opmaken dat jij wel eens met een glaasje achter het stuur kruipt :greg:
Nou, ik vind dat toch wel wat extreem uitgedrukt "moord met voorbedachte rade", dat is toch nog iets heel anders als je het mij vraagt maar goed. Verder vind ik dat net als bij moord alle aspecten per zaak moeten bekeken worden, ik geloof dat dat ook wel gebeurd , zoals het dus ook bij andere zaken gebeurd (moordzaken e.d.) Op basis van de feiten zal de rechter de strafmaat bepalen. Als er mensen dronken een dodelijk ongeval veroorzaakt hebben en een straf krijgen opgelegd van de rechter , hoor je dikwijls in het nieuws nabestaanden en anderen hun beklag doen over een al dan niet te lichte strafmaat. Ik heb zo'n gevoel dat dat altijd wel een aanleiding voor discussie of meningsverschil zal zijn.

En neen ik rij niet onder invloed.
Plaats reactie