De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Proces-Wilders geschorst
Uitgegeven: 20 januari 2010 14:01
Laatst gewijzigd: 20 januari 2010 20:57
AMSTERDAM - Het proces tegen PVV-leider Geert Wilders is geschorst tot 3 februari. In de tussentijd buigt de Amsterdamse rechtbank zich over de zeventien getuigen die Wilders wil oproepen en over de procedurele bezwaren van zijn advocaat Bram Moszkowicz.
NU.nl/Bob van Keulen
Proces Wilders
slideshow video

Moszkowicz en Wilders willen zeventien getuigen oproepen, onder wie juristen, islamkenners en radicale moslims. Onder de laatste groep zijn onder anderen Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, twee Iraanse ayatollahs en de radicale Haagse imam Fawaz Jneid.

Warrige betogen

Het OM vindt dat Moszkowicz en Wilders te veel getuigen willen laten verschijnen. Officier van justitie Paul Velleman vindt het niet nuttig om B. te laten opdraven. Hij is volgens Velleman geen islamkenner en staat bovendien bekend om zijn warrige betogen.

De rechtbank maakt over twee weken bekend welke getuigen worden toegelaten. Ook komt er dan een oordeel over de stelling van Moszkowicz dat de Amsterdamse rechtbank niet bevoegd is om Wilders te berechten. Volgens Moszkowicz is er geen enkele reden om het proces in Amsterdam te houden, omdat Wilders daar woont noch werkt.

Vrijheid

Wilders betoogde woensdag dat van alle verworvenheden vrijheid het meest dierbaar en het meest kwetsbaar is.

Hij drong er met klem bij zijn rechters op aan hem de ruimte te geven zich adequaat te verdedigen, onder meer door het horen van een aantal deskundigen en getuigen.

"Ik geloof met heel mijn hart en ziel dat onze vrijheid bedreigd wordt. Het is niet langer een gegeven, niet langer een vanzelfsprekendheid", aldus Wilders, die daaraan toevoegde dat hij zijn leven wijdt aan het verdedigen van die vrijheid en daarvoor grote persoonlijke offers brengt.

Kwetsen

Wilders erkende dat zijn woorden soms hard zijn, maar niet ''onbesuisd''. Hij is er niet op uit om mensen te kwetsen, maar hij wil zich de vrijheid kunnen permitteren om te uiten dat hij een groot probleem heeft met de 'islamisering' van de Nederlandse samenleving.

Die staat zijns inziens ''haaks op vrijheid''. De prijs die burgers moeten betalen voor hun vrijheid, is ''waakzaamheid'', aldus Wilders.

Waarheidsvinding

''Ik hoop dat de vrijheid van meningsuiting in dit proces zal zegevieren en zal blijven bestaan'', aldus de PVV-voorman in zijn woorden tot de rechtbank. Het proces gaat volgens hem niet alleen over de vrijheid van meningsuiting, maar ook om ''waarheidsvinding''.

''Zijn mijn uitspraken waar?'' vroeg Wilders zich hardop af. ''Als iets waar is, kan het toch niet strafbaar zijn? Ik moet mij kunnen verdedigen, ik moet kunnen aantonen dat ik de waarheid heb gesproken.''

Indrukwekkende dag

De PVV-leider zegt erop te hopen en te vertrouwen dat hij wordt vrijgesproken. Hij sprak van een ''indrukwekkende dag''. Hij bedankte de honderden sympathisanten die naar het gerechtsgebouw in Amsterdam-Zuid waren gekomen.

De politicus voelde zich ''strijdbaar'', maar vindt het nog steeds ''vreselijk'' om als verdachte terecht te moeten staan. Vrijspraak is wat hem betreft de enige optie. ''Nederland zou honderd jaar in de tijd teruggaan als ik veroordeeld zou worden.''

Haat

Woensdag was de eerste zitting in het proces-Wilders voor de rechtbank in Amsterdam. De PVV-leider staat terecht wegens discriminatie, groepsbelediging en het aanzetten tot haat. Het gaat onder meer om de vergelijking die hij heeft gemaakt tussen de koran en 'Mein Kampf', het boek van Adolf Hitler.
© ANP/Novum
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mr Hayes »

Ik word helemaal gek van die Wilders-aandacht. Hij wordt neergezet als de nieuwe Jezus Christus. En ondertussen misbruikt en verkracht Wilders begrippen als 'vrijheid van meningsuiting'. Heeft die man ooit gedacht aan een weloverwogen evenwicht tussen vrijheid van meningsuiting en het niet mogen discrimineren? Het begrip 'discriminatie' is steeds meer de gebeten hond. Bah!

En zie dit eens:
http://www.geenstijl.tv/2010/01/rutger_ ... en_de.html

Ik kan er schamperend om lachen. Maar machtspoliticus Wilders is er enkel op uit om dit slachtvee aan zich te binden. Ziek!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door X-File »

Ik kan er niet schamperend om lachen. Waarom? ...Omdat ik GODVERDOMME een MENING heb!!
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

het is altijd fijn om domme mensen te vinden,
zodat je jezelf slimmer en beter kan voelen
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door X-File »

R2D2 schreef:het is altijd fijn om domme mensen te vinden,
zodat je jezelf slimmer en beter kan voelen
:pray2:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mr Hayes »

R2D2 schreef:het is altijd fijn om domme mensen te vinden,
zodat je jezelf slimmer en beter kan voelen
Als dat jouw insteek van fijn voelen is, dan maak je jezelf belachelijk :lachhuil:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door HorckDude »

Het proces geschorst tot 3 februari? Ze gaan het toch wel tot eind februari schorsen hopelijk, want Geert kan natuurlijk niet de carnaval in Venlo missen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Guess who? »

Mr Hayes schreef:
R2D2 schreef:het is altijd fijn om domme mensen te vinden,
zodat je jezelf slimmer en beter kan voelen
Als dat jouw insteek van fijn voelen is, dan maak je jezelf belachelijk :lachhuil:
Bij deze voeg ik de Sarcasme disclaimer toe aan R2D2 zijn post.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

HorckDude schreef:Het proces geschorst tot 3 februari? Ze gaan het toch wel tot eind februari schorsen hopelijk, want Geert kan natuurlijk niet de carnaval in Venlo missen.
Waarom het is praktisch elke dag Carnaval in Den Haag :lachhuil: Zeker met WIlders als Hofnar
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door R2D2 »

ik heb een tijdje terug gezien op Andere Tijden hoe dhr. Janmaat werd afgemaakt in de media
(in retrospect krijg ik een hele vieze smaak in de mond van "mijn VPRO"; o.a. met geluidsfragmenten),
gelukkig is er dankzij hem
en "salon-rechtsmensen" na hem (bijv. Bolkenstein),
tegenwoordig wel klimaat waarin men de discussie eindelijk eens inhoudelijk probeert te voeren

en alhoewel Geertje geen aanleiding onbenut laat om zichzelf op quasi-komische wijze belachelijk te maken,
ben ik erg blij met hem:
hij blijft namelijk de belangrijkste vraag van de komende 30 jaar op de agenda zetten:
wat doen we met de problemen t.g.v. bovenaf opgelegde integratie
door regenten die er zelf geen last van hebben (en er zelfs aan verdienen!)
en de rekening leggen bij de sociaal zwakkeren (in de vele probleemwijken, ownee krachtwijken, ownee prachtwijken, of whatever de newspeak tegenwoordig is)

en ook Geertje heeft de oplossing niet;
maar wellicht kunnen we er nu eens over nadenken.

waarom mochten we 30 jaar lang niet discussieren over selectie aan de poort,
zoals andere ontwikkelde landen als bijvoorbeeld Amerika, Canada, Australie, etc. wel deden,
zodat zij daadwerkelijk de vruchten konden plukken van de toegevoegde waarde van geimporteerde werkimmigranten,
en wij nu oostblokkers moeten importeren omdat het meerendeel van onze geimporteerde werkimmigranten thuis op de bank zit?


Nederland is niet tolerant,
maar ongeïnteresseerd.
We durften decennia lang niet de echte vragen te stellen,
omdat we daar te lui voor waren.


Zo heb ik de discussie over de kosten en baten van de massa-immigratie nu al 15 jaar gevoerd zien worden in de media (ja, ik word oud). Telkens liep dit stuk op het ethische aspect: wat is een mens waard? Dit is idd een probleem wanneer dit op persoonlijk vlak wordt gevoerd (wat is je moeder waard?), maar helemaal niet als dit op statistisch niveau wordt gevoerd (hoeveel brengt de gemiddelde loonslaaf op en wat mag ie dus kosten?)!
Er zijn vast wel wat oud-politici die een riante commisarisbaan hebben bij een of andere verzekeraar. Die weten precies wat mensen waard zijn: 40 werkjaren * modaal jaarinkomen * factor.
De discussie gaat over de factor (hoeveel nabestaanden, hoeveel maatschappelijk nut, etc.) en niet meer over het gegeven dat mensen werkelijk een statistische monetaire waarde vertegenwoordigen voor de staat (en dus voor de belastingbetalers).

Ik hoop dat de vele Pavlov-reacties in de politiek nou eens uitblijven. We moeten in Nederland (maar ook in Europa) de discussie nou eens scherp voeren: welke keuzes maken we, wat kost het ons, en welke keuzes maken we dus niet?


Het gas is op, de rek er uit,
the good times are over
wie gaat het licht uit doen?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

Na het kassucces en met velen Oscars bekroonde Fitna I, komt Wilders met een vervolg, Fitna II: The Wrath of Wilders, of Fitna II: Revenge of the Wilders, of Fitna: Revolutions .....

Ik heb ook al geruchten gehoord dat hij bezig is gesprekken met James Cameron over Fitna the 3D experience
de Televaag kwats krant schreef:Wilders maakt Fitna 2
door Paul Jansen
DEN HAAG - Geert Wilders komt met een vervolg op Fitna. De nieuwe film moet in 2010 klaar zijn en zal volgens de politicus het Westen een spiegel voorhouden hoe ver de islamisering is gevorderd.


"Het wordt geen kopie van Fitna. Dit is de volgende fase", zegt de PVV-leider tegen De Telegraaf. Hij waarschuwt dat de film opnieuw stevig zal zijn, ook naar islamitische landen. "Het zal niet minder gepeperd zijn dan de eerste film." Wilders zegt met Fitna2 de mensen duidelijk te willen maken wat hun te wachten staat. De omstreden eerste film was met name een aanklacht tegen de Koran. "Nu wil ik laten zien wat de gevolgen zijn van de massa-immigratie uit moslimlanden, voor wie de deur hier openstaat." Belangrijke thema's daarbij zullen zijn de vrijheid van meningsuiting en het streng islamitische recht, de sharia. "En ik kom met oplossingen", kondigt hij aan.

Hulp

Wilders zegt voor de vervolgfilm hulp van professionals uit Amerika te krijgen. "Ik heb aanbiedingen van mensen uit New York en Hollywood, die in het verleden films hebben gemaakt die hier in de bioscoop te zien waren." Namen wil hij niet noemen. Het geld is nog wel een probleem. Volgende week reist Wilders naar Florida om fondsen te werven en verder te praten over de film.

Met de aankondiging van de nieuwe film maakt PVV-leider Geert Wilders in elk geval duidelijk niet te willen wachten op de afloop van zijn strafvervolging in ons land.

Die was vorig jaar door het gerechtshof in Amsterdam gelast, mede op basis van Fitna. "We moeten meer in de aanval, offensief gaan handelen", zegt Wilders, die nog harder tegen de islam wil ageren. "We moeten terugslaan. Ik ga het proces dan ook niet afwachten." De aankondiging van de eerste film Fitna leidde eind 2007 tot grote zorgen in het kabinet. Premier Balkenende en minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) startten destijds nog voor de verschijning een diplomatiek offensief om anti-Nederlandse reacties in moslimlanden in de kiem te smoren. Daarin slaagden zij goeddeels. Ook in ons land werden moslimgroeperingen benaderd in een poging de rust te bewaren.

Terreurdreiging

Fitna verscheen uiteindelijk eind maart 2008, hetgeen tot forse veiligheidsmaatregelen in ons land leidde. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) heeft nadien aangegeven dat de omstreden film heeft bijgedragen aan de terreurdreiging in Nederland. Wilders had destijds de NCTb vroegtijdig van zijn filmplannen op de hoogte gesteld, hetgeen later tot een rel leidde met het kabinet. Ditmaal laat hij het in kennis stellen van de NCTb achterwege. "Ze lezen het maar in de krant.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

PVV wil nog maar één publieke tv-zender
Uitgegeven: 6 april 2010 08:11
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 16:36
DEN HAAG - De PVV wil dat er nog één publiek tv-net overblijft en de Wereldomroep wordt geschrapt. Het geld dat zo vrijkomt wil de partij besteden aan het betaalbaar houden van de zorg.

Dat staat in het verkiezingsprogramma dat de partij binnenkort presenteert, heeft PVV-leider Geert Wilders dinsdag gezegd.

Wilders vindt dat de publieke zenders, die hij ''PvdA-tv-kanalen'' noemt, nu met subsidie van de overheid oneerlijke concurrentie voeren met commerciële zenders.

Volgens hem scheelt snijden in de 'linkse' publieke omroep 700 miljoen per jaar, zo'n 3 miljard over een kabinetsperiode van vier jaar.

Links vet

''Beter op dit soort zaken bezuinigen dan op de zorg'', aldus Wilders, die nog maar eens herhaalde dat hij eerst wil snijden in ''links vet'' als de omroep, ontwikkelingssamenwerking en immigratie dan in zaken die de burger direct raken.

Wilders wilde zich nog niet uitlaten over het tempo waarin de overheidsfinanciën op orde moeten worden gebracht. Hij wil nog bezien of er in twee of drie termijnen 29 miljard weggepoetst moet worden. Over een paar weken komt de PVV met het verkiezingsprogramma.
© ANP
Geert loopt nu al 20 jaar op onze belasting centen de clown uit te hangen. Overal waar hij komt moeten extreme veiligheids maatregelen getroffen worden. Wat dacht je als deze man aan de macht komt dan moeten er nog veel scherpere maatregelen genomen (want hij ziet het liefst alleen ariërs met mooi lang blond haar en blauwe ogen in ons land ) dat ons ook al weer miljoenen gaat kosten. De helft van de wereld kijkt ons niet aan en gaat op zijn amerikaans boycotten wat ons uiteindelijk miljarden gaat kosten :lachhuil:

Waarom zit die man uberhaupt nog steeds in de 2de kamer?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door X-File »

Omdat het volk dat wil.

Je weet wel;

De blanke holenmens.

De met-het-bord-op-schoot-SBS6-actienieuws-kijkende boerenlul.

De export-bier zuipende hangjas.

De tokkies uit de vele blanke 'prachtwijken' (ik kijk naar jullie, Amsterdam noord!).

De asociale, 20e generatie, inteelt Nederlander die te stom is om z'n eigen naam correct te spellen.

De voetbalclub aanhangende zijlijn hooligan die komt voor het knokken voor en na de wedstrijd, jammer dat de wedstrijd zoveel onderbreekt.

De barbeque-er op de eerste dag van de lente "omdat het zonnetje schijnt *burp*".

De Nederlander die achter de eerste de beste rechtsextremist aanhobbelt omdat 'die vuile buitenlanders mijn baantje inpikt'.

Diezelfde Nederlander die, wanneer het rechtextremisme na 5 jaar het land uitgewerkt is, ineens krakeelt over 'ik was er altijd al tegen, en heb me er tegen verzet op mijn eigen manier.'

En het enge is, daar zijn er veel van in Nederland.

Heel veel.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

R2D2 schreef:
Nederland is niet tolerant,
maar ongeïnteresseerd.
We durften decennia lang niet de echte vragen te stellen,
omdat we daar te lui voor waren.


size]
Dit is hier maar een fragmentje van R2D2 , van hierboven. Ik wou net wat gaan schrijven toen ik dit las en ik kan me er alleen maar achter scharen.

Inderdaad, Geert Wilders heeft wat van een cabaretfiguur. En maakt zich vaak belachelijk. Maar hij legt de vinger wel op de wonden en kaart zaken aan waar veel mensen in samenleving last van hebben. Natuurlijk mag het niet te extreem naar rechts afglijden en dat is altijd wel het gevaar met types zoals Wilder en bij ons hier De Winter. Maar ook hier zijn er veel mensen die graag zouden hebben dat het VlaamsBelang eens aan het stuur mag zitten al was het maar om eens wat problemen aan te pakken, ivm imigranten.
Natuurlijk moet nog blijken of ze met goeie oplossingen zullen komen aanzetten die ook nog in de praktijk werken, en daarna zal het electoraat ook sterk slinken geloof ik.
Maar ja men mag aan buitenlanders wel wat criteria opleggen net zoals in o.a. de Verenigde Staten . Wie naar hier komt zou voldoende de taal moeten kennen en zou ook eigenlijk een 'toegevoegde waarde' moeten hebben.Niet imigreren om te imigreren maar met een doel voor een bepaald werk dus of een studie.
Maar ik ben vrij zeker dat dat al decenia lang in Europa niet het geval geweest is, en daar dragen we nu de vruchten van.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

Dat Wilders en/of Vlaams Belang aan het stuur mogen komen zitten is voor mij niet meer dan logisch........
het "cordon sanitair" in België is gewoon een echte schande voor een land dat zich een democratie durft te noemen.

Maar dat is geen zorg voor politici van bij ons ......die zijn te druk met hun postjes te beschermen en steekpenningen te ontvangen.
België = politiek apenland.

en dan te denken dat omhooggevallen type's als De Gucht (die met voorkennis bankaandelen verkoopt........dat was ik niet...het was mijn vrouw :lol: ) het allemaal eens gaat uitleggen hoe het moet in Congo. :greg:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

sonpas schreef:) het allemaal eens gaat uitleggen hoe het moet in Congo. :greg:
Ik denk dat als hij de dagboeken van koning Leopold II er op na slaat hij een heel eind komt :rofl:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Guess who? »

^ Het zou ideaal zijn als een onruststoker zijn geschiedenis kent en daardoor milder wordt en toch zijn scherpte behoudt. Maar meestal is dat niet het geval.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

sonpas schreef:Dat Wilders en/of Vlaams Belang aan het stuur mogen komen zitten is voor mij niet meer dan logisch........
het "cordon sanitair" in België is gewoon een echte schande voor een land dat zich een democratie durft te noemen.

Maar dat is geen zorg voor politici van bij ons ......die zijn te druk met hun postjes te beschermen en steekpenningen te ontvangen.
België = politiek apenland.

en dan te denken dat omhooggevallen type's als De Gucht (die met voorkennis bankaandelen verkoopt........dat was ik niet...het was mijn vrouw :lol: ) het allemaal eens gaat uitleggen hoe het moet in Congo. :greg:
Ja maar bij ons hebben de partijen het 'cordon sanitair' opgezet, dat was met de bedoeling om het (toen nog)Vlaams Blok te isoleren. Goed bedoeld allemaal , dat wel, want Vlaams Blok was te extreem, racistisch en dus ondemocratisch, de lijn werd toen eenvoudigweg doorgetrokken tot in de jaren dertig met als voorbeeld het Duitse Nationalisme, en Fascisme dus.
Dat was meteen een schrikbeel, want welke goedgeaarde burger zou nu willen stemmen op een partij die de gruwel van de tweede wereldoorlog kon terugbrengen. Nu ja andere tijden dus.

Vandaag zijn de partijen versplintert geraakt meerbepaald door de herverkaveling van het politieke landschap met kartelgevormde lijsten. Dit is niets meer dan een poging van verschillende partijen om in een democratisch bestel toch de kans te verhogen om verkozen te geraken en dus aan de macht te geraken. Door die versplintering moest ook op de duur het Vlaams Belang het beginnen ontgelden. Zij verloren kiezers aan de NVA die plots almaar groter werd en ook aan Lijst Dedecker, daarmee was de opgang van het Vlaams Belang gestuit ,en is de urgentie om ze alsnog mee in bad te trekken weer afgenomen.

Maar er zijn inmiddels ook meer en meer linkse politicie die beginnen af te wijken van het 'politiek correcte denken', die ook wel al eens de immigrantenproblematiek bij naam en toenaam durven te noemen. Dat is zeker niet slecht, maar het vertrouwen in links is momenteel historisch laag. Dus echte daadkracht op een thema als migratie zie ik van die kant niet komen. Bovendien zit België nog altijd in een communautair woelige periode. Met het BHV-dispuut dat maar niet uitgeklaard raakt.

te verwachten is dat onze regering dus ook best wel eens zou kunnen vallen niet over Afghanistan dus maar over BHV. Ja 't is voor buitenstaanders waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, maar ik woon hier in de regio Brussel Halle Vilvoorde en ik weet wel wat de verfransing inhoud en waarom we dus eens paal en perk moeten stellen aan hoe we de kieslijsten hier opstellen. Zoals het in de grondwet voorzien is dus : Met enkel Vlaamse partijen. en niet zoals het nu is , met ook nog eens de Franstalige lijsten erop.
Maar goed ik kijk uit naar wat Dehaene op tafel zal kunnen leggen. Hoop dat het de moeite loont en dat er een oplossing komt. ;)
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door sonpas »

Ja maar bij ons hebben de partijen het 'cordon sanitair' opgezet, dat was met de bedoeling om het (toen nog)Vlaams Blok te isoleren.
Zie je.....dat heb je nu niet goed begrepen want die uitleg is vooral linkse propaganda. De SP verloor te veel stemmen aan dat Vlaams Blok en waren de grondleggers van het cordon.
Ze verweten de partij van rascisme maar waren niet te beroerd om ruim 1 miljoen Vlamingen aan de kant te zetten.
Als in een democratie een partij verkozen word moet die de kans krijgen om mee te werken aan het bestuur.
Moest er destijds een cordon geweest zijn tegen het AEL zou dat een schande geweest zijn........maar het AEL was geen bedreiging voor hun postjes en dus ook niet nodig.

In BelgIê ben je als Vlaming gewoon een tweederangs burger.........
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Mansfeld »

sonpas schreef:
Ja maar bij ons hebben de partijen het 'cordon sanitair' opgezet, dat was met de bedoeling om het (toen nog)Vlaams Blok te isoleren.
Zie je.....dat heb je nu niet goed begrepen want die uitleg is vooral linkse propaganda. De SP verloor te veel stemmen aan dat Vlaams Blok en waren de grondleggers van het cordon.
Ze verweten de partij van rascisme maar waren niet te beroerd om ruim 1 miljoen Vlamingen aan de kant te zetten.
Als in een democratie een partij verkozen word moet die de kans krijgen om mee te werken aan het bestuur.
Moest er destijds een cordon geweest zijn tegen het AEL zou dat een schande geweest zijn........maar het AEL was geen bedreiging voor hun postjes en dus ook niet nodig.

In BelgIê ben je als Vlaming gewoon een tweederangs burger.........
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat een verkozen partij de kans moet krijgen om mee te besturen. Ook al gaat het om het Vlaams Blok. Over dat cordon sanitair zijn er ook altijd voor en tegenstanders. Het is echter een discussie die nooit te veel aan de oppervlakte gevoerd wordt. Maar mochten ze een peiling houden dan geloof ik wel dat het resultaat wel nog eens opzien zou kunnen baren.
Tweederangsburger? Nou de Franstaligen willen het onderste uit de kan onderhandelen hè. Hun onbuigzaamheid vloeit ook voort uit hun overtuiging dat de Vlamingen nooit zo ver zullen gaan dat het land in twee breekt. 't is blufpoker, en tot noch toe hebben ze gelijk gehad, de Vlamingen zijn te behoudsgezind, ze zullen de instituten niet opblazen.de NVA niet te na gesproken :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Opnieuw PVV'er in opspraak
Uitgegeven: 16 november 2010 17:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2010 18:20
AMSTERDAM – Er is opnieuw een Tweede Kamerlid van de PVV in opspraak. Een bedrijf waarvan politicus James Sharpe de baas was, is in 2008 in Hongarije bestraft voor het misleiden met sms-berichten van klanten.
© ANP

Het bedrijf Digitania kreeg een boete van ongeveer 256.000 euro. De hoogst mogelijke straf werd opgelegd door de Hongaarse mededingingsautoriteit.

De misleiding heeft volgens de toezichthouder plaatsgevonden in de periode 2006-2007. De omroep Powned bracht de zaak dinsdagmiddag aan het rollen.

Onzin

Sharpe ontkende in een reactie dat zijn bedrijf is veroordeeld. ''Er klopt niks van. Onzin, echt onzin'', zei hij. Digitania heeft ''helemaal niks verkeerd gedaan''.

''Niks aan het handje'', voegde Sharpe eraan toe, voordat hij in de lift stapte naar de PVV-vleugel in het gebouw van de Tweede Kamer.

Lucassen

De informatie over Sharpe komt een dag nadat PVV-leider Geert Wilders had besloten het voor ontucht veroordeelde PVV-Tweede Kamerlid Eric Lucassen in de fractie te houden. Wel heeft Wilders hem een groot deel van zijn portefeuille afgenomen, omdat Lucassen de veroordeling had verzwegen.

De Tweede Kamer houdt dinsdagavond een spoeddebat met premier Mark Rutte over de gevolgen voor het kabinet van de kwestie-Lucassen. Het minderheidskabinet van VVD en CDA steunt dankzij gedoogpartner PVV op een nipte meerderheid van 76 Kamerzetels.

Volg dit nieuws op Twitter via NUlive
We gaan weer naar de stem bus mensen :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Blind Guardian »

De voorstanders van Geertjuh op nujij.nl worden met de dag grappiger ... Gelukkig dat er ook steeds meer mensen zijn die spijt hebben op de PVV gestemd te hebben ... :lachhuil:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Mocht het daadwerkelijk zijn dat Rutte I valt dan kan dat best nare consequenties hebben voor Nederland..
opties:
1. Alle voormalige PVV stemmers zullen over lopen naar de VVD met als gevolg dat de VVD de grootste wordt. Deze zal alle Nederlanders gemeente en provincies opdelen in aparte BV,s welk weer worden verkocht aan de hoogste bieder. Wat dus zoomaar zou kunnen betekenen dat we binnenkort "Coca cola presents rotterdam" krijgen. Verder zakt de gehele economie in en zal 20% van de bevolking 60% van het zogenaamde kapitaal bezitten. Nederland wordt dan een bananenrepubliek.
2. Alle voormalige PVV stemmers zullen overlopen naar de SP met als gevolg dat de SP de grootste wordt. Dit zal betekenen dat we iniedergeval voor een groot deel afzijn van de zogenaamde marktwerking, maar ook allemaal Daf zullen rijden en weer moeten wachten bij de bakker. Als gevolg hier van zullen we ook uit de unie worden gezet(afgezien van het dictatoriale neoliberale belijd van Europa, is dat niet mogelijk) Maar daar een paar honderd dozijn chinezen en russen voor terug krijgen
3. België vind eerder een kabinet dan Nederland
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Of er staat zometeen weer een nieuwe messias op die zich afsplitst van de PVV (of ander partij) en een nieuwe partij opricht.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Punisher »

Een soort Nawijn dus ... Denk niet dat dat een lang leven beschoren zal zijn ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Krijgen we vast die imbeciel brinkman :rofl:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Miriam »

Punisher schreef:Een soort Nawijn dus ... Denk niet dat dat een lang leven beschoren zal zijn ...

http://www.youtube.com/watch?v=8cZtczFf-3


http://www.youtube.com/watch?v=glhVcMLbgUQ
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door EMH »

Tja niet kunnen zingen en dan mee doen aan het tv-programma "So You Wannabe a Wannabe" was ook niet goed voor zijn "carrière"
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Guess who? »

Miriam schreef:Mocht het daadwerkelijk zijn dat Rutte I valt dan kan dat best nare consequenties hebben voor Nederland..
opties:
1. Alle voormalige PVV stemmers zullen over lopen naar de VVD met als gevolg dat de VVD de grootste wordt. Deze zal alle Nederlanders gemeente en provincies opdelen in aparte BV,s welk weer worden verkocht aan de hoogste bieder. Wat dus zoomaar zou kunnen betekenen dat we binnenkort "Coca cola presents rotterdam" krijgen. Verder zakt de gehele economie in en zal 20% van de bevolking 60% van het zogenaamde kapitaal bezitten. Nederland wordt dan een bananenrepubliek.
2. Alle voormalige PVV stemmers zullen overlopen naar de SP met als gevolg dat de SP de grootste wordt. Dit zal betekenen dat we iniedergeval voor een groot deel afzijn van de zogenaamde marktwerking, maar ook allemaal Daf zullen rijden en weer moeten wachten bij de bakker. Als gevolg hier van zullen we ook uit de unie worden gezet(afgezien van het dictatoriale neoliberale belijd van Europa, is dat niet mogelijk) Maar daar een paar honderd dozijn chinezen en russen voor terug krijgen
3. België vind eerder een kabinet dan Nederland
Of alleen de PVV loopt leeg en de kiezers verspreiden zich over de bestaande partijen en een deel dat zich van stemmen zal onthouden.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: De dagelijkse capriolen van Geert Wilders

Bericht door Ace of Spades »

Het zal zo'n vaart wel niet lopen.
Plaats reactie