Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door R2D2 »

n.a.v. topic: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 27#p833027
SpaceWally schreef:Zo te zien zijn het fanatieke Trekkies. Leuk toch? Waarom moet in Nederland iedereen altijd belachelijk worden gemaakt? Zou het Calvinisme zijn, 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'.
Nemesis schreef:verplaats het anders even naar een apart topic R2, want ik vind de discussie opzich wel "interessant".

Om terug te komen. Moet je een pakje aanhebben om een fanatiek trekkie te zijn. Waarom ik het belachelijk maar, voor zover je het zo wil noemen, die mensen gaan te ver. Die zien niet meer het verschil tussen reality en fiction.

Als je zo'n pakkie hebt best, trek je hem aan met carnaval, niks aan de hand, maar dat verkleden, en dan zeker ook nog zo belabbert. Ik maak er echt geen geheim van dat ik niet het type ben van de apepakkies, maar er zijn ook verschillen. Dit zijn gewoon veels te dikke mensen in een rol die daar niet bij past en dan hebben ze ook nog eens goedkope slechte kostuums aan.

Ter vergelijking hebben we een foto van Mr_vulcan en Dawn. Waar ik niet eens zou durven om het aan te trekken (dat voorop gesteld) doen zij het wel, okay, niet mijn ding, maar moet je kijken hoe goed het kostuum is en hoe het volledig in een plaatje past, ze kunnen zo de film in (misschien wat make up voor die felle lampen, maar verder). En dat kan ik nou niet bepaald van deze oversized klingons zeggen. Als ze zich nu als bolian hadden verkleed had het misschien al wat realistischer geleken, maar mini klingons die overgewicht hebben en een andere kleur turtle face, alsof ze een kapotte voetbal dragen., en dan nog vrouwen met snorren, want die persoon helemaal links is volgens mij ook een vrouw. Dit soort mensen zetten de normale star trek fans, die net zo fanatiek zijn, maar niet doorgeslagen gewoon voor paal.

Om dan even te verbinden met dat eeuwige onderwerp van jou, Die extermistische moslims en palastijnen verpesten het ook voor de rest die het wel wil doen. Daar ben je dan toch ook niet trots op.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Trutgras »

^...maar om ooit iets goed te kunnen, moet je het bijna altijd eerst slecht doen. Anders leer je het nooit.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Nemesis »

jammer dat spacewally niet durft te reageren....
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mansfeld »

ach is dat dan zo? :{
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door mr_Vulcan »

Niet alleen Nederlanders hoor. Is een menselijk eigenschap. Een soort van uiting van persoonlijke onvrede en alles wat niet in het eigen wereldje past is raar. Ik ben van mening dat het een cultureel fenomeen is en voortkomt uit de geschiedenis waardoor het zich in een bepaalde vorm uit.
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Greetje »

*Bump*!
mr_Vulcan schreef:Niet alleen Nederlanders hoor. Is een menselijk eigenschap. Een soort van uiting van persoonlijke onvrede en alles wat niet in het eigen wereldje past is raar. Ik ben van mening dat het een cultureel fenomeen is en voortkomt uit de geschiedenis waardoor het zich in een bepaalde vorm uit.
Dat zou idd kunnen. Ik denk ook dat belachelijkmaken te maken kan hebben met het ontzenuwen van bepaalde spanningen, of het vormgeven aan bepaalde angstgevoelens, bij alles dat in de praktijk macht heeft of lijkt te krijgen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Blind Guardian »

... daar ben ik weer ik werk in een sociale werkvoorziening daar zijn namelijk ook ongelofelijk veel vooroordelen over (he Miriam) :Y) ... 'ts bijzonder lastig uit te leggen aan bepaalde mensen, en dan ook nog als reactie te krijgen 'jij werk jij bij een sociale werkplaats', men heeft een bepaalde gedachten patroon en het is lastig om dat te veranderen om een oud klasgenootje maar te citeren 'Ik ga niet werken bij die mongolen !' .... :Y)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Nemesis »

Dat komt omdat mensen over het algemeen idd de gedachte hebben dat bij de sociale werkplaats alleen "mongolen" werken. Maar netzoals in het echt bedrijfsleven verschilt het niveau behoorlijk!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Blind Guardian »

Nemesis schreef:Dat komt omdat mensen over het algemeen idd de gedachte hebben dat bij de sociale werkplaats alleen "mongolen" werken. Maar netzoals in het echt bedrijfsleven verschilt het niveau behoorlijk!
De echte 'mongolen' komen niet meer eens in de sociale werkplaats tegenwoordig ... :Y)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Nemesis »

Nee, die werken tegenwoording in een rechtse regering of leiden een bank :p .. maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door R2D2 »

er mogen best boute uitspraken worden gemaakt,
maar dan svp wel met argumentatie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:
Nemesis schreef:Dat komt omdat mensen over het algemeen idd de gedachte hebben dat bij de sociale werkplaats alleen "mongolen" werken. Maar netzoals in het echt bedrijfsleven verschilt het niveau behoorlijk!
De echte 'mongolen' komen niet meer eens in de sociale werkplaats tegenwoordig ... :Y)
De juiste termen voor mensen op een sociale werkplaats zijn; mensen met een verstandelijke beperking, debielen, imbecielen, zwakzinnige, missing link, supervlaaien, gekken, retards, geestelijk gehandicapt. uiteraard alle in medische context natuurlijk :D


Echte mongolen komen uit Mongolië een land in midden-Azië en hebben niets van doen met een sociale werkplaats.
Afbeelding voor meer info: http://www.mongoliatourism.gov.mn
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Greetje »

Nemesis schreef:Nee, die werken tegenwoording in een rechtse regering of leiden een bank :p .. maar dat terzijde.
Over belachelijkmaken gesproken. Dit is wel een mooi voorbeeld.
Vond het ook wel leuk om dit even te lezen. :*)
er mogen best boute uitspraken worden gemaakt,
maar dan svp wel met argumentatie
En ja, ik weet ook wel dat het een bouwde uitspraak is, maar soms zijn die gewoon erg leuk.
Vooral als de persoon in kwestie eigenlijk zelf ook wel weet dat het ongenuanceerd en niet onderbouwd is.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Miriam »

Om eens een eerlijk antwoord tegeven op de door R2 gestelde topictitelvraag; "Vrijheid van meningsuiting" :lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door R2D2 »

mijn idee hierover is:
vrijheid van meningsuiting is vooral een principieel gegeven van individuen jegens de staat,
tussen personen onderling houdt de vrijheid van het ene individu op daar waar die van een ander wordt geschaad;
ik dit laatste zit vooral het venijn: wanneer wordt iemand anders geschaad, en is deze schade groot genoeg om consequenties aan te verbinden?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door X-File »

Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?
Voor de lol.
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Greetje »

R2D2 schreef:mijn idee hierover is:
vrijheid van meningsuiting is vooral een principieel gegeven van individuen jegens de staat,
tussen personen onderling houdt de vrijheid van het ene individu op daar waar die van een ander wordt geschaad;
ik dit laatste zit vooral het venijn: wanneer wordt iemand anders geschaad, en is deze schade groot genoeg om consequenties aan te verbinden?
Beetje plagen en schertzen moet kunnen, maar als het echt serieus bedoeld is, vind ik het ook niet meer kunnen.
Overigens vind ik de ergste vormen van laster en smaad nog niet eens zo zeer schelden of ergens de draak mee steken, maar vooral de feiten verdraaien over wat deze of diegene is en/of gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mr Hayes »

De Nederlandse samenleving is gewoon chronisch ziek, ontdaan van alle vooruitgangsoptimisme en sinds 9/11 en de moord op Fortuyn en van Gogh en de economische bankencrisis vooral angstig geworden. Men zoekt de soevereiniteit in eigen kring weer op. ZZP-er worden wordt populairder. Kortom, de verzuiling komt weer terug. En daarmee ook een verdere afbraak van sociale cohesie tussen groepen en tussen mensen. Het evenwicht tussen enerzijds de vrijheid van meningsuiting en anderzijds het anti-discriminatiebeginsel is....weg. Tel daarbij op Geert Wilders die het alleen nog heeft over vrijheid van meningsuiting voor z'n eigen kring en dan zie je waar Nederland naar toe gaat.

Over 50 a 75 jaar is Nederland een armoedig, hulpbehoevend landje geworden, die ook nog eens z'n economische en logistiek gunstige ligging in Europa en de wereld gaat verkwanselen. Tegen die tijd is China eigenaar van b.v. de haven in Rotterdam, etc. Griekenland wordt al opgekocht door China op staatsobligaties.

En dan krijgen we nu het eerste bruine kabinet. Het meest ultra-rechtse kabinet sinds WO II. Een rariteitenkabinet waarin vooral de oude angstige partijen met gedoogconstructies de macht in eigen kring willen behouden en uit machtsverlies nog te schijterig zijn om met meer dan 3 partijen samen te werken; om elkaar buiten de partijgrenzen een hand toe te reiken. Denemarken merkt het nu al, met hun rare gedoogconstructie. Intellectuele Denen verlaten nog liever het land, omdat ze niet de keuze willen maken voor A hun niet-Deense partner en B) het eigen land Denemarken. En dan is daar ook al de afbraak van de kenniseconomie ingezet, aangezien ook kennismigranten de dupe zijn van de met angst omsloten immigratiepolitiek.

Moet ik nog even doorgaan :D? Niet alleen Nederland is ziek. Denemarken is ziek. Griekenland idem dito. Welvarend of niet welvarend......elk land in Europa begint zo langzamerhand chronisch ziek te worden. En in China, India, Brazilië, Indonesië, Argentinië en Chili dan? Die landen wrijven in hun handen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door X-File »

Jij bent vast en zeker de gangmaker op feestjes. :{
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Jij bent vast en zeker de gangmaker op feestjes. :{

Absoluut hoor :D. Ben een vrolijke, dansende Frans :P. Maar ben ook een realist. Anders lees dit even van Rob de Wijk: http://www.hcss.nl/nl/column/1497/Dried ... n-doo.html
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door X-File »

Ah, je brult dus blindelings een ander na, met een reactie die geheel niet op z'n plaats is in dit topic?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Ah, je brult dus blindelings een ander na, met een reactie die geheel niet op z'n plaats is in dit topic?

Nou nee :{ . Ik ontdekte het artikel via een retweet van iemand gisteren http://twitter.com/GertJanWaterink. Wel jammer dat je zo over me denkt. Ik ben dus niet iemand van het copy-pasten.

En daar komt nog bij dat ik het overduidelijk over een uitgebalanceerd evenwicht had tussen enerzijds de vrijheid van meningsuiting en anderzijds het anti-discriminaliteitsbeginsel. Most importantly, mensen moeten eerst nadenken alvorens ze schreeuwend alles onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' gaan plaatsen.

Dus mijn reactie is absoluut op z'n plaats. En voegt wel degelijk iets toe aan een leuke discussie die jij zo abrupt en weinig sympathieopwekkend afkapt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Vis »

Bedankt voor dit interessante voorbeeld uit de praktijk.
Nieuwe redenen: je aangesproken voelen en de ander maar aanvallen om je te verdedigen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mr Hayes »

Nou, je hebt grotendeels gelijk.
Gebruikersavatar
Greetje
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 512
Lid geworden op: 22 mei 2003, 00:59
Locatie: Groningen

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Greetje »

Mr Hayes schreef:Most importantly, mensen moeten eerst nadenken alvorens ze schreeuwend alles onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' gaan plaatsen.
Eens.

Zo vind ik Hans Teeuwen dan ook iemand die goed nadenkt, voordat hij zijn mening uit.
Vooral op dat rubber spijkerbed bij de meisjes van Halal.

Hans Teeuwen motiveert me veel meer tot nadenken dan Youp van 't Hek.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door X-File »

Mr Hayes schreef:Nou nee :{ . Ik ontdekte het artikel via een retweet van iemand gisteren http://twitter.com/GertJanWaterink. Wel jammer dat je zo over me denkt. Ik ben dus niet iemand van het copy-pasten.
Wel Mr. Hayes, je hele 'retweet' betoog heeft het minimaal over vrijheid van meningsuiting, en ontaard al vrij snel in Wilders bashing (hoewel terecht; begint het afgespeelde plaatje een beetje te veel ruis te leveren). Vrijwel oninteressant en er zijn al meerdere politieke discussietopics waar je zoveel je kan over Wilders kwijt kan, hoef ik persoonlijk niet hier nogmaals tegen het lijf te lopen.

Verder off-topic geneuzel over waarom het aankomende kabinet van Nederland een pauperland gaat maken. Prima, mag je zeggen, relevant voor dit topic? Niet bepaald.
Mr Hayes schreef:En daar komt nog bij dat ik het overduidelijk over een uitgebalanceerd evenwicht had tussen enerzijds de vrijheid van meningsuiting en anderzijds het anti-discriminaliteitsbeginsel. Most importantly, mensen moeten eerst nadenken alvorens ze schreeuwend alles onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting' gaan plaatsen.
Welk anti-discriminaliteit beginsel heb jij het over gehad? Je impliceert het wellicht door over Wilders te beginnen, maar je benoemt het niet met een duidelijk voorbeeld. "Geert Wilders" is niet een kapstok waar je in elk onderwerp het probleem mee kan aangeven. Het begint zelfs een beetje een dooddoener te worden.

Overigens zijn er betere voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat Nederland afglijdt naar een pre-WOII situatie:

1.) Erbarmelijke economische situatie.
2.) Piek in aanpak van Roma's.
3.) Godsdienst als zondebok (Islam ipv Joden ditmaal).
Mr Hayes schreef:Dus mijn reactie is absoluut op z'n plaats. En voegt wel degelijk iets toe aan een leuke discussie die jij zo abrupt en weinig sympathieopwekkend afkapt.
Je reactie is niet op z'n plaatst, omdat je -nogmaals- zaken impliceert door over Geert Wilders te beginnen. Alsof je daarmee je punt gemaakt hebt! Verre van zelfs, erg makkelijk scoren. En dan nog geeneens met je eigen mening, maar iets wat haast een samenvatting is van de artikel van een ander, welke op sommige punten regelrecht gekopieerd lijkt, zonder enige referentie naar het bron materiaal, dat kwam later pas.

Een weinig doordachte reactie zou ik het eerder willen noemen. Was mijn eerdere reactie ook, maar daar had ik dan ook niet zo veel woorden voor nodig.

Je eindstatement is een beetje jammer, valt ook niet te staven, persoonlijke mening neem ik aan?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Mr Hayes »

Je hebt helemaal gelijk X-File :).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Waarom maken Nederlanders iedereen altijd belachelijk?

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:Je hebt helemaal gelijk X-File :).
"helemaal" weer even aanpassen naar "grotendeels" en het Hayes-cirkeltje is weer rond
Plaats reactie