Te homo

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Te homo

Bericht door Nemesis »

Homo-werknemer te gay voor Albert Heijn
Een 18-jarige jongeman uit Groningen zegt bij het Albert Heijn filiaal Groningen-Hoogkerk te zijn ontslagen vanwege zijn geaardheid. Hij deed zijn relaas tegen de homovriendelijke internet-radiozender Sunshine LIVE. Manager C. Afman van het bewuste filiaal zegt dat de jongen is ontslagen omdat hij veel te veel zijn homo-zijn uitdroeg. Dat schrikte klanten af. De bewuste jonge homo zegt daarover: "Op een gegeven moment hoorde ik personeel onder elkaar zeggen dat ik te homo ben. Ik werkte er vier maanden toen de filiaalmanager naar mij toe kwam en stelde dat ik waarschijnlijk overgeplaatst moest worden. Daarna begon de hel pas echt. Pesterijen van klanten en personeel waren de orde van de dag." Filiaalmanager Afman zegt in een reactie tegen Sunshine LIVE dat zijn filiaal nog een homo in dienst heeft. "Maar die gedraagt zich 'normaal' zoals het hoort en aan hem kun je niet zien dat hij homo is." De ontslagen homo werkte via een uitzendbureau bij de supermarkt. De consulent van dat bureau zegt dat hij een goede werknemer was die functioneerde naar behoren. Het probleem zou ook niet zozeer bij AH liggen of aan de homo, maar aan de wijk Hoogkerk. Het is een hechte gemeenschap en het kan voorkomen dat de wijkbewoners niet willen wennen aan de indruk die deze jongen in "zijn omgang achterlaat". Albert Heijn Nederland zegt in een reactie iedere vorm van discriminatie binnen het bedrijf af te wijzen. Het bedrijf voelt echter niets voor een intern onderzoek en staat achter de keuze van de filiaalhouder. De bewuste 18-jarige homo heeft inmiddels ander werk gevonden en overweegt nog of hij aangifte gaat doen van discriminatie.
Wanneer ben je nou te homo? Liep ie soms met losse polsjes te huppelen ofzo? Ik begrijp het standpunt wel, maar tussen de lippen door lees ik dat het hier gaat om een wijk die kennelijk niet zo homovriendelijk is.

Men geeft aan dat er ook een Homo werkt die "normaal" doet, dan moet deze bewuste 18-jarige het dan wel heel bont gemaakt hebben. Ik zie een hetero nog niet ontslagen worden omdat ie te Hetero doet, daarnaast ook nog nooit gehoord van een lesbienne omdat ze te lesbisch is.. Wat vinden jullie hier nu van? is dit discriminatie, omdat je het bij de andere geaardheidmogelijkheden ook niet doet, of is dit geen discriminatie, want een mannelijke homo, kan daadwerkelijk iets te uitbunding zijn in het uiten van zijn geaardheid?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Te homo

Bericht door Miriam »

Albert Heijn heeft hier Terecht gehandeld. :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Te homo

Bericht door koent »

ik ken deze situatie

bij ons in de supermarkt werken vrijwel alleen maar jongeren (als vakkenvullers), en het is nogal een rage om de broek laag te dragen. maar dan ook ècht laag. t is zeer ergerniswekkend, dat je de bilnaad door de onderbox heen kan zien. dr zijn dan ook klanten gaan praten met mederwerk(st)ers van de slagerij, klagend over het feit dat de vullers hun broek altijd zo laag hebben zitten. zelfs tegen de baas hebben ze het gezegd. sindsdien is het voor ons niet langer mogelijk om de broek op de knieën te dragen, want daar zegt de baas dan direct wat van.

dit is natuurlijk van een heel andere orde, gezien de geaardheid van de desbetreffende jongen niet zo snel kan worden aangepast als de strakheid van de riem. ik weet er eerlijk gezegd te weinig van. het is absoluut een slechte zaak dat er pesterijen plaatsvinden, maar als deze jongen nou echt, heel, heel erg duidelijk zou uiten wat zijn seksuele aarding is, dan denk ik dat ik er zelf ook over zou beginnen te praten.

ik denk dat het te erg in de natuur van de mens zit om zoiets te voorkomen.. in ieder geval wel binnen de kleinere gemeenschappen. in een grote stad/supermarkt was dit dan denk ik ook niet gebeurd.

desalniettemin: slechte zaak dat het zo is gelopen. iemand moet zijn werk kunnen doen, zonder zich zorgen te maken over hoe hij/zij zich voelt en/of uit
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Te homo

Bericht door Miriam »

Koent teneerste dat voorbeeld wat jij aanhaalt is natuurlijk te belachelijk voor woorden omdat te vergelijken met de situatie zoals is beschreven hier boven.

De AH is de grootste supermarktketen van Nederland in een dergelijk bedrijf is het dus vrij logisch dat je je broek niet als een of andere rapper half tot op je knieën hebt hangen :lachhuil:

Anyway terug naar de homo

Hier geldt namelijk in-principe het zelfde voor als koent zijn broek. Alleen is het raar dat deze jongen niet eerst naar het kantoor is geroepen over zijn gedrag. Ik bedoel de vakkevullers die berbers praten of Turks die worden ook eerst op het matje geroepen om dat niet onder werktijd te doen.

Daarbij ben ik geen voorstander van de homo emancipatie zoals deze nu gaat, maar dat is een ander verhaal.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Te homo

Bericht door koent »

Miriam schreef:Koent teneerste dat voorbeeld wat jij aanhaalt is natuurlijk te belachelijk voor woorden omdat te vergelijken met de situatie zoals is beschreven hier boven.

De AH is de grootste supermarktketen van Nederland in een dergelijk bedrijf is het dus vrij logisch dat je je broek niet als een of andere rapper half tot op je knieën hebt hangen :lachhuil:
okee. ik werk dus bij de C1000. op 1 na grootste supermarktketen, na AH. en, op één na grootse supermarkt van nijmegen. na AH. moge het duidelijk zijn dat ik net zo goed in een grote supermarkt werk, en als jij enig idee had van hoe het er aan toe gaat binnen zo'n (redelijk grote) supermarkt dan zou je er nooit meer komen :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door captain crash »

Als ik dat bij ons in de supermarkt zou zien zou ik er toch mooi wel een klacht over indienen...maar dat staat nogal los van dit topic.

Was het niet de appie to go op Den Haag CS waar ze alleen maar blanken wilden aannemen? Lekker voor hun imago weer.

Hoewel, die supermarktmanager uit de reclame...is die niet...;)
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door SCC Dauntless »

Miriam schreef:Albert Heijn heeft hier Terecht gehandeld. :)
En mag ik vragen waar mevrouw Miriam dat op gebasseerd heeft? Jonge homo's hebben alle recht om hun geaardheid uit te stralen imo. Ik heb ook een jongen in mijn klas vorig jaar gehad, die was zo gay als het maar zijn kon. Hij stond er voor en heeft ook op zijn placement verteld dat hij homo-seksueel was.

Ik vind dat AH onterecht gehandeld heeft, hoe kan iemand TE homo zijn. Liep die met een handtasje te vullen of zo? Als ik die manager zou zijn dan had ik die jongen nooit ontslagen. 'Normaal' gedragen, zoals in het artikel staat. Wat is normaal? Ik heb niks tegen homo's en iedereen moet doen wat hij leuk vind. Bij ons bij de mac werkt ook een knul. Aan hem zie je dat hij homo-seksueel is en daar zijn nooit klachten over geweest.

Slechte publiciteit voor AH!
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »


http://www.youtube.com/watch?v=CMEdr4y2nGU

Oordeel ook naar de beelden.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Te homo

Bericht door koent »

een cassier. da's iets anders dan een vuller. Appie zit er helemaal naast dit keer, hij praat niet eens zo absurd verwijfd, en afgezien van de nagels en de ietwat aangezette make-up valt t best mee.

ter vergelijking:; hij zou kunnen doorgaan voor de standaard emo.

helemaal, helemaal verkeerd van appie. ik had er geen moeite mee gehad om bij deze jongeheer aan de kassa te staan
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

Groningen-Hoogkerk is een klein dorpje vlak buiten Groningen. Mensen die daar naar de AH gaan, zijn toch lokale mensen, een kleine gemeenschap.

Wanneer iemand overduidelijk opvalt door zijn geaardheid in zo'n gemeenschap, wordt dat niet altijd geaccepteerd. Moet de jongen dan zijn geaardheid aan de kant zetten om acceptatie te ervaren: neen.

Het valt niet mee om de enige homoseksuele persoon te zijn in een dorpje.
 
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Te homo

Bericht door Miriam »

koent schreef:
Miriam schreef:Koent teneerste dat voorbeeld wat jij aanhaalt is natuurlijk te belachelijk voor woorden omdat te vergelijken met de situatie zoals is beschreven hier boven.

De AH is de grootste supermarktketen van Nederland in een dergelijk bedrijf is het dus vrij logisch dat je je broek niet als een of andere rapper half tot op je knieën hebt hangen :lachhuil:
okee. ik werk dus bij de C1000. op 1 na grootste supermarktketen, na AH. en, op één na grootse supermarkt van nijmegen. na AH. moge het duidelijk zijn dat ik net zo goed in een grote supermarkt werk, en als jij enig idee had van hoe het er aan toe gaat binnen zo'n (redelijk grote) supermarkt dan zou je er nooit meer komen :)
Schuitema is onderdeel van AHold :lachhuil:

En wat jij vertelt dat is dus precies het geen dat deze filiaal manager probeert te voorkomen. Wij leven nou eenmaal in een christelijk-protestantse-calvijnse samenleving. Waarin men vooral zoiets heeft van "Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg."

Daarbij komt ook kijken dat het vrij logisch is dat een werkgever fatsoenlijk personeel verwacht. Dus ook normale fatsoenlijke kleding.
SCC Dauntless schreef:
Miriam schreef:Albert Heijn heeft hier Terecht gehandeld. :)
En mag ik vragen waar mevrouw Miriam dat op gebaseerd heeft?
Dat mag jij. Daar is dit tenslotte het debate-camp voor ;)
SCC Dauntless schreef:Jonge homo's hebben alle recht om hun geaardheid uit te stralen imo.
Deze zin is niet helemaal correct, maar goed. :roll:
Ik zeg niet dat iemand niet over zijn geaardheid mag uitkomen. Ik vind het juist heel goed dat de taboe op het gay zijn nu een beetje aan het verbroken word. maar zoals jij het interpreteert lijkt het wel of je het MOET uitstralen. Dan krijg je dergelijke situaties als "Kijk mij eens homo zijn" of dat achterlijke gedoe op die grachten 1 x per jaar.

Doordat er juist steeds zo'n ophef over is en zoveel positieve discriminatie tegen over minderheden. Creëer je juist het tegenovergestelde. Kijk bijvoorbeeld naar die zogenaamde islamfobie die is gecreëerd. Het is anders dan men gewend is er gebeuren wat negatieve dingen, ze krijgen positieve discriminatie en hup je hebt het volk weer op de been gebracht en van iets onschuldigs een landelijke fobie gemaakt.

Dit is net zo met homoseksuelen en andere minderheidsgroepen. Er gebeurt wat het staat in de krant ow, is het een homo of turk dan heb je het land weer 1 week in rep en roer. Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat homo's gewoon lekker normaal blijven doen en niet extravagant en idioot lopen doen om te laten zien dat ze homo zijn?
SCC Dauntless schreef:Ik heb ook een jongen in mijn klas vorig jaar gehad, die was zo gay als het maar zijn kon. Hij stond er voor en heeft ook op zijn placement verteld dat hij homo-seksueel was.
Dat is zijn goed recht toch? Ik zie niet in wat dat met het AH verhaal temaken heeft? Of dit gaat over het gay zijn en uitstralen? Goed dat is zijn keus maar net als dat christenen en moslims ook niet door iedereen worden geacepteerd zal dat ook niet gebeuren met overdreven homo's
SCC Dauntless schreef:Ik vind dat AH onterecht gehandeld heeft, hoe kan iemand TE homo zijn.
Dat zal jij aan de bewuste filiaal manager zelf moeten vragen. Maar ik kan wel wat bedenken.
SCC Dauntless schreef:Liep die met een handtasje te vullen of zo?
Heel denigrerend tegenover homo's :lachhuil:
SCC Dauntless schreef:Als ik die manager zou zijn dan had ik die jongen nooit ontslagen. 'Normaal' gedragen, zoals in het artikel staat. Wat is normaal?
Elke bedrijf heeft een interne bedrijfs code. Solliciteer bij de AH dan kom je er vanzelf achter.
SCC Dauntless schreef:Ik heb niks tegen homo's en iedereen moet doen wat hij leuk vind. Bij ons bij de mac werkt ook een knul. Aan hem zie je dat hij homo-seksueel is en daar zijn nooit klachten over geweest.
De ene homo is de andere niet :roll:

@X-file: NEE, maar je kan wel integreren je moet niet homo willen uitstralen om het homo zijn en de rest heeft dat maar te accepteren. Dat vind ik niet correct.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door Nemesis »

Een winkelier mag eisen dat jij er verzorgd uitzicht, geen overdreven make-up, geen piercings, sieraden, gympies e.d. draagt, maar ik vond deze jongen idd niet overdreven homo. Wel vind ik dat je direct "ziet" datie homo is, maar daar is niks op tegen. Ik denk dat het idd een stuk klein denken van die gemeente is. Het is jammer dat ie zo wordt behandeld.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

Op dat laatste punt geef ik je gelijk Miriam... sterker nog, ik kan mij in het meeste van wat je schreef wel vinden.

Positieve discriminatie = discriminatie. Een bepaalde groep -minderheid- voortrekken ten opzichte van een andere -meerderheid- is in mijn boek nog steeds onacceptabel want het blijft discriminatie.

Terug on topic: wat is te homo zijn? Geen idee. Het filmpje maakt ook niet echt duidelijk wat deze jongen te homo maakt. Daarin is dit interview ook niet echt tekenend voor de jongen zijn gedrag, zolang we geen onafhankelijke beelden hebben zullen we het nooit zeker weten of deze jongen overdreven gay is.

Blegh, ben mijn gedachtegang kwijt. In dit verhaal zijn teveel variabelen aanwezig om een duidelijk beeld te krijgen van wat er werkelijk gebeurd is. Het enige wat vast staat, is dat de jongen ontslagen is vanwege zijn geaardheid. Hoe 'aanwezig' zijn 'homo-gedrag' dan ook zou zijn, dat is nog geen reden tot ontslag de laatste keer dat ik een regelementenboekje nalas van wat voor werkgever dan ook. Sterker nog, discriminatie op grond van iemands afkomst, religie, geaardheid of wat dan ook is vaak reden tot ontslag.

Olijke noot:

Dit persoon zou ik erger vinden om bij mij te hebben werken:
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Te homo

Bericht door GPS »

X-File schreef: Olijke noot:

Dit persoon zou ik erger vinden om bij mij te hebben werken:
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Hé die ken ik. Die heeft bij mij in de straat gewoond. Maar ik denk niet dat jij je ongerust hoeft te maken, dat hij bij jou komt werken.

On-topic: je mag iemand niet discrimineren. Niet positief of negatief. Maar je mag wel verwachten dat personeel dat met klanten in aanraking komt een uitstraling heeft die bij het bedrijf past. Wat voor uitstraling dat ook mag zijn. Of deze jongen daar wel of niet aan voldeed kan ik niet nagaan.

Wel blijft het triest dat hij door zijn geaardheid problemen heeft in zo'n dorp.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Te homo

Bericht door uss defiant »

Deze jongen vind ik niet te homo. Te homo bestaat wel. The Gay Parade en al die crap, dat is te homo. Gerard Joling is te homo. Iemand die praat met zo'n belachelijk verwijfd stemmetje is te homo. Als je zo iemand weigert in een positie die het meest direct het imago van het bedrijf uitstraalt snap ik dat volkomen, dat zou ik ook niet willen. Iemand weigeren die toevallig homoseksueel is, dat vind ik niet kunnen.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

GPS schreef:
X-File schreef: Olijke noot:

Dit persoon zou ik erger vinden om bij mij te hebben werken:
Spoiler (weergeven)
Afbeelding
 
Hé die ken ik. Die heeft bij mij in de straat gewoond. Maar ik denk niet dat jij je ongerust hoeft te maken, dat hij bij jou komt werken.

On-topic: je mag iemand niet discrimineren. Niet positief of negatief. Maar je mag wel verwachten dat personeel dat met klanten in aanraking komt een uitstraling heeft die bij het bedrijf past. Wat voor uitstraling dat ook mag zijn. Of deze jongen daar wel of niet aan voldeed kan ik niet nagaan.

Wel blijft het triest dat hij door zijn geaardheid problemen heeft in zo'n dorp.
Dan had de manager tijdens de sollicitatie zichzelf al moeten afvragen of hij een -schijnbaar overduidelijk- homoseksuele jongeman wel in een buurtsuper van een dorpsgemeenschap wilde hebben. Foute inschatting van de kant van het management. Dat deze jongen ook nog lange maanden van pesterijen moest ondergaan, maakt het nog pijnlijker. Nogmaals, een goed management had deze jongen de ellende bespaard en allang de jongen apart genomen *grinnik grinnik*, of de situatie aangekaart bij de rest van het personeel.
uss defiant schreef:Deze jongen vind ik niet te homo. Te homo bestaat wel. The Gay Parade en al die crap, dat is te homo. Gerard Joling is te homo. Iemand die praat met zo'n belachelijk verwijfd stemmetje is te homo. Als je zo iemand weigert in een positie die het meest direct het imago van het bedrijf uitstraalt snap ik dat volkomen, dat zou ik ook niet willen. Iemand weigeren die toevallig homoseksueel is, dat vind ik niet kunnen.
Maar juist dat te homo zijn kan ik niet opmaken uit de video. We krijgen nu een heel onzijdig beeld waarbij de AH als een kwaadwillend bedrijf wordt afgeschilderd.

Ik ben het er mee eens dat te gay bestaat, gay pride parade in A'dam vind ik walgelijk om te moeten zien, en het is tegenwoordig moeten, want heel Nederland heeft het over die onzin en moet er bij stilstaan.

Neemt niet weg dat sommige mensen het wel leuk vinden, maar ondertussen staan er meer hetero's langs de kant te joelen en op boten te hopsen, dan dat er daadwerkelijk homoseksuelen langs paraderen. In de familie hebben wij ook een homo-koppel en die irriteren zich groen en geel aan dat 'gedoe in Amsterdam'.
Laatst gewijzigd door X-File op 01 dec 2009, 00:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Te homo

Bericht door Miriam »

uss defiant schreef:Deze jongen vind ik niet te homo. Te homo bestaat wel. The Gay Parade en al die crap, dat is te homo. Gerard Joling is te homo. Iemand die praat met zo'n belachelijk verwijfd stemmetje is te homo. Als je zo iemand weigert in een positie die het meest direct het imago van het bedrijf uitstraalt snap ik dat volkomen, dat zou ik ook niet willen. Iemand weigeren die toevallig homoseksueel is, dat vind ik niet kunnen.
:stupid:

Maar waarom reageren er alleen maar hetero's en Koent op dit topic?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Te homo

Bericht door koent »

gezien dit een serieus topic is; als ik geen hetero ben, wat ben ik dan wel volgens jou? :{
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

Heaumeau waarschijnlijk. :greg:
Miriam schreef:
uss defiant schreef:Deze jongen vind ik niet te homo. Te homo bestaat wel. The Gay Parade en al die crap, dat is te homo. Gerard Joling is te homo. Iemand die praat met zo'n belachelijk verwijfd stemmetje is te homo. Als je zo iemand weigert in een positie die het meest direct het imago van het bedrijf uitstraalt snap ik dat volkomen, dat zou ik ook niet willen. Iemand weigeren die toevallig homoseksueel is, dat vind ik niet kunnen.
:stupid:

Maar waarom reageren er alleen maar hetero's en Koent op dit topic?
Dat terzijde, waarschijnlijk omdat de homoseksuele populatie zich niet geroepen voelt om over een dergelijk onderwerp te babbelen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door captain crash »

...of hoe dan ook nooit de ambitie hebben gehad bij AH te willen werken....
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Te homo

Bericht door EMH »

zou de afkorting staan voor A(nti) H(omo)?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Te homo

Bericht door koent »

ach, dit is het soort diskrediet dat nou helemaal nergens op slaat.. het was één filiaal, niet alle filialen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Te homo

Bericht door Miriam »

Daarbij is het eigenlijk hoedanook niet nodig om hier aandacht aan te besteden. Dit soort telegraaf achtige sensatie nieuwtjes; zijn mede oorzaak van het verloederen van de samenleving.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door Mr Hayes »

Wat is 'normaal' gedrag? Waarom moet in Nederland iedereen steeds meer conform een ideaalbeeld functioneren? Wat de beste man Afman hierover zegt is veelzeggend voor de staat van Nederland. Ik dacht dat Nederland wat dat betreft altijd een baken was in Europa en de rest van de wereld.

Als een hetero uit de toon valt met zijn 'gedrag' zal dat minder snel tot maatregelen leiden dan als een homo uit de toon valt met zijn 'gedrag'. Sowieso vind ik het knap discriminerend dat homoseksualiteit de beslissende factor moet zijn.

Ik snap dat iemand er op geattendeerd wordt als hij zijn broek zo laag heeft hangen dat zijn lul er bij wijze van spreke uitfloept. Maar dat heeft nog niks met geaardheid te maken. Sowieso zijn er veel gradaties die onder de noemer homoseksualiteit vallen. Je hebt de meer vrouwelijke types. Maar er zijn ook homo's die knap mannelijker zijn dan de gemiddelde heteroman.

Stempeltjes plakken is niet mijn ding. Ik laat iedereen in z'n waarde. Ook omdat ik zelf homoseksueel ben. Maar wat de heer Afman hier doet is niet goed.

Ik zeg er wel bij, dat als de desbetreffende jongen zich daadwerkelijk aanstotelijk gedroeg, dan had hij om dit gedrag ontslagen moeten worden, zonder dat daarbij de link met homoseksualiteit gemaakt werd.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

Mr. Hayes, als een persoon als Gerard Joling nooit bekend geworden zou zijn, maar in een lokale supermarkt gewerkt zou hebben, is zijn gedrag en manier van expressie dan acceptabel op de werkvloer?

Oftewel: moet te flamboyant gedrag ook niet maar een klein beetje aan banden gelegd worden? Je kan mij niet wijsmaken dat flamboyant gedrag te maken heeft met iemands geaardheid. Anders zou dat betekenen dat homoseksualiteit zelf ook meerdere biologisch aantoonbare gradaties van geaardheid kent. Van het (tot nog toe ongedefinieerde) 'normaal' tot 'flamboyante relnicht'.

Menig Nederlander verafschuwt het gedrag van prima donna's als Gerard Joling en Cornelis 'Gordon' Heuckeroth. Ik zou ook niet vrolijk worden van een te aanwezig homoseksueel persoon bij mij op de werkvloer, voornamelijk omdat het heel disruptief gedrag is.

En moet dergelijk gedrag zondermeer geaccepteerd worden, omdat de persoon qua geaardheid tot een minderheid behoort? In een democratie beslist de meerderheid, maar moet een minderheid kostte wat kost een etiket opgeplakt krijgen en vervolgens beschermd worden door de grote groep? In Nederland is het op veel vlakken al zo dat je niet kwaadwillend over een persoon uit een minderheidsgroepering mag spreken -op wat voor grond dan ook-, omdat dat dan kwetsend zal zijn voor de hele groep. Dan krijg je als klager het predicaat racist opgeplakt, of je discrimineert.

Nogmaals, aan deze jongen valt uit de beelden niet op te maken waarom hij dan o-zo-homoseksueel is, afgezien van een paar uiterlijke kenmerken dan (make-up bijvoorbeeld), maar daar hoort ook de kanttekening bij dat de video en het geschreven verslag wel een heel eenzijdige belichting van de kwestie is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Te homo

Bericht door EMH »

Zijn Joling en Gordijn wel een goed voorbeeld? Ze gedragen zich zo plat als zijnde amusement. En een paar miljoen mensen kijken naar die ellende. En ja veel geluiden van: "Wat zijn die Joling en Gordon toch een viezerikken".
Maar toch vinden veel mensen het leuk om naar te kijken(misschien ook wel diegene die er zogenaamd schande van spreken). Anders keek er geen hond naar die programma's van hun.

Als die twee een baan hadden in een supermarkt ipv van nu op de tv vraag ik me af of ze zich ook zo zouden uiten.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door Nemesis »

Enerzijds gaat het om het feit dat je dergelijk gedrag toont, onafhankelijk van de geaardheid die niet acceptabel is. Anderzijds gaat het om het feit, dat het een homo is die het dergelijke gedrag vertoont.

Persoonlijk vind ik ongeacht de geaardheid van de persoon, dergelijk afwijkend gedrag, zoals paraderen, je broek op de enkels, maar gewoon als je buiten de boot valt omdat je niet "normaal" kan doen, dat het een goede reden is, om na een fatsoenlijk gesprek je het gedrag nog steeds vertoont, om ontslagen te worden. Maar dit heeft niks met geaardheid te maken..

Zou de jongen zijn geaardheid gebruiken en juist zeggen dat het hierdoor komt?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door Mr Hayes »

X-File schreef:Mr. Hayes, als een persoon als Gerard Joling nooit bekend geworden zou zijn, maar in een lokale supermarkt gewerkt zou hebben, is zijn gedrag en manier van expressie dan acceptabel op de werkvloer?

Oftewel: moet te flamboyant gedrag ook niet maar een klein beetje aan banden gelegd worden? Je kan mij niet wijsmaken dat flamboyant gedrag te maken heeft met iemands geaardheid. Anders zou dat betekenen dat homoseksualiteit zelf ook meerdere biologisch aantoonbare gradaties van geaardheid kent. Van het (tot nog toe ongedefinieerde) 'normaal' tot 'flamboyante relnicht'.

Menig Nederlander verafschuwt het gedrag van prima donna's als Gerard Joling en Cornelis 'Gordon' Heuckeroth. Ik zou ook niet vrolijk worden van een te aanwezig homoseksueel persoon bij mij op de werkvloer, voornamelijk omdat het heel disruptief gedrag is.

En moet dergelijk gedrag zondermeer geaccepteerd worden, omdat de persoon qua geaardheid tot een minderheid behoort? In een democratie beslist de meerderheid, maar moet een minderheid kostte wat kost een etiket opgeplakt krijgen en vervolgens beschermd worden door de grote groep? In Nederland is het op veel vlakken al zo dat je niet kwaadwillend over een persoon uit een minderheidsgroepering mag spreken -op wat voor grond dan ook-, omdat dat dan kwetsend zal zijn voor de hele groep. Dan krijg je als klager het predicaat racist opgeplakt, of je discrimineert.

Nogmaals, aan deze jongen valt uit de beelden niet op te maken waarom hij dan o-zo-homoseksueel is, afgezien van een paar uiterlijke kenmerken dan (make-up bijvoorbeeld), maar daar hoort ook de kanttekening bij dat de video en het geschreven verslag wel een heel eenzijdige belichting van de kwestie is.
Moet je horen hoe je praat over homoseksualiteit. Je DOET alsof flamboyant gedrag enkel aantoonbaar is bij homoseksuelen. Zo een onzin! Mag ik hier heteroseksuele paradijsvogels als Herman Brood, Anton Heijboer en Corneille noemen?

Ik wil het hier niet zondermeer opnemen voor de ‘homoseksuele zaak’. Maar IK heb er wel last van als homoseksueel dat geaardheid TE vaak de lijdende factor is in het wel of niet bepalen van iemands ‘flamboyante gedrag’. Flamboyant gedrag komt overal voor en wordt niet, zoals jij impliceert, opgeëist door de homoseksuele gemeenschap.

Ik ga zelfs zo ver dat homo’s helemaal niet meer zo’n vastomlijnde doelgroep zijn! Je hebt boerenhomo’s, homo-rockers, Sjonnie-homo’s………je hebt ze in alle ‘geuren en kleuren’. Maar dat geldt OOK voor hetero’s. En mij stoort het dat flamboyant gedrag van een homoseksueel vaker lijdend voorwerp is dan flamboyant gedrag van een heteroseksueel.

Weg ermee! Wijs de desbetreffende jongen die bij de AH ontslagen is op z’n gedrag. Mij best. Maar link dat verdorie eens niet enkel aan zijn geaardheid.

Wat betreft Gordon en Gerard Joling: Je overdrijft schierlijk. Heb je een schijthekel aan ze? Dan kun je altijd wegzappen. Doe dus niet alsof je voor het ‘ganse volk’ spreekt. Ik heb persoonlijk niks met Gordon en Gerard Joling (Ik HAAT de Toppers), maar dat is geen reden voor mij om namens het volk te spreken……
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Te homo

Bericht door X-File »

Afbeelding

Je mist hier totaal de kern van de betekenis van het woord flamboyant. Het gaat om een extreme uiting van stereotype gedrag. Corneille en Herman Brood hadden dat inderdaad ook, voor de eigen stroming, respectievelijk schilder en rocker.

En juist die uitvergroting van het stereotype beeld is wat men stoort.

Zoals al veelvuldig aangegeven weten we niet hoe de jongen zelf is. Als -ALS- deze jongen zich zeer flamboyant gedroeg (stereotype = handtasje, "ah meid!", 'verwijfd' loopje en op alles emotioneel reageren > en dat flink uitvergroot), tsja... dan maak je je niet geliefd bij een buurtsuup in een plattelandsgemeente.

Hoe dan ook, het gaat om een extreme uiting van een stereotype beeld die men heeft bij mensen. Doet niets af aan de verschillende 'stromingen' binnen de homoseksualiteit die jij aangeeft, die zijn toch quatsch. Boerenhomo’s, homo-rockers, Sjonnie-homo’s? Omdat toevallig de geaardheid afwijkt van die van de hetero populatie dan is dat ook gelijk maar een aparte groep? Vechten voor erkenning en je tegelijkertijd buiten de groep plaatsen... heerlijk die hokjesgeest!

Dat jij ervaart dat een homoseksueel zich vaker moet verantwoorden voor een flamboyante levensstijl, dan een hetero: dat is je eigen ervaring. Werkend op een school waar de algemene tendens rap/hip-hop = top had de kleine populatie rockers/goths het ook zwaar te verduren. Krom voorbeeld? Wellicht, maar in het geval AH en de homoseksuele vakkenvuller is de situatie totaal gelijk. De minderheid had te lijden onder een meerderheid. Je hoeft je van mij nimmer te confirmeren naar de absolute norm, maar je hoeft je daarentegen ook niet af te scheiden van de rest van de groep door je tot in het extreme te willen (moeten!) profileren.

En je weet toch dat je niet kan wegzappen van Joling, die schijtbakkes kom je overal tegen op het moment. Mediageile aandachtshoer dat het is. Heeft niets met homo zijn te maken, maar wel alles met flamboyant gedrag. En juist daarmee doet hij de homogemeenschap maar kwaad dan goed mee, om nog maar te zwijgen over Gordon.

Over dat we zijn gedrag niet moeten koppelen aan zijn geaardheid gaat in dit verhaal helaas niet meer op. Hij is zelf naar buiten getreden met dit verhaal, en heeft zelf zijn geaardheid als reden voor zijn ontslag genoemd. Dat is niet alleen kwalijk voor hem of de Albert Heijn, maar voor de gemeenschap -homo en hetero- in zijn totaliteit.

Als ik overigens niet voor het volk mag spreken wat betreft Geer en voornamelijk Goor, neem het dan zelf niet op voor de homoseksuele gemeenschap.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Te homo

Bericht door Mr Hayes »

Ik vind het erg fijn dat er tenminste nog enkele flamboyante paradijsvogels in dit conservatief wordende, calvinistische Nederland leven. Al is daar gisteren jammergenoeg eentje van ons heengegaan.......
Plaats reactie