Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

'SP'
1
5%
'Partij v.d. Dieren'
1
5%
'GroenLinks'
0
Geen stemmen
'PVDA'
0
Geen stemmen
'D66'
12
57%
'ChristenUnie'
0
Geen stemmen
'CDA'
2
10%
'VVD'
0
Geen stemmen
'TON'
1
5%
'PVV'
3
14%
'SGP'
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door captain crash »

oh ik stem niet omdat ik op dit moment nog niet denk in partijen maar in blokken met een gedeelde achtergrond. Partij zal sterk van programma en personen afhangen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Miriam »

Welke idioot heeft op de pvv gestemd :lachhuil:

Ik dacht er hier op het forum toch over het algemeen wat meer weldenkende mensen zaten. Alhoewel; Vlaai. Maar die woont in België :lol:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door X-File »

Ik denk dat de PVV stemmert dat vooral als protest deed, omdat alle andere partijen niet veelbelovend zijn.

Zo'n beetje als de huidige PVV achterban.

Zie, daarom alleen al moet je een blanco stem kunnen uitbrengen.

Ik ben benieuwd naar wat zal gebeuren; wanneer men blanco stemmen toelaat, en deze een bindend karakter heeft binnen een verkiezingsronde, met de twee kamer. Hoeveel zetels zullen leeg blijven?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Ik denk dat de PVV stemmert dat vooral als protest deed, omdat alle andere partijen niet veelbelovend zijn.

Zo'n beetje als de huidige PVV achterban.
Uiteraard denken dat soort mensen er niet bij na dat ze het land in een grotere tragedie kunnen storten dan voorheen :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door The Silencer »

Tja ze zien problemen en proberen daar de oorzaak van weg te nemen in plaats van symptomen te bestrijden. De essentie van het idee is goed (in Nederland kennen we alleen symptoonbestrijding), alleen is de uitvoering nogal wat wrang gezien de "inhoud" van het probleem.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Guess who? »

FAIL FAIL FAIL

-----

Ontopic: Blanco stemmen kan wel degelijk en wordt wel degelijk met een gedachte erachter gedaan. Dus sluit dat niet uit Gert.

Ik heb nu dus op D66 gestemd, landelijk.

Hier in de gemeente Delft is Stadsbelangen een sympathiek clubje. Vooral omdat ik 1 van de lijsttrekkers ken.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:voor de gemeenteraad stem ik absoluut "rechts" (pvda/links gedomineerde gemeenteraad voor jaren...en 't werkt niet) en hier in Leeuwarden, helaas, niet op D66 vanwege de volstrekte idioot die zichzelf lijsttrekker noemt.

Landelijk...sta voorlopig op heb geen idee. Vrees wel dat de verkiezingen sneller gaan zijn dan wij nu denken.
Dus ook op gemeentelijk niveau stem je op de poppetjes ;)?.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door captain crash »

ja omdat politiek op gemeentelijk niveau echt iets heel anders is dan landelijk...omdat ik bijvoorbeeld zo'n beetje iedereen ken en ik dus weet dat de persoon die door D66 naar voren geschoven is gewoon niet bekwaam is. Wat dan opzich weer vreemd is want ze hebben genoeg goede kandidaten, maar dat vechten ze maar lekker zelf uit.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Blind Guardian »

bij de provinciale verkiezingen heb ik op de brabantse partij gestemd maar aangezien dat er hier maar een partij is die links is de SP is er voor mij toch geen andere keuze te stemmen ... De D'66 is allang dood en de PVDA neem ik de aankomende twintig jaren niet meer serieus ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Miriam »

PVV & TON allebij 1 stem :{ ....zouden de Vlaamse forumgebruiks zo vriendelijk willen zijn om deze Nederlandse politieke poll niet te beïnvloeden, dank u wel.


Wat vreemd is dat er hier op het forum zoveel D66 stemmers zitten. Ook in mijn directe omgeving hoor ik veel mensen over de D66. Maar toch doen ze het landelijk nooit zo goed, hoe zou dit komen?
Zou het kunnen dat mensen als ze eenmaal moeten stemmen toch liever op het CDA of de PVDA stemmen ipv. op D66? of zijn er gewoon simpelweg te veel 'andere' stemmers in Nederland?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Mr Hayes »

Ik heb mensen gehoord die de volgende keer niet op Balkenende willen stemmen, maar op Pechtold. Dat zegt al veel.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door X-File »

Tja, Pechtold praat namelijk in duidelijke Nederlandse volzinnen. Bij Balkenende moet je eerst het antwoord 6 keer nalezen voordat je erachter komt dat hij eigenlijk, stiekem, helemaal niets zei.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Dark*staR »

Pechtold is het jongentje in de klas dat in het begin niet aanwezig lijkt te zijn en ondertussen goed kijkt en leert. En als de tijd rijp is...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door X-File »

Wellicht wat kort door de bocht, maar parallelen zijn er zeker wel tussen beide heren.

Dat terzijde, zoals R2 al elders aangaf in zijn stukje proza, kan over partijen/politice met betrekking tot TON en met name de PVV wel gesteld worden dat zij het niet nalaten om enkele, moeilijke bespreekbare, onderwerpen op te pakken om eens antwoord te gaan vragen.

Destijds was het mevrouw Verdonk al die op haar, niet te benijden, positie eens een bezem door de administratie haalde. Wat er toe leidde dat zij als een onmenselijk beest afgeschilderd werd. Waanzin! Vreselijk! Schande! Een smet op het vaderlandse blazoen!

Daar tegenover staat wel dat mevrouw Verdonk zo'n beetje het enige politieke figuur was op die post die in ruim 20 jaar tijd aan de bak ging en het stapeltje goed en af te keuren verzoeken en deze eens drastisch kleiner maakte. Haar beloning? Weg-ge-bonjour-ed. En ondertussen zet mevrouw Verdonk wel de lekkerste chick uit de Neerlandsche politiek op de kaart. Kijk, das nog eens een leuke ontwikkeling!

Overigens kan men zich nu wel afvragen of het toelaten van 20.000 asielzoekers wel zo handig is geweest. Geenstijl is verleden jaar meen ik erachter gekomen dat deze 20.000 allen onder een speciaal kopje vallen bij het UWV, waardoor ze geen solicitatieplicht hebben en massaal staatssteun krijgen. Tel daarbij op de huisvesting die geregeld is en we hebben op het moment 20.000 nieuwe Nederlanders die op kosten van de Nederlandse burger staat kost en inwoning genieten. Niet verwonderlijk dat mensen nu naar een PVV en in mindere mate naar een TON kijken om een eind te maken aan deze waanzin (wat toch niet gebeurt).
Gebruikersavatar
Doctor Pulaski
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010, 23:43
Locatie: Zwolle

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Doctor Pulaski »

D66 was in 2006 een hele impopulaire partij. Bij de gemeenteraadsverkiezingen en bij de Tweede Kamer-verkiezingen deden ze het heel slecht.

Voor de Tweede Kamer staan ze nu al heel lang op zo'n 20 zetels (gemiddeld genomen) en dat zal ook wel z'n weerklank hebben in de gemeenten.

Dat ze het goed zullen doen in 2010 en 2011 lijkt me wel vrij zeker, maar ik vraag me wel af wat er overblijft zodra ze in een kabinet stappen met wederom het CDA en de VVD. Dan stort de boel weer in. De meeste stemmers van D66 zitten aan de linkerkant van het midden. Die stemmers zien veel liever D66 met GroenLinks en de PvdA samenwerken.

Het is sowieso constant up en down met D66...

1967: 7 zetels
1971: 11 zetels
1972: 6 zetels
1977: 8 zetels
1981: 17 zetels
1982: 6 zetels
1986: 9 zetels
1989: 12 zetels
1994: 24 zetels
1998: 14 zetels
2002: 7 zetels
2003: 6 zetels
2006: 3 zetels
2010/2011: 20? zetels
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Miriam »

Dark*staR schreef:Pechtold is het jongentje in de klas dat in het begin niet aanwezig lijkt te zijn en ondertussen goed kijkt en leert. En als de tijd rijp is...
Dan is Geert zeker het jongetje dat er steeds wordt uitgestuurd :lachhuil:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door uss defiant »

En Kant degene die de hele tijd met haar hand omhoog zit maar nooit de beurt krijgt. :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Mr Hayes »

Het is één van de onderwerpen die binnen D66 nu erg actueel is: Hoe gaan we het vasthouden? Hoe houden we al die nieuwelingen geinteresseerd in D66? D66 heeft nu eindelijk door dat ze ook een brede progressief liberale partij kunnen zijn voor alle Nederlanders. En er wordt vooral ook naar 2015 gekeken en verder....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door The Silencer »

2015, brrr, het jaar waarin het Nederlandse spoor (hoofdrailnet) opengesteld gaat worden aan andere vervoerders wat betreft Intercityverkeer.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door X-File »

Dat worden Britse toestanden (verhoging van aantal treinbotsingen).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door The Silencer »

Wel goed tegen de overbevolking. Als dat nu gebeurt met een trein vol met bejaarden, dan scheelt dat gelijk weer een hoop in sociale kosten.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door GPS »

The Silencer schreef:Wel goed tegen de overbevolking. Als dat nu gebeurt met een trein vol met bejaarden, dan scheelt dat gelijk weer een hoop in sociale kosten.
Ik weiger daar principieel aan mee te doen. :lachhuil:

On-topic: Ik denk dat ik voor het eerst in mijn leven blanco ga stemmen. Thuisblijven kan natuurlijk ook, maar dan telt mijn stem niet mee. Terwijl ik juist wil dat hij wel meetelt en dat de partijen zien dat ze er een rommeltje van maken. Ik druk me voorzichtig uit.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door mr_Vulcan »

Volgens de partijwijzer:

PvdA
D66
CU

Hoe de CU erbij komt weet ik niet, maar hun ideeën sluiten niet aan bij mij.
Ik ben wel een D66 stemmer dus fijn dat die wel in mijn lijstje staat (al zegt zo'n wijzer ook niet alles lijkt me).
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door GPS »

mr_Vulcan schreef:Volgens de partijwijzer:

PvdA
D66
CU

Hoe de CU erbij komt weet ik niet, maar hun ideeën sluiten niet aan bij mij.
Ik ben wel een D66 stemmer dus fijn dat die wel in mijn lijstje staat (al zegt zo'n wijzer ook niet alles lijkt me).
Een aantal van de CU ideeën zullen je wel aanspreken. Alleen de beweegredenen niet (of een stuk minder)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door captain crash »

CU heeft de laatste verkiezingen zoveel stemmen kunnen winnen met dank aan afvallige D66 stemmers. Iets wat ik nooit begrepen heb, hoe kan je op de CU stemmen als je normaal gesproken D66 gestemd zou hebben?
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door HorckDude »

Stemwijzer
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door captain crash »

jah, want de gemiddelde d66 is debiel genoeg om precies te doen wat de stemwijzer zegt....sorry, daar geloof ik niks van
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door Miriam »

Daarbij je uiteindelijke keus vormen d.m.v 30 vragen/stellingen lijkt mij nou ook niet echt heel wijs ... Aan de andere kant staan daar tegenover mensen die hun uiteindelijke keuze laten beïnvloeden door de voor pagina van de telegraaf. :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Politieke Peiling StarTrek.nl [week 3, januari]

Bericht door captain crash »

jah, maar die stemmen volgens mij ook niet op d66 (en trouwens, waarschijnlijk ook niet op de cu)
Plaats reactie