Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Waar heb jij op gestemd?

CDA
1
3%
PvdA
7
23%
SP
4
13%
VVD
3
10%
PVV
2
7%
GroenLinks
2
7%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
6
20%
Partij voor de Dieren
1
3%
SGP
2
7%
Nieuw Nederland
0
Geen stemmen
Trots op Nederland
1
3%
Blanco
0
Geen stemmen
Anders, namelijk ...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door GPS »

Mansfeld schreef: (.....) Dat de man zij het met gedoogsteun in de regering zit. Persoonlijk denk ik dat dat niet slecht is. Meeregeren (of deels meeregeren) daardoor moet je beslissingen nemen. En daar kun je op afgerekend worden. Best mogelijk dus dat op het einde van de rit Wilders er bekaaid vanaf komt.
Dat kun je vergeten. Hij trekt aan de touwtjes. Laat anderen de impopulaire beslissingen nemen en zet een bordje met zijn naam bij de populaire.
Mansfeld schreef:Aan de andere kant denk ik wel dat Wilders een geboren herrie stoker is. En dat daardoor dus juist Rutte wel eens vroeger zou kunnen stranden dan hem lief is. "Daar" kijk ik dus wel naar uit, hoe dat gaat eindigen... :)
Het zal wel vroeger eindigen. Dit is niet echt werkbaar. Maar het gaat pas eindigen als Wilde Willie het daar het moment voor vindt. Dus als hij denkt de grootste electorale winst te kunnen behalen. Want het zal dan wel op verkiezingen uitdraaien.
Mansfeld schreef:Maar jullie hebben tenminste een regering. Bij ons zit alles simpelweg geblokkeerd. En eerlijk gezegd dat is 'niet goed', ik bedoel dan echt niet goed. Hoe langer het geblokkeerd zit hoe dichter we komen bij een plan B. De splitsing van het land. En dat is pure sci fi, want het is eigenlijk onmogelijk. Toch wordt er tegenwoordig openlijk door politici in beide landsdelen over nagedacht. Ik vind dat nogal verontrustend. Ja noem mij maar een verontruste Belg :{
Ik geloof niet dat België wordt opgesplitst. De Walen stellen daarvoor "onmogelijke" voorwaarden aan de Vlamingen. Brussel als Waalse hoofdstad. Is de laatste rel nu niet net om Brussel begonnen?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Mansfeld »

^Goeie analyse GPS
Wat het Nederlandse gedeelte betreft. Dat is een feit, ik denk dat Wilders nog niet afgerekend zal worden op deze regeringsdeelname.Vanuit de gedoogpositie zit hij perfect om te schieten. En Wilders is strateeg genoeg om op de juiste manier aan de touwtjes te trekken. Damn, dat vind ik ook zo knap aan die man, ware het niet dat hij zulke verwerpelijke ideeën aanhangt.

Wat het Belgische betreft. Dat is dus ook het explosieve aan het zaakje. De Walen zitten nu al bezig over een Waals België met Brussel en de koning erbij.

Tsja er zijn om minder oorlogen uitgebroken. Dat wij Vlamingen daar gaan staan naar gapen zeker? Elke steen die in Brussel gelegd is , is met Vlaams geld , Gaan we dat effe aan de Walen geven of wat? Zomaar? Zal toch een probleempje geven. Bovendien zitten er aan de Vlaamse rand een paar gevoelig verfranste gemeenten. Die dan prompt in het misnoegde Vlaanderen komen te liggen. Ha ha, ja dat gaan we allemaal zien gebeuren.

De meesten weten het niet , maar spreken over de splitsing van België is spreken over een gevaarlijke cocktail die alleen maar in ons gezicht kan ontploffen.

Weet je GPS, er zijn nu onderhandelingen aan het lopen. Als die afketsen , gaat het stilaan naar nieuwe verkiezingen gaan. Dat gaat de winnende partijen van de laatste verkiezingen nog meer winst opleveren. Dat weet iedereen. Dus die nieuwe verkiezingen zullen in één trek doorgaan om de verkiezing van België, de splitsing al dan niet.

Ik kan je nu al vertellen dat ik me daar erg zal tegen verzetten. Er valt hier niets van een ander systeem in te voeren hoor, op dit klein lapje grond. België zal het moeten blijven. Of we dat nu willen of niet. De oppositie Vlaanderen Walonië zou dus beter wat afgezwakt worden.

Zitten we in één land of niet. Walen zijn ook Belgen hè. Of het daar economisch minder draait of niet? Dat maakt niet uit. Ze behoren tot onze grond, dus draaien we ook voor hen op. Dat zijn de concequenties van een natie. Ik heb dus niet voor de Nationalisten gekozen zoals je wel kunt zien. Maar die volksmennerij gaat er wel nog voor zorgen dat straks iedereen voor de kar van de Nationalisten gespannen raakt. En dat is dus het voorgeborchte van de hel.

Straks moet ik nog naar Nederland verhuizen.

Wat kunnen jullie me aanraden jongens? Amsterdam? Groningen? Rotterdam? :)
Plaats reactie