Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Waar heb jij op gestemd?

CDA
1
3%
PvdA
7
23%
SP
4
13%
VVD
3
10%
PVV
2
7%
GroenLinks
2
7%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
6
20%
Partij voor de Dieren
1
3%
SGP
2
7%
Nieuw Nederland
0
Geen stemmen
Trots op Nederland
1
3%
Blanco
0
Geen stemmen
Anders, namelijk ...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

Vandaag in Trouw:

Afbeelding

:lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door X-File »

Een heerlijk bekrompen Amsterdamse visie op 'de provincie'. Erg makkelijk grappen.

Misschien moeten de mensen eens gaan nadenken over het werkelijke waarom van het Limburgse stemgedrag.

Vanochtend stond er ook een tekenend onderzoek in de krant over het oranjegevoel rond het WKE in Nederland, Limburg scoorde in die lijst ook al bijzonder laag.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Nemesis »

Limburg kunnen we misschien ook maar beter aan Duitsland en België geven en dan vlaanderen bij Nederland trekken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door captain crash »

en wilders is voorlopig van de baan

volgende verkiezingen 30 plus zetels
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door EMH »

Ik denk dat het paars+ gaat worden nu
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

X-File schreef:Een heerlijk bekrompen Amsterdamse visie op 'de provincie'. Erg makkelijk grappen.

Misschien moeten de mensen eens gaan nadenken over het werkelijke waarom van het Limburgse stemgedrag.
Nou, zo'n bekrompen visie is het ook weer niet. Naar mijn mening wijst die cartoon absoluut op een belangrijk gegeven, namelijk dat een grote groep kiezers in Limburg op iemand uit de regio (Brabant zou ook nog kunnen), of op z'n minst een katholiek, wil stemmen. Iemand die 'hen' begrijpt en voor 'hen' vecht in Den Haag. Wilders was voor velen de enige die hen dat gevoel kon geven. Limburg is sowieso al niet echt progressief, en het CDA met Balkenende was onherkenbaar geworden (té protestants; of beter: niet katholiek). Op iemand uit de grachtengordel stemmen is per definitie uitgesloten omdat zij 'de provincie' niet kunnen snappen. Dat lijkt mij de bekrompen Limburgse visie op Amsterdam. ;)

Kort door de bocht geformuleerd natuurlijk, voor 30% van de Limburgse kiezers.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Nemesis »

ter aanvulling..

Ik denk dat veel mensen in bijv. venlo met dezelfde problemen zit als Den Haag of Rotterdam en dat heb ik het puur over "de buitenlanders" Maar dat moet jij toch beter weten horck?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door captain crash »

"de buitenlanders" zijn overal een probleem voor de "niet-buitenlanders" als je het zo formuleerd...zelfs in het dorp waar * z'n opa en oma wonen (ohjee, help, er is een neger komen wonen!)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

Op zich waar, maar het punt is denk ik dat "de buitenlanders" niet dé reden is dat de PVV zo groot is geworden. Het gevoel van onvrede is veel breder dan dat.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door captain crash »

HorckDude schreef:Op zich waar, maar het punt is denk ik dat "de buitenlanders" niet dé reden is dat de PVV zo groot is geworden. Het gevoel van onvrede is veel breder dan dat.
Je weet dat ik het met je eens ben :)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door martine »

captain crash schreef:en wilders is voorlopig van de baan

volgende verkiezingen 30 plus zetels
Daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu al weer in zijn slachtofferrol. :greg:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door captain crash »

martine schreef:
captain crash schreef:en wilders is voorlopig van de baan

volgende verkiezingen 30 plus zetels
Daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu al weer in zijn slachtofferrol. :greg:
jah, aan de andere kant kan het CDA het natuurlijk echt niet maken na zo'n verlies (en denk aan alle leden die zouden opzeggen als ze het zouden doen....)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door EMH »

Rosenthal ziet geen kansen voor rechts kabinet
DEN HAAG - Een parlementair meerderheidskabinet van VVD, PVV en CDA is ''niet mogelijk''. Dat zei informateur Uri Rosenthal donderdag.
''Mijn conclusie is dat een parlementair meerderheidskabinet van VVD, PVV en CDA niet mogelijk is.'' Rosenthal lichtte zijn mislukte pogingen toe om tot gesprekken te komen tussen VVD, PVV en CDA over de vorming van een kabinet.

In de opdracht zoals hij die afgelopen zaterdag van koningin Beatrix ontving, was sprake van een zoektocht naar een kabinet dat kon rekenen op een vruchtbare samenwerking met de Staten-Generaal met als eerste optie daarin de winnaar van de verkiezingen (VVD) en de partij met de grootste winst (PVV).


bron: nu.nl
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Master Vanhu Botie »

martine schreef:
captain crash schreef:en wilders is voorlopig van de baan

volgende verkiezingen 30 plus zetels
Daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu al weer in zijn slachtofferrol. :greg:
Niet noodzakelijkerwijs. Hier hebben we dat ook gezien met het Vlaams Blok (de Vlaamse PVV, zeg maar). In den beginne kregen ze veel stemmen en veel zetels in de gemeente-, provinciale en nationale "regeringen". In de provincie Antwerpen was VB zelfs op zeker moment de grootste partij. Vandaag zijn ze, samen met CD&V (het Vlaamse CDA, zeg maar), de grootste verliezer. Het dooft misschien sneller uit dan je verwacht .....
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Miriam »

captain crash schreef:"de buitenlanders" zijn overal een probleem voor de "niet-buitenlanders" als je het zo formuleerd...zelfs in het dorp waar * z'n opa en oma wonen (ohjee, help, er is een neger komen wonen!)
HÉ een NEGER!


Wat Moet dat hier.......


Oh,..... Geadopteerd
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door martine »

Master Vanhu Botie schreef:
martine schreef:
captain crash schreef:en wilders is voorlopig van de baan

volgende verkiezingen 30 plus zetels
Daar ben ik ook bang voor. Hij zit nu al weer in zijn slachtofferrol. :greg:
Niet noodzakelijkerwijs. Hier hebben we dat ook gezien met het Vlaams Blok (de Vlaamse PVV, zeg maar). In den beginne kregen ze veel stemmen en veel zetels in de gemeente-, provinciale en nationale "regeringen". In de provincie Antwerpen was VB zelfs op zeker moment de grootste partij. Vandaag zijn ze, samen met CD&V (het Vlaamse CDA, zeg maar), de grootste verliezer. Het dooft misschien sneller uit dan je verwacht .....

Hij stond anders al aardig snel weer op z'n zeepkist met het vingertje te wijzen, dit keer weer eens naar Verhagen i.p.v. naar zichzelf te kijken.

De huillie..... :lachhuil:



Ik hoop in ieder geval dat we een sterke coalitie gaan krijgen en dat je gelijk hebt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door captain crash »

Wilders is niet echt te vergelijken met het Vlaams Blok, blijf het ook wat vreemd vinden dat dit iedere keer weer gebeurt. Daarbij is het ook nog eens zo dat er in Nederland een erg grote groep losgeslagen stemmers is, zolang Wilders niet publiekelijk is afgegaan zullen die vermoedelijk op hem blijven stemmen. In een "sterke" coalitie geloof ik niet...nieuwe verkiezingen binnen twee jaar.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door X-File »

Lekker VVD, PVV en CDA aan de macht laten. Of wellicht de grote drie VVD, PVDA en PVV. Kabinetje valt dankzij onwerkbare houding met PVV. 3 Maanden later begint de machine opnieuw en blijft PVV nergens meer. Verkiezingen daarop is de partij in z'n geheel verdwenen en vergeten.

Oftewel, een LPF-je uithalen.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

Het succes van Wilders hangt denk ik voor een groot deel af van het CDA. Als zij zich weten te herstellen en een nieuwe leider vinden die een boodschap weet uit te dragen die de mensen die zich genegeerd voelen aanspreekt, dan kunnen zij hun verlies voor een groot deel ongedaan maken denk ik, ten koste van de PVV. Maar daar is voor een deel natuurlijk tijd mee gemoeid: tijd heelt altijd veel politieke wonden. Als Balkenende straks al jaren van het toneel is, en er een nieuw CDA staat dat stevig oppositie voert tegen Paars-Groen, dan zie ik ze wel weer stevig winnen. Dan kunnen mensen weer CDA stemmen om hun frustratie met 'de zittende macht' te uiten.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Miriam »

X-File schreef:Lekker VVD, PVV en CDA aan de macht laten. Of wellicht de grote drie VVD, PVDA en PVV. Kabinetje valt dankzij onwerkbare houding met PVV. 3 Maanden later begint de machine opnieuw en blijft PVV nergens meer. Verkiezingen daarop is de partij in z'n geheel verdwenen en vergeten.

Oftewel, een LPF-je uithalen.
Of de PVV wordt buiten gesloten, met als gevolg dat de PVV bij de eerst volgende verkiezingen nog groter wordt :roll:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door X-File »

Wat op dit moment veel waarschijnlijker is.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door EMH »

En dat zijn de provinciale staten verkziezingen 2 maart 2011. Dan gaan er een hoop proteststemmen naar de PVV als ze nu niet in de coalitie komen. En aangezien de PS de leden van de Eerste Kamer gaan kiezen kan je je lol op. :*)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

Nou, ik vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Er zit namelijk echt wel een plafond aan het aantal kiezers dat PVV zou kunnen stemmen. Boven de 30 in de TK zal dat echt niet kunnen komen denk ik. Sowieso kan frustratie door het uitsluiten van de PVV betekenen dat die kiezers helemaal niet meer komen opdagen. "Naar mij luisteren ze toch niet."

Bij de PS verkiezingen kan er ook nog eens bij komen dat Wilders niet in alle provincies mee doet. Dat is namelijk een redelijk riskante onderneming: macht uit handen geven aan 12 fracties. Dat is niet meer centraal te sturen, zodat dat wel kon met fracties in Den Haag en Almere, waarvan de fractievoorzitters in de TK bleven zitten. Zo kon hij er controle op houden. Dit wordt echt een uitdaging: óf hij doet niet overal mee, óf je krijgt mogelijke problemen in de toekomst door interne ruzies.

Wilders doet het absoluut beter dan de LPF qua stabiliteit, maar om een stabiele partij zoals CDA, VVD of PvdA te worden is er nog een heel lange weg te gaan. Ik moet het nog zien dat het een blijvend succes wordt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Lekker VVD, PVV en CDA aan de macht laten. Of wellicht de grote drie VVD, PVDA en PVV. Kabinetje valt dankzij onwerkbare houding met PVV. 3 Maanden later begint de machine opnieuw en blijft PVV nergens meer. Verkiezingen daarop is de partij in z'n geheel verdwenen en vergeten.

Oftewel, een LPF-je uithalen.
Eensch, dat roep ik ook al sinds de verkiezingen. Wilders twee weken laten regeren, keihard op zijn bek zien gaan en dan kunnen we rond mijn verjaardag weer stemmen :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Mr Hayes »

Ace of Spades schreef:Fleur Gräper-van Koolwijk

Zo'n leuke achternaam kon ik niet negeren.

Nahja zeg :D. Laat ik nou nét campagne voor haar gevoerd hebben (Ik zat in het campagneteam afdeling Groningen) ;). Dankjewel Ace!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Miriam »

D66 als de huidige partijen je niet bevallen en je toch wil stemmen :lachhuil:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door HorckDude »

NU.nl schreef:Taliban wil PvdA in nieuw kabinet

DEN HAAG - De Taliban ''hopen dat de PvdA een hoofdrol zal spelen in een nieuw te vormen regering''. Dat heeft een woordvoerder van de Taliban gezegd in een donderdag gepubliceerd interview met de Volkskrant. Met de PvdA in een nieuw kabinet wordt volgens de zegsman verwacht dat Nederland een ''nieuwe vriendelijke politiek'' tegenover Afghanistan zal voeren.

In februari viel het kabinet Balkenende IV na een conflict tussen coalitiepartners CDA, PvdA en ChristenUnie over een verzoek van de NAVO aan Nederland om langer in de Afghaanse provincie Uruzgan actief te blijven. De sociaaldemocraten wilden niet verder met de Nederlandse missie in Uruzgan, terwijl het CDA en minister Eimert van Middelkoop (Defensie, ChristenUnie) dat wel wilden.

Terughalen
De Nederlandse missie in Uruzgan begon in de zomer van 2006 en loopt zondag af. Momenteel is Defensie nog druk bezig met het terughalen van militairen, materieel en goederen uit Uruzgan. ''De PvdA heeft een van de belangrijkste beslissingen ooit gemaakt voor de Nederlandse regering en haar burgers'', aldus de woordvoerder. Volgens hem herinneren de Taliban ''de dag goed dat het Nederlandse kabinet viel. Wij volgen al het nieuws over Afghanistan continu'' via onder meer internet.

Gelukwens
''Wij willen de burgers en regering van Nederland van harte gelukwensen met hun moed deze onafhankelijke beslissing te maken'', stelde de zegsman. ''Wij hopen dat andere landen die soldaten hebben gestationeerd in Afghanistan, het voorbeeld van Nederland volgen en hun troepen zullen terugtrekken.''

Trainingsmissie
Overigens zijn de Taliban net zo goed tegen een andere soort missie dan een militaire, zoals een trainingsmissies om Afghaanse politieagenten op te leiden. Voor dat laatste staat de PvdA wel open. De Talibanwoordvoerder zegt daarover: ''Voor ons is er geen verschil tussen vechtend en niet-vechtend personeel''.

De PvdA wil niet reageren, aldus een woordvoerster.
:lachhuil:
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Dark*staR »

Wel flauw dat de PvdA niet wil reageren. Lijkt mij juist een kans op aandacht te krijgen voor de partij en mogelijk meer zieltjes te winnen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door EMH »

Job Cohennep zal met een rode cape om over Afghanistan vliegen om de Taliban te verdrijven
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Tweede Kamer-verkiezingen 2010 – de uitslag

Bericht door Mansfeld »

captain crash schreef:Wilders is niet echt te vergelijken met het Vlaams Blok, blijf het ook wat vreemd vinden dat dit iedere keer weer gebeurt. Daarbij is het ook nog eens zo dat er in Nederland een erg grote groep losgeslagen stemmers is, zolang Wilders niet publiekelijk is afgegaan zullen die vermoedelijk op hem blijven stemmen. In een "sterke" coalitie geloof ik niet...nieuwe verkiezingen binnen twee jaar.
Wilders en zijn partij zijn niet hetzelfde als Vlaams Belang. Maar uiteraard zijn er wel gelijkenissen. Het is gewoon 'uiterst rechts'.
Doordat er in Nederland geen cordon sanitaire was rond Wilders , is het nu vandaag zover gekomen dat de man zij het met gedoogsteun in de regering zit. Persoonlijk denk ik dat dat niet slecht is. Meeregeren (of deels meeregeren) daardoor moet je beslissingen nemen. En daar kun je op afgerekend worden. Best mogelijk dus dat op het einde van de rit Wilders er bekaaid vanaf komt. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken.
Aan de andere kant denk ik wel dat Wilders een geboren herrie stoker is. En dat daardoor dus juist Rutte wel eens vroeger zou kunnen stranden dan hem lief is. "Daar" kijk ik dus wel naar uit, hoe dat gaat eindigen... :)

Maar jullie hebben tenminste een regering. Bij ons zit alles simpelweg geblokkeerd. En eerlijk gezegd dat is 'niet goed', ik bedoel dan echt niet goed. Hoe langer het geblokkeerd zit hoe dichter we komen bij een plan B. De splitsing van het land. En dat is pure sci fi, want het is eigenlijk onmogelijk. Toch wordt er tegenwoordig openlijk door politici in beide landsdelen over nagedacht.

Ik vind dat nogal verontrustend. Ja noem mij maar een verontruste Belg :{
Plaats reactie