Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

A) Minderheidskabinet VVD-CDA met gedoogsteun PVV-SGP (78 zetels)
0
Geen stemmen
B) Paars Plus-coalitie, VVD-PvdA-D66-GL (81 zetels)
3
25%
C) Minderheidskabinet VVD-PVV met gedoogsteun CDA-SGP (78 zetels)
2
17%
D) Linkse coalitie, PvdA-CDA-SP-GL (76 zetels)
5
42%
E) Minderheidskabinet VVD-CDA-D66-GL met gedoogsteun CU/PvdA (variërende meerderheden)
1
8%
F) Rechtse coalitie VVD-PVV-CDA met extra steun SGP (78 zetels)
0
Geen stemmen
G) Hervormend liberaal, VVD-CDA-D66-GL-CU (77 zetels)
0
Geen stemmen
H) Middenkabinet VVD-PvdA-CDA (82 zetels)
1
8%
F) Zakenkabinet van knappe koppen met Kroes als premier
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Oke, het is september. Drie maanden sinds de verkiezingen zijn er verstreken. Op het moment van schrijven wil Mark Rutte een eigen regeerakkoord schrijven zodat 'at random' partijen bij hem kunnen aanschuiven. De kans dat b.v. CDA, PVV en misschien ook SGP aanschuiven is dus nog steeds aanwezig.

Anderzijds bepaalt nu de Koningin wat er verder gaat gebeuren. Ik kan me voorstellen dat zij en haar consorten Tjeenk-Willink (PvdA, RvS), Ministers van Staat Lubbers (en misschien ook Kok) flink de balen hebben in het eigengereide gedrag van Rutte en Verhagen. Lubbers is naar voren geschoven om een brede centrumcoalitie te onderzoeken die op een ruime meerderheid kan rekenen. We weten de afloop.

Wat moet er nu verder gebeuren? En vooral....wat achten jullie de meest realistische volgende stap op dit moment? Want naast de uitslagen van de verkiezingen (VVD en PvdA bijna even groot) is er ook zoiets als een 'natuurlijke vriendschap' tussen twee of meerdere partijen (VVD en CDA willen met elkaar. D66 en GL idem dito).

Dus stem in de poll :*D .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

Ik heb alleen maar nachtmerriecoalities, mag dat ook?
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Nee, voor een Nederland met nieuw élan, voor een Nederland dat weer kan samenbinden, voor een Nederland dat met breed draagvlak durft te hervormen, moet je toch écht een keuze maken Marlies :*) .
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

Dat Nederland gaat niet bestaan, zeker niet met politiek leiders zonder lef.

Ik kan je wel zeggen waar ik denk dat het uitiendelijk op uit gaat komen: CDA, PVDA en VVD (eventueel aangevuld met D66, hoewel die volstekt idioot zijn als ze er aan beginnen). Hoelang dit goed blijft gaan? Maximaal twee jaar...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Voor de verkiezingen had ik ingezet op VVD-CDA-D66-GL als enige brede middencoalitie. Ideologisch gezien had ik ook wel zin in Paars+, maar zag dat vooral binnen mijn partij (D66) als een soort mismaakte promo-actie. En VVD en CDA zitten elkaar constant te bekken, waardoor die twee altijd samen regeringskindjes gaan maken :{ . D66 en GroenLinks idem dito.

Daarom ben ik me ook wezenloos geschrokken van de overwinning voor de PVV en het gigantische verlies voor het CDA. Meerderheid voor mijn droomcoalitie was er niet meer (72 zetels). Maar bij Paars+ zat ik ook al nee te schudden. Immers, op lokaal niveau maakte mijn partij de VVD flink zwart, terwijl het landelijk wel 'ineens' dolgraag wil samenwerken met de VVD.

Samenwerken betekent concessies doen.....en ook flinke consessies. Heb me ook doodgestoord aan al die breekpunten en piketpalen. Bah! De veramerikanisering van de Nederlandse politiek noem ik het voor 't gemak. En met al die breekpunten zijn de kansen op Paars+ ook zo goed als verkeken.

Ik hoop nog op een combinatie van VVD-CDA-D66-GL.....met evt. steun van enkele PvdA-ers en de CU. Dat is de Lubbers-variant, die Rutte en Verhagen, brutaal, ondemocratisch, ultra-rechts en eigengereid als ze zijn, hebben afgeschoten. Ik ben benieuwd of de almachtige Koningin Rutte zomaar een blanco cheque gaat geven voor het schrijven van een Rutte-vodje....

Wordt vervolgd....
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door X-File »

Een coalitie tussen Morgoth Bauglir's Regressief Midden-Aarde, C'thulh's partij Eldritch Eerst! en Tzeentch's Neerlands Hoop in Chaotische Dagen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Zijn er ook nog mensen.....die Nederland er weer bovenop willen helpen? Of doet de al individualistisch getinte Nederlander het helemaal niks meer?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Punisher »

captain crash schreef:Dat Nederland gaat niet bestaan, zeker niet met politiek leiders zonder lef.
Geert Wilders is een politieke leider met lef ...
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Guess who? »

Op dit moment krijgen we denk ik eerder verkiezingen dan een middenkabinet. VVD wil sowieso niet met PVDA. VVD gaat wel een plan schrijven waar ze steun voor willen. Dan kan je toch niemand bij voorbaat uitsluiten?
Uiteraard kan VVD weer draaien op dat punt en krijgen we onderhandelingen voor een middenkabinet. Ik denk niet dat we iets krijgen met SP of PVV. Blijft zeer weinig over.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Blind Guardian »

... een kabinet waar sociaal voor liberaal komt te zijn ... en de marktwerking voor bepaalde sectoren worden terug gedraaid ...
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Een kabinet, eender welk :{ .....
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:Een kabinet, eender welk :{ .....
:stupid:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door X-File »

Blind Guardian schreef:... een kabinet waar sociaal voor liberaal komt te zijn ... en de marktwerking voor bepaalde sectoren worden terug gedraaid ...
Zorg en onderwijs (ja, ook daar heeft men het marktdenken als gemeengoed) eerst alstublieft!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

Punisher schreef:
captain crash schreef:Dat Nederland gaat niet bestaan, zeker niet met politiek leiders zonder lef.
Geert Wilders is een politieke leider met lef ...
Ik mag toch echt hopen dat je dat niet meent
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

Mr Hayes schreef:Zijn er ook nog mensen.....die Nederland er weer bovenop willen helpen? Of doet de al individualistisch getinte Nederlander het helemaal niks meer?
Ik geloof er niet in met de huidige politiek leiders in Den Haag. Voor zover ze niet uit zijn op hun eigen positie (vooral nadat ze een tijdje geregeerd hebben) maken ze geen enkele kans om daadwerkelijk iets te vertellen te krijgen. En opzich is het ook niet erg, een tijdje geen beleid kan geen kwaad. Hebben instanties als het CAK, het DUO, UWV en de belastingdienst eens tijd om de puinhopen van het vorige wanbeleid uit te voeren en op te ruimen.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Marlies? Na de recente ontwikkelingen van vandaag............denk ik hetzelfde. Macht maakt blind. Vooral bij aankomend premier Rutte en coalitie-kandidaten CDA, PVV en SGP. In dat opzicht is er nu definitief voor een flinke tijd een Amerikaans-achtig links-rechts-blok in Nederland.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Jadzia »

Ik denk dat Bea het deze keer maar gewoon zelf moet gaan doen :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Miriam »

Ik mis de optie Anders namelijk ...
Punisher schreef:
captain crash schreef:Dat Nederland gaat niet bestaan, zeker niet met politiek leiders zonder lef.
Geert Wilders is een politieke leider met lef ...
Of we er wat mee opschieten is een tweede .... :lachhuil:
Blind Guardian schreef:... een kabinet waar sociaal voor liberaal komt te zijn ... en de marktwerking voor bepaalde sectoren worden terug gedraaid ...
Het gehele neo-liberale denken mag van mij wel verdwijnen. Van mij part mogen bepaalde zaken per direct weer worden genationaliseerd (of blijven) te worden zoals: Telecommunicatie, nutsbedrijven, spoorwegen, zorg instellingen, de posterijen, petroleum, onderwijs, luchthavens, banken en andere voorheen zijnde overheids bedrijven.
Master Vanhu Botie schreef:Een kabinet, eender welk :{ .....
Hoe staat het er eigenlijk in België voor :p
captain crash schreef:
Mr Hayes schreef:Zijn er ook nog mensen.....die Nederland er weer bovenop willen helpen? Of doet de al individualistisch getinte Nederlander het helemaal niks meer?
Ik geloof er niet in met de huidige politiek leiders in Den Haag. Voor zover ze niet uit zijn op hun eigen positie (vooral nadat ze een tijdje geregeerd hebben) maken ze geen enkele kans om daadwerkelijk iets te vertellen te krijgen. En opzich is het ook niet erg, een tijdje geen beleid kan geen kwaad. Hebben instanties als het CAK, het DUO, UWV en de belastingdienst eens tijd om de puinhopen van het vorige wanbeleid uit te voeren en op te ruimen.
Daar ben ik ook wel voor laten we tot de eerst volgende verkiezingen gewoon geen regering vormen, dan kan de puinhoop een beetje worden opgeruimd. Enige nadeel is dat bepaalde besluiten ook niet meer kunnen worden teruggedraaid
Mr Hayes schreef:Marlies? Na de recente ontwikkelingen van vandaag............denk ik hetzelfde. Macht maakt blind. Vooral bij aankomend premier Rutte en coalitie-kandidaten CDA, PVV en SGP. In dat opzicht is er nu definitief voor een flinke tijd een Amerikaans-achtig links-rechts-blok in Nederland.
Dat is (vooralsnog) een eventuele mogelijkheid. Ik verwacht niet dat zowel rutte als wilders 60 jaar terug in de tijd willen en een theocratie invoeren. Laat staan dat Hare Majesteit de koningin het er mee eens is, denk ik zo.
Jadzia schreef:Ik denk dat Bea het deze keer maar gewoon zelf moet gaan doen :*)
Ja inderdaad, het blijkt maar weer dat het volk te dom is om te stemmen dan wel regeren :P
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Van VVD-ers hoor ik nu ook dat het een schande is wat de Koningin nu doet; het aanstellen van Tjeenk-Willink als informateur en niet meegaan met de -nipte- meerderheid. In alle eerlijkheid? Juist de VVD, het CDA, de PVV en misschien ook de SGP hebben de koningin in zo'n positie gelaveerd.

Het compleet voorbij gaan aan zaken als samenbinding, zoveel mogelijk tegemoet durven komen aan álle Nederlanders, wordt door die nipte rechtse meerderheid afgewimpeld als 'onzin'. Ik kan wat dat betreft begrip opbrengen voor het besluit van de koningin. Uitgerekend zij heeft als taak om een samenbindende factor te spelen in Nederland. En juist door het huidige formatieproces krijgt de simpele aanwijzing van de majesteit van een informateur compleet nieuw élan.

Juist Rutte's machtsambitie, het schrijven van een eigen regeerakkoord en dit meteen weer in willen trekken door, kort na het bezoek aan de koningin, toch maar weer om tafel te gaan zitten met CDA, PVV (en SGP), kan en mag niet leiden tot kritiek op de besluitvorming van de koningin.

Het is immers D66 geweest die altijd via de normale democratische processen heeft geprobeerd om de inhoud van het koningschap een andere invulling te geven. Vele malen is de discussie hieromtrent getorpedeerd door vooral de VVD en het CDA. Nu puntje bij paaltje komt, krijgt de koningin kritiek te verduren van diezelfde CDA en de VVD (ook SGP)?

Het is een godspe! In wat voor bananenrepubliek leven we! Bah!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

als dat kabinet er komt (VVD, PVV, CDA dus) dan zal het hoe dan ook niet lang zitten. In snap Rutte niet maar ik snap vooral het CDA niet. Najah...ik ben er tegen...maargoed, naar mij luisteren ze toch niet he :P

Oh en ik ben het voor de verandering eens een keer bijna helemaal met je eens :P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door EMH »

Ach ja nieuwe verkiezingen wat mij betreft, maar dan moet toch eerst een kabinet gevormd zijn en z'n termijn uitzitten of klappen voor dat mogelijk is?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

EMH schreef:Ach ja nieuwe verkiezingen wat mij betreft, maar dan moet toch eerst een kabinet gevormd zijn en z'n termijn uitzitten of klappen voor dat mogelijk is?
Nieuwe verkiezingen lossen dit probleem niet op. Het is net als de PO, te veel versplintering in partijen waardoor er ook versplintering in het stemmen komt. PVV hoort natuurlijk gewoon thuis binnen de VVD (zelfs qua naam!). Stel dat Wilders niet afgescheiden was dan zou Rutte nu een veel riantere positie hebben. Zelfde is te zeggen over CU en CDA, leuk twee verschillende partijen met een klein links/rechts verschil, maar ze bedienen dezelfde doelgroep. Najah, aan de linker kant valt daar ook veel over te zeggen. Minder partijen waardoor de kiezer ook weer echt ergens voor kan kiezen...en waardoor de partijen zelf ook weer eens echt kans hebben om vanuit een programma echt beleid weer te geven. Nu moet er veel te veel gepolderd worden en blijft er van de programma's, waar de kiezer uiteindelijk voor gekozen heeft, weinig tot niets over.

Najah, een mens kan dromen...
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

captain crash schreef:als dat kabinet er komt (VVD, PVV, CDA dus) dan zal het hoe dan ook niet lang zitten. In snap Rutte niet maar ik snap vooral het CDA niet. Najah...ik ben er tegen...maargoed, naar mij luisteren ze toch niet he :P

Oh en ik ben het voor de verandering eens een keer bijna helemaal met je eens :P

;) .

Maar Marlies? Je bedoelt dan de optie VVD-CDA met gedoogsteun van de PVV (en SGP)?

Ik weet het niet. Juist de huidige strubbelingen binnen het CDA en de PVV kunnen er ook voor zorgen dat die partijen weer een gladgestreken eenheid worden. Het kan er toe leiden dat deze combinatie door al dit 'gedonder' stabiel gaat worden. In elk geval in de Tweede Kamer. Want ik denk dat wetsvoorstellen daar wel op minimaal 76 zetels kunnen rekenen.

De Eerste Kamer is een ander verhaal. De brief van de Senaat aan de onderhandelaars geeft te denken en mijns inziens is het erg onverstandig van vooral Rutte en Verhagen om deze brief weg te wuiven (Brief is overigens een initiatief van mijn held Hans Engels, senator D66 :) ). Immers, het is goed denkbaar dat er weer een 'Nacht van...' aan zit te komen als er geen werkbare meerderheid in de Eerste Kamer gezocht kan worden.

Momenteel hebben CDA-VVD-SGP gezamelijk 37 zetels. De PVV vindt de Eerste Kamer helemaal niet belangrijk en zetels dus ook niet in deze mooie zaal. Terwijl er toch echt 38 of meer zetels nodig zijn om van een wetsvoorstel toch echt een wet te maken.

Als dan het kabinet valt tijdens bijvoorbeeld 'de Nacht van Engels', dan hebben we de poppen aan het dansen. Vooral als dit nog voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2011 gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door captain crash »

Een tijdelijke eenheid zal er misschien zijn, permanent niet. Verzet binnen het CDA is erg groot (en er was hoe dan ook alweer een klassiek leiderschapsconflict gaande). Daarbij is de PVV misschien wel stabiel, maar Geertje natuurlijk niet. En dan hebben we ons staatshoofd nog dat eigenlijk de komende jaren terug wil treden, maar dat natuurlijk niet kan (en zal) doen op deze manier. Tjah...

En de SGP waagt zich er vast niet aan.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Miriam schreef:
Master Vanhu Botie schreef:Een kabinet, eender welk :{ .....
Hoe staat het er eigenlijk in België voor :p
Vrijwel hetzelfde, mijn reactie was eigenlijk gericht op de kabinetsvorming of het ontbreken ervan bij ons :*)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Begrijp ik het goed dat nu ook in Wallonië stemmen opgaan om maar zelfstandig verder te gaan?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Wishful thinking, denk ik. Imo is Frankrijk niet geïnteresseerd ....
Daarenboven denk ik niet dat ze al eens berekend hebben wat ze aan inkomsten gaan missen wanneer VL hen niet langer steunt. En wat ze met Bxl gaan doen, als enclave binnen VL, gaat dat ook naar FR ?
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Miriam »

Nee ik kan best begrijpen dat Frankrijk dat armoedige stuk er niet bij wil hebben :lachhuil:
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Mr Hayes »

Master Vanhu Botie schreef:Wishful thinking, denk ik. Imo is Frankrijk niet geïnteresseerd ....
Daarenboven denk ik niet dat ze al eens berekend hebben wat ze aan inkomsten gaan missen wanneer VL hen niet langer steunt. En wat ze met Bxl gaan doen, als enclave binnen VL, gaat dat ook naar FR ?

Ik heb het over zelfstandigheid van Wallonië. Opinieartikelen in Waalse kranten hebben het al over een 'voorbereiding van Wallonië op een evt. onafhankelijkheid'. De frontman van de PS in Wallonië zei het ook al: "We moeten niet meer bang zijn voor het vooruitzicht op onafhankelijkheid van Wallonië met Brussel."
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Wat is op dit moment jouw droomcoalitie?

Bericht door Dark*staR »

Ik denk dan "scheiden doet lijden".

Ik heb op het moment geen droomcoalitie. Het CDA gaat naar mijn idee op een volgende verkiezingsnederlaag af of op een afsplitsing in de eigen partij. Laat VVD en PVV maar een kabinet vormen met gedoogsteun van CDA of PVDA.
Plaats reactie