Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door captain crash »

Sinds het begin van deze discussie moet ik de hele tijd denken aan het liedje "alle kleuren" van K3

En dan vooral het mooi op z'n Vlaams uitgesproken "Verdraagzaamheid" :P
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Trutgras »

1 dingetje dat ik zo snel in de discussie nog niet genoemd zie:
Mensen die de fiets gebruiken om van A naar B te komen zijn disproportioneel kinderen en jongeren.
Mensen die de fiets gebruiken om te wielrennen zijn disproportioneel jongvolwassenen tot veertigers, en maar weinig ouderen (met beperkte reactiesnelheid etc).
De wielrenners zouden er dus rekening mee kunnen houden dat de meeste mensen die ze gaan tegenkomen, niet hetzelfde niveau van geestelijke rijpheid en/of fysiek aanpassingsvermogen bezitten als zij zelf. De moeite die het Ace kost om van 35 naar 15 terug te gaan, kost het een oudere dame om simpelweg haar koers te corrigeren. Iemand moet op een gegeven moment de gezondste en de wijste zijn.

Nog 1 dingetje: de enige keren dat ik ooit een probleem heb gehad met wielrenners, was dat in gevallen dat ze geen vijf of tien minuten konden wachten met beginnen met wielrennen. Dan heb ik het niet over afremmen midden in een traject, maar over het begin en eind daarvan. Hard fietsen vanuit de woonplaats waar ze vandaan komen, direct weg willen sprinten vanaf een veerpont vol met mensen, met alle geweld in formatie willen blijven op drukke stukjes - terwijl ze over vijf minuten heerlijk veilig ergens tussen twee weilanden zijn. Moeten die mensen niet eerst opwarmen ofzo?

Verder nooit een probleem gehad met wielrenners. En ik ga er zonder meer van uit dat Ace een voorbeeldig wielrenner is.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door X-File »

Vlaams, dat is toch zo'n lekker geil accentje he.

Tenminste, wanneer uitgesproken door een Vlaamse schone dame. Dus niet mannen of Vlaamse reuzen.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Ace of Spades »

En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Blind Guardian »

Die is dood.

DOOOOOOD
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Trutgras »

Ace of Spades schreef:En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Don't care.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door captain crash »

Trutgras schreef:
Ace of Spades schreef:En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Don't care.
Onverwacht nog een echte discussie ook, dat is hier ook in geen tijden gebeurd ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door X-File »

Ace of Spades schreef:En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Wie? Oh.... ohhoohooohoohoo ja ja ja.. euh... heel tragisch. VRESELIJK! Nou nou.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Blind Guardian »

Trutgras schreef:
Ace of Spades schreef:En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Don't care.
Je bent harteloos, Trutgras ;-(
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door X-File »

Kan de titel van dit topic niet aangepast worden?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Blind Guardian »

SCC Dauntless schreef:Debate Camp omdat ik het topic niet onder gespamed wil zien en Punisher; het kan altijd gebeuren maar het is tragisch.
Zo niet zijn gebeurd ik heb verschillende R.I.P topics geopend in een ander forum die zijn ook niet onder gespamt , mensen die van die persoon gehoord hebben zullen even een berichtje achterlaten, de meeste zullen het negeren ...

Hooguit als je er om vraagt om ondergespamt te worden .... Dat kan natuurlijk ook ...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Ace of Spades »

Ik vind rip topics sowieso overrated.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door captain crash »

Kom je weer op het punt wat de meerwaarde is van een RIP topic op een forum waar je zeker van weet dat de nabestaanden het niet zullen zien. Je kan nog een discussie voeren over het overlijden zelf, maar dat wordt dan vaak weer als vervelend ervaren. Wat mij er toe brengt om te vinden dat wanneer mensen medeleven willen tonen ze dat eigenlijk gewoon op de plek moeten doen die ervoor bedoeld is (en dat is niet dit forum).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: R.I.P. Wouter Weylandt (Leopard-Trek)

Bericht door Miriam »

Trutgras schreef:
Ace of Spades schreef:En die Wouter Weylandt he...tragisch.
Don't care.
:stupid:
X-File schreef:Kan de titel van dit topic niet aangepast worden?
:stupid:
Ace of Spades schreef:Ik vind rip topics sowieso overrated.
:stupid:
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Paulstartrek »

Het is toch ook al duidelijk geworden aan SCC dat wielrennen niet leeft op dit forum. Waarom je dan een rip topic opent voor een dergelijke man is mij niet duidelijk.

Een bekende Sci-fi acteur zou beter op zijn plaats zijn, maar ook deze zijn beter te richten aan de nabestaanden zelf
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Miriam »

Het is SCC zodra hij weer iets nieuws heeft moet hij dat kwijt op dit forum, dat weet je nou onderhand toch wel :lachhuil:
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door SCC Dauntless »

Ik weet dat wielrennen hier niet leeft, maar de dood van Weylandt vond ik wel een plaats hebben. Ja, die jongen was een wielrenner en ja het heeft misschien geen plaats op het SCI-Fi forum maar ik vond van wel.

De manier waarop (vooral als je het live zag dankzij de Rai) is tragisch en heeft mij twee keer doen nadenken over hoe ik kan dalen in een groep. Het is niet zo dat ik het kwijt wil omdat ik weer iets nieuws heb zoals sommige beweren.

Is wielrennen gevaarlijk? Nee, dat zeker niet. Zijn de parkoers gevaarlijk? Ja; dat waarschijnlijk wel. De Giro organisatie wil spectaculair zijn. Zoals de strada bianca van Woensdag.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet had verwacht dat het topic over de dood van Wouter Weylandt zou ontaarden in een algemene discussie over wielrennen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door captain crash »

Trouwens, klopt het dat hij geen bescherming droeg?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:Trouwens, klopt het dat hij geen bescherming droeg?
Nee, hij droeg zeker weten een helm. De Rai heeft namelijk duidelijk in beeld gebracht dat zijn helm verwijderd werd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door captain crash »

SCC Dauntless schreef:
captain crash schreef:Trouwens, klopt het dat hij geen bescherming droeg?
Nee, hij droeg zeker weten een helm. De Rai heeft namelijk duidelijk in beeld gebracht dat zijn helm verwijderd werd.
Weet je, de Giro werd vooraf al gezien als gevaarlijk (inbegrepen door Wouter zelf) en toch rijden ze. Mart Smeets zou zeggen dat het komt door de mentaliteit van wielrenners, ik zeg dat ze gewoon niet willen leren. Na Carsetelli (wat ik wel live heb gezien en inderdaad tot de dag van vandaag op mijn netvlies gebrand staat, net als de dood van Senna) hadden ze beter moeten weten...maar wat voeren ze in...de plicht om een helm te dragan waarna de afdalingen nog gevaarlijker gemaakt zijn. Waar de f1 geleerd heeft van de tragische, en onnodige, dood van Senna is er in het wielrennen niets geleerd. Maargoed, what's new, dat geldt natuurlijk voor het hele dopingverhaal ook. Na de dood van Simpson hadden ze al beter meoten weten.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door SCC Dauntless »

captain crash schreef:
SCC Dauntless schreef:
captain crash schreef:Trouwens, klopt het dat hij geen bescherming droeg?
Nee, hij droeg zeker weten een helm. De Rai heeft namelijk duidelijk in beeld gebracht dat zijn helm verwijderd werd.
Weet je, de Giro werd vooraf al gezien als gevaarlijk (inbegrepen door Wouter zelf) en toch rijden ze. Mart Smeets zou zeggen dat het komt door de mentaliteit van wielrenners, ik zeg dat ze gewoon niet willen leren. Na Carsetelli (wat ik wel live heb gezien en inderdaad tot de dag van vandaag op mijn netvlies gebrand staat, net als de dood van Senna) hadden ze beter moeten weten...maar wat voeren ze in...de plicht om een helm te dragan waarna de afdalingen nog gevaarlijker gemaakt zijn. Waar de f1 geleerd heeft van de tragische, en onnodige, dood van Senna is er in het wielrennen niets geleerd. Maargoed, what's new, dat geldt natuurlijk voor het hele dopingverhaal ook. Na de dood van Simpson hadden ze al beter meoten weten.
Dat deze Giro gevaarlijk is ben ik gelijk met je eens. De dood van Carsetelli heb ik dan weer niet live gezien (was ik nog iets te jong voor toen). Het wielrennen moet inderdaad leren van de fouten uit het verleden, het probleem is dat zowel de Giro als de Vuelta in de schaduw van de ronde van Frankrijk staan. Daarom zijn er vaak dit soort spectaculaire en gevaarlijke afdalingen nodig.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Guess who? »

Wedstrijdleiding Giro schrapt gevaarlijke passage Crostis
Uitgegeven: 20 mei 2011 22:43
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 23:08
GROSSGLOCKNER - De wedstrijdleiding van de Giro d'Italia heeft de gevaarlijke Crostis, die zaterdag tijdens de veertiende etappe op het programma stond, geschrapt. Koersdirecteur Angelo Zomegnan verklaarde vrijdagavond dat de jury, onder leiding van de Belg Thierry Diederen, tot dat besluit is gekomen.
© ANP

De jury had vrijdagavond overleg met de ploegleiders over de gevaarlijke passage in het Giro-schema.

De renners en ploegleiders hadden eerder al aangegeven de afdaling op de (deels) onverharde weg gekkenwerk te vinden. ''Wat je hoort en ziet, is gekkenwerk. Als het aan de ploegen ligt, rijden we hem niet. Er wordt nog overlegd'', zei Nico Verhoeven, ploegleider van de Rabobank.

Weylandt

De organisatoren brachten, gedwongen na de dood van de Belg Wouter Weylandt, netten en kussens aan om de risico's te verminderen. Daarnaast werden er honderden bomen gekapt.

Zelfs zonder de Monte Crostis blijft er nog voldoende klimwerk over. De etappe door de Dolomieten eindigt op de 1730 meter hoge Monte Zoncolan.
© ANP


Concrete verbetering. Kleine stapjes, maar toch.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Blind Guardian »

Ik moet wel zeggen dat ik pas geleden in Erp (JaJa, Erp) ineens drie van die 'vervelende' wielrenners zonder uit te kijken voor me door zag crossen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Blind Guardian »

Guess who? schreef:
Wedstrijdleiding Giro schrapt gevaarlijke passage Crostis
Uitgegeven: 20 mei 2011 22:43
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 23:08
GROSSGLOCKNER - De wedstrijdleiding van de Giro d'Italia heeft de gevaarlijke Crostis, die zaterdag tijdens de veertiende etappe op het programma stond, geschrapt. Koersdirecteur Angelo Zomegnan verklaarde vrijdagavond dat de jury, onder leiding van de Belg Thierry Diederen, tot dat besluit is gekomen.
© ANP

De jury had vrijdagavond overleg met de ploegleiders over de gevaarlijke passage in het Giro-schema.

De renners en ploegleiders hadden eerder al aangegeven de afdaling op de (deels) onverharde weg gekkenwerk te vinden. ''Wat je hoort en ziet, is gekkenwerk. Als het aan de ploegen ligt, rijden we hem niet. Er wordt nog overlegd'', zei Nico Verhoeven, ploegleider van de Rabobank.

Weylandt

De organisatoren brachten, gedwongen na de dood van de Belg Wouter Weylandt, netten en kussens aan om de risico's te verminderen. Daarnaast werden er honderden bomen gekapt.

Zelfs zonder de Monte Crostis blijft er nog voldoende klimwerk over. De etappe door de Dolomieten eindigt op de 1730 meter hoge Monte Zoncolan.
© ANP


Concrete verbetering. Kleine stapjes, maar toch.
Wel jammer dat er weer natuur moet wijken maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door The Silencer »

Ik ben gisteren de spreekwoordelijke uitzondering op de regel tegen gekomen. Een wielrenner die ruim van te voren belde en "bedankt" riep nadat deze ons gepasseerd was. :thumbs:

Zo kan het ook. Daar mag 99% van de wielrenners zich een voorbeeld aan nemen.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Dark*staR »

Afgelopen week een paar wielrenners die boos begonnen te worden omdat ik volgens hun niet snel genoeg aan de kant ging.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door The Silencer »

Dark*staR schreef:Afgelopen week een paar wielrenners die boos begonnen te worden omdat ik volgens hun niet snel genoeg aan de kant ging.
Goed bezig :pray: Dat soort volk dient gewoon preventief geruimd te worden eigenlijk. Heb je nog een voet uitgestoken toen ze je inhaalden? :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door Miriam »

The Silencer schreef:
Dark*staR schreef:Afgelopen week een paar wielrenners die boos begonnen te worden omdat ik volgens hun niet snel genoeg aan de kant ging.
Goed bezig :pray: Dat soort volk dient gewoon preventief geruimd te worden eigenlijk. Heb je nog een voet uitgestoken toen ze je inhaalden? :)
Hoe gaat dat nou als jij niet snel genoeg aan de kant gaat voor hen in je panzar IV of als zij niet snel genoeg aan de kant gaan voor jou/?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Is wielrennen (op het fietspad) gevaarlijk?

Bericht door The Silencer »

Ruitenwissers aan en doorrijden.
Plaats reactie